Jumaat, 4 Januari 2013

SIASAH

SIASAH


Detik Utopia, karya terbaharu Ahmad Lutfi Othman

Posted: 04 Jan 2013 12:10 AM PST


Ahmad Lutfi Othman, pengamat politik yang kini ketua pengarang Harakah baru saja menghasilkan buku terbaharu, Detik Utopia: Komentar Kritis Isu Pakatan Rakyat dan Politik Malaysia, mengumpulkan tulisan-tulisan terbaik penulis prolifik ini.

Ulasan dan analisis beliau yang dimuatkan dalam buku ini meliputi isu-isu penting berkaitan Pakatan Rakyat dan usaha membawa perubahan ke arah yang lebih baik di Malaysia.

Lutfi mengulas dengan mendalam dan kadang-kala dari sudut yang sedikit berbeza isu Akta Keselamatan Dalam Negeri, kebebasan media, kebertanggungjawaban dan urus tadbir baik, dan berkaitan gabungan Pakatan Rakyat yang kini bercita-cita untuk menawan pemerintahan persekutuan di Putrajaya.

Buah fikiran Lutfi ini menyentuh isu berkaitan kekuatan dan kelemahan PR, harapan dan kebimbangan yang tercetus sejak kemenangan besar pada 8 Mac 2008, dan saranan-saranan penting untuk gabungan yang dijangka bakal membentuk kerajaan pusat satu hari nanti.

Komentar dan saranannya berdasarkan pengalamannya sebagai aktivis media sejak mula berkhidmat sebagai wartawan dan editor di Harakah, sebagai pengusaha penerbitan-penerbitan berkala dan tidak berkala dan akhirnya kembali bergiat bersama Harakah.
 
Karya terbitan Buku Harakah ini telah berada di pasaran dan dijual dengan harga RM25.00 di Semenanjung Malaysia dan RM28.00 di Sarawak dan Sabah.

Tiada ulasan: