Sabtu, 5 Januari 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


fatwa pukimak jantan dayus anak tong rosak ....satu undi untuk BN....untuk masa depan.......ya ....masa depan UMNO-BN melingkup orang melayu dan rakyat.....semua rakyat merempat dan negara bangkrap di tarah penyamun penyamun bangsat melayu UMNO-APCO.....!!!!

Posted: 05 Jan 2013 05:09 AM PST

 

ini dia masa depan kamu najib....bila UMNO-BN mampos.....jejak kamu menyusul  kekasih gelap kamu....!!!!

 

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini berkata setiap satu undi untuk Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum ke-13 (PRU) nanti, bermakna “satu undi untuk masa depan”.

Katanya beliau optimis rakyat tidak akan memperjudikan masa depan kepada pihak pembangkang, sebaliknya rakyat kini dilihat semakin yakin dengan kerajaan BN untuk terus menerajui negara bagi mencapai wawasan negara maju.

“Alhamdulillah, sekarang rakyat (dilihat) bertambah yakin dengan kerajaan Barisan Nasional, undi satu untuk BN adalah adalah satu undi untuk masa depan, (kalau) undi pembangkang, (masa depan) tidak menentu,” katanya ketika berucap pada majlis ramah mesra dan minum petang bersama pemimpin setempat Dewan Undangan Negeri kawasan Pulau Manis di Dewan Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Damai, di sini, hari ini.

Perdana Menteri (gambar) berkata kerajaan BN adalah kerajaan yang sentiasa prihatin dengan setiap masalah yang dihadapi rakyat.

“Kalau rakyat susah, kerajaan prihatin, wang ehsan (bantuan untuk rakyat misalnya) baru permulaan, nanti kita akan bagi lagi, ini adalah konsep kerajaan Barisan Nasional,” katanya.

Najib berkata Bantuan Rakyat 1Malaysia (BRIM) misalnya, dapat diberikan kepada rakyat kerana kerajaan dapat menguruskan kewangan negara dengan baik.

“Kalau kita tidak rancang secara sistematik, kita tentu akan dapat hasil yang mengecewakan, pihak pembangkang katanya nak buat perubahan, adakah perubahan itu baik atau lebih buruk, tidak semua perubahan akan lebih baik tapi mungkin kekecewaan,” katanya.

Najib berkata negara Malaysia sebenarnya telah mencapai satu kejayaan tertentu yang setaraf dengan negara maju yang diiktiraf negara-negara luar dan badan-badan tertentu.

“Ini kita dapat lihat dari segi tadbir negara, agenda transformasi telah beri keyakinan kepada dunia dan daya saing kita mengikut pihak yang buat penarafan, Malaysia adalah antara 14 buah negara yang setaraf dengan negara-negara maju,” katanya.

Beliau berkata kisah kejayaan negara dalam pelbagai bidang bukanlah sesuatu yang boleh dinafikan, sebaliknya ianya terbukti menerusi pengiktirafan oleh syarikat-syarikat besar dan antarabangsa.

“(Contohnya) Tadi terbang (menaiki pesawat ke Kuantan) dengan AirAsia sebab saya nak bagi sokongan kepada syarikat yang jenamanya sudah sampai ke peringkat internasional, (dahulu), dua flight uzur (berusia) 11 tahun dulu, kini (AirAsia) ada 145 pesawat, (dahulu) 250 penumpang, kini 38 juta (penumpang), ini adalah kejayaan yang patut kita banggakan,” katanya.

Beliau berkata fasa pertama pembinaan projek Aliran Transit Massa (MRT) misalnya, yang dijangka siap pada akhir 2016, juga adalah antara contoh kejayaan negara dan kejayaan kerajaan BN dalam mengurus dan mentadbir negara ini.

“Semalam saya lihat pelaksanaan MRT, saya bangga, bangga anak muda kita adalah jurutera dan terlibat dalam projek besar, ia (projek MRT) akan letak Kuala Lumpur sebagai bandar raya maju di dunia, 45 peratus (projek berkenaan) dikendalikan syarikat-syarikat tempatan,” katanya.

Hadir sama pada majlis yang dihadiri 1,000 orang itu ialah anggota DUN Pulau Manis, Khairuddin Mahmud. — Bernama

 

 

penyapu sial

 

 

bila laki dayus takut bini kata undi BN itu masa depan....bermakna undi betina puaka pelingkup rakyat dan negara...

perasuah politik yang tak tau malu...kemaluannya jatuh bersepah merata rata....kalau tak undi BN bermakna tak de masa depan lah yer....

kepala butoh lu najib....ko pikir kami semua anak anak ayam yang boleh ko lembusharizat....jangan haraplah jantan haramjadah...

nak ajak berdebat pun konek tak ada....nak cakap masa depan kunun....piraaahhhh mabukkk....!!!

anjing tidak beretika yang menyebelahi UMNO tuduh NGO tidak beretika jika mengadu kepada PKR....

Posted: 05 Jan 2013 04:56 AM PST

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) hari ini berkata, pihak NGO yang mengadu kepada PKR adalah tidak beretika kerana mereka dilantik untuk memantau pilihan raya umum ke-13 (PRU-13) dengan tidak memihak kepada mana-mana parti politik.

Timbalan Pengerusi SPR, Datuk Wan Ahmad Wan Omar ( anjing pukimak ) turut menolak dakwaan dari Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail bahawa SPR menyekat pemerhati NGO ini dari memantau pilihan raya.

“Saya dah kata dalam banyak kenyataan sebelum ini, kenapa NGO-NGO ini perlu nak mengadu kepada PKR yang merupakan sebuah parti politik?

“Kalau NGO ini benar-benar mahu menjadi pemerhati (pilihan raya), ia harus bebas dari mana-mana parti politik,” kata Wan Ahmad (gambar) 

Menurut Wan Ahmad lagi, pihak SPR menemui kesemua NGO yang mahu menjadi pemerhati dalam pilihan raya yang akan berlangsung pada tahun ini.

“Asas pelantikan NGO-NGO ini ialah berkecuali, itu syarat utamanya.

“Tapi saya sangat sedihlah, kalau NGO-NGO ini pergi mengadu dengan PKR, ini tidak beretika.

“(Datuk) Saifuddin Nasution (Ismail) ini pandai-pandai bercakap, tak patut macam ini,” kata Wan Ahmad lagi.

Pada Rabu lalu, Saifuddin dalam sidang medianya SPR mendakwa masih lagi menyekat enam badan pemerhati tersebut daripada memantau keseluruhan proses pilihan raya secara bebas.

Antara badan pemerhati yang SPR bercadang untuk memberi akreditasi terdiri daripada enam badan bukan kerajaan (NGO) termasuk Transparency International Malaysia (TI-M), Merdeka Center, Institut Demokrasi dan Hal Ehwal Ekonomi (IDEAS), Pusat Kajian Polisi Awam (CPPS), Majlis Belia Malaysia (MBM), dan Persatuan Promosi Hak Asasi Manusia (Proham).

Wan Ahmad pada esoknya berkata, pemerhati tidak dibenar bercakap dengan mana-mana agen parti dan petugas SPR di pusat mengundi supaya tugas mereka tidak terganggu di samping tidak dibenar bercakap kepada media bagi mengelak berlaku pelbagai kenyataan dimanipulasi oleh pihak tidak bertanggungjawab.

“Mereka yang dilantik adalah mengikut undang-undang dan tertakluk kepada akujanji pelantikan yang tidak membenarkan mereka berkomunikasi dengan pihak ketiga sebelum laporan hasil pemantauan diserah kepada SPR,” katanya.

“Adalah tidak logik pemerhati dibenar untuk menemuduga petugas SPR yang dilantik, jangan cakap kalau tiada fakta yang betul, saya cabar Saifuddin untuk dapatkan kepastian penjelasan daripada SPR sendiri.”

Hari ini, Wan Ahmad dilaporkan berkata pihak pemerhati haruslah menyampaikan apa yang mereka tidak puas hati kepada SPR.

“NGO ini boleh dilihat sebagai penyampai maklumat kepada parti-parti politik. Ini jelas melanggar kerahsiaan yang pihak NGO perlu tahu. SPR telah memberitahu beberapa kali bahawa perbincangan ini adalah rahsia.

“Mereka ini tidak beretika. Kita juga mahu tahu yang mana antara mereka yang membuka mulut,” kata Wan Ahmad menurut laporan dari The Star.

Beliau juga menolak dakwaan Saifuddin pemantau bebas tidak dibenarkan memantau proses pengiraan undi, dengan berkata mereka juga dibenarkan untuk melihat pengiraan tersebut.

“Pengiraan undi adalah penting dalam proses pilihan raya, bagaimana kita boleh tidak benarkan mereka memantau? Tetapi kita tak boleh nak beri kepada semua sebab kita tidak cukup ruang.

“Agen kepada calon akan hadir untuk memantau sendiri (proses pengiraan undi).

“Saya tak tahu sama ada NGO tersebut tidak faham apa yang kami katakan, atau parti politik tersebut memutarbelitkan isu,” katanya lagi.

Penguatkuasaan tugas mereka selaku pemerhati hanya akan bermula apabila Parlimen dibubar.

 

 

penyapu sial

 

pengerusi SPR jadi ahli UMNO lagi tak beretika....lagi tak beretika bilamana SPR di letakkan di bawah jabatan perdana menteri...adil ke macam ini...ini bukan badan bebas namanya...

lagi satu membenar pendatang asing mengundi beretika kah...pecahkan pengundi yang menyokong pembangkang ke kawasan  lain beretika kah???

selagi anjing anjing bapok dalam SPR menyalak bersuarakan UMNO...tanpa ada perubahan yang bersih dalam sistem pendaftaran pengundi tak payah la nak cakap pasal etika....tuduh orang lain tak beretika...diri sendiri macam haramjadah....!!!

kalau mengadu kepada kamu lagi tak beretika ....kamu sendiri pun tak beretika

bila UMNO memerintah jabatan agama dah jadi jabatan agama islam pantat ( JAIP )...pengetua sekolah agama buat maksiat tapi cuba di rahsiakan dan di lindungi dari tindakan disiplin serta tindakan mahkamah....!!!!

Posted: 04 Jan 2013 03:48 PM PST

 

Kita  memnag  rasa  terkejut dengan berita seorang pengetua sebuah Sekolah Menengah Agama Pahang ditangkap khalwat dalam sebuah hotel di bandar ini.

Paling panas ialah pasangan pengetua berkenaan adalah seorang wanita berbangsa Cina yang dipercayai merupakan seorang GRO.

Berdasarkan kepada maklumat dari sumber yang boleh dipercayai, individu terbabit hanya di tukar ke jabatan lain dan tiada tindakan displin mahu pun mahkamah yang dikenakan ke atasnya. Inilah yang mengecewakan ramai pihak sebenarnya.

Seorang pegawai kerajaan bergelar "Pengetua Sekolah Agama" ditangkap khalwat dilepaskan daripada hukuman, sedangkan jika ia terkena kepada pegawai bawahan sudah pasti tindakan displin yang tegas termasuk pecat akan dibuat oleh majikannya.Pelik bukan..????...Inilah  bilamana UMNO di kekalkan terus memerintah .

Dipercayai, tangkapan berlaku beberapa hari menjelang Hari Raya Aidil Adha yang lalu, namun isu ini sengaja disembunyikan oeh pihak yang berkenaan untuk menutup malu. Seorang pegawai dari Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) mendakwa, kes yang melibatkan lelaki itu bukanah yang pertama kalinya.

Sebelum ini beliau juga pernah ditangkap oleh Pegawai Penguatkuasa JAIP ketika sedang asyik bermain "judi siber". Malah, beliau juga telah banyak terlibat dengan kes "pecah amanah" di sekolah lain sebelum diangkat sebagai Pengetua di sekolah agama berkenaan.

Ini sungguh memalukan jabatan agama di Pahang. Malah, lebih teruk lagi apabila semua pihak termasuk JAIP sendiri tidak mendedahkan berita ini kepada media untuk dijadikan pengajaran kepada pihak lain.

Sudah pasti selepas ini ramai pegawai tinggi kerajaan berani melakukan kesalahan yang sama kerana imej mereka akan dipeliharan oleh jabatan agama bagi mengelakkan malu besar.

Soalnya, kenapa Pengetua terbabit boleh terlepas dan hanya mendapat hukuman ringan?.

Ditukar jabatan bukanah satu hukuman yag berat jika dibandingkan dengan tindakan displin seperti turun pangkat, tahan gaji atau pun dipecat. Kenapa pegawai berkenaan dilindungi?

Siasatan yang rapi bagi mengenalpasti individu berkenaan sedang dilakukan melalui sumber dari jabatan berkaitan seperti Jabatan pelajaran Negeri Pahang (JPNP), Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) dan Majlis Ugama Islam Dan Adat Resam Melayu Pahang(MUIP).

Pengajaran terbaik di sebalik apa yang berlaku ini ialah Jabatan Agama Islam wajar melantik pengetua sekolah agama di kalangan ustaz atau guru yang ada latar belakang dan sirah Islam.

Tindakan melantik guru biasa (sekular) menjadi pentadbir di sekolah agama pada masa ini jelas sekali sesuatu yang tidak wajar. Selama ini, sejak zaman berzaman semamangnya guru-guru agama dan ustaz yang diangkat sebagai Pengetua semua sekolah agama.

Namun, peraturan itu bertukar apabila adanya campurtangan politik yang kononnya tidak mahu agama Islam itu dijumudkan dengan pemikiran politik. Malah, mereka tidak mahu golongan ustaz terbabit merosakkan minda para pelajar ke arah mencintai Islam yang akhirnya menyebabkan mereka menolak kerajaan sedia ada dengan menyokong parti yang memperjuangkan Islam.

Akhirnya, mungkin atas arahan pihak atasan maka guru-guru biasa dilantik sebagai pengetua sekolah agama. Inilah yang menyebabkan gejala sosial dikalangan pelajar sekolah agama semakin menjadi-jadi sekarang.

Apatah lagi bila ada pengetua seperti dalam kes ini yang gemar masuk pusat hiburan (dangdut), berkaraoke, bermain judi dan termasuk jugalah berbuat maksiat.

Kembalikanlah  hak sebagai Pengetua sekolah agama kepada guru-guru agama dan ustaz agar Islam terus gemilang. Hanya itu caranya pelajar sekolah agama dapat dibentuk sahsiah mereka. Kembalikan agama kepada yang hak! 

 

 

penyapu sial

 

dasyat pengetua ni....lagi power dari ketua pengarah kesihatan yang dah kena turun pangkat.

cuba check kot2 dia adalah ahli parti tu kot, mau pulak ada jawatan kat bahagian...!

Bila pendapatan negeri hasil dari judi arak yang tak halal, jauh lagi keberkatan nya, inilah akibat bala yang dihadapi oleh rakyatnya.

Pahang tak ubah seperti Melaka, benda benda tak baik agak sama saja trendnya.

Apa nak jadi Orang Melayu sekarang ini....

SPR Anjing Yang Menipu Untuk Pastikan Umno Menang

Posted: 04 Jan 2013 03:29 PM PST

Pengunaan dakwat kekal yang bakal di laksanakan di PRU 13  nanti  masih tidak mampu menghalang penipuan pada hari mengundi.

Ini kerana sistem dan cara pengunaan dakwat itu oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) berbeza dengan yang dituntut Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil (Bersih) dan Pakatan Rakyat.

Tuntutan Bersih ialah mahu pengunaan dakwat kekal pada kuku jari untuk menghalang pemilih mengundi berulang kali di pusat mengundi yang berbeza.

Kita mahu selepas seseorang telah mengundi, maka dicalitkan dakwat kekal pada kuku jari pengundi tersebut sebagai tanda telah mengundi.

Dengan cara ini pengundi ini tidak boleh masuk semula ke mana-mana pusat mengundi selepas itu.Tetapi SPR pula akan melaksanakan sistem yang tidak pernah diamalkan oleh mana-mana negara di dunia yang menggunakan sistem dakwat iaitu seseorang pengundi akan dicalitkan dakwat terlebih dahulu sebelum diberikan kertas undi untuk mengundi.

Maknanya jika seorang itu merupakan pengundi hantu, maka beliau tetap boleh masuk ke pusat mengundi tanpa sekatan kerana sistem SPR itu sendiri memberi maksud bila kuku jari individu itu dicalit dengan dakwat kekal maka individu itu boleh mengundi.

Kalau ada dakwat hitam kekal di kuku jari, anda akan diberi kertas undi. Orang akan berpusing-pusing untuk mengundi. Akidah SPR menipu untuk pastikan Umno menang.

Maka desakan meminta SPR perkenalkan dakwat kekal sudah lari dari matlamat asal. Cara pelaksanaan dakwat kekal yang dilakukan oleh SPR ini memang tidak masuk akal sama sekali.

Antara lapan tuntutan Bersih, dakwat kekal lah satu-satunya tuntutan yang dipenuhi oleh SPR. Malangnya itu pun dilaksanakan dengan tidak betul yang jelas untuk menyebelahi parti pemerintah.

Oleh kerana itu  bila  Himpunan Kebangkitan Rakyat yang akan diadakan di Kuala Lumpur pada 12 Januari ini , kita   mengingatkan orang ramai agar jangan takut turun beramai-ramai.

Jangan takut jatuhkan kerajaan. Yang dilawan Pakatan Rakyat bukan Umno dan kuncu-kuncunya tetapi tuan lawan satu sistem yang diwujudkan SPR untuk menangkan Umno.

Ini belum kira dengan pendatang asing. Zaman takut sudah berakhir. Tahun ini kita tekad jatuhkan Barisan Nasional. Sudah 55 tahun kita ditipu dan dibodohkan. Kita pergi untuk bertindak. Rakyat wajib bangun.

Kita  begitu yakin kalau daftar pemilih bersih, Selangor tetap di bawah Pakatan Rakyat selepas PRU-13.

Tetapi mereka merancang mengambil semula Selangor. Hasil kajian kerajaan Negeri Selangor, didapati kira-kira 134, 000 nama pengundi di Selangor tiada identiti jantina dan alamat lengkap.

Contohnya nama Norizan dan beralamat Jalan Kelang sahaja.Penipuan dirancang untuk pastikan orang-orang jahat ini terus berkuasa. 

Kerajaan Barisan Nasional berada dalam keadaan yang keliru dengan kebangkitan rakyat yang semakin tidak boleh dibendung lagi.

Mereka keliru dengan kebangkitan rakyat dan sokongan rakyat kepada Pakatan Rakyat.Mereka panik dan tidak tahu hendak buat apa bila kita kumpul beramai-ramai di Kuala Lumpur pada 12 Januari ini.

Ketika mereka keliru, kita harus keluar beramai-ramai memberi isyarat kepada mereka dan SPR bahawa daftar pemilih harus dibersihkan dan pilihan raya harus dikendalikan dengan adil dan telus.

Kita  yakin sejuta rakyat akan berjaya dikumpulkan pada 12 Januari ini.

 

 

penyapu sial

 

 

pengerusi dia pun dah ahli UMNO...tak akan tak berat sebelah kot.lebih2 lagi ia bukan badan bebas dan di letak di bawah jabatan perdana menteri...hancu negara di buatnya...mana nak datang adilnya

Cukuplah 12 kali kita sedia redha dgn keputusan yg menipu ini...

sudah cukup muak utk redha sekali lagi...

cukuplah memilih utk jadi bodoh...

Tiada ulasan: