Rabu, 23 Januari 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


Projek IC Khianati Rakyat & Negara....parti UMNO -BN wajar di haramkan dan pemimpinnya di hukum mati jika PR berkuasa kelak....!!!!

Posted: 23 Jan 2013 07:27 AM PST

 

Mantan Perdana Menteri, keling kutty  Mahathir Mohamad  selayaknya di gelar  “pengkhianat negara” kerana memberi taraf kewarganegaraan kepada ratusan ribu Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) di Sabah semata-mata untuk mempertahankan survival Barisan Nasional (BN) di negeri itu.

Ia dibuktikan dalam laporan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) terhadap projek “IC Mahathir” yang didedahkan baru-baru ini.

Akibat tindakan itu, Sabah kini melalui beberapa fasa getir membabitkan pertembungan sosio ekonomi dan politik rakyat tempatan dan pendatang yang diberi kerakyatan secara mudah.

Kita rasa kesal dan mengutuk sekeras-kerasnya tindakan UMNO-BN itu dan  parti pemerintah itu harus bertanggungjawab terhadap ‘dosa’ silam mereka ke atas rakyat Sabah.

Kita  boleh katakan bahawa ini merupakan pengkhianatan tertinggi buat Malaysia khasnya rakyat Sabah.Bayangkan selama ini yang menentukan hala tuju, pentadbiran negeri Sabah ditentukan oleh ‘pengundi hantu’ yang dihalalkan. BN benar-benar kotor!

Akibat daripada “Projek IC Mahathir”, rakyat Sabah terutamanya di kalangan Bumiputera negeri itu ketinggalan disebabkan saingan tidak sihat yang berlaku.Mereka tertindas akibat ketamakan kuasa BN..

Isu “Projek IC” ini telah lama terbongkar sejak 1970-an di mana Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang ketika itu pernah memberi amaran kepada rakyat Sabah mengenai isu yang kini heboh diperkatakan.

Kini kita dilaporkan dengan sejumlah 1.8 juta PATI yang mendapat kerakyatan mudah. Semua ini terbukti dengan RCI, kita boleh lihat ramai di kalangan warganegara Filipina, Indonesia, Pakistan dan India mendapat kerakyatan..

Pendedahan yang dibuat RCI baru-baru ini memang mengejutkan.Tetapi isunya kini bukan saja di Sabah. Sejak Pilihan Raya Umum 2008, peningkatan daftar pengundi di Selangor secara mendadak sebanyak 22 peratus berbanding purata 16.3 peratus di seluruh negara.

Sebanyak 31,294 pengundi dilaporkan telah dipindahkan dari kawasan Parlimen dan DUN asal mereka tanpa mereka sedari,”

Terdapat 2,000 nama di Parlimen Klang saja telah berpindah kawasan manakala 3,000 lagi nama pengundi hilang dalam daftar pemilih.

 

 

penyapu sial

 

 

"Pengkhianat" bahasa Inggerisnya "Traitor" - inilah istillah yang layak untuk Mahathir Kutty.Dia sudah mengaku jadi pengkhianat,tunggu apa lagi,buat laporan polis banyak-banyak.Kalau Tun Lim Liong Sik boleh diheret kemahkamah,tak ada sebab mengapa Tun Mahathir Kutty tak boleh diheret kemahkamah.Dia nak salahkan Tunku untuk melindung kesalahannya - Tunku beri kerakyatan sebelum Merdeka menepati laporan Suruhanjaya Reed untuk Tanah Melayu Merdeka tapi Mahathir Kutty beri kerakyatan sewenang-wenangnya untuk kekalkan kuasa UMNO/BN.2 tujuan yang amat berbeda.Kalau orang Semenanjung masih "hormatkan" Mahathir Kutty,orang Sabah boleh heret dia kemahkamah kerana sudah merosakkan Sabah.

Tiada ulasan: