Ahad, 20 Januari 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


Beri IC Kepada Warga Asing....timbalan pengerusi SPR wajar di gantung tugasnya....!!!!

Posted: 19 Jan 2013 04:38 PM PST

kita  memandang serius akan pendedahan dua orang saksi yang memberi keterangan kepada Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) berhubung dakwaan pemberian kewarganegaraan untuk jadi pengundi di Sabah.

Kedua-dua saksi yang merupakan bekas pegawai Jabatan Pendaftaran Negeri Sabah mendedahkan bagaimana wujud campur tangan langsung melibatkan tokoh-tokoh Umno termasuklah keling pundek  Mahathir Mohamad serta Abd Aziz Shamsuddin dan Allahyarham  Megat Junid Megat Ayob.

Modus operandi yang dilaksanakan ialah dengan memproses kad pengenalan biru kepada pendatang asing bagi membolehkan mereka mengundi selaku ‘pengundi berdaftar’.

Beban pembuktian paling besar kini berada di tangan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR). Isu pengundi hantu merupakan isu yang secara konsisten diperjuangkan oleh Pakatan Rakyat di dalam kempen saban waktu. Dan dalam setiap keadaan juga, SPR konsisten mempertahankan bahawa tidak ada pengundi hantu di dalam sistem pilihanraya Malaysia usai 55 tahun kemerdekaan.

Pendedahan di dalam Suruhanjaya Di Raja ini membuktikan secara jelas bahawa Projek IC yang didakwa sebelum ini ternyata wujud.Terdahulu pada tahun lepas tersebar luas pendedahan oleh seorang bekas staf Jabatan Pendaftaran Negara yang juga merupakan tahanan ISA, Yakub Damsah mengenai Ops Gembleng yang dilaksanakan untuk memastikan pertambahan pengundi melalui pemberian Kad Pengenalan Biru kepada warga asing untuk memastikan Barisan Nasional menang dalam PRU 1995.

Kita  mencabar SPR untuk menyatakan pendirian mengenai pendedahan ini. Apakah selama ini SPR benar-benar melaksanakan tugas dengan amanah dan integriti yang tinggi ataupun sebenarnya menjadi pencacai Umno-BN selaku ‘jentera kemenangan pilihanraya’ Umno-BN?

Pendedahan ini tentunya menimbulkan keraguan mengenai tahap sebenar ketelusan sistem pilihanraya negara ini, kerana berdasarkan pendedahan ini, wujud kebarangkalian bahawa tindakan serupa juga akan terus dilakukan oleh Wan Ahmad Wan Omar, yang dibabitkan secara langsung di dalam projek IC ini apatah lagi kini beliau menjawat jawatan Timbalan Pengerusi SPR.

Maka  kita  mendesak  Wan Ahmad Wan Omar digantung tugasnya serta merta demi menjaga nama baik SPR dan menghalang krisis kepercayaan terhadap badan itu, sehingga siasatan selesai dijalankan oleh Suruhanjaya DiRaja.

Kita  juga mendesak sekiranya tuduhan ini tidak benar, maka Datuk Wan Ahmad Wan Omar harus dengan segera menafikan dakwaan ini dan bertanggungjawab serta berani untuk berhadapan dengan rakyat yang inginkan penjelasan, bukannya mengelak dan berselindung di sebalik alasan prosiding Suruhanjaya DiRaja masih berjalan.

Penelitian yang dibuat di laman sesawang www.spr.gov.my juga memaparkan bahawa antara jawatan yang pernah disandang oleh Wan Ahmad ialah sebagai Penasihat Politik Kedutaan Malaysia di Filipina pada sekitar tahun 80an dan kemudiannya pada ketika Ops Durian Buruk dijalankan beliau menjawat jawatan sebagai Setiausaha Bahagian (Keselamatan dan Politik) Jabatan Perdana Menteri. Tentunya jawatan-jawatan yang pernah disandang oleh beliau memungkin secara kuat bahawa keterlibatan beliau tidak boleh disangkal lagi.

Pendedahan ini, jelas terbukti masa depan Malaysia makin tergadai di tangan pendatang asing dek keserakahan nafsu dan tamak kuasa pimpinan Umno untuk terus membolot kekayaan negara, khususnya negeri Sabah.

Rakyat Sabah khasnya dan rakyat Malaysia khususnya harus membuka mata dengan pendedahan ini, dan kembalikan kemerdekaan negara ke tangan rakyat.

Masa untuk Umno ‘menjajah’ Malaysia perlu dihentikan segera.

 

Pendedahan RCI Buktikan SPR Terlibat Proses Beri Kerakyatan

KUALA LUMPUR 18 JAN : Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) didakwa terlibat dalam proses pendaftaran memberikan hak kerakyatan kepada warga asing sepertimana dilaporkan dalam siasatan Suruhanjaya Diraja (RCI) mengenai isu yang berlaku di Sabah.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, pendedahan dalam siasatan RCI itu membuktikan penglibatan SPR dalam isu tersebut dan ini meragukan kerana perkara sama turut berlaku kini di Selangor.

“Yang dipertikaikan sekarang ialah tidak mengikut peraturan, isu rasuah dan lebih mengejutkan ialah peranan SPR dalam proses penipuan ini.

“Kita mahukan respon segera daripada SPR kerana ia berlaku pada masa lalu dan kita mempunyai bukti berhubung perkara ini,” katanya dalam sidang media di sini hari ini.

Turut hadir, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Sebelum ini, bekas pegawai Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), Mohd Nasir Sugip memberi keterangan berhubung dakwaan kerjasama pihak berkuasa untuk mengubah demografi pemilih Sabah pada 1990-an.

Mohd Nasir ketika memberi keterangan kepada RCI mengenai masalah imigrasi Sabah mendakwa jabatannya pernah menerima arahan daripada SPR Sabah untuk memberi kad pengenalan kepada pendatang asing untuk membolehkan golongan itu mengundi.

Beliau yang pernah ditahan di bawah ISA mendakwa operasi yang digelar “Ops Durian Buruk” itu dijalankan antara tahun 1992 hingga 1995.

Dakwanya, pengarah SPR Sabah pada masa itu, Wan Ahmad Wan Yusof menyerahkan senarai 16,000 nama untuk diklasifikasikan sebagai pengundi ‘Bumiputera Islam’.

Anwar yang juga Penasihat Ekonomi Selangor itu berkata, Kerajaan Negeri Selangor telah menjalankan kaji selidik mengenai pendaftaran pengundi baru berjumlah kira-kira 400,000 orang.

“Terdapat lebih kurang 138,000 tidak dapat dikesan.Adakah mereka ini dalam kategori sama sebagaimana dikatakan dalam RCI.

“Sekarang ini ialah tanggungjawab SPR supaya menghentikan penipuan dan penyalahgunaan kuasa ini,” katanya.

Katanya, mereka yang didaftarkan ini mungkin tidak hanya mengundi di Sabah tetapi di Selangor, Kuala Lumpur atau Johor.

umno kuat merembat rakyat makin merempat...rakyat johor makin miskin dan merempat....UMNO Johor rembat tanah di Johor beri kepada warga asing....!!!!

Posted: 19 Jan 2013 04:27 PM PST

Lagu "Anak kecil main api, Terbakar hatinya yang sepi, Air mata darah bercampur keringat, Bumi dipijak milik orang” merupakan lagu yang sering dilagukan oleh UMNO untuk membakar sentimen orang Melayu agar terus BERTUHANKAN  UMNO namun hakikatnya adalah lagu ini mencerminkan betapa memang selama ini orang Melayu Johor telah lama bermain dengan api apabila memilih UMNO/BN untuk memerintahkan negeri ini sehingga menyebabkan tergadainya tanah-tanah negeri ini kepada negara lain.

Kenyataan Presiden Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (DPMM), Datuk Syed Ali Alattas bahawa orang Melayu di Johor adalah orang Melayu paling miskin di Malaysia mendedahkan hakikat kegagalan UMNO untuk memartabatkan orang Melayu di negeri kelahirannya ini. Perkara ini sememangnya bukanlah satu rahsia lagi. Ia sebenarnya telah menjadi pengetahuan umum di sekitar bandaraya Johor Bahru betapa sukarnya anak bangsa ini untuk memiliki rumah sendiri. Apatah lagi anak muda yang baru saja menamatkan pelajaran, mendapat pekerjaan dan ingin memulakan hidup mereka.

Sikap tutup mata Kerajaan Negeri pimpinan  Ghani Othman yang tidak dapat melihat kemunduran dan peminggiran orang Melayu di negeri Johor ini  sangat sangat di kesali. Tambah mendukacitakan lagi, apabila Kerajaan Negeri lebih berminat kepada orang luar seperti daripada Singapura, Timur Tengah dan United Kingdom.

Desakan hidup dan ketidakmampuan rakyat Johor untuk memiliki rumah di sekitar Bandaraya Johor Bahru termasuklah di Wilayah Pembangunan Iskandar mengakibatkan ramai rakyat terpaksa memilih daerah-daerah berjiran untuk dijadikan kawasan tempat tinggal. Bukankah ini merupakan satu dasar halus untuk menghalau rakyat negeri ini daripada mengecapi nikmat kemajuan? Ini adalah satu bukti bahawa rejim Ghani Othman ini sedang melaksanakan agenda "Kera di hutan disusukan, anak di rumah mati kelaparan".

Apa  rasionalnya pulangan bermanfaat dan keuntungan kepada rakyat Johor dalam projek pembangunan Iskandar Malaysia seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri bahawa projek ini telah melepasi sasaran pelaburan RM100 billion. Menteri Besar perlu memberikan penjelasan komorehensif berhubung manfaat yang diterima oleh rakyat Johor keseluruhannya.

Sesuatu yang pelik sedang berlaku kerana di sebalik limpahan pelaburan RM100 billion di Iskandar Malaysia dan pelaburan RM60 billion di projek Hab Petrokimia Pengerang, namun DPMM telah mengeluarkan kenyataan bahawa Melayu Johor lebih miskin daripada Melayu Kelantan. Apakah limpahan kemakmuran ekonomi ini hanya berlegar di kalangan segelintir yang rapat dengan UMNO/BN semata-mata?

Imbas kembali dalam himpunan Tanah yang diadakan di Plaza Angsana, Johor Bahru sekitar pertengahan tahun 2012 , penganjur telah dengan tegas menyebut mengenai perkara ini namun ia dipandang sepi oleh rejim Ghani Othman. Kali ini, isu yang sama muncul kembali. Tidak mungkin isu ini hanya satu isu remeh.

Sehubungan itu, kita mendesak :

  1. Penjelasan penuh Kerajaan Negeri Johor berhubung pemilikan tanah, aset dan ekuiti Negeri Johor oleh rakyat negara luar.

  2. Penyertaan 30% Melayu/Bumiputera dalam pemilikan tanah, aset dan ekuiti di Wilayah Pembangunan Iskandar Malaysia.

  3. Menghentikan segala kegiatan penafian hak masyarakat peneroka bandar.

  4. Menghentikan segala kegiatan menjual kepentingan negeri ini kepada individu atau institusi luar negara.

  5. Mendesak Kerajaan Negeri Johor untuk segera melaksanakan 10 tuntutan Himpunan Tanah Rakyat.

Sesungguhnya Menteri Besar Johor dan barisan Exco Kerajaan Negeri bertanggungjawab terhadap dakwaan bahawa Melayu Johor merupakan Melayu yang termiskin di Malaysia. Ketidakupayaan Menteri Besar dan UMNO/BN Johor untuk memastikan rakyat negeri ini untuk menikmati limpahan kemakmuran ekonomi menunjukkan bahawa barisan kepimpinan negeri ini berada di dalam masalah kredibiliti yang sangat serius. Johor tidak memerlukan barisan kepimpinan yang tidak kompeten.

Kalaupun tidak berdiri sama tinggi dengan Singapura, Johor perlu menjadi sebuah negeri yang menjadi lawan yang hebat dan juga sepatutnya menerima sedikit kesan limpahan ekonomi Singapura apabila kemasukkan rakyat Singapura yang berbelanja di negeri ini sepatutnya memberikan banyak keuntungan kepada rakyat Johor. Seharusnya, Johor menjadi sebuah negeri yang memakmurkan ekonomi dan menjaga kebajikan rakyatnya bukannya mengutamakan rakyat negara lain.

Pembongkaran DPMM ini seharusnya dijadikan titik kebangkitan untuk semua rakyat Negeri Johor tanpa mengira bangsa dan agama bersama- sama bersatu hati menokhtahkan pemerintahan UMNO/BN yang tidak pernah menjaga kepentingan rakyat. Masanya telah tiba untuk kita hukum pemimpin yang culas dalam memartabatkan rakyat sendiri. Masanya telah tiba untuk kita tunjukkan kepada pemimpin yang berkiblatkan keuntungan diri semata-mata bahawa Suara Rakyat adalah Suara Keramat.

Jadi kita  menyeru setiap warga Melayu Johor untuk menolak UMNO/BN dalam Pilihanraya Umum ke 13 ekoran daripada kegagalan dahsyat yang telah dilakukan mereka. Pengkhianatan yang mereka lakukan ini terlalu besar dosanya. Ia tidak boleh dimaafkan dengan memberikan mereka mandat sekali lagi untuk mengemudi negeri ini. Sudah banyak tanah dan kepentingan kita digadaikan oleh pemimpin UMNO/BN tanpa maruah. Cukuplah, demi masa depan anak cucu kita nanti, ayuh berubah Rakyat Johor.

"Rakyat Bangkit, Tolak Penindasan"

JOM MENGENDAP .....ISTERI KEDUA FATHUL BARI WARGA FILIPINA YANG KAHWIN LARI DI SONGKLA TU....PATUTLAH SEMENGAH MENJILAT BURID UMNO....DAPAT LABA PROJEK IC TUA KUTUK NAK MAMPOS MAHATHIR MERAMAIKAN WARGA ASING DAPAT IC BIRU....!!!!

Posted: 19 Jan 2013 04:12 PM PST

ularmak tu rupanya kahwin lari di songhkla....puhhhh....kalau ahli PAS atau pakatan rakyat yang buat macam tu sampai tahun depan tak habis cerita nie...terutamanya dari bloger bloger pukimak UMNO seperti papagomo atau pisau net...siap di tokok tambah lagi...gila seks punya puak puak UMNO nie...!!!

sikap defensif jantan celaka Najib tidak menggunakan saluran undang undang untuk membersihkan tuduhan terhadap dirinya bermakna beliau 300 % terlibat seperti yang di dakwa....!!!!

Posted: 19 Jan 2013 03:52 PM PST

 

Sebagai seorang Perdana Menteri bagi sebuah negara berdaulat seperti negara kita ini, dia mesti menjaga kebersihan imej serta kredibiliti peribadi dengan setinggi dan sebaik mungkin. Jika imej dan kredibiliti seorang Perdana Menteri boleh dicemar oleh seorang penjual karpet atau penjual barangan rumah maka PM itu wajar mengambil tindakan undang-undang terhadap yang membuat tuduhan secara terbuka itu.

Deepak wajar diambil tindakan undang-undang oleh Najib kerana tuduhan itu amat kotor dan amat hina terhadap seorang Perdana Menteri negara kita ini. Satu-satunya jalan untuk Najib membersihkan nama beliau ialah dengan menyaman dan mengambil tindakan undang-undang dengan secepat mungkin. Jika Najib tidak mengambil tindakan itu maka ia sekali gus membenarkan isu yang dituduh terhadap beliau oleh penjual karpet itu.

Kita perlu ingat tuduhan Deepak terhadap Najib itu melibatkan isu kehilangan nyawa seorang wanita dan juga isu mengubah akuan bersumpah yang dilakukan oleh Balasubramaniam seperti yang dibocorkan oleh Deepak yang suatu ketika dahulu mempunyai hubungan abang-adik dengan isteri Perdana Menteri yang tersohor di dunia itu. Kematian seorang wanita Mongolia yang begitu trajik telah dilakukan oleh dua orang pegawai keselamatan Najib dan telah pun dijatuhkan hukuman mati oleh Mahkamah Tinggi negara kita.

Kita perlu ingat penglibatan dua pegawai keselamatan negara yang hampir dengan Najib dan keluarga ini amat mudah dikaitkan oleh sesiapa dengan Najib dan isteri beliau dan tidak siapa tahu secara undang-undangnya tentang motif pembunuhan itu kerana isu itu tidak di sebut dalam perbicaraan kes ini. Jika tuduhan itu tidak dinafikan dengan mengambil tindakan undang-undang terhadap Deepak maka ia menghampirkan Najib kepada kebenaran tuduhan Deepak terhadap Perdana Menteri itu.

Penafian Najib kelmarin  tidak mempunyai kredibiliti. Jika Najib menganggap tuduhan Deepak itu tidak mempunyai kredibiliti tindakan Najib untuk tidak mengambil tindakan undang-undang terhadap Deepak itu adalah lebih tidak berkredibiliti lagi. Najib mesti bertanya kepada diri beliau sendiri, apakah isu akuan bersumpah Balasubramaniuam ini merupakan isu yang kecil dan tidak payah diambil tindakan terhadap penjual karpet ini?

Kalaulah Najib ini seorang penjual kobis dan bayam di pasar tani, mungkinlah beliau tidak perlu mengambil berat terhadap isu peribadi yang sangat buruk dan hina ini, tetapi beliau adalah seorang Perdana Menteri negara merdeka. Persepsi buruk terhadap Najib itu adalah persepsi buruk terhadap negara dan memalukan rakyat.

Ahli-ahli parti UMNO pimpinan Najib tidak boleh melarikan isu ini dengan membuat tuduhan yang isu ini adalah permainan politik kotor dalaman parti itu kerana ada pihak yang hendak menjatuhkan beliau dari pimpinan negara. Jika benar pun isu ini diperbesarkan oleh Deepak kerana permainan politik cah keting dalam UMNO itu, Najib jugalah yang salah kerana memberikan sebab untuk beberapa pihak dalam UMNO itu untuk melakukannya.

Isu permainan kumpulan Timbalan Perdana Menteri hendak mengambilalih kepimpinan itu merupakan isu yang biasa dalam UMNO. Hussein Onn dahulu bertindak mengambil keputusan untuk tidak mempertahankan jawatan Presiden UMNO dan Perdana Menteri dahulu pun adalah kerana permainan Timbalan beliau semasa itu. Kepada orang-orang lama ini adalah isu yang diketahui umum.

Apabila Hussein Onn mengambil tindakan untuk bersara maka pengganti beliau itu juga sudah merasakan yang beliau akan menghadapi masalah dengan Timbalan beliau. Justeru sebelum Timbalan beliau itu memberikan masalah, beliau telah dengan bijak membuatkan Timbalannya Musa Hitam merajuk dan meletakkan jawatan.

Selepas itu KELING KUTTY  PUNDEK Mahathir ini telah mengganti Timbalan beliau dari seorang dengan seorang yang lain. Selepas Musa digantikan dengan Ghaffar Baba. Selepas Ghaffar Baba Timbalan beliau ialah Anwar Ibrahim yang digalakkan untuk mencabar Ghaffar, juga kerana kemahuan Dr Mahathir.

Selepas itu Anwar sendiri telah bercanggah dengan KELING KUTTY  PUNDEK ini  yang menyebabkan Anwar disingkirkan dengan menggunakan isu-isu skandal seks luar tabii dan banyak lagi yang di mainkan oleh KELING KUTTY  PUNDEK Mahathir. Hasilnya Abdullah Badawi menjadi Timbalan Perdana Menteri. Dalam pada beliau (KELING KUTTY  PUNDEK Mahathir) sibuk mengganti ramai Timbalannya beliau (KELING KUTTY  PUNDEK Mahathir) telah berjaya menjadi Perdana Menteri lebih dari dua puluh tahun.

Rakyat mula ada kecenderungan untuk menolak KELING KUTTY  PUNDEK Mahathir maka beliau  memberikan jawatan itu kepada Abdullah Badawi yang beliau sangkakan akan tunduk dan berterima kasih kepada beliau dengan memenuhi segala kehendak beliau. Beliau kemudiannya sedar yang Abdullah yang beliau anggap sebagai seorang yang lemah dan lembut itu adalah seorang yang sangat degil dan keras kepala. Maka KELING KUTTY  PUNDEK Mahathir mengambil tindakan untuk menaikkan Timbalan kepada Abdullah pula dengan menggunakan Muhyiddin untuk menolak Abdullah dan memberikan Timbalan Abdullah menjadi Perdana Menteri.

Muhyiddin mendapat upah dengan menjawat jawatan Timbalan kepada Najib yang bakal memberikan masalah kepada beliau (Najib). Isu yang melibatkan masalah yang dilakukan oleh Timbalan ini memang perkara biasa dan Najib wajar menerimanya sebagai satu hakikat yang tidak boleh di nafikan oleh sesiapa pun.

Oleh itu Najib tidak boleh menyalahkan Muhyiddin atau KELING KUTTY  PUNDEK Mahathir melakukan cah keting ini kerana bagi KELING KUTTY  PUNDEK  Mahathir beliau memang berpengalaman melakukan cah keting sesama sendiri ini sejak dahulu lagi.

Najib patut fokus untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Deepak untuk membersihkan nama beliau. Jika tidak diambil tindakan sebegitu maka akan berjayalah Mahathir untuk mempraktikkan kemahiran beliau dalam menaik dan menjatuhkan kepimpinan UMNO dan negara itu. Najib menggantikan Abdullah dahulu pun dengan cara yang sama seperti yang akan dilakukan ke atas beliau selepas pilihanraya nanti.

Hanya kali ini KELING KUTTY  PUNDEK Mahathir akan gagal untuk melakukannya kerana jika UMNO itu kalah dalam pilihanraya kali ini, beliau yang ingin menggunakan Muhyiddin untuk menyungkirkan Najib itu akan tidak berjaya. Sebab apa?...kerana UMNO akan kalah dan tidak menjadi parti yang berkuasa lagi.

Apabila sampai ke episod ini maka akan tamatlah drama kotor bersiri UMNO yang telah bermula sejak tiga dekad yang lalu. Selepas itu akan bermula drama bersiri yang akan dilakonkan oleh pelakon-pelakon baru dari Pakatan Rakyat dan diharap drama bersiri selepas ini merupakan drama yang lebih baik dan sedap ditonton oleh hampir 30 juta rakyat negara ini.

UMNO JANJI MENIPU DI TEPATI KATA KERBAU BOLEH PANJAT POKOK KELAPA. SEJAK 1982...KAH KAH KAH....!!!!

Posted: 19 Jan 2013 03:26 PM PST

KERATAN AKHBAR UTUSAN MELAYU SEBAGAI SAKSI BERBICARA....JANJI DICAPATI!!!

Janji sudah 30 tahun berlalu.

UMNO/BN kata akan berikan pendidikan percuma menjelang tahun 1982 apabila semua dasar pelajaran kebangsaan terlaksana sepenuhnya.

Ini janji Menteri Pelajaran ketika itu  keling kutty pundek  Mahathir Mohamad.

Kalau bab pelajaran pun UMNO sanggup menipu dan mungkiri..Apa lagi perkara lain beb!!!

Sebab itu janji dan kata-kata UMNO langsung tidak boleh dipakai....

JANJI DAN KATA UMNO BOLEH DIPERCAYAI... KALAU KERBAU BOLEH PANJAT POKOK KELAPA.....KAPAL SELAM SCORPENE  BOLEH MERANGKAK DI JALANRAYA....KILANG LYNAS  DI BINA SEBELAH RUMAH  JANTAN PUNDEK NAJIB DAN BETINA SUNDAL ROSMAH....

Tiada ulasan: