Khamis, 17 Januari 2013

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


dengar dengar dan dengar.... bahana menjadi talibarut bapak syaitan yang di kenali....bagaimana anjing anjing UMNO menyalak menyalahkan pihak lain dan tidak mengaku kesalahan sendiri....!!!!

Posted: 16 Jan 2013 10:22 PM PST

Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof enggan memberikan maklum balas mengenai pendedahan dalam RCI semalam bahawa Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) membenarkan pendatang haram mengundi di Sabah pada pilihan raya 1994 dan menegaskan isu berkaitan kad pengenalan (IC) bukan dibawah bidang kuasa agensinya.

Dalam Suruhanjaya Di Raja (RCI) semalam, bekas pegawai JPN menuduh arwah Tan Sri Megat Junid Megat Ayub memberi arahan kepadanya untuk mengeluarkan resit membenarkan pendatang haram di Sabah mengundi dalam pilihan raya negeri pada tahun 1994.

“Tidak adil untuk saya berikan komen mengenai pendedahan dalam RCI hari ini.

“Kes ini berlaku pada 1994 dan sudah 20 tahun lebih ia berlaku. Betul atau tidak yang dikatakan belum tentu dapat disahkan, malahan yang dituduh pun sudah tiada lagi,” kata Abdul Aziz merujuk kepada arwah Megat Junid 

Menurut Abdul Aziz, segala isu melibatkan IC adalah dibawah bidang kuasa JPN dan Kementerian Dalam Negeri manakala SPR hanya bertanggungjawab dalam mendaftarkan pengundi.

“Saya ingin tegaskan disini bahawa SPR hanya akan mendaftarkan pengundi yang membawa kad pengenalan yang sah. Selain daripada berwarna biru, SPR tidak akan mendaftarkan mereka.

“Selain daripada itu, ingin saya tegaskan bahawa semua proses pendaftaran pengundi akan kemudiaan disemak dengan JPN dan KDN,” tambah beliau.

Apabila ditanya pendapatnya mengenai pendedahan dalam RCI, Abdul Aziz menegaskan ia adalah sesuatu perkara yang melanggar undang-undang dan pihak yang bertanggungjawab perlu memberikan penjelasan.

“Kalau benarlah itu yang berlaku pada 1994 itu, saya sama sekali tidak bersetuju dengan tindakan sebegitu.

“SPR sekarang tidak akan mendaftarkan mana-mana pengundi warga asing,” tegas beliau lagi yang memberi jaminan perkara demikian tidak akan berulang dibawah pimpinannya.

Dalam RCI seamalam, bekas pengarah JPN Sabah Ramli Kamarudin memberitahu Megat Junid yang pada ketika itu timbalan menteri dalam negeri memberitahu dirinya resit JPN perlu sama dengan nama dan kad pengenalan pengundi berdaftar.

Ramli berkata lebih kurang 200 resit JPN dikeluarkan di lima atau enam kerusi dewan undangan negeri di Sabah yang dianggap sebagai “kawasan hitam yang sukar bagi kerajaan untuk menang.”

“Satu kawasan mungkin 400,” katanya.

Tun Dr Mahathir Mohamad, perdana menteri paling lama berkhidmat dari 1981-2003, telah dituduh menerajui “Projek IC”, di mana kewarganegaraan didakwa diberikan kepada pendatang sebagai ganti kepada undi mereka.

Akan tetapi bekas Ketua Menteri Sabah Tan Sri Harris Salleh, yang mentadbir negeri dari 1976 ke 1985, menafikan kewujudan “Projek IC” semalam.

Pilihan raya negeri Sabah 1994 menyaksikan Parti Bersatu Sabah (PBS) menang 25 daripada 48 kerusi dewan undangan negeri.

Akan tetapi tidak lama selepas itu beberapa ahli dewan undangan negeri PBS menyertai Barisan Nasional (BN) menyebabkan kerajaan PBS jatuh.

Ramli memberitahu beliau ditahan dibawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dari 1995 hingga 1997.

Beliau juga menafikan menerima imbuhan.

“Ini adalah arahan langsung dari timbalan menteri dalam negeri sendiri walaupun saya akui ianya salah,” kata Ramli.

Beliau menambah arahan tersebut diberikan dalam mesyuarat dengan Megat Junid, pemimpin Umno Datuk Seri Osu Sukam (yang kemudiannya menjadi ketua menteri Sabah pada tahun 1999) dan pegawai pendaftar JPN bernama Asli Sidup di Hyatt Hotel dua minggu sebelum pilihan raya 1994.

“Resit tersebut hanya untuk mengundi. Selepas itu, kami akan kutip resit dan musnahkannya,” kata Ramli.

Asli memberitahu kemudian 200 resit JPN digunakan di dewan undangan negeri Kawang pada pilihan raya negeri 1994 dimana Osu menang dengan 64 undi.

subahat dengan bapak syaitan yang di kenali bela pengundi hantu.... SPR arahkan JPN beri IC dan tukar nama pendatang

Posted: 16 Jan 2013 10:08 PM PST

memang sial punya makhluk perosak....bapak syaitan yang di kenali agen pendatang asing di sabah....

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) telah mengarahkan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) untuk menukar nama 16,000 pendatang haram di Sabah dan untuk memberikan mereka kad pengenalan (IC), Surhanjaya Di Raja (RCI) mengenai pendatang haram di Sabah .

Pengarah SPR Sabah pada ketika itu Datuk Wan Ahmad telah mengarahkan JPN untuk menukar nama pendatang Indonesia dan Filipina untuk meningkatkan jumlah pengundi Muslim di Sabah, kata bekas timbalan pengarah JPN Mohd Nasir Sugip yang betugas dari 1992 sehingga 1994 kepada RCI hari ini.

Rekod di laman web SPR menunjukkan Datuk Wan Ahmad bin Wan Yusof merupakan pengarah SPR Sabah yang bertugas dari 1988 hingga 1995.

“Ops Durian Buruk adalah operasi yang melibatkan penukaran dan mencipta nama baru dari nama yang diberi SPR,” kata Nasir.
“Maksudnya nama ditukar, nombor IC ditukar, tarikh lahir ditukar.. . Dan gambar,” tambahnya.

Nasir mengatakan beliau ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dari 1995 hingga 1998 kerana memberikan kad pengenalan kepada pendatang yang tidak layak.

Beliau menambah bahawa 800 nama telah diserahkan kepada kerusi dewan undangan negeri Sugut dan kerusi parlimen Kinabatangan.
"Yang saya ingat, keputusan pilihan raya memihak kepada calon Barisan Nasional (BN) YB Datuk Surady Kayong," katanya.

Calon BN Sarady mengalahkan Jublee KK Zen di Sugut semasa pilihan raya negeri tahun 1994 dengan majoriti tipis 79 undi.

Surady pada ketika ini adalah pembantu menteri perumahan dan kerajaan tempatan di Sabah.

Nasir menafikan menerima imbuhan berikutan peranannya dalam perlakuan ini.

"Saya hanya mengikuti arahan ... dan saya menandatangani ikrar dengan pengarah saya," katanya.

Ditanya sama ada terdapat hubungan antara SPR dan JPN dalam meningkatkan bilangan pengundi di Sabah, beliau berkata: "Terdapat beberapa kerjasama dan kerjasama antara JPN dan SPR dalam kegiatan ini," katanya.

Tun Dr Mahathir Mohamad, perdana menteri paling lama berkhidmat dari 1981-2003, telah dituduh menerajui "Projek IC", di mana kewarganegaraan didakwa diberikan kepada pendatang sebagai ganti kepada undi mereka.

Akan tetapi bekas Ketua Menteri Sabah Tan Sri Harris Salleh, yang mentadbir negeri dari 1976 ke1985, menafikan kewujudan "Projek IC" semalam

ustazah sundal syaitan yang di kenali ini kata PAS calar kredibiliti ulamak....habis yang dia cium tangan bukan muhrim dan kata melacur di halalkan tu tak menjejas kredibiliti islam ke...???oiii... mashitah.... jangan asik guna akal lembu shahrizat ajer.....!!!!

Posted: 16 Jan 2013 01:58 PM PST

Mashitah: Pas calar kredibiliti ulama

ustazah  syaitan yang di kenali guna hukum celah burid dia...cium tangan bukan suami dia....halal ....selepas melacur  jadi halal....lepas nie dia nie boleh melacur..

Tindakan pemimpin Pas yang sering berubah pendirian dalam beberapa isu kebelakangan ini jelas mencalarkan kredibiliti ulama parti itu serta menunjukkan kejahilan mereka kata Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Mashitah Ibrahim.

Sebagai contoh, dalam isu penggunaan kalimah ALLAH dalam Bible versi bahasa Melayu, beliau berkata pemimpin Pas dilihat sering mengubah kenyataan mereka hanya kerana mendapat tentangan hebat daripada sesuatu pihak.

"Pemimpin Pas jelas sekali bercakap atas dasar politik dan bukan berdasarkan agama, sebab itu kenyataan mereka boleh berubah-ubah dari semasa ke semasa.

"Kalau bercakap ikut dasar agama, mereka perlu bercakap benar walaupun pahit dan tidak disukai pelbagai pihak, dan ini jelas menunjukkan mereka ini tidak jujur kerana berjuang atas tiket politik," katanya kepada pemberita selepas majlis penyampaian sumbangan kepada pondok-pondok di pejabat Yayasan Pembangunan Pondok Malaysia (YPPM) di sini hari ini.

Masitah berkata, tindakan pemimpin Pas yang rata-rata adalah ulama cukup mencalarkan kredibiliti mereka yang menggambarkan seolah-olah ulama boleh dipilih atas tiket politik semata-mata.

"Ini memberi peluang serta ruang kepada rakyat untuk menilai ulama Pas sama ada mereka benar-benar layak untuk menjadi pemimpin atau hanya berjuang atas dasar politik. Inilah hikmah yang diberikan ALLAH menunjukkan bahawa pemimpin Pas tidak tetap pendirian," katanya.

Beliau turut memberi contoh apabila Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) mengumumkan buat julung kalinya Kelantan menjadi tuan rumah Majlis Tilawah al-Quran Peringkat Kebangsaan Ke-56 Mei depan, Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sekelip mata menukar pendiriannya yang sebelum ini mengatakan wanita tidak boleh memperdengarkan bacaan al-Quran.

"Sekarang mereka membenarkan semula wanita di negeri itu menyertai tilawah al-Quran berbeza dengan pandangan sebelum ini mengatakan suara wanita yang membaca al-Quran secara Taranum adalah aurat," katanya.

Ditanya mengenai tindakan Pas menerbit dan mengedar buku Amanat Haji Hadi, Masitah meminta Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang tampil memohon maaf secara terbuka serta menarik balik kenyataan beliau yang terkandung di dalam amanat itu.

"Saya difahamkan buku itu hanya diedarkan di kalangan ahli sahaja, namun bagi saya amanat itu bukannya isu politik tetapi boleh memecahbelahkan umat Islam apabila berlaku pertelagahan," katanya. - Bernama

 

 

penyapu sial

 

Jual diri kerana terdesak Harian Metro Ahad 19 Jun 2005

SAYA sering membaca kisah wanita (terutama ibu tunggal) yang terpaksa menjual diri untuk membesarkan anak. Punca pendapatan ini secara terang adalah haram. Persoalannya, adakah kehidupan dan pendidikan anak yang membesar dengan wang begini akan mendapat keberkatan Allah? Adakah anak yang mengetahui pekerjaan ibunya tetapi masih menggunakan wang itu akan turut berdosa? Dan bagaimana pula hukumnya jika wang itu digunakan untuk membayar zakat fitrah?

RAZIN Kuala Lumpur

JAWAPAN oleh oleh Datuk Dr Mashitah Ibrahim

HUKUM di dalam Islam berbeza mengikut keadaan seseorang. Mengikut istilah yang dipakai di sini, iaitu ‘terpaksa’, membayangkan wanita berkenaan terdesak melakukan perbuatan dilarang dan bukan dengan kehendak hatinya.

Dia terdesak berbuat demikian demi menyelamatkan anak dan memberi makan. Perkara dilakukan dalam suasana darurat terlepas daripada hukuman biasa. Dalam keadaan biasa, memang melacur itu haram, tetapi jika terdesak dan darurat ia dimaafkan.

Di sinilah timbulnya tanggungjawab masyarakat untuk membantu. Orang terdesak dan darurat tidak mungkin mampu membayar zakat fitrah, bahkan dia tergolong layak terima fitrah. Jika sampai ada lebihan, bererti dia sudah tidak darurat.

ARKIB : 28/06/2005 Tiada alasan boleh melacur kerana darurat

Saudara Pengarang,

Saya berpandangan alasan melacur kerana darurat tidak dapat diterima sama sekali oleh syarak mahupun akal dan adat masyarakat kerana masih banyak lagi jalan lain yang boleh dilakukan untuk menyelesaikan masalahnya lebih-lebih lagi disokong dengan statistik peluang pekerjaan yang banyak dikaut oleh pekerja asing di negara ini, di samping masih terdapat badan-badan kebajikan kerajaan mahupun swasta dan masih ramai warga negara ini yang berjiwa mulia bersikap suka menolong orang yang dalam kesusahan.

 

ZAMRI HASHIM, Pegawai Istinbat, Jabatan Mufti Negeri Perak.

 

nama ajer ustazah...tapi perangai macam pelacur...bagi fatwa yang bukan bukan ikut selera burid dia...boleh pulak perlekeh ulamak tanpa mencerminkan diri sendiri...

Sikap ustazah ini yg suka cium tangan bukan muhrim mencalar kredibilti umat islam...

Malang nyer UMNO ustazah dan Ulama Muda nyer beraliran punnah wal ghannah..... Naseb baik bukan bini aku.... Kalau tak, jenuh nanti nak menjawab dihadapan Allah kelak.

oooooi.....mashitah.....selesaikan lah dulu amanat mahadir..tu..barulah boleh nak masuk..bad amanat haji hadi...dan berbanyakkan lah nasihat kpd..puak2 dema..yg.tak tutup aurat tu.

Tiada ulasan: