Khamis, 3 Januari 2013

Pahang Daily Online

Pahang Daily Online


Sensasi: 'Blogger Cucumatkilau' Melancarkan Sebuah Lagi Radio Internet Pro Rakyat Terbaru Di Malaysia !

Posted: 02 Jan 2013 07:55 AM PST

KUANTAN, 2 Jan - Blogger Cucumatkilau (foto) telah melancarkan sebuah lagi radio internet terbaru di negara ini  semalam (1 Januari 2013) . Radio yang pro rakyat itu adalah bertujuan untuk menyebarkan maklumat yang lebih tepat, telus dan adil kepada rakyat Malaysia seantero dunia. Radio terbaru yang dikenali sebagai CMK FM ditubuhkan berdasarkan kepada nama yang sinonim dengan dirinya yang digelar "CMK" oleh kawan dan lawan. Penubuhan CMK FM tepat pada waktunya selepas hampir dua bulan beliau menyumbangkan khidmatnya di radio internet CILI FM sebelum ini. "Saya undur diri dari Cili FM untuk mengembangkan karier saya dengan radio yang dikendalikan sendiri. Semasa di Cili FM, saya hanyalah DJ yang mengendalikan segmen pedas setiap hari dari jam 11.00 pagi hingga jam 5.00 petang. Berdasarkan pengalaman hampir 15 tahun sebagai blogger dan juruhebah maka rancangan tersebut berjaya menambat hati rakyat Malaysia terutamanya golongan muda. Cili FM berjaya mendapat rating tertinggi dalam senarai radio internet di Malaysia. Malahan dalam masa tak sampai dua bulan hampir 100,000 pendengar berjaya ditarik untuk mengikuti radio internet Cili FM ketika itu. Mungkin jodoh tiada, saya undur diri dari Cili FM selepas siaran langsung di Himpunan Kebangkitan Rakyat Pahang di Kerdau. Kini pengurusan baru telah mengambil alih radio tersebut maka itulah saya akhirnya menubuhkan radio sendiri atas jenama CMK FM..", kata blogger terbabit. "Biar pun ada sedikit kontroversi ketika saya mula-mula tinggalkan Cili FM, namun perjuangan harus diteruskan dan saya ucapkan ribuan terima kasih kepada rakan-rakan di Cili FM terutamanya DJ Bob Anaroka yang banyak memberi tunjuk ajar serta teknik untuk mengendalikan radio internet kepada saya selama ini. Semoga Cili FM terus diterima rakyat dan kekal dengan perjuangan asalnya... masing-masing ada kelebihan tersendiri sebenarnya", kata beliau lagi. "Perkara yang lepas usahlah dikenang dan kini saya agak selesa dengan radio baru yang diuruskan sendiri. Sokongan rakyat tetap ada walau pun kepanasannya masih belum terasa lagi. Motto radio terbaru saya ini ialah CMK FM Suara Generasi Baru, Mantap Beb !!", kata blogger itu lagi.



Beliau turut berharap, agar radio internet yang pro rakyat terus disokong kerana ia adalah lambang kebangkitan suara rakyat sebenarnya. Difahamkan, selain CMK FM dan Cili FM ada beberapa buah lagi radio internet yang pro rakyat kini muncul seperti Suara Rakyat FMSantai FM dan Kobat FM. Kesemuanya menjurus ke arah menyedarkan rakyat tentang tanggungjawab mereka untuk melakukan perubahan dari yang baik kepada yang lebih baik untuk masa depan anak cucu akan datang. Radio CMK FM yang bersiaran 24 jam itu akan menampilkan berbagai segmen menarik kepada pendengar seperti Bicara Rakyat, Suara Pemimpin, Kuliah Ustaz Azhar, Tazkirah Online, Suara Perjuangan, Nasyid serta lain-lain segmen menarik lagi. Apa yang menarik pendengar akan menikmati hiburan yang pelbagai dari pop, rock, nasyid hinggalah ke lagu-lagu perjuangan rakyat yang langsung tidak pernah di dengari di mana-mana stesyen radio selama ini. Selain blog http://cmkradio.blogspot.com yang disediakan untuk anda mendengar secara live, anda juga boleh like pages facebook di www.facebook.com/cmkfm bagi menyokong kewujudan radio pro rakyat ini.

[Sejak meninggal parti politik, blogger Cucumatkilau dilihat lebih bebas bergerak dan berjuang bersama rakyat. Malah, ketika awal-awal meninggalkan Pahang Daily Online (PDO) dulu, dia juga ada nyatakan hasrat untuk meneruskan perjuangan menegakkan Islam dan membela rakyat hingga ke titisan darah yang terakhir. Ketika dihubungi oleh PDO pagi tadi, CMK mengatakan bahawa dia akan terus mempopularkan radio internet sebagai satu sumber baru perjuangan rakyat di negara ini. Beliau turut menegaskan radio internet kini seolah-olah menjadi satu trend baru dalam menyampaikan maklumat kepada rakyat dan bakal menjadi pesaing kepada media arus perdana menjelang Pilihanraya Umum ke-13 tidak lama lagi. Mutakhir ini ramai pihak mula berlumba-lumba menubuhkan radio internet masing-masing apabila melihat ia adalah yang terbaik setakat ini. Difahamkan pelancaran telah dibuat oleh  Pengerusi Solidariti Hijau yang juga AJK PAS Pusat iaitu Tn.Hj Zulkefly Mohamad Omar. Beliau sempat bersama CMK FM selama lebih satu jam dalam segmen "Bicara Pemimpin" di radio internet itu semalam. Sementara itu malam tadi siaran langsung ceramah dari Indera Mahkota 15, Kuantan turut diadakan. Ceramah yang melibatkan bekas Pengerusi Dewan Perniagaan Melayu Malaysia Dato' Seri Abdul Rahman Maidin, artis Dayangku Intan dan bekas calon PAS DUN Tenang Johor iaatu Cikgu Normala Sudirman itu berjaya mendapat sambutan hangat dari kalangan pendengar. Kepada anda yang ingin mendengarkan siaran langsung Radio Internet CMK FM ini sila klik DI SINI]

Tiada ulasan: