Nuffnang

Pengikut

otaiblues

sumber :-

otaiblues


majlis fatwa kata haram,,

Posted: 07 Jan 2013 07:03 AM PST

Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-79 yang bersidang pada 6 - 8 September 2007 telah membincangkan Hukum Berjabat Tangan Dengan Wanita Ajnabi (wanita bukan mahram).

Muzakarah telah memutuskan bahawa pada prinsipnya hukum berjabat tangan dengan wanita ajnabi adalah haram. Walau bagaimanapun, dalam keadaan tertentu yang sukar dielakkan, ianya dibolehkan tetapi dalam keadaan terkawal supaya tidak dijadikan budaya dalam masyarakat Islam. Rujuk
 DISINI

tetapi kenapa uztazah ni kata boleh?
macam kata menteri nikah kawain dalam filem musang berjanggut, hukum ini kita yang buat,kalau nampak punyai kelebihan pada kita,,,tukar je..

Jika selepas ini ada perempuan atau lelaki yang bersalaman dan ia mengguna pakai akan hukum yang uztazah ni kata,,,maka tanggung la akibat nya,



Antara jawapan Ustazah  itu ialah "Ulama berbeza pendapat tentang hal ini. Namun jika berjabat tangan disertai dengan perasaan ghairah dan boleh mendatangkan fitnah maka hukumnya adalah haram" 

kalau tanpa perasaan gairah ianya halal ke?




Itu jawapan seorang Ustazah ..


kalau macam ni..boleh la lelaki bersalaman sekarang ni,guna pakai pendapat uztazah ni..ape ape hal nanti,,biar dia yang jawap di hadapan allah nanti.

pampasan buruh paksa keretapi maut.Melayu lebih kejam dari jepun

Posted: 07 Jan 2013 04:27 AM PST

aruah datuk aku.allayarham karim bin jaafar adalah salah se orang buruh paksa keretapi maut itu telah 20 tahun meninggalkan dunia ini.perginya denagn tubuh yang cacat sedikit angkara jangkitan kuman, jari kakinya telah di gunting sendiri bagi mengelak kan busuk kesemuanya,

aruah sempat melarikan diri, melalui thailand terus kepahang,bercerita tentang kekejaman tentera jepun.memang di nafikan lagi.

tetapi yang paling kejam lagi adalah manusia sebangsa se ugama dengan aruah datuk ku..
setidak tidaknya kekejaman tentera jepun itu,telah di balas dengan pampasan 207 billon, tetapi
bangsa ku sendiri yang melenyapkan wang pampasan tersebut..
siapakah mereka ini..

semasa hidupnya aruah ini,aku lah cucu yang yang selalu bertanya tentang surat surat bekas buruh paksa yang ada di simpanan atuk ku..
nak mendaftar sekadar bagi nama dan salinan ic pun makan ratus ringgit, sampai kecewa atuk ku..mereka bukan nak menolong, malah semacam nak mencari untung sahaja.itu baru nak mendaftar. jika dapat lah wang pampasan tersebut,,lagi banyak potongan gamaknya.

kepada yang menyapu bersih wang tersebut,,ingat la..wang itu adalah darah dan nanah mereka yang menjadi buruh paksa itu..
semoga darah dan nanah mereka akan menguasai darah dan daging kamu sehingga kaamu mati..moga hidup kamu seharian se siksa mereka suatu masa dahulu..


Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT