Rabu, 2 Januari 2013

MiLo SuaM

MiLo SuaM


Panas! Awie pakai rantai salib, menyanyi lagu Ranggi Metropilis

Posted: 01 Jan 2013 08:11 PM PST




SEBELUM ini artis Rock terkenal tanahair, Awie mencetuskan kontroversi apabila beliau dikatakan telah membuka sebuah Kelab Malam, Malai Rock Station Bistro (MRSB) di Ipoh yang dikatakan turut menjual arak ~ EhGosip.



Kebetulan ketika gua menjelajah video beliau di YouTube sebentar tadi, gua terkejut apabila melihat rakaman Awie sedang menyanyikan salah sebuah lagu rock beliau bertajuk "Ranggi Metropolis" dengan memakai rantai berbentuk salib.



Berulang kali gua pause, forward dan reverse video rakaman ini, memang sah dia pakai rantai salib. Cuba korang pulak check adakah mata gua yang kelabu atau memang betul Awie pakai rantai dengan loket salib?



Sila tonton sendiri video di bawah ini, lihat pada durasi seperti yang gua dah "highlight" dalam printscreen video di atas.


ReJaM© "Kalau betul, gua nak tanya Awie, lu ni agama apa? "

Peringatan Penting!

Jom turun ramai-ramai Himpunan Kebangkitan Rakyat #KL112

Tarikh: 12 Januari 2013
Masa: 14:00 petang
Tempat: Bandar Kuala Lumpur (Stadium Merdeka).

Bapak segala Himpunan, Bapak segala Bantahan bersama sejuta rakyat! Sejuta Jiwa!

Tanah diambil, keluarga miskin sekeluarga bunuh diri di Pengerang

Posted: 01 Jan 2013 05:28 PM PST


PAGI ini saya menerima maklumat bahawa keluarga Pang sekeluarga yang mempunyai 3 ahli keluarga di Kampung Jawa, didapati semua ahli keluarganya membunuh diri di tempat tinggal sendiri dengan membakar serpihan arang di blik.

Gabungan NGO Pengerang (GNP) telah pergi ke tempat tragedi tersebut, dan 3 mayat telah dihantar ke Hospital Kota Tinggi.

Melalui penduduk tempatan, Ahli Gabungan telah dimaklumkan bahawa Keluarga Pang ini adalah keluarga miskin, dan isterinya adalah pesakit strok, dan anaknya yang berumur 20 tahun itu, merupakan orang kurang upaya yang mempunyai kecacatan akal. Encik Pang yang berumur 50 an bekerja sebagai pembantu restoran, akan tetapi baru-baru dia perlu menjaga isteri dan anaknya, dia terpaksa berhenti berkerja.

Beberapa bulan yang lalu, disebabkan oleh pembangunan RAPID, Keluarga Pang telah menerima surat pengambil tanah. Rumah kediaman Keluarga Pang dibina diatas seorang tuan tanah lain, sehubungan itu Keluarga Pang cuma menerima pampasan sebanyak RM20 ribu sahaja sebagai pampasan.

Selepas Pang menerima surat pengambilan tanah, dia pernah meminta pertolongan dari pihak parti politik pemerintah, dan pernah memberitahu pihak tersebut bahawa dia ingin membunuh diri.

GNP berasa amat sedih terhadap tragedi yang berlaku, dimana keluarga miskin tidak dapat menahan tekanan hidup, hasil dari pengambilan tanah oleh pihak pemaju, dan akhirnya terpaksa membunuh diri.

Kami juga menyeru pihak kerajaan perlu mengambil berat terhadap apa yang telah berlaku, jika pihak berkenaan masih lagi berkeras untuk terus membuat pembangunan ini, dipercayai akan menyebabkan lebih banyak tragedi berlaku di Pengerang

Chua Peng Sin (013-7241409)
Bendahari
Gabungan NGO Pengerang
1hb Januari 2013 ~ Tukar Tiub



ReJaM© "Tumbangkan BN sebelum lebih ramai jadi mayat! "

Peringatan Penting!

Himpunan Kebangkitan Rakyat #KL112

Tempat: Bandar Kuala Lumpur
Tarikh: 12 Januari 2013
Masa: 14:00 petang

Sejuta rakyat sertai Bapak segala perhimpunan, bapak segala bantahan!

Warga asing bersenjata parang, pedang samurai cemari Konsert Tahun Baru BN

Posted: 01 Jan 2013 02:13 PM PST

SEDANG kebanyakkan rakyat Selangor menghadiri program Islamik bersama Ustaz Azhar Idrus, Abby Abadi dan lain-lain di Dataran Shah Alam sempena ambang tahun baru, yang dianjurkan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor, Barisan Nasional pula menganjurkan konsert tahun baru di iCity Shah Alam.

Malangnya, Konsert Ambang Tahun Baru, Karnival Sayangi Selangor di I-City anjuran Barisan Nasional itu dipenuhi dengan ramai warga asing yang ingin berhibur sambil menyambut tahun baru 2013.

Lebih malang lagi, ada segelintir warga asing yang turut membuat kecoh dengan bersenjatakan parang dan pedang samurai. Bagaimanapun pihak polis berjaya menahan mereka termasuk seorang rakyat tempatan.

Lihat laporan Kosmo di bawah ini, oleh kerana nak "cover line" tidak disebut konsert itu sebagai anjuran BN, almaklumlah, Kosmo adalah anak syarikat Utusan Malaysia milik Umno ~ Kosmo.



Warga asing ni bila ramai mereka memang berani buat kecoh. Mana tak berani, ramai warga asing yang hadir Konsert Ambang Tahun Baru itu, bila puak mereka sudah ramai besarlah kepala mereka.

Apa pun ini pengajaran kepada Barisan Nasional, rakyat Selangor hari ini dahagakan pengisian rohani, dahagakan ilmu akhirat mereka mahukan perubahan di dalam menyambut tahun baru. Bukan dengan konsert seperti yang kamu sajikan sejak dahulu.

Di ambang tahun baru kerajaan Pakatan Rakyat Selangor sibuk dengan program Islamik, Barisan Nasional pula sibuk dengan konsert, akhirnya warga asing saja yang penuh kah kah kah...


ReJaM© "Nak tawan Selangor atau nak tawan warga asing? Kah kah kah... "

Tiada ulasan: