Selasa, 15 Januari 2013

MiLo SuaM

MiLo SuaM


Bukti! Jabatan Imigresen diarah halang peguam Scorpene masuk Malaysia

Posted: 15 Jan 2013 12:29 AM PST

SALAH seorang sahabat pembaca yang difahami merupakan seorang kakitangan Jabatan Imigresen Malaysia mendedahkan bahawa terdapat arahan khusus untuk menghalang peguam-peguam Scorpene dari Perancis untuk memasuki Malaysia.

Para peguam tersebut adalah William Bourdon, Renaud Semerdjian dan Joseph Breham. Arahan ini disebarkan melalui satu senarai pekeliling khas yang diberikan kepada semua kakitangan terutama penyelia di Jabatan Imigresen Malaysia.



Para peguam ini tidak dibenarkan memasuki Malaysia, NTL - Not To Land @ non-permitted to land. Pekeliling bertarikh 3 Dis 2012 ini menunjukkan betapa terdesaknya kepimpinan Najib untuk menghalang isu skandal rasuah Scorpene yang dikaitkan dengan dirinya daripada diketahui oleh seluruh rakyat Malaysia.

ReJaM© "Tutup mulut orang, tindakan penakut dan terdesak!"

Panas! Peserta Himpunan Kebangkitan Rakyat #KL112 bawa bendera Israel

Posted: 14 Jan 2013 05:00 PM PST

ADA saja benda-benda bodoh ditimbulkan oleh blogger United Malays No Otak, Umno berhubung Himpunan Kebangkitan Rakyat #KL112 yang dianjurkan baru-baru ini di ibu negara.

Jika semalam blogger obesiti Umno kantoi menyiarkan gambar yang dicedok dari laman web luar negara (Mesir) untuk menuduh kononnya ada penyokong Parti Islam, PAS yang mengambil kesempatan meraba punggung muslimah di dalam himpunan tersebut rujuk sini ~ Blogger Umno

Hasil tinjauan ReJaM© di blog yang sama mendapati ada juga gambar kononnya peserta Himpunan Kebangkitan Rakyat #KL112 membawa bendera Israel di dalam himpunan tersebut. Rujuk printscreen di bawah. Malah gambar ini turut disebarkan oleh blog-blog gerombolan yang lain.



Sebenarnya kalau kita lihat dari gambar ini sahaja pun kita dapat tahu bahawa pemuda yang memegang bendera Israel ini sebenarnya penyokong Palestin kerana beliau turut memakai mafla bendera Palestin di lehernya.

Namun gara-gara gila nak memfitnah, gerombolan blogger-blogger United Malays No Otak, Umno ini nampaknya telah melakukan "editing" pada gambar bendera tersebut.

Mereka telah memadam garisan merah yang memangkah bendera itu. Namun jika diperhatikan dengan teliti masih kelihatan kesan kemerah-merahan pada bendera Israel dalam gambar di atas.

Lihat gambar sebenar keadaan bendera yang dibawa oleh pemuda ini di bawah. Terdapat garisan merah memangkah bendera tersebut menunjukkan beliau sebenarnya "anti-Israel".



Di bawah ini sekeping lagi gambar yang jelas membongkarkan fitnah bodoh gerombolan blogger United Malays No Otak, Umno.



ReJaM© pun tak faham, apa tujuan blogger-blogger gerombolan ini membuat fitnah bodoh seperti ini. Seolah-olah mereka sengaja untuk memalukan diri supaya pembaca blog mereka membenci Umno dan Barisan Nasional.

ReJaM© "Tapi mungkin juga mereka ini benar-benar terlalu dungu... "

Blogger Umno dedah punggung muslimah diraba di Himpunan Kebangkitan Rakyat #KL112

Posted: 14 Jan 2013 02:56 AM PST

SALAH seorang blogger obesiti United Malays No Otak, Umno mendedahkan bukti bergambar kononnya seorang muslimah telah diraba punggungnya di Himpunan Kebangkitan Rakyat #KL112 tempoh hari.

Gambar tersebut turut disebar oleh blogger-blogger Umno yang lain. Di bawah ini printscreen daripada blog milik blogger obesiti tersebut atau nama sebenarnya Salim Iskandar.



Kita sedia maklum isu lucah memang menjadi senjata United Malays No Otak, Umno untuk meraih sokongan rakyat. Maka ada sahaja isu lucah dimainkan, namun seperti biasa mereka kantoi.

Gambar tersebut sebenarnya langsung tiada kena mengena dengan Himpunan Kebangkitan Rakyat #KL112 yang berlangsung di ibu negara tempoh hari. Sebaliknya gambar yang dicedok dari salah sebuah website luar negara.



Gua rasa dah berpuluh kali gua kantoikan isu lucah bodoh guna gambar macam ni dimainkan oleh blogger United Malays No Otak, Umno tapi kalau dah namanya dajal mana pernah nak serik.


ReJaM© "Diorang ni kalau tak main isu lucah berkudis satu badan... "

Sumber: zainhd.com

Meskipun sesak pemandu bas tunjuk tanda sokongan kepada Himpunan Kebangkitan Rakyat

Posted: 14 Jan 2013 01:41 AM PST

PADA Himpunan Kebangkitan Rakyat #KL112 12 Januari 2013 yang lalu, gua antara yang tersekat di dalam Masjid Negara selepas solat Zuhur, kerana keadaan begitu sesak dan terpaksa menunggu orang ramai beredar ke Stadium Merdeka

Orang ramai terpaksa berhimpit-himpit menuruni tangga masjid. Sebelum itu ramai yang terpaksa solat di luar masjid lantaran tiada ruang solat kerana dipenuhi oleh orang ramai dan ramai juga yang terpaksa menunggu orang ramai beredar terlebih dahulu sebelum mereka boleh solat di dalam masjid.



Lautan manusia berpusu-pusu keluar dari Masjid Negara di bawah ini diambil dari tingkat dua Masjid Negara. Masa ni gua masih tersekat di dalam masjid kerana terlalu ramai orang sedang beredar menuju ke Stadium Merdeka.



Lantaran jalan dari Masjid Negara menuju ke Stadium Merdeka dipenuhi dengan lautan manusia, berlaku kesesakan teruk di jalan menghala ke arah bertentangan yang tidak digunakan oleh peserta Himpunan Kebangkitan Rakyat #KL112.



Difahamkan banyak kenderaan yang tersekat lebih sejam kerana terpaksa menunggu puluhan ribu rakyat yang silih berganti keluar dari Masjid Negara ke Stadium Merdeka melalui persimpangan jalan. Dalam hati gua dah mula marah pada polis pada waktu ini.



Gua dah mula rasa tak sedap hati, kenapa Polis tak tutup jalan Masjid Negara ke Stadium Merdeka? Adakah Polis sengaja nak buat pemandu yang menggunakan jalan tersebut marah dengan peserta Himpunan Kebangkitan Rakyat #KL112?

Apa pun gua tengok semua pemandu nampak memahami situasi sesak tersebut dari pemerhatian mata gua, tidak ada seorang pun pemandu yang menunjukkan wajah marah mungkin ada tapi gua tak perasan.

Ramai juga pemandu yang menyokong #KL112, ada yang melaungkan "hidup rakyat!" melaungkan "Allahuakbar!" membunyikan hon tanda sokongan dan menunjukkan lain-lain isyarat tanda sokongan. Antaranya gua sempat ambil gambar pemandu bas yang menunjukkan isyarat "bagus".



Seperti yang gua jangka dari awal, malam 12 Januari 2013 iaitu malam selepas berlangsung Himpunan Kebangkitan Rakyat, Buletin Utama menyiarkan rungutan beberapa orang yang ditemubual tentang kesesakan lalulintas akibat Himpunan Kebangkitan Rakyat.

Dari awal gua dah agak dah berita ini akan keluar kah kah kah...





ReJaM© "Nanti gua sambung lagi laporan perjalanan gua di #KL112... "

Tiada ulasan: