Sabtu, 12 Januari 2013

MiLo SuaM

MiLo SuaM


Video orang ramai terbalikkan dan bakar kenderaan JPJ

Posted: 11 Jan 2013 05:08 AM PST

SEBUAH kenderaan penguatkuasa Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) diterbalikkan dan dibakar oleh orang ramai yang marah selepas kemalangan teruk yang membabitkan 10 kenderaan di Ayer Tawar, Perak petang tadi.




Kemalangan itu berlaku petang ini selepas sesi persekolah di Jalan Beruas-Ayer Tawar, yang melibatkan kenderaan penguatkuasa pacuan empat roda JPJ , dua bas sekolah, dua lori, sebuah motosikal dan empat buah kereta.

Seorang saksi telah memuat naik ke Facebook video selama lapan minit yang menunjukkan sekumpulan orang ramai marah dan menjerit serta membaling objek ke arah kenderaan pacuan empat roda itu.

Mereka kemudiannya menterbalikkan kenderaan itu sebelum dua anggota polis trafik tiba dan cuba untuk menghalang mereka.

Bagaimanapun, anggota polis trafik tersebut gagal untuk meredakan kemarahan orang ramai dan mereka bertindak memecahkan tingkap kenderaan, itu diiringi oleh teriakan marah "bakar!"

Selepas satu objek dibaling ke arah kenderaan pacuan empat roda yang terbalik itu, ia terbakar, memaksa orang ramai berundur.

Tidak lama kemudian, beberapa anggota bomba datang dan memadamkan api.

Saksi-saksi mendakwa kemalangan itu disebabkan oleh kereta peronda JPJ yang cuba memintas sebuah lori, tetapi ia dinafikan oleh Ahmad, yang berkata kereta peronda itu telah dilanggar oleh lori.

Beberapa jam selepas kejadian itu, sekurang-kurangnya tiga video dimuat naik di Facebook dan puluhan gambar dan komen tersebar di Internet. Orang ramai kelihatan mengambil gambar dan video dengan telefon bimbit mereka.


Cuba bayangkan kalau kejadian ni jadi esok. Bagaimana agaknya media arus perdana akan putar belitkan berita untuk kaitkan dengan peserta Himpunan Kebangkitan Rakyat?


ReJaM© "Kambeng mengamuk pun bersebab apatah lagi manusia... "

Peringatan Penting!

Jangan lupa Himpunan Kebangkitan Rakyat #KL112 esok di Stadium Merdeka. Orang ramai dari seluruh pelusuk tanah air sudah mula memasukki Kuala Lumpur sejak petang tadi. Bapak Segala perhimpunan, bapak segala bantahan!

Tiada ulasan: