Selasa, 1 Januari 2013

Kerabu Bersuara ®

Kerabu Bersuara ®


Kembali La Kepada Islam Bersama Ulama. Jangan Jadi Macam Ni!

Posted: 01 Jan 2013 05:04 AM PST

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjFOAiOcJdx74PoBAWEA5maL_ia-WZWUjtHJ13ScUwkLO8uUCGd8ndDeorXSuH6CB3cGXFtVRZP5ST0rYtPoHtIJa7Z-jKbgB1jDfiSLFBLlfQKKiTIs_ZnwhaX3WRJRt1UstjraNpSAq8/s400/budak.jpg

Di dalam satu kejadian yang agak memeranjatkan seorang budak remaja berusia 13 tahun telah ditangkap kerana cuba merogol seorang perempuan di dalam sebuah bilik air wanita di stesyen pam minyak SHELL Jalan Munsyi Abdullah Melaka.

Perempuan tersebut, Oon Chen berkata, ketika beliau masuk ke bilik air berkenaan, seorang budak berusia dalam lingkungan 13 tahun tiba-tiba menerjah masuk dan menutup mulutnya serta cuba mencabulnya.

Mangsa menjerit meminta pertolongan dengan harapan ada yang terdengar, disamping meronta-ronta untuk melepaskan diri dari budak tersebut.

Mangsa berkata, 'dalamasa melawan hendak melepaskan diri, saya berjaya menggigit jarinya, dan setelah itu, saya terdengar ada seseorang datang ke bilik air.

Pembantu jualan dari stesyen Shell kemudiannya datang membantu, dan budak itu di dalam bilik air tersebut sebelum beliau membuat panggilan polis.

Polis berjaya menahan budak tersebut seperti foto di atas.



Muhyiddin Yasin Pembela Agama Islam? Ustaz Azhar Penggalak Maksiat? Pencacai Umno Pening Pilih Program?

Posted: 01 Jan 2013 12:13 AM PST

http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/734815_422827691123195_1832566149_n.jpg



Muhyiddin kecam filem hina Nabi Muhammad

14 September 2012
Tan Sri Muhyiddin Yassin
Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin

KOTA BHARU - Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini mengecam penayangan filem "Innocence of Muslims" yang menghina Nabi Muhammad s.a.w, dan mengarahkan pihak berkuasa tidak membenarkan penayangan filem itu di negara ini.

"Bagi kita orang Islam, kita tidak boleh terima (filem menghina Nabi Muhammad s.a.w). Ia satu kesalahan besar bagi kita. Kita tidak boleh mengizinkan sama ada dalam bentuk filem, perkataan dan apa saja yang menghina Nabi, sesuatu yang kita tolak," katanya.

Mengulas lanjut, Muhyiddin berkata pengeluaran filem itu adalah "satu perbuatan jahat yang tidak menghormati agama".

Filem itu dihasilkan di Amerika Syarikat oleh pembikin filem keturunan Yahudi Sam Bacile.

Muhyiddin mengulas demikian selepas merasmikan persidangan perwakilan Umno Bahagian Kota Baharu dan menghadiri majlis Pemimpin Bersama Rakyat serta sambutan mesra Aidilfitri di sini.

"Saya sendiri secara peribadi, sepatutnya kita ban (filem ini), jangan kita benarkan perbuatan menghina Nabi Muhammad s.a.w ini," katanya.

"Mungkin ada tujuan tertentu yang dilakukan supaya ada pertembungan antara agama, ada pergaduhan, sesuatu yang boleh bawa kesan besar kepada masyarakat dunia," kata beliau.

Di KUALA LUMPUR, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Mashitah Ibrahim berkata penyebaran filem itu merupakan satu taktik pihak tidak bertanggungjawab dalam menggugat akidah umat Islam.

"Sama seperti karikatur kartun yang pernah tersiar sebelum ini, penghasilan dan penyebaran (filem) ini adalah satu perencanaan yang telah diatur, strategi tersusun serangan media kepada agama Islam," katanya kepada pemberita ketika menghadiri majlis Aidilfitiri Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia (YaPEIM).

Beliau berharap Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) mengambil langkah menyekat penyebaran filem itu melalui You Tube di negara ini, dan ibu bapa dan keluarga memainkan peranan dalam mengawal supaya anak-anak tidak mudah terpengaruh dengan anasir negatif tersebut.



Kemeriahan dan sambutan orang ramai sebanyak 100,000orang pd malam tahun baru di Dataran Shah Alam.

SHAH ALAM, 1 JAN: Lebih 140,000 orang dari pelbagai lapisan usia hadir membanjiri Dataran Kemerdekaan, Shah Alam bagi memeriahkan Program Jom Santai Bersama GeMS kelolaan Kerajaan Negeri sempena ambang 2013 di sini malam tadi.

Program GeMS – Generasi Idaman Selangor, itu diadakan dengan pendekatan menyambut tahun baru dengan tema keagamaan serta bersifat santai.

Ia ternyata mendapat sambutan hebat dan ia memberi nafas baru kepada penganjuran majlis.1

Terdahulu, program terbabit berlangsung selama tiga hari bermula 29 hingga 31 Disember dengan pelbagai program menarik termasuk Karnival Pendidikan Selangor- EduSEL Fair 2012.

Selain itu, turut diadakan ceramah santai yang bertajuk SPIES membentuk masyarakat sejahtera yang menampilkan Dr Ruziah Ghazali, Ustaz Shukri Yunus dan Ustaz Fauzi Mustafa.

Forum Jom Bercinta yang membariskan panel Ustazah Fatimah Syarha dan pelakon, Shamsul Ghau-Ghau dan ceramah ilmuan bersama Ustaz Datuk Ismail Kamus.

Manakala, sambutan kemuncaknya diadakan program sambutan Ambang 2013 dengan menyaksikan persembahan sajak daripada pelakon, Diana Amir dan Sembang Santai bersama Ustaz Azhar Idrus, Ustaz Haslin 'Bollywood', Datuk Malek Noor, Kamal Adli, Pierre Andre dan Aziz M.Osman.

2Gabungan golongan agama dari generasi lama dan baru dan artis popular itu berjaya menarik perhatian pengunjung untuk mengikuti majlis dari awal hingga akhir.

Malah detik sambutan tahun baru yang berakhir 1 pagi itu diakhiri dengan nyanyian nasyid 'Asma Ul Husna' oleh semula jemputan dan Exco Kerajaan Negeri, Dr Halimah Ali, Dr Yaakop Sapari dan Rodziah Ismail, Dr Yunus Hairi dan Ketua AMK negeri, Azmizam Zaman Huri.

Ia disusuli dengan bacaan doa penutup oleh Ustaz Azhar Idrus.

Exco Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan, Dr Halimah Ali ketika ditemui selepas majlis berkata beliau amat berpuas hati dengan sambutan yang diberikan oleh penduduk di negeri itu.

Katanya, cara pendekatan yang digunakan oleh Kerajaan Negeri ternyata dapat diterima oleh rakyat.

"Dengan menggunakan artis dan diselitkan unsur keagamaan untuk mendekatkan masyarakat muda ternyata berjaya.

4"Alhamdulillah sambutan kali ini lebih ramai berbanding tahun lalu. Bukan sahaja golongan muda tetapi juga golongan yang sudah berusia datang memeriahkan majlis.

"Ini adalah antara sebahagian daripada program anti- zina jadi kalau Kerajan Negeri tidak menguruskan keperluan, minat, citarasa, ciri-ciri orang muda itu kepada program yang bersifat positif maka mereka akan tertarik kepada program yang negatif dan seterusnya terjebak di dalam gejala sosial," katanya.

Tambahnya, Kerajaan Negeri yang ditadbir Pakatan Rakyat akan terus memastikan rakyat di negeri itu mendapat manfaat daripada apa yang dilakukan.

"Sekiranya kami masih kekal menerajui Selangor, rakyat jangan bimbang kerana Pakatan Rakyat akan memastikan warisan budaya, seni dan agama untuk terus diperjuangkan," katanya.

Pengunjung, Mohd Lazim Mustafa, 52, berkata sambutan ambang 13 yang diadakan pada tahun ini lebih meriah daripada tahun sebelumnya.

5"Alhamdulillah tahun ini lebih ramai. Apa yang lebih penting lagi saya lihat penganjuran kali ini banyak aktiviti dan program yang bermanfaat dilaksanakan," katanya.

Selain itu, bagi Rosmawati Kamaruddin, 33, berkata program yang dilihatnya lebih berunsurkan ilmiah itu dapat memberi manfaat kepada setiap lapisan.

"Apa yang saya lihat, program kali ini memberi banyak faedah bukan sahaja golongan muda tetapi juga golongan berusia dan kanak-kanak. Semua lapisan dapat manfaat daripada aktiviti yang dilakukan oleh Kerajaan Negeri," katanya.

Manakala, Ikhwan Mokhtar, 23, berharap program yang berunsurkan ilmiah seperti itu akan terus diadakan pada masa akan datang.

"Walaupun sebagai anak muda, saya memilih untuk menghadiri program yang dianjurkan Kerajaan Negeri ini berbanding program berbentuk hiburan yang dianjurkan pihak lain.

6"Bagi saya ia kerana saya merasakan diri menjadi lebih tenang. Ini merupakan tahun kedua saya hadir ke sambutan tahun baru di Selangor ini, alhamdulillah saya lihat ramai anak muda yang datang," katanya.

Tahun Baru2
Tahun Baru 2013 -5
Tahun Baru 2013 -3
Tahun Baru 2013 -9
Tahun Baru 2013 -6
Tahun Baru 2013 -10
Tahun Baru 2013 -1
Tahun Baru 2013 -2
Tahun Baru 2013 -4
Tahun Baru 2013 -7

Ambang Tahun Baru Ustaz Azhar, Penyokong Umno Mabuk Pil Kuda Ke?

Posted: 31 Dec 2012 06:38 PM PST

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/483913_318186768289861_808568906_n.jpg

http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/388274_401942063227334_9985046_n.jpg

mabuk pil kuda ke?
kahkahahkahkah

http://www.selangorku.com/wp-content/uploads/2012/12/Halimad-Ali-Flip-Flop-01.jpg

SHAH ALAM 27 DIS : Sambutan ambang Tahun Baru di Selangor akan berlangsung selama tiga hari dengan pelbagai program menarik ekoran sambutan hangat terhadap acara itu tahun lepas.

Ia akan dimulakan dengan Seminar Gen Y pada 29 Disember dan diikuti dengan Karnival Pendidikan Selangor – EduSel Fair daripada 30 hingga 31 Disember bermula tujuh pagi hingga 12 malam di Dataran Kemerdekaan, Shah Alam.

Karnival tersebut akan diwarnai dengan pelbagai aktiviti positif antaranya ceramah santai daripada personaliti TV iaitu Ahmad Shukri Yusof dan Mohd Fauzi Mustaffa.

Terdapat juga Tahnik bersama ilmuan, forum dan sembang santai bersama artis seperti Shamsul Ghau-Ghau, Kamal Adli, Malek Noor, Abby Abadi, Diana Amir dan Uztaz Azhar Idrus.

Exco Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan, Dr Halimah Ali berkata karnival pendidikan itu diharapkan akan menarik lebih ramai pengunjung berbanding tahun lepas.

Karnival itu bertujuan untuk memberi pendedahan kepada masyarakat mengenai ilmu dalam kehidupan seharian seiring dengan misi pendidikan negeri Selangor untuk menjadikan Selangor sebuah negeri Hub Ilmuan dan Hub Pendidikan.

Selain itu, Seminar Gen Y yang dianjurkan oleh Jawatankuasa Tetap Adat Melayu, Belia dan Sukan akan memberi fokus kepada memahami psikologi dan biologi Generasi Y.

Seminar tersebut bertujuan membina generasi berwibawa, beriman dan bertaqwa kata exco Adat Melayu, Belia dan Sukan Dr Ahmad Yunus Hairi.

Ia akan bermula seawal jam 8 pagi hingga 5 petang di Auditorium Dewan Jubli Perak, Bagunan Setiausaha Kerajaan Negeri.

Antara tetamu jemputanya ialah Ahli Majlis Fatwa Terengganu, Dr Zulkifli Mohamad Al- Bakri ; Profesor Universiti Malaya, Datuk Dr Mohamad Redzuan Othman, jemputan artis antaranya, Yatt Hamzah, Diana Amir dan Mel Wings.

Himpunan Gambar Sempena Sambutan Ambang Merdeka Bersama Ustaz Azhar Idrus

Posted: 31 Dec 2012 05:34 PM PST

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/537957_487139297991968_311957403_n.jpg

Alhamdulillah, Ambang 13 ditutup dengan bacaan Asma ul-Husna.

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/541769_487108137995084_638259779_n.jpg

Sebentar tadi juga. Ulama' dunia dari syria, Sheikh Muhammad Ali As-Sobuni memberi ucapan dan diterjemahkan oleh Ustaz Muhammad Nazmi Karim.

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/533706_487101167995781_1133661077_n.jpg

Sebentar tadi waktu line telefon sibuk. Ustaz Azhar Idrus bersama Piere Andre dan Kamal Adli.

http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/551763_487099547995943_627355332_n.jpg

Masih lagi di sini mendengar celoteh mereka walau org ramai sudah mula pulang di tempat lain (konsert)..

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/16699_487034064669158_2091277346_n.jpg
 
Big boss, Ustaz Azhar Idrus dah tiba. Sedang menjamu selera bersama Malik Noor dan Piere Andre..

http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/538518_487017364670828_120676490_n.jpg
 
Sedia nak solat isyak di Dataran Kemerdekaan Shah Alam. Di imamkan oleh Ustaz Haslin Bollywood...

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/644327_486997758006122_660413053_n.jpg

Sesi pertama, forum Ustaz Syed Mohd Norhisyam bersama Abby Abadi dan Diana Amir..

Terima Kasih kepada sahabat Pemilik FB SYAHIRUL.COM






Tiada ulasan: