Ahad, 13 Januari 2013

Blog-list Malaysia

Blog-list Malaysia


#KL112 - Pakar Matematik Sahkan Kehadiran 700,000 Orang

Posted: 12 Jan 2013 11:05 PM PST

Pakar Matematik anggar 700,000 orang sertai HKR

KUALA LUMPUR 13 JANUARI: Pakar matematik, Prof Dr Shahrir Md Zain menganggar lebih 700,000 orang menyertai Himpunan Kebangkitan Rakyat di Stadium Merdeka, semalam.

Memetik Penang Insight, bekas profesor Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) itu dilapor membuat anggaran itu di laman facebook beliau.

"Kalau berjalan 20 orang melebar sepanjang satu kilometer (km), jumlahnya 100,000.
"Andaiannya ialah 10,000 kaki sama dengan satu kilometer, seseorang memerlukan dua kaki persegi untuk bergerak dengan selesa.


"Jadi, lebar jalan 40 kaki dan 5,000 orang boleh memanjang jalan. Lalu, 5,000 (orang) darab 20 (orang) ialah 100,000 (orang per kilometer).

"Pertanyaan saya, berapa kilometerkah seluruh orang yang datang HKR. Jawapannya ialah 700,000," katanya dengan mengambil kira pandangan dari atas pada lingkungan tujuh kilometer.

Nyata, ia bertentangan dengan kenyataan Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zainuddin Ahmad dalam Buletin Utama TV3 yang hanya menganggar 40,000 orang sahaja menyertai HKR.

Sedangkan twitter rasmi PDRM pula menyebut 80,000 orang menyertai HKR tetapi kemudian membuat pembetulan.

- keadilandaily.com/


Buletin Bodoh Dari Stesyen TV Paling Bodoh Di Malaysia..

Posted: 12 Jan 2013 09:35 PM PST


#KL112 - Media Umno Putar Belit Dan Memperbodohkan Rakyat

Posted: 12 Jan 2013 07:31 PM PST


Seperti biasa setiap kali berakhirnya satu-satu perhimpunan rakyat anjuran parti pembangkang, maka sudah pasti media arus perdana terutamanya Utusan Malaysa, Berita Harian, TV3 dan RTM akan memainkan peranan untuk merosakkan fikiran rakyat dengan laporan yang menyimpang dari situasi sebenarnya yang berlaku.


Tanpa menginsafi kantung media arus perdana itu kini semakin merudum, maka mereka tidak habis-habis akan terus menjadi pencacai murahan untuk mempertahankan sebuah kerajaan yang semakin "mereput" seperti UMNO Barisan Nasional sekarang ini. Kerajaan yang secara majoritinya telah ditolak rakyat terus dipertahankan bermati-matian demi survival politik masing-masing.

Jika yang mempertahankan itu ialah pemimpin yang rakus merompak harta rakyat demi memperkayakan kroni serta suku sakat mereka, mungkin ada asasnya. Namun, yang menghairankan kita, ialah golongan bawahan peringkat akar umbi yang tidak punyai apa-apa dan sekadar menyaksikan orang atas mengaut kekayaan dan kemewahan semata-mata pun terhegeh-hegeh untuk mempertahankan "parti hidup Melayu" agar terus berkuasa hingga kiamat.

Inilah yang menghairankan kita. Media arus perdana pula terus berperanan untuk merosakkan minda mereka dengan laporan yang jelas sekali amat memalukan. Utusan Malaysia dalam laporannya hari ini jelas sekali keliru dan mengelirukan rakyat apabila mendakwa "Himpunan Kebangkitan Rakyat" itu adalah "Himpunan Shamsidar".

Entah dari mana wartawan mereka mendapat maklumat sedemikian, namun apa yang pasti inilah dia lambang kebodohan Utusan Malaysia yang kononnya "Penyebar Fikiran Rakyat" itu sebenarnya.

Tidak ada seorang pun pemimpin atau peserta himpunan yang melaungkan "Hidup Shamsidar" atau sepanduk yang menyokong Shamsidar, tetapi utusan dengan bangganya meaporkan sedemikian.

Motifnya satu bagi memperbodohkan rakyat sama seperti "lembu-lembu Shahrizat" agaknya. Jika rakyat bodoh maka senangnya untuk mereka terus merompak serta menfaraid harta kekayaan negara ini kepada kaum kerabat mereka. Inilah dia matlamat dan hala tuju puak-puak ini sejak sekian lama.

Mereka mahu rakyat bodoh supaya senang untuk ditipu!. Mereka mahu generasi akan datang terus diperbodohkan seperti ibubapa mereka yang menjadi "bengong" untuk terus mengundi UMNO BN buat selamanya.

PahangDaily


#KL112 - PDRM Kata 45 Ribu, Akhbar Cina Kata Apa Pulak?

Posted: 12 Jan 2013 06:24 PM PST

‎#KL112 #HKR112: RALAT: Berhubung dengan jumlah peserta yang diumumkan awal tadi, ia adalah satu kesilapan teknikal. Jumlah sebenar akan diumumkan oleh KP KL atau KPD..FB PDRM





Menarik Di #KL112

Posted: 12 Jan 2013 04:03 PM PST














Mazidul & Papagomo Meroyan Sakan Dengan #KL112

Posted: 12 Jan 2013 05:35 AM PST

Mazidul Akmal pada tulisan terkini dalam blognya memperlekeh Pakatan Rakyat di mana Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR) tidak mendapat sokongan rakyat. Dalam tulisannya dengan merujuk gambar awal perarakan yang menuju ke Stadium, Mazidul meramalkan hanya 6000 orang sahaja yang turut berarak.

Dalam nada sinis, dia bertanya mana pergi yang lain? Mana sejuta?? Mazidul merujuk kepada laman PAPAGOMO sebagai sandaran.

Mengakhiri tulisan Mazidul menyindir




Tanyakan kepada diri, mengapakah tidak menyertai HKR? Nyatakan pendapat di sini, mungkin ramai ingin mengetahui, silakan...

Manakala kawan rapat Mazidul pula (papagomo) dalam tulisan mengatakan hanya 20, 000 sahaja yang hadir dengan memampar gambar stadium padamasaawal. Tujuannya nak manipulasi..

Ini tulisan perlinya.



1 juta akan memenuhi stadium kata Mat Sabu sejak berhari hari yang lalu. Bagi rakyat ataupun penyokong yang kurang cerdik pastinya akan percaya kata kata Mat Sabu untuk 1 juta dalam Stadium Merdeka. Hakikatnya secara logik akal stadium Olimpik pun tak mampu muatkan 1 juta orang. Hahaha.

TAPI HAKIKATNYA DUA "EKOR" TALIBARUT BANGSA INI ADALAH KECEWA DENGAN KEHADIRAN DAN SOKONGAN RAKYAT PADA HKR!!!!


PDRM. - #KL112 langgar syarat!

Posted: 12 Jan 2013 04:04 AM PST

Pokoknya mampukah penganjur nak sekat dan hadkan kehadiran?
Perhimpunan atau program yang dianjurkan oleh UMNO tak bersyarat ke?
Atau memang kurang dari 30 ribu orang sebenarnya?

Polis: Himpun lebih 30,000 langgar syarat

Ketua Polis Dang Wangi ACP Zainuddin Ahmad berkata penganjur Himpunan Kebangkitan Rakyat didapati tidak mematuhi syarat untuk mengumpulkan hanya 30,000 orang.

Beliau berkata perkara tersebut merupakan salah satu daripada tiga syarat yang tidak dipatuhi, yang dikesan oleh pihak polis jika dibandingkan dengan 27 syarat yang telah dipersetujui sebelum ini.

"Seperti yang dipohon 30,000 ribu orang (untuk) berhimpun, tetapi lebih daripada apa mereka kehendaki. Lebih daripada syarat-syarat yang telah dikenakan oleh Ketua Polis Daerah," katanya.


Menurutnya lagi, dua syarat lagi tidak dipatuhi apabila pihak polis mendapati terdapat peserta membawa kanak-kanak dan membawa plakad yang berbentuk "menghasut, membawa kemarahan atau mengembang perasan permusuhan".

"Kita akan menjalankan siasatan (berhubung perkara ini)," katanya dalam sidang media di Balai Polis Tun H S Lee berhampiran Stadium Merdeka.

Mengulas mengenai sama ada insiden yang tidak diingini berlaku, Zainuddin berkata tidak ada insiden atau tangkapan yang dibuat sehingga berakhirnya perhimpunan tersebut.

Cuma, katanya, terdapat dua individu yang telah berusia telah pengsan dalam stadium dan dihantar ke hospital.

Mengulas mengenai anggaran jumlah peserta yang hadir, Zainuddin berkata pihaknya menganggar 40,000 hingga 45,000 orang yang hadir.

Beliaui mengulas percanggahan di antara angka dikeluarkan polis sebelum itu iaitu seramai 80,000 orang.

"Oh, sebenarnya itu mungkin satu kesilapan. Sebab orang ramai ini datang daripada pelbagai arah jalan, mungkin perkiraan itu tak betul," katanya.

Beliau menegaskan jumlah anggaranya peserta sebanyak 40,000 hingga 45,000 termasuk peserta di luar stadium.

Beliau berkata sebanyak 200 anggota polis ditugaskan dalam memudahcara pergerakan peserta termasuk menjaga keselamatan dan lalulintas.

Ditanya terdapat rungutan bahawa anggota marshal polis tidak mengiringi wartawan pada perhimpunan ini, Zainuddin berkata pihaknya ada menyedia marshal berjumlah 80 orang.

"Kita sediakan, tetapi pihak media tidak memohon untuk diberi iringan, jadi tak adalah," katanya.

Ditanya sama ada pihak polis akan lebih terbuka dengan perhimpunan pada masa depan memandangkan kejayaan mengendalikan perhimpunan kali ini, Zainuddin berkata:

"Ya, sebagai pasukan penguatkuasaan undang-undang, itulah yang kita mahu. Orang ramai perlu mematuhi undang-undang pada perhimpunan ini, iaitu Akta Perhimpunan Aman 2012.

- mountdweller



#KL112 - Biar Foto Bercerita..

Posted: 12 Jan 2013 02:59 AM PST











#KL122 - Sesak Di Luar Stadium

Posted: 12 Jan 2013 02:53 AM PST








1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

http://www.eldredgelibrary.org/wp-content/upgrade/tramadolonline/#order clonazepam tramadol high - buy dog tramadol