Rabu, 30 Januari 2013

Anak Sungai Derhaka

Anak Sungai Derhaka


Selangor akan bubar DUN hujung Februari

Posted: 30 Jan 2013 02:55 AM PST


Kerajaan Selangor pertimbang untuk membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) jika Perdana Menteri enggan membubarkan Parlimen selepas perayaan Chap Goh Meh pada 24 Februari ini.

Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim berkata, kerajaan negeri akan mengadakan perbincangan dengan Majlis Pimpinan Tertinggi Pakatan Rakyat berhubung perkara itu.

"Jika PM belum buat pengumuman berkenaan tarikh PRU 13 selepas Chap Goh Meh, kami akan pertimbangkan pembubaran DUN lebih awal dari Parlimen," katanya dalam twitter.

Bercakap pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Exco hari ini, Khalid berkata, beliau sebelum ini enggan membubarkan DUN serentak dengan Putrajaya jika pembubaran berlangsung pada Jun tahun lalu, kerana mahu menguruskan belanjawan tahunan kerajaan negeri yang masih belum selesai.

"Tapi kita rasa kita perlu bubar lebih awal sekiranya Pusat masih belum bubar sebelum Chap Goh Mei. Kita memikirkan untuk pembubaran lebih awal untuk mendapat mandat baru demi kepentingan rakyat," jelas Khalid.

Perkembangan ini pasti mencemaskan Najib dan pimpinan BN yang bermati-matian untuk merampas Selangor setelah dimenangi Pakatan Rakyat pada Pilihan Raya Umum 2008.

Khalid sebelum ini menyatakan, sebab utama Selangor membuat keputusan sama ada bubar DUN serentak atau tidak kerana mahu memastikan pengundi dalam daftar pemilih Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) benar-benar bersih.

Oleh sebab itu, kerajaan negeri mewujudkan Program Pengukuhan Demokrasi.

Program Pengukuhan Demokrasi dilaksana Kerajaan Selangor bertujuan meningkatkan kesedaran mengenai hak demokrasi rakyatnya termasuk membantah pengundi tidak sah atau diragui dalam daftar pemilih SPR.

Kerajaan BN sebelum ini didakwa membuat pelbagai taktik kotor untuk merampas negeri itu termasuk memberi kad pengenalan kepada warga asing yang diarah mengundi BN.


~Keadilandaily

PANAS!! Bekas Puteri UMNO sedih dirinya difitnah pemimpin UMNO.. (Video Inside)

Posted: 29 Jan 2013 10:55 PM PST


Ibu Tunggal Siti Azma Mohd Zin, 34, yang juga bekas ahli Puteri Umno dicaci dan difitnah oleh ADUN Umno Paka selepas kisah kemiskinan hidupnya yang 'tinggal dalam rumah kotak' disiarkan dalam sebuah akhbar tempatan.

"Sepatutnya dia (ADUN Paka) mari jumpa saya......(tapi) dia kata (tentang saya) di (program) sekolah tu, macam-macam (dia kata) orang sampaikan (kepada saya).....emak (saya) beli ikan dipasar, balik menangis kata (tentag apa yang orang cakap) tentang saya,"

"sepatutnya bila (dia) tahu, dia baca suratkhabar, dia mari tanya sendiri....betulkan benda (perkara itu)...... ni dia dengar hak orang kata......bukan saya masuk (berita0 dalam suratkhabar minta tok laki (suami),"ujar Azma dengan nada sayu.

Katanya, beliau bekerja di kedai makan untuk menyara kehidupannya tiga beranak, sehingga lewat malam dan kadangkala sehingga dinihari jam 2 pagi, bukannya melakukakn perkara yang tidak baik.

Menurutnya, sebab itu beliau membuat rumah berdindingkan papan lapis dan beratap zink umpama 'rumah kotak', agar tidak menyusahkan keluarga kehidupan ibunya, sekiranya beliau tinggal dengan keluarga.

Siti Azma berkata demikian ketika dikunjungi oleh timbalan Pesuruhjaya 1 PAS Terengganu Ustaz Satiful Bahri Mamat, di 'rumah kotaknya' di Kampung telaga MAS Paka, dekat sini pada Selasa, 29 Januari.


Katanya, ibunya yang tinggal bersebelahan rumahnya di kampung tersebut telah berpisah dengan bapanya, yang masih menetap di Tanah Rancangan Felda Kerteh.

Ekoran fitnah dan cacian ADUN Paka itu, Azma mendakwa anak perempuannya yang berumur 18 tahun turut tertekan dan 'trauma' sehingga duduk didalam bilik dan tidak keluar ke mana-mana.

"tak sedih bak po (kenapa) emak balik menangis-nangis depan kita, kita pun sebak lah, anak (perempuan) saya pun jadi tekanan (tertekan)....tekanan (kepadanya sehingga) tidak pergi ke mana-mana,

"sebelum ini dia tak pergi mana pun, (cuma) pergi bekeja di kedai (makan), tolong basuh pinggan....tolong angkat air (minuman) bolehlah (upah) RM10,"jelasnya.

Menurutnya, antara fitnah yang kini sedang menjadi buah mulut orang ramai adalah tuduhan beliau terlibat dengan perbuatan maksiat, dan sering bertukar-tukar pasangan.

Beliau merasa cukup kesal dan terlalu sedih kerana, katanya, seorang wakil rakyat tidak sepatutnya menyebarkan fitnah seumpama itu dikalangan masyarakat umum.

"dah tak sedih macamana saya, patut dia bertanya khabar...... saya 9anak beranak) makan atau tidak...... (tapi) dia tak tanya..........,"kata Azma yang tak dapat menahan sebaknya.

Lihat dan Dengar Kisah Sedih Siti Azma Mohd Zin Dalam Rakaman Video Ini


Laporan penuh mengenai kisah ini sila baca di BuletinOnline

Moral of the story..

Jika bekas Puteri UMNO yang banyak menghabiskan masa memperjuangkan UMNO sendiri akhirnya menjadi mangsa fitnah pemimpin UMNO malah tidak dipedulikan hidupnya oleh pemimpin UMNO sendiri..

Macai-macai UMNO tu tak payah lebih-lebihlah nak pertahankan pemimpin UMNO dan UMNO sendiri..

Kalau bekas Puteri UMNO sendiri menjadi mangsa fitnah oleh UMNO.. maka tak hairanlah aku yang dilabel sebagai penderhaka kepada UMNO pun menjadi mangsa fitnah juga... baca di ( SINI )

UMNO buat joget lambak untuk ganggu ceramah Anwar di Kuala Kangsar... tapi tak laku..

Posted: 29 Jan 2013 07:57 PM PST


Program Jelajah Merdeka Rakyat di Kuala Kangsar diganggu provokasi yang tak bermoral oleh Umno Kuala Kangsar di DUN Bukit Chandan..

Bertempat dipadang permainan Futsal Taman Chandan Puteri semalam bertembung dua program yang berbeza tujuan dan matlamat. Program jelajah merdeka rakyat terpaksa bersaing dengan satu program ala maksiat oleh Umno Kuala Kangsar.

Pesta kugiran ala joget lambak oleh Umno Kuala Kangsar hanya dipisah dengan sebatang jalan dan betul betul bertentangan dengan tapak ceramah saudara Anwar Ibrahim berucap dengan jarak pentas kedua dua program lebih kurang 200 meter sahaja .


Pekikan dan suara alunan muzik dari kugiran rancak yang membinggitkan halwa telinga seolah olah yang sengaja di hala kearah pentas saudara Anwar berucap.Satu provokasi yang tak bertempat dan cukup amat dikesali.

Menurut sumber dan makluman dari penduduk setempat program seawal petang telah ada provokasi dimana ada beberapa bendera bendera parti telah dibakar, serta merebut kawasan tapak untuk pentas , akhirnya urusetia program jelajah merdeka rakyat Kuala Kangsar terpaksa mengalah dan mengubah lokasi tapak pentas di sebelah surau berhampiran.

Tujuan berpindah tapak pentas ke lokasi bersebelahan dan tidak melayan kerenah provokasi adalah bertujuan tidak mahu ia menjadi kecoh.Kemuncak pada malam itu program menampakan kejayaan dianggar lebih kurang 2000 orang menbanjiri program tersebut walaupun ada ganguan bunyi bising dari pesta kugiran rancak .

Melayu,Cina serta India sama sama duduk diatas padang yang berembun untuk mendengar ucapan penuh semangat oleh Dato Sri Anwar ibrahim.Tepat jam 10 malam saudara Anwar Ibrahim bergegas ke satu lagi program jelajah merdeka rakyat di Tapah.


Program diteruskan dengan penceramah jempuntan yang lain dan berkhir dengan aman dan berjaya.

Dan yang paling syok ialah program maksiat ala joget lambak tak mendapat sambutan walupun ia di hidang secara percuma oleh Umno Parlimen Kuala Kangsar.


Sumber Berita Dari: Mediaperak

Aku pun kena fitnah?.. Ha.. ha.. ha.. malang sungguh..

Posted: 29 Jan 2013 04:30 PM PST

Semalam secara tiba-tiba ada beberapa orang sahabat bertanya kepada aku.. "Betulkah aku telah ditangkap kerana berkhalwat dengan isteri orang?"..

Terpinga-pinga juga aku mendengar soalan itu.. aku Tanya mereka "Bila aku kena tangkap tu?.. Dekat mana?.."

Selain beberapa orang sahabat tu ada juga Blogger Pro UMNO yang minta penjelasan melalui laman Twitter..

Beliau bertanya "betulke lu kantoi ngan bini orang der....aku ingat anwar aje kantoi tp macai macam kau pun ikut jejak jugak"

Oleh kerana aku tak tahu apa cerita sebenar jawab aku "Bini orang mana pulak dah.. Adoi... Fitnah tu Bro.."

Kemudian di jelaskan dari mana dia dapat berita itu "Aku baca kt blog kedahkekl "

"Bro.. Walaupun kita bermusuh dlm politik.. Aku hargai pasai hang bertanya.." jawab aku..

Bila aku cari Blog kedahkekl..

Mak aih!!! Punya lah hebat fitnah yang dia tulis tentang aku.. baca apa yang aku dah printscreen apa yang dia fitnah pasal aku ni..


Sebenarnya ramai yang tidak membaca fitnah di atas sehingga habis.. kerana sumber berita yang dinyatakan oleh admin Blog kedahkekl iaitu McTheory itu tidak ujud dalam dunia, hanya ujud dalam khayalan McTheory sahaja..

Kononnya dia menulis artikel fitnah buat aku itu kerana membalas dendam bila artikel yang aku siarkan dengan tajuk "Video cybertrooper UMNO bergaduh kerana berebut duit tersebar!!"

Artikel tersebut hingga ke saat ini telah melebihi 30,000 views.. dan terima kasih diucapkan kepada Tranungkite dan Harakahdaily yang dah meningkatkan aliran traffik ke blog ASD ini semalam..

Katanya itu adalah fitnah kononnya...

Tapi yang bodohnya dia menyerbu membabi buta.. kalau admin Blog kedahkekl iaitu McTheory baca dan klik pada link yang ada di bawah video kedua tu.. (Video-video episod seterusnya sila lihat di ( SINI )) pasti dia akan tahu siapa punya kerja..

Dan info tentang blog yang membuat pendedahan tersebut telah diberikan oleh seorang X-UMB yang malu nak mengaku dia dulu dari UMB.. sebab apa aku tak tahu..

Tapi oleh kerana kurang cerdik maka admin Blog menyerbu membabi buta.. macam babi yang buta.. ha..ha..ha..

Mungkin aku dah terpijak ekor dia.. sebab tu lah di panas semacam saja..

Dalam Facebook aku pula ada yang berkata "Saman dia Bro..."

Tapi bila aku rujuk kat seorang Lawyer yang dipercayai sebagai ahli UMNO sebab dia rapat dengan Datuk UMNO yang rapat dengan aku ni..

Kata dia "Hang tak payah buang masa hang laaa... Memang hang boleh menang kalau hang saman dia.. tapi dia tu ada duit ka nak bayar?"

"Kalau dia ada duitpun dia tak akan bayar punya... macam kawan hang yang kena dengan Rais Yatim tu.."

"Buang masa.. buang tenaga.. buang duit... lagipun hang bukan nak bertanding dalam pilihanraya ni...."

"Tak payah layan la.. "

Hmmm... betul tu.. buang masa.. buang tenaga.. buang duit.. dan aku menjawab ni pun boleh dikategorikan sebagai membuang masa..

Tapi oleh kerana aku dah janji dengan beberapa Blogger Pro UMNO di negeri ini.. aku jawab juga..

Ni buat admin Blog kedahkekl.. lain kali kalau nak fitnah letak gambar aku kononya kena serbu macam kat atas tu.. hang jangan letak gambar kereta Proton Wira.. pasai kawan-kawan aku gelak..

Hang letak gambar kereta yang kena serbu tu gambar kereta Toyota Estima.. pasal aku pakai Toyota Estima 2.4 Aeras.. (sorry takbur sikit..)

Dan lagi satu... tak payah provoke dalam Twitter aku.. pasal aku tak layan macai-macai UMNO yang aku tak kenal.. buang masa saja...

Buat yang membaca blog ASD ni.. kalau boleh jangan search Blog kedahkekl tu.. nanti naik pulak rating dia.. ha..ha..ha.. hampeh betoi blogger UMB sekorx nih...

Tiada ulasan: