Sabtu, 26 Januari 2013

Anak Sungai Derhaka

Anak Sungai Derhaka


Kes demam denggi di Kelantan membimbangkan.. sebab naik 22%, Sarawak naik 60% tak membimbangkan ke?

Posted: 26 Jan 2013 03:02 AM PST

Oleh kerana amat terdesak untuk merampas negeri Kelantan dari pentadbiran PAS/Pakatan Rakyat, UMNO/BN sekali lagi cuba memburuk-burukkan negeri Kelantan.

Melalui Lidah Rasmi mereka iaitu Utusan Malaysia mereka cuba menimbulkan persepsi negatif terhadap negeri Kelantan melalui satu laporan yang diputar belit bagi menampakkan keburukkan Kerajaan Negeri Kelantan.

Bukan saja Utusan Malaysia malah TV3 juga telah menyiarkan isu ini dalam siaran berita mereka tengahari tadi..

Ianya mengenai demam denggi dimana Lidah Rasmi UMNO telah melaporkan kes demam denggi di Kelantan terus berada di tahap membimbangkan..

Utusan Malaysia

Dengan peningkatan kes sebanyak 22% media-media tunggangan UMNO/BN melaporkan kes di Kelantan membimbangkan..

Dalam laporan mereka hanya kes di negeri Kelantan dilaporkan mereka tetapi langsung tidak disentuh tentang peningkatan kes demam tersebut di Sarawak dan juga Perak yang dikuasai oleh UMNO/BN..

Dari kenyataan media oleh Kementerian Kesihatan Malaysia, tiga (3) negeri telah menunjukkan peningkatan kes berbanding minggu sebelumnya, iaitu Sarawak 25 kes (60%), Kelantan 6 kes (22%) dan Perak 4 kes (10%).

Ini sebahagian dari petikan kenyataan media tersebut..

Pada minggu ke 3 tahun ini, iaitu bagi tempoh 13 hingga 19 Januari, sejumlah 545 kes Demam Denggi telah dilaporkan di seluruh negara. Tiga (3) negeri telah menunjukkan peningkatan kes berbanding minggu sebelumnya, iaitu Sarawak 25 kes (60%), Kelantan 6 kes (22%) dan Perak 4 kes (10%) .

Dengan itu, jumlah kumulatif kes Denggi yang dilaporkan dalam tempoh 3 minggu tahun 2013 adalah sebanyak 1,580 kes, berbanding 1,380 kes bagi tempoh yang sama pada tahun 2012, iaitu peningkatan sebanyak 14 % (200 kes).

Sepanjang minggu lepas tiga (3) kematian dilaporkan, iaitu satu (1) kematian dari negeri Sabah dan dua (2) dari Sarawak.

Jumlah kumulatif kematian Denggi adalah sebanyak lima (5) kematian, berbanding empat (4) kematian bagi tempoh yang sama tahun 2012. 

Berikut adalah seluruh kenyataan media oleh Kementerian Kesihatan Malaysia..




Sampai bila agaknya media-media tunggangan UMNO/BN itu mahu memperbodohkan rakyat?..

Apahal pulak TV3 memalukan Najib nie?.. (Video Inside)

Posted: 25 Jan 2013 09:46 PM PST


RTM dilabelkan sebagai sebuah medium untuk "Rais Tayang Maznah" oleh beberapa orang blogger Pro UMNO yang jelas tidak berpuas hati dengan Media milik Kerajaan itu yang jelas cuba menggelapkan perhimpunan PERKASA baru-baru ini..

Mungkin ramai yang tidak menyedari bahawa Persidangan Agong Tahunan Perkasa kali ke Tiga dan ulangtahun ke Empat pertubuhan tersebut yang berlangsung baru-baru ini langsung tidak mendapat tempat dalam RTM.

Ulasan Blogger Pro UMNO mengenai perkara ini sila baca di ( SINI )

Dan ini pula mengenai TV3.. siapa atau kumpulan mana pula yang menguasai stesen TV ini agaknya?

Persoalan timbul apabila ketika Najib riuh rendah mencanangkan di Kelantan kononnya isu air di negeri tersebut akan selesai jika UMNO/BN diberikan mandat untuk berkuasa di Kelantan pada PRU13 nanti.

Media yang jelas ditunggang oleh UMNO/BN tersebut telah menyiarkan satu laporan yang panjang lebar mengenai masaalah air yang berlaku di Pahang..



Adakah kumpulan yang dikuasai oleh Najib dalam TV3 ini juga sudah beralih arah meletakkan diri mereka selari dengan kumpulan yang mahu Najib disingkir dari jawatan Presiden UMNO???

Lagi taktik kotor UMNO dibongkar.. 3000 risalah ditemui dan dibakar..

Posted: 25 Jan 2013 07:54 PM PST


Kempen kotor Pencacai UMNO kini semakin menjadi jadi, jebelum ini kita dikejutkan dengan penyebaran bendera Pas dan Pkr berlambang salib.

Terkini kempen dan modus operasi Pencacai UMNO ini bertambah kotor.. gambar bendera PKR dan PAS dicalit dengan Salib sila lihat di ( SINI )

Mereka seperti terdesak kini hingga sanggup mengeluarkan belanja yang besar untuk mencetak dan menyebar risalah berwarna berunsur fitnah yang melaga lagakan kepimpinan PR Perak.

Kejadian berlaku di kawasan persekitaran kawasan Bendang Kering, Sayong dan Kota Lama Kanan berhampiran bandar Kuala Kangsar Perak .

Hampir 3 ribu keping risalah berbaur fitnah yang disebar disekitar kampung telah berjaya dikutip dan dimusnahkan oleh pertugas PAS pada hari itu .

Tindakan bacul Pencacai UMNO ini berjaya dikesan oleh pemuda PAS disini,kelibat mereka disedari oleh Pemuda PAS kawasan dan sempat mengejar kelibat mereka yang menyebar risalah tersebut ,namun gagal menangkap mereka.

Cara berpolitik tidak bermoral ini juga menunjukkan pihak yang melakukan perbuatan itu dalam keadaan terdesak dan nazak.


Tindakan bacul dari puak puak ini amat dikesali kerana sanggup menjalankan kerja keja keji dengan menabur fitnah bertujuan untuk memecah belah minda penduduk serta pengundi kampung.

Tingkah laku dan taktik kotor dari Pencacai UMNO ini mencerminkan parti UMNO seperti kehilangan idea dalam melawan hujah hujah dan kehebatan Pakatan Pakyat Perak.

Satu petanda jelas mereka seperti takut akan bayang bayang kekalahan yang bakal menimpa mereka.



Dah kena bako Yeop...

Sumber berita : Media Perak

Tiada ulasan: