Selasa, 15 Januari 2013

AdukaTaruna

AdukaTaruna


Alhamdulillah. Tahnik anak kedua.

Posted: 15 Jan 2013 10:04 AM PST

Ini bukan majlis khas. TGNA tak kenal gua. Gua plak takan gunakan TGNA untuk imej gua.

Cumanya Allah mudahkan gua. Tq Allah. Anak gua lahir 13.1.13. Ni kalau no plate, TMJ kompom nak beli dgn gua. Lahir jam 9 malam.

Esok tu bini dah boleh balik. Sehari sebelum, HKR. Dan kereta SU R kena serang di Gombak oleh Melayu2 jakun.

Jam 4 petang pada hari keluar hospital, R berjumpa dengan TGNA untuk sidang media pasal serangan dan memaklumkan perihal budak2 Kelantan yang kayuh basikal KB-KL.

So, dengan bantuan R, gua ambil kesempatan tahnik anak selepas Asar dan sebelum sidang media. Di Masjid Pulau Melaka.








Bola : Bila JDT vs TRW

Posted: 15 Jan 2013 09:36 AM PST

[1]
Duduk Kelantan ni, susah hiburan negatif. Bukan takda. Kalau nak cari.memang ada la. Tapi payah.

Di negeri UMNO, karaoke terbuka bebas, disco, wayang, etc. Di Kelantan nak buat wayang bleh. Ada syarat2 tambahan la.

Keadaan itu berbelas tahun menyebabkan anak muda Kelantan berpusu ke sukan positif. Terutama bola.

Di sini budaya bola memang gile. Dulu ada 2 tayangan serentak, Man Utd lawan Liverpool dan Kelantan lawan Terengganu. Semua kedai makan penuh dengan tayangan Kelantan lawan Terengganu.

[2]
Duduk Kelantan dah masuk tahun ke 4. Menyebabkan gua pun sedikit sebanyak ambil cakna terhadap TRW.

Tahun ni lagi la. Sebab Johor ada problem dengan Kelantan. Curi player dengan bantuan FAM. Tak perlu wang pindah. Just bayar baki kontrak. Berperang la setiap pasukan lepas ni. Pasal keturunan lanun buat undang2 lanun. Bukan sini la.. Negara sana.

[3]
Buat pertama kali dalam sejarah keselamatan stadium dijaga tentera Johor. Hambek! Only in Malaysia.

Bola telah mempergunakan peralatan JMF. Johor Milatary Force. Wow!

Pemerhatian gua, kekuatan tengah Johor seimbang dengan Kelantan. Cuma Johor mendapat keistimewaan apabila Kelantan menggunakan khidmat negro taraf jual jam sebagai penyerang.

[4]
Pertahanan Johor gua tgk dah upgrade berbanding lawan Pahang. Memang susah Kelantan nak score secara 'bola padang' dari dalam kotak penalti. Nak harap conner atau free kick jarang2 dapat.

Tapi, dalam game tadi, gua tengok, stopper lemah. Tiada stopper yang boleh halang larian tengah Kelantan menyebabkan pertahanan Johor turun rapat ke gol sendiri.

Ini memberi peluang selesa Farhan score dari luar petak penalti. Indra pun ada peluang try dengan selesa tanpa dicabar. Piya pun ada peluang tanpa diganggu stopper. Pertahanan Johor hanya berada di posisi masing2.

[5]
Pahang mengungguli carta setakat ni. Gua tak minat bola tempatan. Kecuali Kelantan dan Johor. Itu pun akibat ada peristiwa menarik di sebalik sukan Kelantan dan Johor.

Gua berpendapat, Kelantan dalam keadaan sukar jika masalah negro jual jam tak di atasi.

Johor pula akan hancur sebelum habis musim kerana emosi pemain yang pasti tidak akan diuruskan dengan baik. Itu bukan bidang bangsatwan.

Cuma sayang jika ramalan gua menjadi kenyataan kerana kehadiran Johor menyebabkan MSL lebih dramatik. Lebih warna-warni.

Wallahualam

Tiada ulasan: