Nuffnang

Pengikut

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


BERKUNJUNG KE PEKAN, PAHANG MALAM INI

Posted: 22 Sep 2012 01:45 PM PDT


Oleh:  WFAUZDIN NS

BUATLAH sekadar yang termampu.  Boleh menulis, kita menulis, boleh memanjat pokok kita panjat pokok untuk pacakkan bendera.  Boleh memimpin, pimpinlah dengan baik.  Jika ada rezeki berlebihan, menyumbanglah untuk perjuangan.  Semua ada peranan sebenarnya.

Jika kita boleh bercakap sedikit sebanyak sekadar yang kita tahu, ayuh, kita bercakap di mana saja samada di rumah, di kedai kopi atau di pejabat.  Perang sekarang perang maklumat, siapa yang kuasai banyak maklumat dan sampaikan kesemua maklumat itu kepada yang lain maka peluang untuk berjaya amat cerah.

Malam ini (23/9/12) aku dijemput untuk berceramah di Markas PAS, Mengkasar, Pekan bagi membicarakan sedikit sebanyak tentang bekas-bekas tentera dan warga tentera.  Mengapa tentera perlu melakukan perubahan kepada tampuk pemerintahan, itu yang penting.  Bukan mengajak mereka menumbangkan kerajaan kerana kerajaan mesti sentiasa wujud selagi ada rakyat.  Tentera mesti difahamkan tentang perbezaan ini.

InsyaAllah, aku cuba huraikan setakat kemampuan aku malam ini.  Kepada rakan-rakan, termasuk wara tentera dan bekas tentera juga pasukan keselamatan yang lain, marilah malam ini kita raikan demokrasi dengan penuh tanggungjawab./wfauzdin.blogspot.com





bumiperak

0
sumber :-

bumiperak


Permohonan maaf Ngeh memadai, kata Dr Asri

Posted: 22 Sep 2012 07:52 AM PDT

KUALA LUMPUR, 22 Sept — Permohonan maaf secara terbuka daripada pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham sudah mencukupi kata bekas mufti Perlis.

Beliau berkata permintaan maaf Ngeh wajar diterima kerana berlandaskan prinsip ajaran agama Islam.

"Saya menerima permohonan maaf daripada Ngeh tetapi berharap dia lebih berwaspada sebelum mengeluarkan kenyataan," kata Asri Zainul Abidin.



Asri (gambar) turut menegur ahli politik dalam Pakatan Rakyat (PR) supaya berlaku adil dalam memberi teguran kepada rakan mereka dalam gabungan tersebut.

Bekas mufti Perlis itu juga menggesa PR dan Umno mengamalkan budaya politik sihat supaya tidak hanya mementingkan diri.

"Pakatan perlu seimbang dalam berpolitik. Jangan hanya menegur kesalahan pihak lawan tetapi berdiam diri apabila rakan mereka buat salah. Ini bukan satu politik yang sihat.

"Saya harap Umno juga sama dalam memberi teguran kepada rakan mereka dalam Barisan Nasional," katanya.

Asri juga mendakwa pengerusi DAP Perak itu tersilap membandingkan situasi Malaysia dengan negara luar lain seperti Pakistan.

"Perbandingan demonstrasi ganas oleh Ngeh di Pakistan dengan Malaysia adalah salah. Rakyat disini matang dan tidak akan bertindak ganas seperti di negara lain," katanya lagi.

Kenyataan Ngeh dalam laman sosialnya mencetuskan kritikan dan ada gesaan supaya PDRM menyiasat beliau ekoran kenyataan tersebut.

Tulisan Ngeh yang dipertikaikan itu antara lain menyebut: "(Ketua Pemuda Umno) Khairy (Jamaluddin) mahu umat Islam mengadakan protes terhadap Sam Bacile. Untuk Islam atau untuk kepentingan politiknya. Adakah orang Islam membuang terlalu banyak masa dan tenaga untuk ini."

Perdana menteri Najib Razak juga bertindak mempersoalkan keikhlasan Ngeh meminta maaf dan menyifatkan ia sebagai sudah terlambat.

"Kalau macam tu senang. Kita boleh lempar kata-kata menghina, memburukkan agama lain, lepas tu minta maaf. Kalau macam ni, soalnya benar-benar ikhlas atas tidak," kata Najib dalam laporan The Star baru-baru ini.

Siulan Apadianie

0
sumber :-

Siulan Apadianie


Pengangguran: Kami Berhutang..Kami Nak Kerja...

Posted: 22 Sep 2012 09:01 PM PDT


40,000 Siswazah IPT Masih Mencari Pekerjaan
KUALA LUMPUR: Seramai 40,000 siswazah Institut Pengajian Tinggi (IPT) seluruh negara masih mencari pekerjaan berdasarkan Kajian Pengesanan Graduan 2011 yang dilaksanakan Kementerian Pengajian Tinggi KPT.
Timbalan Ketua Setiausaha (Pengurusan) KPT, Datuk Omar Abd Rahman berkata angka itu melibatkan siswazah yang gagal mendapat pekerjaan tetap meskipun selepas enam bulan tamat pengajian.
"Setiap tahun, kita buat kajian ini dan tahun lalu, menunjukkan peratusan graduan yang masih belum bekerja ialah 21 peratus terdiri daripada IPTA dan 27 peratus IPTS.Manakala, 28 peratus daripada Politeknik dan 35 peratus Kolej Komuniti," katanya.Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas majlis pelancaran Karnival Pembelajaran Sepanjang Hayat Peringkat Nasional (My3L) di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, Sabtu.
Bagaimanapun, menurut beliau terdapat segelintir siswazah ditawarkan pekerjaan secara sambilan memandangkan belum terdapat kekosongan jawatan tetap yang sesuai dengan kelulusan mereka. - MStarOnline

Ini hanya angka rasmi dari kerajaan.Pasti masih ada ribuan lagi graduan-graduan yang mengganggur yang mana mereka tidak termasuk dalam senarai angka rasmi.
Menjadi penganggur ini bukanlah satu nikamt.Memang betul bila selesai belajar ramai para mahasiswa yang ingin berehat sementara untuk merasakan betapa lazatnya bebas dari rutin harian zaman belajar.Bangun lewat.Tak perlu gosok gigi atau mandi dan terus makan tanpa mendengar kuliah yang membosankan .Juga bebas dari gangguan anak-anak muda yang ingin menjemput kita menjadi Tok Lebai.Lepak sepanjang hari atau jumpa kawan-kawan untuk bersembang panjang.Atau menonton tv berjam-jam.
Tetapi jika berbulan-bulan duduk dirumah melakukan perkara yang sama tanpa apa-apa tujuan yang jelas maka ini mungkin membawa satu permasalahan.Untuk due tiga bulan pertama,ibu bapa mungkin agak gembira untuk bersama anak-anak dirumah.Tetapi selepas empat lima bulan ibu bapa pun mula naik "menyampah' melihat muka anak yang sama.Yang menganggur juga akan bosan melihat muka emak dan ayah.
Penganggur berijazah atau tidak,jika terlalu lama mengganggur akan mula merasa kehilangan harga diri.Keadaan ini bertambah rumit lagi jika kawan-kawan yang be;ajar bersama dahulu telah mula bekerja .Harga diri ini bersangkutan pula dengan keseluruhan erti penghidupan.si penganggur akan kehilangan arah dan tujuan.
Di Eropah dengan sistem sokongan sosial yang baik,sesiapa yang kreatif pasti akan dapat melakukan sesuatu ketka mengganggur.Semua bergantung kepada keinginan masing-masing.Di waktu mengganggur  inilah anak-anak muda di Eropah berkarya.Ada yang melahirkan filem experimental.Ada yang melahirkan lukisan avant garde.Banyak novel dan karya fiksyen ditulis di zaman mengganggur.Dan yang paling jelas ialah keupayaan anak-anak muda pengganggur ini menggemparkan dunia dengan bakat karya muzik mereka.Menggarap karya ialah cara untuk melayan diri di zaman mencari dan menunggu pekerjaan.
Bagaimana seorang pengganggur boleh hidup di Kuala Lumpur tanpa sistem sokongan sosial yang baik seperti yang wujud di negara Eropah.Bayangkan setiap kali beremu kawan pasti akan ditanya sama ada sudah mendapat pekerjaan atau tidak.Pertanyaan seperti ini pasti menusuk setiap hati para pengganggur.Jika puluhan kali ditanya dengan soalan yang sama dan jawapannya masih negatif,besar kemungkinan si pengganggur ini akan melarikan diri berkhalawat ke dalam hutan atau tidak keluar rumah langsung.
Bayangkan kita mengimport hampir 1 Juta tenaga kerja asing tetapi kita tidak dapat menyediakan peluang pekerjaan untuk tenaga kerja kerja yang telah kita sendiri latih.Bukankan ini suatu yang amat membebalkan.
Jangan ku dipandang hina
Hanya kerna aku penganggur
Jangan pula ku dilupa
Hanya kerna aku penganggur

Aku hanya insan biasa
Ingin juga hidup bahgia
Ohoo... nasibku
Aku penganggur
Ohoo... nasibku
Aku penganggur

Puas sudah mencari kerja
Memang nasib aku penganggur
Masih belum diterima
Memang nasib aku penganggur

Hasrat hati ingin membantu
Menjaga orang tua ku
Ohoo... nasibku
Aku penganggur
Ohoo... nasibku
Aku penganggur

Aku anak berbudi bahasa
Walaupun aku penganggur
Hormat kepada orang tua
Walaupun aku penganggur

Mungkin esok ataupun lusa
Aku akan mendapat kerja
Ohoo... nasibku
Aku penganggur
Ohoo... nasibku
Aku penganggur

* usinkata;...segala text diatas selain dari lirik lagu Aku Pengganggur....aku copy paste dan edit dari artikel yang ada dalam buku  : Keganasan,Penipuan & Internet - hegemoni media daulah pecah...tulisan Hishamuddin Rais a.k.a TukarTiub...tajuk artikel itu Diploma Dan Pak Turut..yang diterbitkan pada tahun 2008....sengaja aku xtulis keseluruhan artikel TT nie...pandai2 la hampa pi cari...huhuhuhu

BELANJAWAN 2013 ; ...Apa Nak Jadi..???

Posted: 22 Sep 2012 09:57 AM PDT



Kerajaan BN akan membentangkan Belanjawan 2013 pada 28 Sept 2012 nie...
Oleh itu amat wajar diperkatakan disini apakah pemahaman yang perlu kita fahami sebelum mendengar tepukan meja-meja di Parlimen...dan membaca berkajang-kajang butiran Belanjawan..

Perhatian umum semestinya tertumpu ke atas "BERITA BAIK" yang kita harapkan..

Hakikatnya, "BERITA BAIK" ini hanyalah khayalan...Apa pun "ole-ole" yang kita dapat ..kita membayarnya dengan cara yang lain.."Ole-ole" ini bukan DUIT PERCUMA yang dihulurkan oleh kerajaan..."Ole -ole" ini dibayar dengan DUIT CUKAI KITA !!!!!!!!..

Ia dipanggil Belanjawan kerana Kerajaan ..sama seperti kita ..mempunyai satu jumlah wang yang tetap dan terhad untuk digunakan setiap tahun...

Kerajaan memperolehi wang daripada cukai..seperti cukai pendapatan dan korporat..dan pelbagai duti eksais dan tarif..dan tentunya ..royalti petroleum..Ini mengisi dompet Kerajaan..dan apabila ia keluar dari dompet..ianya adalah untuk perbelanjaan membayar kakitangan Kerajaan...menanggung penjagaan kesihatan dan pendidikan dan pembangunan negara ..dan tentunya.."berita baik" utk kita...

Pada saat ini ..kita perlu prihatin bahawa "BELANJA" Kerajaan BN TELAH MELEBIHI HASIL SEJAK 1998...JURANG INI TELAH DITAMPUNG OLEH PINJAMAN...ATAU DALAM ERTI KATA BERHUTANG a.k.a HUTANG...KETIKA INI HUTANG NEGARA BERADA DIPARAS RM456.1 BILLION BERSAMAAN 53.5%-54% DARIPADA KADAR DALAM NEGARA KASAR.

Senang kata jika setiap Belanjawan ..Kerajaan tidak membelanjakan sehingga melebihi Belanjawan maka Malaysia tidak perlu untuk menambah hutang seperti sekarang...

BELANJAWAN boleh juga diertikan sebegini..

BELANJAWAN ADALAH MENGENAI PILIHAN - TAMBAH RM1.00 DISINI BERMAKNA KURANG RM1.00 DISANA.

Ertinya;...SETIAP RINGGIT a.k.a RM "OLE-OLE" YANG KITA "DAPAT" ADALAH BERSAMAAN RM1.00 DIKURANGKAN UNTUK PERKARA PENTING LAIN YANG SEPATUTNYA KITA DAPAT JUGA...CONTONYA SEPERTI PENJAGAAN KESIHATAN ATAU PENDIDIKAN..

Semestinya selepas Belanjawan diumumkan..dibentangkan..disurahkan panjang lebar berkajang-kajang sampai lewat petang...esoknya pula..media massa..pro-kerajaan wajib utk memastikan kegembiraan Kerajaan dan Media Massa pro-kerajaan sentiasa berada didalam mood ceria-gumbira laksana hari raya dan membiarkan tumpuan diberikan kepada 'BERITA BAIK" kerana.....IA BOLEH MENGELAKKAN PERBINCANGAN DAN PERDEBATAN KE ATAS ISU YANG BENAR-BENAR PENTING ...iaitu..:-...jeng jeng jeng jenggggg......!!!!!!!!!!!!!

1- Kebertanggungjawapan...Adakah matlamat Belanjawan tahun lepas dipatuhi dan dilaksanakan..???????????

2- Betapa berkesan wang tersebut dibelanjakan..????..Adakah pembekal memberikan nilai..??? ..Adakah Kerajaan membayar berlebihan untuk perkhidmatan..????

3- Berapa besar sepatutnya Belanjawan akan datang..?...Lebih besar tidak semestinya lebih baik...Sebab lebih besar juga bermakna CUKAI YANG LEBIH TINGGI ATAU PINJAMAN KERAJAAN YANG LEBIH BESAR...HUTANG BESAR DAAAA...

4- Setelah kita membuat keputusan berapa besar jumlah Belanjawan yang sepatutnya...bagaimana pula wang tersebut harus dibelanjakan..????..Contohnya..

RM4.78 Billion telah diperuntukan utk pendidikan dan latihan pada 2012...Adakah itu terlalu banyak..???..terlalu sedikit..???....Adakah kita perlu mengurangkan perbelanjaan pendidikan dan melebihkan penjagaan kesihatan yang cuma memperolehi RM13.7 Billlion...???...Patutkah kita naikan subsidi..??? Tetapi jika kita naikkan subsidi....kuranglah wang untuk pendidikan dan penjagaan kesihatan dan lain-lain perkara..????

Untuk itu ..sewajarnya kita sebagai rakyat Malaysia bukan sahaja setakat mendengar dan bergembira dengan Belanjawan yang disurahkan oleh pemimpin Kerajaan...kita pelu ada sifat ingin tahu yang extremm..extra..ultra..tanya kan lagi kepada pemimpin kita setelah kita mendengar dan melihat Belanjawan 2013 ini...tanya lagi..

Apadianie Belanjawan-Belanjawan..nie..???...Untuk apa Belanjawan-Belanjaan nie...???
Habih tue..apa yang nak jadi dengan Belanjawan-Belanjawan nie..????

Adakah cukup utk kita ....macam nak jadi Polis soal siasat penjenayah..tanya mcm-mcm soalan kat kerajaan ..cukup ka..???

Namun..apa yang pasti..Kita a.k.a Rakyat Malaysia..perlu mengakui..Kita tidak boleh banyak bersuara dalam menentukan bagaimana Bajet dibelanjakan...sekiranya kita masih memastikan majoriti 3/4 kerusi atau majoriti mudah didalam Parlimen yang memihak kepada Kerajaan yang memerintah sekarang...

So..PRU13 nie..pandai2lah hampa ..nak pangkah undi "Syaitan Dikenali atau Malaikat yang tidak dikenali"..huhuhu


*usinkata:- ...segala teks diatas adalah copy paste dan sedikit edit tambah campoq ayat dari aku...aku cilok dari sebuah buku yang gambaqnya seperti diatas..huhuhu..jangan maraaaa haaaaa..huhuhuhu

~penarik beca

0
sumber :-

~penarik beca


Mana aku tau ikhlas ke tak, busuk-busuk pun Ngeh minta maaf. Najib?!

Posted: 22 Sep 2012 04:18 AM PDT


RAKYAT MARHAEN

0
sumber :-

RAKYAT MARHAEN


Najib Sedia Lindungi Taib Demi Kuasa...?

Posted: 22 Sep 2012 10:07 PM PDT

Keterdesakan dan ketakutan Najib Razak dari kehilangan kuasa semakin jelas dan nyata. Beliau semakin gelabah dan diserang insomnia. Semua tindakan Najib hari ini ke arah mengukuhkan kuasa dan bukan fokus untuk melakukan perubahan seperti mana dilaung-laungkan. Dalam usaha mempertahankan diri ini Najib sudah tidak peduli lagi apakah tindakannya halal atau haram disukai rakyat ataupun tidak.


Najib: Yid tolong saya sekali, ya?
Terbaru mengenai perkembangan politik di Sabah dan Sarawak. Najib sudah menyedari fenomena yang berlaku di kedua buah negeri itu tidak akan memihak kepadanya. Najib kini seakan sudah takut untuk mengunjungi kedua buah negeri berkenaan kerana sambutan amat dingin. Gelombang yang meledak di Sabah dan Sarawak hari ini bakal menghanyutkan Najib. Simpanan tetap UBN telah dicuri Pakatan Rakyat?

Kerana memahami fenoeman itulah jadi tidak hairan kalau Najib cukup menjaga hati dan perasaan rakyat kedua-dua negeri itu. Najib dilihat sangat berhati-hati untuk mengulas apa-apa yang berlaku di Sabah dan Sarawak walaupun sebagai PM beliau berhak berbuat demikian dan menunjukkan akan kredibiliti beliau sebagai seorang pemimpin nombor satu negara.

Menyedihkan Najib dilihat bersedia menyembunyikan sesuatu yang sepatutnya beliau didedah seperti mana diharap-harapkan oleh rakyat kedua-dua buah negeri berkenaan, seperti isu penyelewengan dan pembolotan harta benda oleh pemimpin tanpa ada hentinya sangat dirindu rakyat untuk mendapat campur tangan dan pencegahan tidak langsung dari Najib.
Read More / Baca Lagi >>

Atas nama pelancongan: Adakah spa halal?

Posted: 22 Sep 2012 10:04 PM PDT

Tan Sri Abdullah Ahmad

(K) TAN SRI ABDULLAH AHMADSPA lazimnya nama tempat di mana terdapat air panas semula jadi menjulang ke atas dari dalam tanah atau hot spring (telaga, kolam air panas) yang mengandungi zat ubat; air spa.

Di United Kingdom, Cheltenham Spa, di Kelantan telaga air panas di Tok Bak, antara 10-15 minit perjalanan dari Kok Lanas menuju ke Gua Musang. Dekat Kuala Lumpur, satu ketika dahulu ada air panas di Setapak. Jepun mempunyai banyak spa bagi memulihkan kesihatan dan kononnya menolong menjadikan awet muda. Kini dunia dibanjiri spa moden, di hotel mewah dan tidak bertaraf pun, di banglo - yang lama dan baru.

Pelbagai servis wujud untuk menyegarkan minda dan tubuh; bagi memberi kegembiraan (sementara selalunya!) dan ketenteraman (juga sebentar); setelah dimandikan dengan air bunga dan berendam, selepas itu diurut pula, kuku kaki dan tangan dirapikan dan perkhidmatan lain oleh wanita yang selalunya menarik, ada juga oleh lelaki, dalam kamar yang seductive. Pelanggan keluar selepas satu, dua atau tiga jam terpulang kepada servis yang dikehendaki dan kemampuannya. Ramai terlena oleh alunan muzik dan lagu yang romantik sepanjang sesi tersebut. Selepas sedar daripada tidur, mereka keluar senyum lebar, bahagia, berbau wangi sebelum baju panas dilembapkan oleh peluh. Hati pelanggan itu senang, terhibur. Kalau poket tidak dalam, pulang saja ke rumah mohon isteri urut atau pun bayar tukang urut tradisional/kampung.
Read More / Baca Lagi >>

37 Tahun Menanti Kini Baru Dapat Hak Milik Tanah Dari Kerajaan PR

Posted: 22 Sep 2012 10:03 PM PDT

SABAK BERNAM 23 SEPT : Seorang petani berusia 60 tahun yang menghabiskan hampir separuh usianya menetap di Kampung Bagan Terap, Sungai Panjang di sini bersyukur impiannya untuk mendapatkan hakmilik tanah dimakbul juga semalam.
Abu Bakar Hashim melafazkan rasa syukur itu ketika ditemui selepas Majlis Penyampaian Hakmilik Tanah dan Skim Mesra Usia Emas (SMUE) oleh Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim di sini.

"Pakcik sudah duduk di kampung ini dalam 37 tahun dan lebih 10 tahun memohon hakmilik tanah ini tapi baru sekarang pakcik dapat.
Read More / Baca Lagi >>

Cara Lama : Dr M dakwa dana Soros untuk jadikan Anwar PM.....kata Anwar banyak duit masa jadi TPM..he.he.he...!!!

Posted: 22 Sep 2012 10:01 PM PDT

Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa pembiaya asing menyalurkan dana kepada NGO Suaram demi menjatuhkan kerajaan dan menjadikan ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri.

Akhbar edisi Ahad Utusan Malaysia hari ini menyiarkan dakwaan Mahathir bahawa modus operandi sama dijalankan negara asing dalam Arab Spring – untuk menukar kerajaan di negara Arab.
Beliau ditanya mengenai penyaluran dana kepada Suaram melalui pertubuhan yang diasaskan oleh jutawan George Soros.
Mahathir percaya bahawa sebahagian daripada penyaluran dana berkenaan, termasuk yang didakwanya untuk perhimpunan BERSIH, adalah untuk menyokong Anwar.

"Ini bukan inisiatif rakyat Malaysia tetapi inisiatif orang asing. Takkan kita hendak dikuasai oleh orang asing?

"Dia bagi duit sana nak bagi jatuh kerajaan supaya orang dia dapat naik dan orang dia di sini secara terang lagi bersuluh, dia nak Anwar.

"Jika ada (pihak asing cuba mempengaruhi pilihan orang kita dengan bagi duit, itu rasuah," kata Mahathir seperti dipetik dalam laporan itu.

Malaysia Kita : Antara dua darjat rakyat dengan pemimpin umno !!

Posted: 22 Sep 2012 08:45 PM PDT

Mencuri kerana kerana tiada wang untuk beli nasi kena penjara 16 bulan .
 
Mahkamah menjatuhkan hukuman penjara 12 bulan bekas Menteri Besar Selangor Datuk Seri Dr Khir Toyo bersalah atas tuduhan rasuah melibatkan ratusan ribu ringgit.
Khir, 45, didakwa mendapatkan untuk diri dan isterinya, Zahrah Kechik, 45, dua lot tanah dan sebuah rumah di No. 8 & 10, Jalan Suasa 7/1L, daripada pengarah Ditamas Sdn Bhd, Shamsuddin Hayroni pada harga RM3.5 juta sedangkan ia dibeli oleh Ditmas pada 23 Disember 2004 dengan harga RM6.5 juta.
********************************************************************************************************* 
Hmmmmm moral tabiat suka mencuri memang salah disisi agama.
Perbuatan itu  tetap berdosa tak kira apa pangkat atau darjat manusia.
Kerana  mencuri dilarang oleh agama.
Cuma yang ganjil dalam kes di atas

Kesalahan kecil kena penjara16 bulan tatapi kesalahan besar kena 12 bulan penjara.

Aduhai negaraku Malaysia,


~~~~~ Pakat Ubah Kerajaan Sahabat Semua. ~~~~~

~~ ASAL BUKAN UMNO ~~

Buku latihan paling comel dan ajaib di dunia - Wajib beli! ......Kesian sampai camnie...!!

Posted: 22 Sep 2012 08:39 PM PDT

Kat mana nak cekau benda alah neh? Aku nak beli banyak2. Aku dah tanya member facebook yang bagi gambar neh kat aku tapi dia tak balas dari semalam sampai sekarang. Takpe. Aku sebarkan dulu gambar dia. Kot2 korang pun berminat macam aku. 

Boleh la kita order reramai dan beli. Jadikan koleksi beb. 

kah kah kah




Bila renung2 buku latihan ajaib neh aku percaya, dia boleh membantu pelajar2 sekolah menjadi lebih pintar. Bukan pintar yang biasa2 beb. Tetapi luar biasa pintar nya. Aku sendiri dah terasa aura kepintaran buku neh bila dok renung2 wajah yang terpampang kat buku latihan tersebut.

Aku taktahu kenapa tetapi semakin aku tenung semakin aku rasa ermmmm bagus.. bagusss dan bagussss aku kini ada satu lagi sebab yang baru kenapa perlu tolak umno dan bn secara total.

kah kah kah

Terima kasih la buku latihan ajaib. Kerana anda, saya semakin pintar dalam membuat keputusan.

kah kah kah

THE TAIB ASSETS: Reply from Swiss authorities raises DOUBTS about his denials

Posted: 22 Sep 2012 08:36 PM PDT


Taib Mahmud has kept largely silent over the growing uproar about his vast illegal wealth.
However, last year he broke this silence by declaring in the Dun Assembly itself that the news that the Swiss President had agreed to start a formal investigation into his possible assets in Switzerland was a malicious lie:
"Let me state categorically that I have no secret Swiss bank account, nor assets or investments of any description. None whatsoever".[Taib 22nd June 2011]
Given this rare, but categorical denial, what are we to make of the recent statement by the Swiss Federal Council in reply to questions by the MP Carlo Sommaruga?  The Swiss MP had asked the following question:
Question: "In April 2011, former Federal Councillor Micheline Calmy-Rey forwarded an inquiry from the Bruno Manser Fund on PEP assets held by the Taib family to FINMA. What action did FINMA take? Is the Federal Council prepared to freeze possible Taib assets in Switzerland?"[MP Sommaruga Carlo, 03 May 2012]
The written response took considerable time and it was extremely carefully worded, in recognition of Switzerland's world famous banking secrecy laws.  However, the wording does little to back up Taib's protestations:
Answer: "Because of official secrecy, it is not possible to release information on the outcomes of such examinations in specific cases. As to the possibility of freezing the Taib assets by the Federal Council, reference is made to Answer 4."
Consider this careful wording.  They could have referred to 'alleged assets', or 'possible assets', or 'any assets', however they chose to refer to "The Taib Assets"!
The significance of the reference to 'Answer 4′ is that it explains that the freezing of an individual's bank account usually only happens on request from their country of origin, although it states:
Read More / Baca Lagi >>

BN VIEWPOINT: Enemy at the gate - SOROS A NATIONAL ENEMY!

Posted: 22 Sep 2012 06:51 PM PDT

BN VIEWPOINT:  Enemy at the gate - SOROS A NATIONAL ENEMY!
UNETHICAL- It is mind-boggling how any self-respecting organisation would accept funds from a rogue trader
THERE is a new get-rich-quick scheme in town. To qualify, gather a small crowd at Dataran Merdeka on weekends, chant anti-government slogans, moon at pictures of the prime minister and hold up placards demonising the country's leaders. All you need is a RM2 company. You do not even need to register an association. And with a promise that each demonstration will grow in size, foreign funds will be pouring into your bank account in a matter of months. Easy as that.
Of course, the prerequisite for such funding will be the ability of the non-governmental organisation, legal or otherwise, to organise activities aimed at toppling the democratically-elected government. To qualify for the funds, you need to send to the funders a list of proposals of what you plan to do and report to them again after the activities have been carried out. More funds will depend on the success of each activity. These activities range from street demonstrations, influencing the hearts and minds of the youth through workshops and seminars as well as spreading propaganda through news portals, blogs, Twitter and Facebook.
Read More / Baca Lagi >>

Ops Suaram: What next, BN?

Posted: 22 Sep 2012 06:48 PM PDT

The government is making sure it does all within its power to 'bury' Suaram, in any way possible.

It is no secret that Sarawak Chief Minister Taib Mahmud practically owns the state and together with his family and cronies has raked in millions allegedly using fraudulent means to clean up the state's rainforest of its priceless timber.
Still, Taib who has been safeguarding his chief minister's seat for 31 years now has never been prosecuted under any law, despite there being proof of his corrupt and meandering ways.
From the look of things, it seems that nothing is going to stop the 76-year-old Taib from further plundering Sarawak's rainforest and usurping the native customary rights land of the indigenous people of Sarawak .
As to why and how he carries on playing villian, it is because Taib has both the backing and blessing of the federal government of Najib Tun Razak.
But when a human rights body, Suaram, turns protagonist and goes all out to expose the corruption involved in the purchase of two Scorpene submarines, the Najib administration promptly clamped down on Suaram's efforts to reveal the truth.
On July 22 last year, William Bourdon, the French lawyer who had briefed an audience in Penang on the progress of a judicial probe into the Scorpene deal, was forcefully and unceremoniously deported back by the Malaysian government upon landing at the Kuala Lumpur International Airport in Sepang.
Read More / Baca Lagi >>

Pagi Ahad : Ada perkataan lebih baik dari BACUL ka?

Posted: 22 Sep 2012 06:45 PM PDT

Umno terkedu: MCA berjanji akan tentang dan lawan habis-habisan undang-undang Islam...!!
Sampai sekarang Umno senyap dan membisu...
Sampai sekarang tak nampak langsung hidung kembang si Hassan Ali mendengus...
Sampai sekarang tak nampak seinci pun kopiah tinggi Perkasa yang berdemo...
Kalau tak bacul nak kata apa yerk... hehe...

Najib Tak Bertanggungjawab

Posted: 22 Sep 2012 06:40 PM PDT


KUALA LUMPUR, 23 SEPTEMBER : Tragik dan sedih, itulah ungkapan yang cuba digambarkan oleh Lim Kit Siang berhubung kenyataan Najib Tun Razak berkaitan dakwaan terbaru ke atas Taib Mahmud, Ketua Menteri Sarawak yang memiliki aset berbillion dolar.
Menurut Kit Siang lagi, respon Najib Razak itu tidak bertanggungjawab apabila Najib menganggap semua dakwaan ke atas Taib Mahmud itu sebagai 'jangan dilayan'.
" Ini merupakan  respon yang paling mengecewakan dan juga tidak bertanggungjawab oleh Perdana Menteri ke atas laporan terkini dan menggemparkan oleh Bruno Manser Fund (BMF)", kata Kit Siang.
Dalam laporan terbaru itu, sebuah NGO berpengkalan di Switzerland telah menganggarkan aset keluarga Taib Mahmud bernilai US$21 billion (RM64 billion), manakala kekayaan Taib sahaja bernilai US$15 billion (RM46 billion) lantas menjadikannya manusia terkaya di Malaysia menewaskan Robert Kuok seorang hartawan yang memiliki US$12.5 billion.
Read More / Baca Lagi >>

HINA RASULULLAH & ISLAM : APA PANDANGAN ADA TENTANG KENYATAAN ORANG INI?

Posted: 22 Sep 2012 06:35 PM PDT



Ketika umat Islam membantah video pendek penghinaan terhadap Rasulullah, jangan dilupa kenyataan-kenyataan orang ini turut menghina Rasulullah dan Islam.

Namun pada masa itu, kini dan mungkin akan datang, tiada bantahan di buat oleh ahli-ahli  parti 'SYAITAN@ YANG DIKENALI' untuk menegur dan memberi nasihat kepada manusia ini.

Cuba tuan-tuan teliti kenyataan manusia itu yang disertakan dengan tarikh dan tempat orang ini mengeluarkan kenyataan tersebut sebagai bukti bahawa kenyataan itu memang benar-benar diucapkan oleh orang ini yang masih 'cargas' mengeluarkan kenyataan saban hari.

Barat tak pernah belajar dari episod Jyllands Posten?

Posted: 22 Sep 2012 06:33 PM PDT

Oleh: Mat Zain Mat Isa
 
Mutakhir ini dunia sekali lagi berhadapan isu penghinaan terhadap Nabi Muhammad saw. Kali ini ia dicetuskan sebuah filem yang sengaja direkacipta untuk memberikan gambaran buruk terhadap Islam, khususnya Baginda saw.


Filem Innocence of Muslims terhasil dengan gabungan beberapa individu yang memang mempunyai pendirian anti-Islam. Pengarahnya Sam Bacile, seorang karyawan Amerika Syarikat (AS) keturunan Israel. Manakala penerbitnya, Nakoula Basseley Nakoula, yang menetap di California, AS, adalah penganut Kristian Koptik Mesir.
 
Kedua-dua mereka berkongsi pendirian sangat negatif terhadap Islam. Sebab itu biar pun bantahan dan kekecohan meletus di serata dunia ekoran penayangan sedutan filem itu di internet, mereka tidak menampakkan kekesalan atas apa yang mereka telah lakukan itu.
 
Read More / Baca Lagi >>

Dr Jeffrey Dan Bumburing -Antara Retorik Dan Realiti

Posted: 22 Sep 2012 06:32 PM PDT

Oleh Musli Oli
Sejak awal merdeka, secara umum lebih 50% penduduk  Sabah  tidak berpuashati dengan status Sabah dalam Persekutuan Malaysia berpunca daripada sikap kerajaan Pusat yang tidak menghormati syarat-syarat MALAYSIA AGREEMENT 1963 dan tidak mematuhi syarat-syarat dalam Perkara 20.


Pemimpin pertama yang menyuarakan rasa hati orang Sabah ialah Ketua Menteri Sabah yang pertama, Donald Stpehen pada 1965 setelah penarikan Singapura daripada Persekutuan. Berikutan itu Donald Stephens digugurkan daripada jawatannya dan digantikan dengan pemimpin SCA.  Peter Lo menjadi KM Sabah selama 2 tahun sebelum pilihan raya umum pertama 1967.
Pilihan raya negeri pertama menyaksikan persaingan sengit antara dua komponen Parti Perikatan Sabah (Sabah Alliance Party) USNO yang diketuai Tun Mustapha dan UPKO pimpinan Tun Stephens. Dalam pilihanraya itu, Kuala Lumpur secara terbuka memberi sokongan kepada USNO! Parti  UMNO dan MCA masing-masing  secara sulit membantu parti USNO dan SCA.
Read More / Baca Lagi >>

Najib Terdesak : Pas sudah jangka PRU13 tangguh

Posted: 22 Sep 2012 06:29 PM PDT


Abdul Hadi Awang POKOK SENA - Pas sudah menjangkakan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) akan ditangguh lagi, kemungkinan sehingga akhir tahun atau tahun depan.

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, berikutan itu, Pas sudah menetapkan tarikh untuk mengadakan Muktamar Agung Pas pada 24 November ini.

"Kita sudah tetapkan tarikh lebih awal untuk adakan muktamar. Bermakna kita lebih berani berbanding Barisan Nasional (BN) untuk pilih November sebagai persidangan," katanya, pada sidang media, selepas majlis Konvokesyen ke-11 Kolej Islam Darul Ulum (Kidu), semalam.

Read More / Baca Lagi >>

Jalur pemikiran Khalid Ibrahim

Posted: 22 Sep 2012 06:27 PM PDT




Beberapa kali bertemu dengan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan bercakap dengannya serta membaca buku terkininya 'Fearless: From Kampung Boy To CEO', saya mendapat kesan bahawa sosok ini adalah paduan seorang intelektual, tokoh korporat dan pemimpin politik yang memberi harapan.

Memang tepat pemilihan Pakatan Rakyat kepadanya untuk memimpin Selangor pada tahun 2008 setelah Pakatan Rakyat menawan Selangor bersama empat negeri yang lain dalam PRU Ke-12.

Selangor negeri terkaya dan ternama di Malaysia yang dianggap 'Permata Mahkota' negara ini. Oleh itu kejayaan Pakatan Rakyat menawan Selangor adalah pukulan paling memedihkan bagi Umno/BN. Sejak itu Tan Sri Khalid antara tokoh menjadi fokas utama dunia politik justru ia diserahkan amanah memimpin Selangor.

(Datin Seri Salbiah semasa berucap melancarkan buku Khalid Ibrahim)

Buku terbaru Tan Sri Khalid yang saya baca itu mengandungi falsafah hidupnya, pesan-pesannya, bagaimana cara menjadi ahli korporat yang berjaya, begaimana menyesuaikan diri sebagai pemimpin rakyat walaupun puluhan tahun berada di tengah pusat dunia korporat yang penuh glamour.
Read More / Baca Lagi >>

Program Keagamaan Di Selangor Rancak Bawah PR

Posted: 22 Sep 2012 06:25 PM PDT


SHAH ALAM 23 SEPT: Di bawah Pakatan Rakyat(PR) program-program keagamaan dilihat bertambah rancak di Selangor.
Lebih membanggakan ia semakin mendapat sambutan masyarakat umum, khususnya golongan muda secara mendadak sejak kebelakangan ini.
Kejayaan tersebut disifatkan berpunca dari hasil pendekatan dan kerjasama erat antara golongan agamawan dan Kerajaan Negeri Selangor di bawah pimpinan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.
Demikian menurut Imam Besar Masjid Negeri Selangor, Ustaz Ahmad Mustafa Mohd Sidin dalam satu wawancara eksklusif dengan TV Selangor di Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah baru-baru ini.
Read More / Baca Lagi >>

Siasatan kerajaan ke atas SUARAM mencetuskan aktivisme rakyat

Posted: 22 Sep 2012 04:24 PM PDT


Beberapa badan bukan kerajaan dating memberi sokongan ketika pelancaran kempen "Stand up for SUARAM" di Kuala Lumpur, 18 September 2012. — Gambar oleh Saw Siow Feng
KUALA LUMPUR, 23 Sept — Tindakan Putrajaya ke atas Suara Rakyat Malaysia (SUARAM) nampaknya telah memberikan rangsangan kepada aktivisme masyarakat sivil di sini, mungkin menjejaskan usaha kerajaan Najib untuk mendapatkan undi dari golongan pertengahan Malaysia menjelang pilihan raya dijangka tidak lama lagi. Badan hak asasi manusia itu telah memainkan peranan penting dalam siasatan Perancis terhadap pembelian berbilion ringgit dua kapal selam Scorpene oleh kerajaan Malaysia, skandal berprofil tinggi ramai yang percaya akan mencungkil keterangan daripada pegawai-pegawai kerajaan.
Kumpulan hak asasi manusia antarabangsa, Amnesty International telah membangkitkan syak wasangka semalam tentang waktu kerajaan mengambil tindakan dalam operasi SUARAM berhubung dengan sumber dana, dengan berkata siasatan dibuka hanya empat minggu selepas organisasi tersebut mendedahkan dokumen menunjukkan sebuah syarikat bersekutu rapat dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak telah didakwa menjual rahsia tentera laut Malaysia ke Perancis.
Sekumpulan warganegara menyertai berkembang pergerakan masyarakat sivil yang lain di seluruh negara dalam kempen untuk membantu SUARAM menyimpan skandal Scorpene yang mendapat perhatian.
Read More / Baca Lagi >>

BELANJAWAN 2013 : ...Apa Nak Jadi..???

Posted: 22 Sep 2012 04:22 PM PDT

Kerajaan BN akan membentangkan Belanjawan 2013 pada 28 Sept 2012 nie...
Oleh itu amat wajar diperkatakan disini apakah pemahaman yang perlu kita fahami sebelum mendengar tepukan meja-meja di Parlimen...dan membaca berkajang-kajang butiran Belanjawan..

Perhatian umum semestinya tertumpu ke atas "BERITA BAIK" yang kita harapkan..

Hakikatnya, "BERITA BAIK" ini hanyalah khayalan...Apa pun "ole-ole" yang kita dapat ..kita membayarnya dengan cara yang lain.."Ole-ole" ini bukan DUIT PERCUMA yang dihulurkan oleh kerajaan..."Ole -ole" ini dibayar dengan DUIT CUKAI KITA !!!!!!!!..

Ia dipanggil Belanjawan kerana Kerajaan ..sama seperti kita ..mempunyai satu jumlah wang yang tetap dan terhad untuk digunakan setiap tahun...

Kerajaan memperolehi wang daripada cukai..seperti cukai pendapatan dan korporat..dan pelbagai duti eksais dan tarif..dan tentunya ..royalti petroleum..Ini mengisi dompet Kerajaan..dan apabila ia keluar dari dompet..ianya adalah untuk perbelanjaan membayar kakitangan Kerajaan...menanggung penjagaan kesihatan dan pendidikan dan pembangunan negara ..dan tentunya.."berita baik" utk kita...

Pada saat ini ..kita perlu prihatin bahawa "BELANJA" Kerajaan BN TELAH MELEBIHI HASIL SEJAK 1998...JURANG INI TELAH DITAMPUNG OLEH PINJAMAN...ATAU DALAM ERTI KATA BERHUTANG a.k.a HUTANG...KETIKA INI HUTANG NEGARA BERADA DIPARAS RM456.1 BILLION BERSAMAAN 53.5%-54% DARIPADA KADAR DALAM NEGARA KASAR.Read More / Baca Lagi >>

Antara Mahathir dan Soros Siapa Penyangak....

Posted: 22 Sep 2012 04:17 PM PDT


 JAWAPAN SOROS KEPADA RAKYAT MALAYSIA. 
''Saya sentiasa berkata bahawa Dr Mahathir adalah ancaman kepada rakyatnya sendiri.Kini anda dapat melihat kesan kebodohan beliau apabila ringgit telah susut separuh nilainya dalam masa semalaman dan ekonomi merundum.
Tindakannya telah menyebabkan kepayahan kepada berjuta-juta rakyat Malaysia sendiri.Mahathir telah membina projek-projek mega yang tidak berguna pada kos yang sangat mahal bagi negara.
Menara telekom di Kuala Lumpur dan bangunan tertinggi di dunia menunjukkan betapa bodoh kamu.
Bukan sahaja ia menyebabkan kesesakan jalan raya, ia benar-benar tidak mempunyai sebarang tujuan.
Jika anda memerlukan tanah tinggi untuk telekom antena, gunung berdekatan di situ ada secara percuma.Menara ini tidak berguna kerana tingginya dari tanah hanya 300 meter.
Satelit menjadikannya tidak perlu langsung. Seorang yang bodoh memang tidak pandai menjaga wangnya.Perkara yang utama ialah anda memang bodoh dan adalah wang itu milik rakyat Malaysia.
Anda memperolehi 20% dalam setiap projek, anda mempunyai hartanah di Jepun dan berbilion-bilion saham melalui rasuah telah diperolehi.
Ketiga-tiga anak lelaki anda mempunyai harta bernilai 8 bilion USD.
Di manakah mereka mendapat wang ini? Sudah tentu, rasuah. Anda dikenali sebagai Marcos Malaysia, memperkayakan diri sendiri sehingga berbilion ringgit.
Read More / Baca Lagi >>

Menteri Pakistan tawar RM300,000 bunuh penerbit filem hina Nabi

Posted: 22 Sep 2012 04:14 PM PDT


Protes umat Islam
Penyokong Tehreek Hurmat e Rasool mengadakan tunjuk perasaan di Lahore, Pakistan. - Foto EPA
 
ISLAMABAD - Seorang menteri Kabinet Pakistan menawarkan ganjaran AS$100,000 (RM300,000) untuk membunuh penerbit dari Amerika yang mengeluarkan filem Innocense of Muslims, yang mencetuskan kemarahan umat Islam dan meragut hampir 60 nyawa setakat nyawa setakat ini.

Ganjaran itu diumumkan semalam, sehari selepas kira-kira 20 orang terbunuh dan 200 lagi cedera dalam protes baru di negara itu.

"Sesiapa yang dapat membunuh orang yang menghina Nabi Muhammad SAW, akan diberi ganjaran dengan dolar oleh saya," kata Menteri Kereta Api, Ghulam Ahmed Bilour pada sidang media di Peshawar semalam.
Read More / Baca Lagi >>

Malaysia Kita : Guru dilanggar kereta peragut

Posted: 22 Sep 2012 04:10 PM PDT


Peragut gilis perut
MANGSA ragut, Zura Ashikin Mustafa dirawat di Hospital Universiti Sains Malaysia di Kubang Kerian, Kelantan semalam.



KOTA BHARU - Seorang guru bukan sahaja kerugian RM2,000 akibat diragut malah dilanggar dua kali oleh kereta yang dinaiki peragut terbabit, mengakibatkan tulang pinggul kiri wanita berusia 48 tahun itu patah.
Kejadian berlaku ketika Zura Ashikin Mustafa memasukkan bekas makanan yang dibelinya untuk kegunaan sekolah ke dalam kereta Proton Waja miliknya di Pasir Tumboh dekat sini pukul 8 pagi kelmarin.
Timbalan Ketua Polis Daerah, Superintendan Idris Abd. Rafa berkata, dalam kejadian itu, peragut terbabit bertindak meragut beg tangan mangsa dari arah belakang menyebabkan mangsa terjatuh.
Mangsa kemudian diseret sejauh tiga meter sebelum dia terbaring di depan kereta suspek dipercayai jenis Nissan Sentra dan kemudian dilanggar.
Read More / Baca Lagi >>

Malaysia Kita : Pesta setiap minggu

Posted: 22 Sep 2012 04:08 PM PDT

Pesta setiap minggu
 SEMUA BOLEH MASUK... selain gay dan lesbian golongan seks bebas juga boleh turut serta.
SEMUA BOLEH MASUK... selain gay dan lesbian golongan seks bebas juga boleh turut serta.
TAK KISAH... berhibur sampai jam 2 pagi.
TAK KISAH... berhibur sampai jam 2 pagi.
KUALA LUMPUR: Jika sebelum ini negara pernah digemparkan dengan parti kolam atau 'Pool Party' yang menggalakkan wanita berbikini sambil berparti liar, sebuah pusat hiburan di sini bertindak lebih berani menganjurkan pesta kolam serupa tapi khusus untuk golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT), Ahad lalu.
Parti liar yang diadakan secara percuma kepada pengunjung itu dinamakan 'Rainbow Party' atau Parti Pelangi, dan pemilihan simbol pelangi memang sinonim dengan golongan LGBT.
Selepas mendapat maklumat daripada sebuah laman sosial dan berdasarkan siasatan daripada kunjungan pertama, wartawan Metro Ahad menyamar sebagai pelanggan dan memasuki pusat hiburan berkenaan untuk melihat dengan lebih dekat bagaimana parti itu berlangsung.

Terbukti, parti liar yang bermula seawal jam 4 petang sehingga lewat pagi itu cukup meriah, lebih-lebih lagi dengan tarikan pertunjukan parti bikini yang disajikan kepada pengunjung.

Malaysia Kita : Ubat tiruan berleluasa

Posted: 22 Sep 2012 04:06 PM PDT

ANTARA pelbagai jenis ubat tiruan yang dijual di Jalan Chow Kit, Kuala Lumpur.


KUALA LUMPUR - Penjualan ubat-ubatan tiruan tetapi menggunakan jenama tulen yang dipercayai berleluasa di seluruh dunia kini amat membimbangkan apabila ia turut merebak di Malaysia.
Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) mengesahkan jualan ubat palsu kini melebihi RM230 bilion, manakala Kementerian Kesihatan pula mengakui penjualan ubatan yang menjejaskan kesihatan pengguna itu turut semakin berleluasa.
Timbalan Pengarah Bahagian Perkhidmatan Farmasi Kementerian Kesihatan, Mazlan Ismail berkata, setakat ini pihaknya telah merampas ubat tiruan tidak berdaftar bernilai RM9.2 juta. Kebanyakan ubat tersebut dibawa masuk dari China dan Indonesia.
Menurutnya, lebih menakutkan, produk yang dirampas itu meliputi 23,839 jenis produk ubat tiruan dari seluruh negara sehingga Julai tahun ini.
Read More / Baca Lagi >>

Myanmar man admits to Mekong murders

Posted: 22 Sep 2012 04:02 PM PDT


BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT