Nuffnang

Pengikut

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


PERANG UMNO-MCA BUAT NAJIB TAMBAH PENING ANGKARA MUHYIDDIN

Posted: 17 Jul 2012 09:00 PM PDT

Oleh:  WFAUZDIN NS

KENYATAAN Muhyiddin baru-baru ini yang menunjukkan rasa kecewa beliau terhadap MCA dan MIC akan membuatkan Najib bertambah pening memikirkan bilakah saat untuk membubarkan Parlimen.  Kenyataan Muhyiddin itu boleh dianggap sebagai kenyataan yang sengaja untuk menyusahkan Najib kerana bukan Muhyiddin tidak tahu betapa pentingnya sokongan MCA dan MIC terhadap Bn, tetapi apa tujuan Muhyiddin membuat kenyataan sedemikian?

Kenyataan Muhyiddin yang kemudiannya dibalas oleh Timbalan Presiden MCA, Liow Tiong Lai boleh dibaca di akhbar Sin Chew Daily dan Oriental Daily.  Muhyiddin merungut kerana sokongan kaum Cina terhadap Bn semakin menjunam. "Adakah orang Cina begitu rumit? Tidak bolehkah sikap mereka difahami?," soalnya.

Paling menjelekkan buat Presiden MCA adalah apabila Muhyiddin memuji kawasannya sendiri di Pagoh.
Beliau memberi contoh kawasan yang diwakilinya di Pagoh, di mana bahagian Umno dan MIC berjaya menyelesaikan masalah yang dihadapi 1,744 pengundi India dalam masa sebulan.  Beliau mahu MCA dan MIC mencontohi kawasannya.  Sedarkah Muhyiddin Pagoh belum tentu selamat di dalam PRU akan datang?
 
Dalam satu kenyataan balas, Timbalan Presiden MCA, Liow Tiong Lai mendakwa Timbalan Perdana Menteri itu gagal memahami rakyat Malaysia secara keseluruhannya.  "Beliau kata MIC dan MCA tidak memahami suara rakyat. Pada pendapat saya, Timbalan Perdana Menteri mesti memahami suara semua rakyat dan bukan mendengar kepada orang Melayu?," katanya.

Liow berkata apa yang orang Cina mahu ialah dasar yang adil dan bukan berat sebelah.  Katanya, Muhyiddin tidak boleh hanya menjaga keperluan orang Melayu tetapi keperluan semua rakyat Malaysia.  Muhyiddin tidak akan membuat kenyataan seperti itu sekiranya beliau memahami perkara itu, kata Liow lagi seperti dipetik Oriental Daily.
 
Maka, bergaduh lagi Umno dengan MCA.  Sebenarnya MCA sedar selagi mereka berkawan dengan Umno, selagi itulah kaum Cina tidak akan mendapat keadilan kerana usahkan kaum Cina, kaum Melayu di dalam Umno sendiri pun tidak merasa keadilan.  Ambil satu contoh sahaja, siapa orang Melayu yang dapat projek ternak lembu dengan peruntukan RM 250 Juta yang kemudiannya lembu tidak dibela tetapi wang digunakan untuk membeli kondo, tanah dan kereta mewah?  Melayu mana?  Melayu terlatih di dalam bidang ternakan kah?
 
Ertinya, jika dengan kaum Melayu sendiri Umno boleh kelentong begitu sahaja, apakah yang MCA atau MIC boleh harapkan?  MCA dan MIC tiada pilihan lain, mereka perlu mencuba berada di dalam Pakatan Rakyat kerana di dalam Pakatan Rakyat tidak perlu tunggu PAS atau PKR memperjuangkan nasib orang-orang Melayu, cukup hanya dengan DAP sahaja orang-orang Melayu tidak pernah dianiayai.  Boleh lihat bukti dan fakta di P.Pinang.  Bukan sahaja Melayu terjamin, bahkan Kerajaan Negeri di bawah Lim Guan Eng amat mengambil berat tentang kemajuan dan perkembangan Islam di negeri tersebut.  Cuba tanya Guru-Guru KAFA, Imam dan Bilal serta Penghafaz-Penghafaz Al-Quran di P.Pinang, berapakah elaun mereka sekarang berbanding dengan sewaktu di bawah Gerakan dahulu?  Peruntukan untuk Majlis Ugama Islam P.Pinang sahaja jauh berganda dari kerajaan terdahulu di mana sekarang mencapai RM60 Juta setahun. 

Di Negeri Sembilan, di kampong saya Imam Masjid Jamek hanya dibayar RM 800 sahaja.  Negeri Sembilan bukan DAP, PAS atau PKR yang perintah tetapi Umno.  Itulah Umno kalau mahu kenal./wfauzdin.blogspot.com

YB NIZAR DERHAKA ATAU TIDAK? 83 % TIDAK ANGGAP NIZAR DERHAKA

Posted: 17 Jul 2012 11:05 AM PDT


Get your own Poll!

Oleh:  WFAUZDIN NS

BLOG ini telah mengadakan satu Poll untuk pengunjung memberikan pendapat mereka berkaitan isu samada YB Nizar telah menderhaka kepada Raja-Raja atau tidak.  Poll ini diadakan berlanjutan dengan perbagai tohmahan dari pihak-pihak tertentu yang menyifatkan YB Nizar seorang penderhaka.

Soalan Poll berbunyi, "YB NIZAR DIKATAKAN DERHAKA KEPADA RAJA-RAJA, ADAKAH ANDA SETUJU?".

Seramai 2, 586 pengunjung Blog ini telah mengambil bahagian di dalam Poll yang diadakan.  Daripada jumlah tersebut, keputusannya adalah seperti berikut:

TIDAK SETUJU bahawa YB Nizar derhaka - 83 %

TIDAK TAHU samada YB Nizar derhaka atau tidak - 11 %

SETUJU bahawa YB Nizar Penderhaka - 6 %






MIMPI SENJA

0
sumber :-

MIMPI SENJA


Polis pula mengamuk ........

Posted: 17 Jul 2012 11:18 PM PDT

SEREMBAN - Seorang inspektor polis berusia 32 tahun telah mengamuk dengan mencederakan dua pekerja hotel serta merosakkan beberapa kereta di Seremban 2.

Difahamkan pegawai polis yang bertugas di Bahagian Jenayah Komersial ini telah pergi ke hotel pada malam Isnin lalu untuk menempah bilik sebelum keluar mengamuk beberapa jam kemudian.

Menurut sumber yang menceritakan kejadian yang berlaku, pegawai itu telah menyerang kakitangan hotel berkenaan dipercayai berpunca daripada pertengkaran berkaitan penggunaan senjata.

Suspek kemudiannya berlari keluar dan merosakkan beberapa kereta yang diparkir berhampiran.

"Dua pekerja hotel telah dimasukkan ke hospital kerana kecederaan yang teruk," kata sumber.

Pihak berkuasa juga sedang menyiasat bagaimana suspek memperolehi senjata kepunyaan anggota polis lain padanya.

Pegawai polis tersebut telah menyerahkan senjata miliknya pada awal bulan ini, dipercayai berada di bawah pengaruh dadah

Gadis jual tubuh kerana BlackBerry, iPad ......

Posted: 17 Jul 2012 04:56 PM PDT

JOHOR BAHRU: Kegilaan terhadap pelbagai gajet dan alat telekomunikasi canggih menyebabkan seorang gadis berusia 14 tahun menjual tubuh termasuk meniduri lelaki berusia 60-an bagi mendapatkan wang untuk membeli barangan kegemaran mereka itu.

Perlakuan pelajar tingkatan dua dari Ulu Tiram, dekat sini, itu terbongkar apabila keluarganya menyedari dia memiliki barangan berjenama serta gajet terbaru yang setiap satu daripadanya berharga ribuan ringgit.


Gadis terbabit pada awalnya mendakwa gajet berkenaan kepunyaan rakan sekolah namun keluarga yang curiga membawanya mendapatkan kaunseling di Pejabat MCA Johor Jaya sebelum dia mengakui menjual tubuh kerana mahu memiliki barangan berkenaan.

Ketika berkongsi pengalamannya, gadis mahu dikenali sebagai Sarah berkata, dia terbabit kegiatan tidak bermoral itu sejak awal tahun ini.




"Setiap kali menjual tubuh, saya memperoleh RM200 hingga RM300. Jumlah itu lumayan dan membolehkan saya membeli pelbagai gajet terbaru seperti komputer tablet termasuk iPad dan telefon pintar, BlackBerry selain beg tangan berjenama terkenal - Metro

Mirzan, arak itu haram jadi duit yang diperolehi dari syarikat arak juga haram.- Dr Mohd Nor Manuty

Posted: 17 Jul 2012 06:23 AM PDT

Mirzan digesa tinggalkan bisnes 'arak' sempena Ramadhan


(Oleh Aliff Fikri)


KUALA LUMPUR 17 Julai: Sempena Ramadhan ini, Mirzan Mahathir digesa meninggalkan sebarang aktiviti perniagaan yang melibatkan perkara haram di sisi agama, kata Pengerusi Biro Pemahaman dan Pemantapan Agama KEADILAN, Dr Mohd Nor Manuty.
"Sempena bulan puasa yang semakin menjelang beberapa hari lagi, saya menggesa Mirzan supaya muhasabah diri dan meninggalkan perkara yang jelas sekali bertentangan dengan Islam.
"Arak ini haram, jadi duit yang diperolehi dari syarikat arak juga haram. Beliau tidak sepatutnya melibatkan diri dengan perdagangan yang melibatkan perkara yang sudah tentu haram," katanya dihubungi.
Mirzan membeli syarikat pembuat arak terbesar di Filipina, San Miguel dengan harga RM2.9 bilion. Wang dari keuntungan syarikat arak tersebut digunakan untuk membeli Esso Malaysia dengan RM1.7 bilion, lalu ditukar nama kepada Petron.
Penasihat MAS, Dr Mahathir Mohamd dengan bantuan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak juga telah meluluskan kontrak enam bulan untuk membeli minyak dari syarikat anak Mahathir, Petron.
Tindakan Mirzan mengabaikan kepentingan agama demi keuntungan peribadi semata-mata turut dibidas.
"Mantan Perdana Menteri, Dr Mahathir adalah seorang pemimpin yang sering bercakap soal agama, tapi sayang anak beliau pula menggadaikan maruah diri dengan terlibat dengan syarikat arak," kata Mohd Nor.
Beliau juga menempelak tindakan Mahathir yang mementingkan poket keluarganya dengan menyalahguna kepentingan rakyat.
"Tindakan Mahathir yang berdiam diri dan tidak memberi sebarang jawapan berkenaan isu duit arak anak beliau jelas membuktikan amalan nepotisme dan kronisme yang diamalkan beliau sejak dari dulu tidak pernah terpadam.
"Nepotisme adalah amalan mengabaikan kepentingan rakyat untuk mengisi poket sendiri dan mengaut keuntungan sebesar-besarnya ke dalam institusi keluarga sendiri dengan menggunakan wang rakyat.
"Ini juga merupakan salah satu perkara yang bertentangan dengan ajaran agama," tegas Mohd Nor.
Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=32917

FITNAH LIWAT 3 : SAH PAPAGOMO PEMBOHONG BESAQ - :

Posted: 17 Jul 2012 01:31 AM PDT

Shah Alam - Polis mengesahkan tidak menerima sebarang laporan daripada seorang mahasiswa, mendakwa dia telah diliwat oleh Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, sebagaimana dilaporkan oleh sebuah blog semalam.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Seri Mohd Bakri Zinin berkata, setakat ini beliau tidak dimaklumkan berhubung dakwaan tersebut.

"Sepanjang pengetahuan saya, tiada laporan yang diterima berkaitan dakwaan ini," katanya ketika dihubungi Sinar Harian.

Kira-kira 10 hari selepas Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur mengeluarkan penghakiman bertulis membebaskan Anwar daripada kes liwat, sebuah blog yang pro-Umno mendakwa satu laporan polis telah dibuat kononnya beliau meliwat seorang penuntut institut pengajian tinggi utara Semenanjung.



Sementara blog itu, www.papagomo.com membawa laporan tersebut, penyokong dan pegawai-pegawai Anwar dari PKR melihat ia sebagai konspirasi terbaru dan usaha terdesak pihak Umno dan Barisan Nasional (BN) untuk terus menyerang Anwar menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Anwar telah dibebaskan daripada kes meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan awal Januari lalu. Susulan penghakiman bertulis itu, Peguam Negara telah memfailkan notis rayuan dengan mengetengahkan sembilan alasan pada minggu lalu.

Saiful membuat laporan polis dia diliwat akhir Jun 2008.

Blog itu menulis, dia mendapat maklumat ada satu laporan polis telah dibuat petang semalam terhadap Anwar, yang juga Ketua Umum PR dan PKR.

"Gomo baru mendapat maklumat bahawa petang tadi (semalam) ada laporan polis telah dibuat ke atas Datuk Seri Anwar Ibrahim oleh seorang mahasiswa dari utara yang menyatakan beliau telah diliwat oleh pemimpin PKR pada malam sebelumnya (kelmarin)," kata pemblog itu.

Bagaimanapun entri blog itu menambah bahawa dia tidak pasti sama ada laporan tersebut benar ataupun sebaliknya. -SH 


AWAS !! Pengguna Lebuhraya LEKAS ... SAYA HAMPIR KENA SAMUN SEMALAM .

Posted: 16 Jul 2012 11:46 PM PDT

Salam,

Nak SHARE story dgn rakan2 kat dlm CG. Semlm sy g KL sebab ade keje2 yg perlu diuruskan. Sy ditemani oleh isteri sy. Dlm perjalanan blk ke rmh (seremban) sy ikut highway LEKAS. Disebabkan terlalu penat (sy tgh demam) mse drive sy stop kt R&R Beranang dlm pkl 3pg. Sy dan isteri park kereta (myvi), off engine & buka sedikit tingkap utk pengudaraan lps tu tido. Dlm pkl 3.10 pg isteri sy kejutkan sy bila sy bgn ade 4 org lelaki berbangsa india (Penyamun) mengepung kereta sy dan cube umpil pintu kereta. Sy terkejut terus hidupkan kereta & cube beredar dr situ. Salah seorng dr mereka cube cederakan sy dgn menjolok pembuka tayar kereta kat tingkap yg terbuka sedikit tp sy sempat pegang dan terlps dr tangan dia. Sy terus drive tp laluan R&R keluar ke highway diaorg block dgn kereta diaorg (Waja Kelabu/Coklat)
sy terpaksa lawan arus keluar ikut jln msk ke R&R. Sy terus pecut kereta sambil call 999 utk bantuan dlm mase sama diaorg kejar sy dan cube langgar kereta sy dr belakang. Plg best mase ckp dgn operator kecemasan sy bgtau dia situasi sy dia ckp "Encik sila pergi ke balai berdekatan" padahal time tu mmg tgh pecut & penyamun tu tgh kejar (mcm dlm movie pun ade) siap sy bgtau operator tu "diaorg tgh kejar sy & cube langgar kereta sy" dgn nada selambe dia ulang ayat sama. Sy letak hp trus pecut dlm 140-160kmj penyamun tu kejar sy dari R&R Beranang smp Exit Tol Setul (Seremban) antara R&R Beranang dan Tol Setul ade 2 exit lg (Nilai/Pajam & Mantin) nk bgtau yg diaorg ni nekad nk samun sy sanggup kejar smp ke Tol Setul (dlm 20km). Smp kat Tol sy perlahankan keta sebab kat situ dh ade org (mase kene kejar ade selisih dgn sebuah kereta je punye sunyi Highway ni)diaorg trus potong dan kluar dr tol sy msk laluan sama tanya budak jaga tol td "dik kereta dpn tu india 4 org kan" utk dptkan kepastian. Dia ckp ye lps tu sy ckp la sy hamper kene samun kebetulan kt situ ade peronda LEKAS sy btau diaorg psl kejadian td trus escort ke Balai Mantin buat Repot Polis. Polis ckp sy bernasib baik sebab bertindak cepat kalau x xtau la ape akan jd kt sy & isteri.

Sy nk nasihatkan pemandu2 yg gune highway LEKAS lps pkl 12 mlm jgn la berhenti kat kwsn R&R sebab bahaya walaupun diaorg ckp ade guard tp sy x nampak pun batang hidung mse berhenti.



Nnt sy upload senjata yg diaorg gune utk serang sy.



Minta maaf sebab x pandai sgt nk story tp nak share pengalaman supaya org lain x terkene. 



dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


Polis

Posted: 17 Jul 2012 06:00 PM PDT

Timbalan Ketua Polis Negara (TKPN) yang baru di lantik Datuk Khalid Abu Bakar mengumumkan bahawa PDRM tidak lagi menggunakan kaedah menyorok di belakang tiang dan belukar dalam mengendalikan operasi perangkap laju di jalanraya.

'Kamera perangkap had laju bergerak' yang di sorok di-bawah 'railing'? 
Apakah mereka (polis) menggunakan ini sekarang??

sambungan seterus nya di  blog Dato' Mahfuz Omar 

dollah yankee -
Dato' Khalid.. "tak bawa masuk apa-apa proposal baru untuk polis ka?!"

Senyum selasa

Posted: 16 Jul 2012 10:27 PM PDT

dollah yankee -
Bersedia untuk senyum...
Bukan lah nak berlucah atau apa ... tetapi serius ... 
ini ada lah ibu pejabat Viagra di Toronto,Kanada.


RAKYAT MARHAEN

0
sumber :-

RAKYAT MARHAEN


Kejayaan besar Himpunan Hijau seluruh negara

Posted: 17 Jul 2012 08:13 PM PDT

Sepanjang tepi jalan dua kilometer menuju Himpunan Hijau peringkat Negeri Selangor di Kuala Selangor malam 15 Julai lalu menghantar suatu isyarat jelas bahawa sambutan rakyat Selangor, khususnya kawasan berdekatan terhadap PAS/Pakatan Rakyat sangat menyerlah.

Ternyata sokongan terus bertambah, walaupun Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor berdepan dengan serangan propaganda dari Umno/BN siang dalam malam.

Ini kerana Selangor yang kaya dan strategic telah menjadi negeri yang sangat menyerlah dari segi pembangunan fizikalnya, dengan taburan institusi pengajian tinggi kerajaan dan swasta, industri besar, sederhana dan kecil, bangunan bersejarah dan segalanya dan dengan Shah Alam sebagai Ibu Negeri yang serba anggun dan meriah.

Sebab itu limpahan melebihi 30,000 orang yang hadir sejak petang hingga malam di Stadium Kuala Selangor itu memberi gambaran bahawa Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Selangor masih mendapat sokongan penuh rakyat.

Bendera PAS yang berkibar puluhan ribu banyaknya di sekitar stadium itu adalah alunan gelombang hijau yang akan sampai ke Puterajaya yang jaraknya tidak begitu jauh dari Shah Alam.

Keadaan petang hingga ke malam di sekitar stadium tersebut begitu meriah, bagai sebuah pesta besar di bandar tepi laut itu.
Read More / Baca Lagi >>

Jika menang, Pakatan umum segera tarikh PRU 14

Posted: 17 Jul 2012 08:12 PM PDT


KOTA BHARU: Pakatan Rakyat (PR) Insya Allah akan menetapkan terus tarikh pilihan raya umum ke 14 jika menang dalam pilihan raya umum ke 13 nanti.

Penolong Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan (gambar) berkata, walau pun pimpinan belum lagi membuat keputusan muktamad, namun jika PR menjadi kerajaan (mentadbir negara Malaysia), antara benda yang diberi perhatian utama ialah menetapkan tarikh pilihan raya umum selepas itu.

"Jika PR menang sebagai sebuah kerajaan di peringkat persekutuan dan peringkat negeri, insya Allah PR akan mengisytiharkan segera tarikh pilihan raya umum berikutnya.

"Kerajaan PR gentleman dan kita menjadi satu kerajaan yang berperlembagaan, constitutional government," kata Takiyudin yang juga Exco kerajaan negeri Kelantan.

Beliau yang juga Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Pelancongan dan Kebudayaan Negeri bercakap kepada pemberita selepas mempengerusikan satu mesyuarat di Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandar Raya Islam (MPKB-BRI) di sini petang semalam.
Read More / Baca Lagi >>

Saya tak boleh lupa bendera parti - Nik Aziz

Posted: 17 Jul 2012 08:11 PM PDT



Gambar: Tuan Guru Nik Abdul Aziz memukul gendang sebagai gimik pelancaran Kempen Kibar Jalur Gemilang Sambutan Ulang Tahun Hari Kemerdekaan Ke-55 Tahun 2012 Peringkat Negeri Kelantan sambil disaksikan Mustapa Mohamed. Foto: Rizal

KOTA BHARU: Menteri Besar Kelantan Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata beliau tidak boleh melupakan 'bendera parti' walau pun Kempen Kibar Jalur Gemilang diadakan.


Ini, katanya kerana kalau tidak ada parti, maka negara atau negeri tidak dapat diperintah.

Read More / Baca Lagi >>

Presiden PAS jangka PRU13 selepas raya

Posted: 17 Jul 2012 08:11 PM PDT



(Gambar atas: Presiden PAS bersama wakil pimpinan gerakan Islam lain menyertai muktamar ke 7 parti Keadilan Dan Pembangunan Maghribi.)

RABAT: PAS menjangkakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak akan mengumumkan pembubaran parlimen bagi mengadakan Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13, selepas cuti Hari Raya Aidilfitri akan datang.

Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata, BN berkemungkinan menggunakan peluang itu kerana pengundi luar akan sukar untuk pulang ke kampung dua kali berturut-turut selepas baru sahaja menghabiskan cuti Aidilfitri mereka di kampung halaman.

"Kita jangka BN akan menggunakan peluang mengadakan pilihan raya selepas cuti hari raya Aidilfitri ini.

"Sudah tentu jika itu berlaku, pengundi akan berfikir banyak kali untuk pulang sekali lagi ke kampung masing-masing selepas mereka baru sahaja balik bercuti hari raya," katanya ketika ditemui Harakahdaily di Muktamar Parti Islam Pembangunan dan Keadilan (PJD) Maghribi di sini semalam.
Read More / Baca Lagi >>

Muhyiddin vs Najib, Permainan Sudah Bermula

Posted: 17 Jul 2012 08:10 PM PDT

Sudah sampai ke kemuncaknya, Muhyiddin Yassin akhirnya sudah tak mampu nak kawal perilaku lagi, Timbalan perdana menteri itu yang sebelum ini dilihat tak berapa sebulu dengan Najib mula menyalahkan parti kompenan BN yang lain. sebagai langkah awal mengukuhkan dirinya dalam merebut sokongan dalam umno.

Teguran keras muhyiddin kepada parti kompenen BN yang lain khususnya MCA telah dilaporkan oleh akhbar Sin Chew Daily siang tadi.

Sebagai riaksi balas kenyataan Muhyiddin,timbalan presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai mendakwa timbalan perdana menteri itu gagal memahami rakyat Malaysia secara keseluruhan.

Sebelum ini ada khabar-khabar angin dari sumber dalaman umno sendiri mengatakan Muhyiddin akan mengguatkan kumpulannya dengan cara menarik sokongan lebih ahli umno yang tidak berpuas hati dengan kegagalan MCA dan MIC untuk menyokong beliau. 
Read More / Baca Lagi >>

UMNO Kini Parti Gasar

Posted: 17 Jul 2012 08:09 PM PDT

" Hidup Melayu yang paling tepat kerana dengan cogan kata ini orang-orang Melayu akan memelihara semangat, maruah serta kesopanan bangsa (Melayu), kita berkehendakan tanah air dan bangsa (kita) ini terselamat dan kuat (bagi) menolak keaiban yang menyebabkan kebinasaan dan kehapusan bangsa (kita)." - Dato' Onn Ja'afar dalam Utusan Melayu bertarikh 25 Mac 1946.

Di sinilah UMNO bermula – sebagai parti yang dipimpin dan dianggotai ramai pemimpin Melayu berhemah tinggi, pegawai kerajaan yang cintakan negara dan bangsanya lebih dari kepentingan material dan juga pemuda-pemuda yang berjuang atas kesedaran nurani.

Parti ini di awal perjuangannya adalah hasil golok-gadai segenap rakyat yang menyokong usaha untuk mengangkat darjat dan maruah bangsanya. Namun, selepas 66 tahun, UMNO tidak lagi seperti apa yang diasaskan oleh Dato' Onn pada 11 Mei 1946.

Sejak UMNO diharamkan pada 1987, penubuhan UMNO (Baru) oleh kumpulan Tun Dr. Mahathir, terus mengubah landasan politik UMNO sehingga ke hari ini. UMNO menjadi lubuk untuk elit Melayu tertentu; berpolitik bukan lagi dengan agenda membantu rakyat dan bangsa Melayu, tetapi untuk bersaing atau bersekongkol baik sama ada untuk perluas empayar bisnes, meraih kontrak untuk diagih pada kroni dan keluarga atau melaung slogan Ketuanan tetapi tanpa segan kekal rasuah dan menggadai kepentingan bangsa dan negara untuk laba yang sementara. Akhirnya nikmat material menjadi asas ideologi perjuangan UMNO, bukan lagi kesedaran jiwa untuk menjulang martabat maruah bangsa Melayu.
Read More / Baca Lagi >>

MB Kedah arah jual saham Felda Global dibeli PKNK

Posted: 17 Jul 2012 08:07 PM PDT

ALOR SETAR - Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak mengarahkan Perbadanan Kemajuan Negeri Kedah (PKNK) menjual saham milik perbadanan itu dalam Felda Global Ventures Holdings (FGVH), yang dibeli tanpa pengetahuan beliau sehingga menimbulkan isu seolah-olah pendirian Kerajaan Negeri berhubung penyenaraian syarikat Felda itu di bursa saham bertentangan dengan pemimpin Pakatan Rakyat (PR) yang lain.

Setiausaha Politik Menteri Besar, Muhammad Sanusi Md Nor berkata, tindakan itu perlu dilakukan bagi meredakan salah faham dalam kalangan penyokong pembangkang seolah-olah Kerajaan Kedah tidak sensitif dengan isu berkenaan.

Read More / Baca Lagi >>

Samseng Politik : Bendera Pas, PKR disabotaj

Posted: 17 Jul 2012 08:04 PM PDT


Bendera Pas, PKR disabotaj
Nazri (tiga, kanan) bersama ahli lain melihat bendera parti yang diturunkan di Taman Chembong Jaya, semalam.
REMBAU – Hampir 100 bendera Pas dan PKR yang dipasang sekitar Dewan Undangan Negeri (Dun) Chembong, dekat sini diturunkan pihak tidak bertanggungjawab, awal pagi semalam.

Tidak diketahui pihak yang menurunkan bendera dipasang sepanjang jalan dari Kampung Senama hingga Pedas di sini, bagaimanapun ada pihak mengakui terlihat kelibat individu bermotosikal melarikan diri sebaik saja berjaya  menurunkan bendera kedua-dua parti berkenaan.

Read More / Baca Lagi >>

Hudud: Umno tidak main-main...!!! Tapi PM kata "No Hudud In Malaysia"..!!

Posted: 17 Jul 2012 08:03 PM PDT

FARUSH KHAN 
MASA Adun Kemelah, Datuk Ayub Rahmat buat cadangan supaya Johor mempelopori perlaksanaan hukum hudud sebulan lalu, hampir tidak ada orang Umno muncul buat komen.

Saya tidak berani buat andaian apakah masa itu Adun muda berpandangan jauh itu seram sejuk disebabkan suasana dingin terhadap cadangannya yang mantap, menarik perhatian ramai, namun luar biasa itu.

Apatah lagi, hamburan kemarahan terawal datang daripada MCA. Adun Umno itu kononnya menimbulkan isu perlaksanaan hudud semata-mata kerana kering idea.

Kalau ingatan saya masih kuat, rasanya ada yang kata, jika mahu laksana hudud, lebih baik keluar Umno dan masuk parti lain.

Apakah ada dalam kalangan rakan partinya sendiri yang berbisik kepada Ayub mengenai implikasi cadangannya itu, beliau sahaja yang tahu. Rasa-rasanya ada. Jika tidak masakan, selepas membuat idea lain daripada yang lain itu, beliau terus bungkam.

Tetapi boleh jadi juga betul seperti apa yang difahamkan; beliau tidak mahu publisiti.

Apa pun, beliau boleh berasa lega kerana sudah menjalankan tanggungjawabnya. Wallahualam!
Read More / Baca Lagi >>

New film on May 13 due out in Sept: Conspiracy to demonize DAP, Pakatan?

Posted: 17 Jul 2012 07:57 PM PDT

New film on May 13 due out in Sept: Conspiracy to demonize DAP, Pakatan? For the first time in the nation's electoral history, Malaysian voters will be going to the ballot boxes knowing that they have the power to effect a democratic change of government at the federal level.
Will they dare to do so and will they be allowed to do so.
Already forces are at work to disseminate lies to create fear, hatred and distrust, with UMNO/BN raising an army of 10,000 cybertroopers to stoke racial tensions with dishonst and unethical "spins" and downright falsehoods.
I have just seen the latest issue (Mei 2012) of Selangor Kita, clearly a BN/UMNO publication although it does not carry the identity of either the printer or publisher.
Blazoned on page 2 in a special box are the words:
"KOMEN LIM KIT SIANG TERHADAP AGONG KITA
"SUMBER DAP: Lim Kit Siang dalam komennya berkata Raja-Raja Melayu semuanya Lanun. Semuanya Perompak. Kata Lim Kit Siang lagi, buat apa hormat Agong, buat habis wang ringgit cukai rakyat sahaja beri pada Raja-Raja Melayu."
These are downright lies and falsehoods as I have never made any such comments.
Through the Internet, UMNO/BN cybertroopers spread the vicious lie that I was responsible for the May 13 riots in 1969 and that I had roamed the streets of Kuala Lumpur after the 1969 general elections results, hurling anti-Malay abuses resulting in the May 13 riots.
Advised not to return to KL
Read More / Baca Lagi >>

Fitnah Liwat : Peguam tak mahu layan, Papagomo beri Izzah amaran

Posted: 17 Jul 2012 07:55 PM PDT

SHAH ALAM - Peguam Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan, pihaknya tidak mahu layan laporan terbaru blog Papagomo kelmarin sementara pemblog itu memberi amaran kepada Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar agar menanti "tamparan maut" dalam waktu terdekat.

Dalam kenyataan kepada Sinar Harian Online, Sankara Nair berkata, "kami tidak mahu mengulas laporan-laporan Papagomo yang tidak boleh dipercayai."

"Kami tahu laporan itu tidak benar, ini yang boleh kami katakan buat masa sekarang," kata beliau yang bertindak sebagai salah seorang peguam utama Anwar sejak lebih sedekad lalu.

Anwar dijangka mengeluarkan reaksi berkenaan laporan itu, hari ini.
Read More / Baca Lagi >>

OUT-OF-SYNC Dr M should stop playing power broker and AGE GRACEFULLY

Posted: 17 Jul 2012 07:54 PM PDT

OUT-OF-SYNC Dr M should stop playing power broker and AGE GRACEFULLYWhile some people in the country might like to welcome back the 86-year-old Mahathir Mohamad to helm the nation, it is timely to remind the aging politician that no one is indispensable in life.
Quite unlikely as it seems that Dr M would make a comeback as prime minister, there are certain quarters with vested interests in him who hope the seemingly maverick politician can pull the nation out of its present troubled waters.
Unbecoming of a politician
But Dr M's behavior has always been unusually unbecoming of a politician, prompting Paul Keating, the former premier of Australia, to once describe him as "recalcitrant" for boycotting the inaugural Asia-Pacific Economic Summit in Seattle, US way back as in early 1996.
The description has since stuck and been cast into iron by other world leaders who saw Dr M as a stumbling block to real world peace and prosperity owing to his archaic and obsolete views and a strong hatred and dislike for the Atlantic powers of North America and Western Europe.
Read More / Baca Lagi >>

Indecisive Najib has himself to blame for losing best timing to call for GE-13

Posted: 17 Jul 2012 07:15 PM PDT

Indecisive Najib has himself to blame for losing best timing to call for GE-13
The whole country and all Malaysians will be faced with two critical tests when the long-delayed 13th General Election is finally held, whether in another two or three months or next year.
Time has run out for Datuk Seri Najib Razak and his window of choosing the best time for dissolving Parliament to seek his own mandate as the nation's sixth Prime Minister has long been lost, particularly after Bersih 2.0 rally on July 9, 2011 and Bersih 3.0 rally on April 28 this year.
Najib should be aware of his plight, which explain his desperation to the extent that he has to hijack the National Day and Malaysia Day celebrations as part his 13GE election campaign - insisting that the BN campaign theme of "Janji Ditepati" (Promises Fulfilled) is adopted as this year's theme for National Day and Malaysia Day celebrations.
Desperate
Read More / Baca Lagi >>

Kantoi! Tujuan Papa Gomo cipta fitnah liwat 3 terbongkar!

Posted: 17 Jul 2012 06:53 PM PDT

SEJAK kelmarin ramai yang membicarakan tentang isu liwat terbaru mengaitkan Dato Seri Anwar Ibrahim kononnya dengan seorang Mahasiswa dari Utara.

Gosip sampah ini disebarkan oleh blogger ikon fitnah 1 Malaysia, Papa Gomo melalui blognya.

Namun sebelum ini ReJaM© sengaja tidak mahu membicarakan isu ini kerana faham benar tujuan Papa Gomo merekacipta kisah sampah ini.



Meskipun kita tahu dan sedar selama ini blogger gerombolan songkok tinggi, memang gemar menggunakan isu lucah untuk meraih sokongan rakyat kepada Umno dan Barisan Nasional.

Namun ada kisah peribadi dalam isu liwat direkacipta oleh Papa Gomo ini, dan telah ReJaM© dedahkan dalam Twitter sebelum ini.



Isu liwat terbaru ini sebenarnya direkacipta oleh Papa Gomo untuk menaikkan rangking blognya yang saban hari semakin menjunam. Kenapa Papa Gomo begitu beriya-iya menaikkan kembali rankingnya?

Masih ingat kisah seorang blogger Pro BN berusia 53 tahun yang ditumbuk mukanya oleh Papa Gomo sebelum ini? Rujuk sini [Papa Gomo tumbuk blogger].

Blog tersebut sebelum ini mengekori rapat di belakang Papa Gomo dari segi kedudukan ranking pengunjung blog pro BN, namun kini blog beliau sudah merampas tahta nombor 1 yang selama ini dipegang oleh Papa Gomo rujuk sini [APA].

Sebab itulah Papa Gomo meroyan merekacipta fitnah baru untuk menaikkan ranking blognya. Kalau dilihat, taktik ini saling tak tumpah seperti yang dilakukan oleh seorang lagi blogger pro BN sebelum ini.

Blogger itu sengaja merekacipta fitnah gambar aksi seks pemimpin Parti Islam, PAS untuk menaikkan traffic rujuk sini [Aksi Seks].

Blogger itu begitu seronok sehingga tahap meroyan apabila MiLo SuaM mendedahkan fitnahnya dan secara tidak langsung mempromosikan blognya. Siap berterima kasih kepada MiLo SuaM kerana mempromosikan cerita fitnahnya [Twitter].



Baca juga pendedahan sahabat MiLo SuaM tentang hal ini klik sini [ASD]

ReJaM© "Teruskanlah fitnah jahat kamu, supaya lebih cepat Umno berkubur..."

Umno + Syabas = HARAM JADAH

Posted: 17 Jul 2012 04:11 PM PDT


mmg betul2 haram jadah perangai syarikat syabas kroni umno/apco nih..
diaorang ingat nak jadikan isu air selangor sebagai alat politik murahan mereka utk menyingkirkan kerajaan PKR..woit!! bengong ke pencacai2 umno/apco nih..jangan main2 dgn isu air weh!! air adalah keperluan wajib setiap manusia..bukannya alat politik parti bengkrap moral spt umno/apco nih..rakyat selangor bukannya bodoh dgn permainan politik terdesak umno/apco ini..rakyat malaysia semua sudah tahu dgn permainan kotor umno/apco dan kroninya semasa mengambil alih projek bekalan air selangor dulu..inilah salah satu projek penswastaan umno/apco yg penuh dgn penipuan dan hanya utk menguntungkan kroni mereka semata-mata..ternyata syabas gagal menjalankan tanggungjawab mereke mengikut perjanjian konsesi air selangor kerana gagal membekalkan air terawat yg mencukupi..sedangkan semua 7 empangan di selangor dipenuhi dgn air...rakyat selangor akan bangkit menentang syabas dn umno/apco secara habis-habisan jika ugutan catuan utk mensabotaj kerajaan PKR selangor oleh syabas ini diteruskan oleh mereka..tolong
jangan memperbodohkan rakyat selangor
dgn ugutan catuan air oleh syabas yg amat mirip dgn hati busuk sampai ke usus umno/apco itu sendiri..Read More / Baca Lagi >>

Syed Hamid bimbang penarikan tawaran pinjaman berunsur politik

Posted: 17 Jul 2012 04:06 PM PDT

Ketua Penerangan KEADILAN Johor, Syed Hamid Ali khuatir jika penarikan tawaran pinjaman pendidikan anaknya berunsurkan politik.
"Nak pinjam pun susah. Kita bukannya minta percuma. Saya bimbang kalau-kalau ada unsur politik dalam keputusan itu," keluh Syed Hamid.
Beliau berkata, isu penarikan tawaran pinjaman anaknya oleh Majlis Amanah Rakyat (Mara) tidak masuk akal, hanya kerana beliau didaftar sebagai 'Arab' ketika dilahirkan.
"Jadi kita nak tanya apa definisi 'Melayu' oleh Mara ini? Bagaimana dengan orang Bugis, Jawa, India Muslim dan lain-lain? Perkara ini buatkan budak-budak jadi tertekan.
Read More / Baca Lagi >>

Tanda Kiamat : Nasa Mengeluarkan Kenyataan Matahari Akan Terbit Dari Barat

Posted: 17 Jul 2012 04:04 PM PDT

Sains astronomi ada menyebut bahawa kelajuan putaran planet Marikh sedang perlahan sedikit demi sedikit ke arah laluannya ke timur. Para saintis agensi angkasa lepas kebangsaan Amerika Syarikat (NASA) pula mendapati pergerakan planet itu terhenti ke arah laluan tersebut.
NASA kemudian mendapati planet Marikh telah menukar laluannya ke arah yang bertentangan, iaitu ke arah Barat, ini bermakna matahari akan terbit dari arah barat Marikh. Fenomena yang ganjil itu disebut sebagai "retrograde motion".
Kebanyakan saintis Barat berpendapat bahawa semua planet akan melalui fenomena yang serupa dan ini termasuklah planet Bumi. Apabila ianya berlaku, maka matahari akan terbit dari Barat!




Subhanallah! Kekasih Allah Nabi Muhammad s.a.w. bersabda bahawa salah satu tanda besar yang hari kiamat akan tiba ialah apabila matahari terbit dari Barat.
Pihak NASA telahpun mendapati tanda-tanda matahari akan terbit dari Barat semasa ahli sains astronominya mengkaji pergerakan planet Marikh. Yang mereka tidak dapat pastikan ialah tempoh masa yang bakal diambil sehinggalah semua planet melalui fenomena yang serupa.
Dapatan sains oleh NASA itu semestinya memperkukuhkan lagi iman umat Islam akan tanda-tanda kiamat. Manusia tidak tahu bila ianya akan berlaku walaupun sudah ada banyak tanda-tandanya. Hanya Allah Yang Maha Mengetahui.
Read More / Baca Lagi >>

Zionis dan New World Order

Posted: 17 Jul 2012 03:50 PM PDT

  • Hishamuddin Rais
 
Minggu lalu saya telah menulis tentang bagaimana kuasa imperialis Anglo-Amerika sedang mengepung Syria dalam strategi untuk menyerang Iran. Saya juga telah menulis bagaimana Turki, Qatar dan Arab Saudi telah menjadi budak suruhan Amerika yang setia di Timur Tengah.

Saya telah cuba menerangkan bahawa krisis di Syria bukan perbalahan antara Sunni dengan Syiah. Tetapi satu strategi besar kaum pemodal antarabangsa untuk menakluk wilayah Timur Tengah yang kaya dengan telaga minyak dan telaga gas.

Pada 1 Julai ini, sekatan ekonomi terhadap Iran berkuat kuasa. Enam bulan dahulu negara-negara pembeli minyak telah diberi masa enam bulan untuk menamatkan segala bentuk kontrak jual-beli minyak dengan Iran. Malaysia bawah Najib amat takut dengan Amerika. Malaysia - awal-awal lagi - tak sampai satu bulan sesudah Amerika membuat saranan telah berhenti membeli minyak daripada Iran. Amerika baru nak terkentut, Najib sudah terbarai terberak dalam seluar.
Read More / Baca Lagi >>

Tony Pua cadang Ong Kian Ming bertanding PRU 13

Posted: 17 Jul 2012 03:49 PM PDT

Ahli parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua berucap di majlis makan malam 'Solidariti dan Sokongan Untuk Tony Pua melawan Syabas' di Petaling Jaya, 17 Julai 2012. – Foto oleh Amin Iskandar
PETALING JAYA, 17 Julai —  Ahli parlimen Petaling Jaya Utara (PJU), Tony Pua malam ini bertanya kepada hadirin dalam majlis makan malam 'Solidariti dan Sokongan Untuk Tony Pua melawan Syabas' apakah mereka mahukan penganalisis politik terkenal Dr. Ong Kian Ming untuk bertanding dalam pilihan raya umum (PRU) akan datang. Sebelum itu, setiausaha publisiti DAP itu memberitahu hadirin bahawa Ong Kian Ming adalah tulang belakang kepada pendedahan -pendedahan yang beliau lakukan berkenaan dengan skandal kerajaan.
"Dr. Ong Kian Ming adalah orang yang melakukan kajian untuk pendedahan yang saya lakukan.
"Mahukah jika beliau kita jadikan calon dalam PRU 13?," tanya Pua sambil disambut dengan jawapan 'Ya' dan tepukan dari hadirin.
Read More / Baca Lagi >>

PC: Voter Awareness Convention JB

Posted: 17 Jul 2012 03:46 PM PDT

Kuala Lumpur safe?

Posted: 17 Jul 2012 03:44 PM PDT

Syria Activists: Helicopters Firing in Damascus

Posted: 17 Jul 2012 03:36 PM PDT

Letupan gegar Danok

Posted: 17 Jul 2012 03:34 PM PDT

Khalid Samad: Pakatan Rakyat Nak Tukar Pemimpin Melayu Yang Rasuah Dengan Pemimpin Yang Bersih

Posted: 17 Jul 2012 03:33 PM PDT

Negara Zina : Mandi buih di premis untuk dijual

Posted: 17 Jul 2012 03:31 PM PDT


BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT