Nuffnang

Pengikut

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


VIDEO PANAS - ANWAR MEMANG HEBAT, NAJIB DAYUS, NONG CHIK PENAKUT

Posted: 29 May 2012 11:00 PM PDT

VIDEO - BILA UMI HAFILDA GELAR TUAN GURU NIK AZIZ `CHIN PENG', BELIAU DI EJEK SEBAGAI PELACUR

Posted: 29 May 2012 07:30 PM PDT

VIDEO - SIAPA BETINA BERAKHLAK MULIA INI? AZWAN ALI PERNAH SEBUT `PEREMPUAN NERAKA KE TUJUH?"

Posted: 29 May 2012 09:07 AM PDT

TV3 SUKU KUTIP CAKAP PELARIAN RAJA PETRA

Posted: 29 May 2012 07:01 AM PDT

BETAPA bangsatnya media pencacai lidah syaitan ini.  Semua orang tahu selepas Raja Petra membuat akuan bersumpah bahawa bik mama ada di lokasi sewaktu  Altantuya dibunuh, Raja Petra terus lari tinggalkan negara dan beliau menjadi buruan sehinggakan sewaktu anaknya dibicarakan atas tuduhan mencuri di negara ini, Raja Petra tidak berani pulang.

Sehingga kini kita tidak tahu samada Raja Petra ini masih menjadi buruan atau tidak, apatah lagi semenjak kebelakangan ini beliau boleh berkomunikasi bebas melalui lidah syaitan tv3 suku.

Terbaru, beliau mendedahkan kononnya ada seorang bekas pegawai BPR kini dikenali sebagai SPRM mendakwa Azmin Ali telah dilindungi oleh DS Anwar di dalam kes rasuah sewaktu DS Anwar di dalam kabinet.  Peliknya, Raja Petra hilang telor untuk mendedahkan siapa bekas Pegawai BPR itu?  Selagi beliau tidak sebut nama pegawai berkenaan, kita anggap itu hanyalah imiginasi Raja Petra untuk dia mengampu Najib agar Najib ampunkan beliau bagi membolehkan beliau kembali ke negara in.

bumiperak

0
sumber :-

bumiperak


Bekas IGP: Ada pakatan Menteri, Kongsi Gelap dan PDRM

Posted: 29 May 2012 03:50 AM PDT

ex-igp musa hassan interview with malaysiakini 4Mantan Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan mengesahkan wujud pakatan sulit di antara rangkaian kongsi gelap dan pasukan Polis Di Raja Malaysia. Dalam temubual eksklusif dengan Malaysiakini, Musa turut mengakui rangkaian sama wujud antara kongsi gelap dan ahli politik tanah air yang disifatkannya berada pada tahap "serius."

Katanya, beliau mula mengambil langkah serius untuk membanteras aktiviti haram seperti judi, pelacuran dan sindiket peminjam wang ketika mula memegang jawatan Ketua Polis Johor. Ini kerana beliau tidak percaya kepada konsep "menggunakan penjenayah untuk mengawal penjenayah lain," seperti digambarkan dalam filem Godfather yang menceritakan hubungan kongsi gelap dan pasukan polis.

"Mereka sendiri (di Amerika Syarikat) mengambil masa bertahun-tahun untuk menghapuskan perkara ini," katanya. Menurutnya, rangkaian kongsi gelap yang memperolehi banyak wang melalui aktiviti haram tidak boleh dibiarkan "mengawal" ahli politik.

"Mereka ini banyak dana. Jadi apabila dana luas mereka boleh kawal orang. Kalau ahli politik terlibat, mereka boleh kawal ahli politik," katanya.

Usaha tersebut katanya diperhebatkan lagi apabila beliau mengetuai Jabatan Siasatan Jenayah. Namun, tindakan tegasnya kurang disenangi ahli politik tertentu dan sebahagian daripada pegawai di dalam pasukan polis.

"Apabila saya ambil tindakan,
orang politik datang pejabat saya tanya 'Kenapa you ambil tindakan sebegini?' dan mengatakan ini (mereka yang dikenakan tindakan adalah) kawan-kawan mereka.

"Jadi apabila kita hendak banteras, mereka marahlah kita sekat rezeki mereka," katanya.

Maklum kepada Pak Lah

Menurutnya, beliau sendiri pernah bertemu secara peribadi dengan ahli politik yang mempunyai hubungan dengan kongsi gelap agar mereka menghentikan hubungan itu.

"Saya dah tegur Menteri berkenaan perkara ini. Tugas saya menyampaikan sahaja. Nak berubah awak kena arahkan sayalah dan saya akan buat cara saya (untuk banteras)," katanya. Malah, beliau mendakwa turut memanjangkan perkara itu kepada Perdana Menteri pada masa itu, Tun Abdullah Ahmad Badawi.

"Perdana Menteri (Abdullah) pun saya beritahu," katanya.

Menurut Musa, beliau tidak mahu peminjam wang tidak berlesen (Along) terus mewujudkan masalah kepada orang ramai sehingga mengakibatkan kanak-kanak takut pulang ke rumah kerana serangan Along.

Menurutnya, orang ramai tidak sepatutnya menyalahkan peminjam sahaja dalam situasi ini, kerana tindakan perlu diambil terhadap sindiket itu yang mengenakan faedah melebihi 18 peratus setahun.

"Jika mereka bebas mengenakan kadar faedah melebihi 18 peratus, ini bermakna tiada penguatkuasaan," katanya.

"Malah, siapa yang memberikan peminjam wang ini lesen? Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan. Ada anggota polis bertugas di kementerian itu tetapi masih ada orang menjadi mangsa hari ini," katanya.

Ketegasan beliau, menurutnya, menimbulkan "reaksi balas" dari mereka yang mempunyai hubungan dengan kongsi gelap terbabit. Menurutnya, individu berkenaan cuba memburukkan namanya dengan menuduhnya mengatur pelantikan pegawai kanan polis dengan "restu" kumpulan kongsi gelap terbabit.

"Saya terima backlash kerana satu saya cuba banteras aktiviti haram dan kerana saya hendak bersihkan (pasukan polis). Kalau saya sertai mereka (kongsi gelap) sayalah IGP terbaik," katanya.

Dalam temubual sama, Musa turut mengiyakan bahawa rangkaian ahli politik-kongsi gelap-polis itu adalah "kuasa ketiga" yang sebelum ini didakwanya membantutkan usaha-usaha reformasi dalam pasukan polis yang cuba dibawa beliau.

"Campur tangan datang dari banyak pihak termasuk ahli politik," katanya.

Politiksukusakat

0
sumber :-

Politiksukusakat


Mulakan semangat baharu

Posted: 29 May 2012 08:24 PM PDT

Memulakan hari-hari bekerja semula dengan semangat baharu selepas enam hari kesihatan terjejas. Moga Allah merahmati dan memberi kekuatan, keteguhan jiwa dan iman kepadaku..Amin

MIMPI SENJA

0
sumber :-

MIMPI SENJA


Tunku Aziz disogok RM50ribu dan teh tarik RM9.10 di KLIA

Posted: 29 May 2012 10:21 PM PDT

KELMARIN Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim buat hal lagi. DAP terus pening kepala. Kali ini beliau menekankan lagi soal dia cuba disogok.
''Biadab sungguh dia (Lim Guan Eng) mengarahkan seorang 'budak' untuk menyampaikan mesej apatah lagi merasuah saya RM50,000 kononnya saguhati untuk terus kekal di bawah pimpinan DAP,'' kata Tunku Aziz dengan nada cukup keras pada sidang akhbar di rumahnya.
Sogok? Sogok itu macam rasuahkan? DAP mahu rasuah? Benarkah? Jika tidak benar DAP kena buat report polis. Dakwaan itu cukup serius.
Jika itu fitnah, DAP kena saman Tunku Aziz. Jika saya menulis dakwaan ini, mungkin saya pun akan kena saman, kerana saya turut memfitnah.
Saya masih tidak percayalah DAP buat kerja macam itu. Nak sogok seorang Melayu untuk kekal dalam partinya? Apa hebatnya sangat Melayu dalam DAP? Atau orang Melayu sudah cukup penting bagi DAP di masa-masa dekat pilihan raya ini.
Benarkah Lim Guan Eng mengarahkan 'budak' hingusan itu menyogok Tunku Aziz? Marah betul kerabat diraja Kedah itu.

Tunku Aziz dikenali sebagai seorang yang berintegriti tinggi pun mahu disogok? Beliau ialah pengasas Transparency International-Malaysia dan Ahli Lembaga Pengarah Transparency International, sebuah pertubuhan antikorupsi sedunia. Budak yang dihantar untuk 'menyogoknya' pula ialah setiausaha politik Guan Eng, iaitu budak separuh Melayu. Namanya ialah Zairil anak bekas pemimpin UMNO, Allahyarham Khir Johari.
Sekali lagi saya tak percayalah Guan Eng yang kononnya mengaku bersih buat kerja macam itu. Entah-entah banyak lagi yang dia buat, tapi kita tak nampak?
Nak dekat-dekat pilihan raya ini banyak pula perkara yang tidak disangka-sangka terkeluar. Kan Allah itu Maha Kaya.
Oleh itu, Saudara Guan Eng atau bapanya Kit Siang, janganlah takbur sangat. Kita tahu kamu semua bukannya bersih sangat, tapi mengaku seperti Saidina Umar Abdul Aziz.
Kita juga tahu kepala-kepala dalam Pakatan tu bukan bersih sangat. Ada antaranya ialah pencetus politik wang dalam UMNO dulu. Yang menjadi pelopornya pun ada.
Tapi apabila berada dalam Pakatan dia pandai berlakon. Sebelum orang tuduh dia, lebih baik dia tuduh UMNO dulu. Itu namanya reverse psychology atau psikologi songsang. Semuanya mahu disongsangkan. Saya tidak salahkan dia juga, kerana UMNO gagal bermain dengan psikologi macam itu. Siapa yang pandai, dialah yang menang.
Tapi semua kita tahu, Pakatan bukan bersih pun. DAP pun bukan bersih pun. PKR toksah cakaplah. Kebanyakan mereka dulu dalam UMNO. Di Selangor pun kita dengar bukan bersih pun. Macam-macam hal, hanya UMNO yang tak tau bongkarkan.
Saya tak cakap UMNO itu bersih, tapi Pakatan pun sama. Namun saya masih tak percaya DAP mahu sogok Tunku Aziz dengan RM50,000.
Saya berharap DAP buat satu laporan polis ke atas Tunku Aziz dan SPRM pula jangan buat tak nampak saja. SPRM pun kena buat kerjalah. Tunku Aziz dah buat sidang akhbar secara terbuka semua orang dengar.
Dulu SPRM pernah berkata, khabar angin pun mereka akan siasat. Saya memohon SPRM siasatlah dakwaan Tunku Aziz itu benarkah Guan Eng melalui budak Zairil itu cuba menyogok Tunku Aziz sebanyak RM50,000.
Saya tidak pasti apakah sogokan RM50,000 itu untuk setiap sebulan, setahun atau sekali gus sahaja. Detail itu SPRM kena tanya dengan Tunku Azizlah.
Baru-baru ini, Dr. Chandra Muzaffar, bekas Timbalan Presiden PKR juga pernah berkata, wang RM50,000 yang cuba disogok kepada Tunku Aziz itu ialah politik wang.
Katanya: ''Saya fikir perkara itu harus dibawa ke pengetahuan SPRM. Ia adalah satu cubaan untuk membeli seseorang supaya kekal dalam parti.'' (Baca Rocky's Bru, Khamis 17 Mei)
Namun, sehingga kini dan sehingga kenyataan terkini Tunku Aziz kelmarin, SPRM masih belum angkat punggung.
Apa sekali pun saya masih kurang percayalah. DAPkan sebuah parti Demokratik yang mengamalkan kebebasan bersuara, kebebasan meluahkan perasaan, kebebasan media dan kebebasan segala-galanya. Tapi saya hairan jika bebas mengapa mahu diboikot media tertentu, termasuk Utusan yang lantang bersuara mengkritiknya?
Jika bebas, mengapa pula, apabila Tunku Aziz mengkritik penganjuran demonstrasi Bersih, dia pula dihukum?
Yang saya tahu PAP dan Lee Kuan Yew sahaja yang berperangai begitu. Di bawah sana pembangkang kena kunci mulut. Kalau tidak, kena saman sehingga bankrap.
Bagi Aspan Alias, Dato' Sabri aka Sakmongkol serta beberapa Melayu yang masuk DAP pula, tahniah kepada kalian.
Sepatutnya ramai lagi Melayu masuk DAP supaya dapat mengurangkan sedikit pegangan kaum Cina cauvinis dalam parti itu. Kalau boleh kurangkan sikit perangai ultra kiasu dalam parti itu.
Pada pilihan raya nanti, pastinya kalian semua menang ya. Pastikan kalian bertanding di kawasan yang majoriti penyokong DAP, gerenti akan menang.
Jika selepas menjadi Wakil Rakyat kelak, bertanding pula jawatan Setiausaha Agung menentang Guan Eng dan pastikan juga menang.
Jika Aspan atau Sabri atau orang kuat DAP Seremban, Lt. Kol (B) Rosli atau sesiapa sahaja calon Melayu yang menang sebagai Setiausaha Agung DAP dan dapat menyingkirkan rejim nepotisme empayar Lim itu, saya sendiri pun akan isi borang masuk DAP...
Memang betul, fikir-fikirkanlah...
Teh tarik di KLIA RM9.10!
BALIK dari luar negara baru-baru ini, sementara menunggu kenderaan saya singgah di sebuah gerai minuman di tingkat ketibaan, dekat pintu keluar ke teksi.
Kerana lama tak minum teh tarik saya pun pesanlah. Gelasnya pun taklah besar, besar sikitlah dari kedai mamak.
Gerai itu menjual bermacam-macam jenis makanan, termasuk laksa. Sebagai orang utara, saya pun pesan juga laksa. Makan dan minumlah dengan berseleranya.
Apabila nak bayar, saya terkejut, yang kenyang jadi lapar. Harga teh tarik RM9.10 sen. Harganya macam di hotel. Tapi suasana di situ bukan macam di hotel. Pemandangannya menyesakkan. Orang tolak troli beg ke sana, ke mari. Nasib baik ramai pramugari manis, sejuklah sikit hati.
Semasa dalam kenderaan mahu pulang, saya mencongak-congak dalam fikiran. Di kedai mamak di Shah Alam hanya RM1.50 segelas - sedikit kelat teh, susu dan air panas. Itu pun minta yang kurang manis. Berapa banyak untung gerai KLIA itu buat?
Apakah sewanya terlalu tinggi sehingga segelas teh tarik berharga hampir RM10. Atau Malaysia kini diambang inflasi yang terlalu tinggi, sehingga wang RM sudah susut nilai terlalu besar? Jika sewanya tinggi, takkan orang macam saya kena tanggung?
Saya terkenang makcik dan pakcik yang menghantar saudara-mara kampung untuk naik Umrah atau Haji dan singgah pula ke gerai itu untuk hilangkan dahaga.
Saya rasa perlu diwujudkan Gerai Makanan 1Malaysia di tingkat itu. Kalau tidak kasihan makcik-makcik itu.
Jika harganya RM5 pun boleh lagi terima, bukannya berganda-ganda hampir RM10! Tapi hairan, restoran makanan segera di situ, boleh pula jual harga biasa?
Saya masukkan resit belian itu ke dalam facebook saya, macam-macam komen yang saya terima.
Antaranya:
Betullah tu kalau saya pun charge macam tu, siapa yang ajar macam tu, document tender untuk sebuah kiosk KLIA baru-baru ini berharga RM1,000, kalau kalah tender wang tak dipulangkan, jadi kalau harga dokumen sampai macam itu, fikirkanlah...
Bro...harga international, kira ok ler bukan selalu...
Hahaha...gula+susu+teh+air panas=RM9.10...sewa tapak kat KLIA tu maybe cecah RM100k sebulan kot...
Minta Zaini buat artikel pasal ni?
Memang betul, fikir-fikirkanlah...

Syed Zainal Abidin letak jawatan Pengarah Urusan Kumpulan Proton

Posted: 29 May 2012 05:28 PM PDT

DATUK Seri Syed Zainal Abidin Syed Mohamed Tahir akan meletak jawatan selaku Pengarah Urusan Kumpulan PROTON Holdings Bhd, berkuat kuasa 4 Julai depan, selepas menerajui syarikat kereta nasional itu lebih enam tahun.
PROTON Holdings, dalam satu kenyataannya berkata, susulan itu Pengerusi Eksekutifnya, Datuk Seri Mohd Khamil Jamil, akan mengambil alih peranan kepimpinan Syed Zainal dalam menerajui syarikat menuju ke hadapan.
"Kami juga ingin mengumumkan peletakan jawatan Ketua Pegawai Kewangan PROTON Holdings, Azhar Othman, berkuat kuasa 6 Julai," tambah syarikat itu.
Pengeluar kereta nasional itu berkata, peletakan jawatan Syed Zainal dibuat atas kemahuannya sendiri.
"PROTON Holdings ingin mengesahkan peletakan jawatan Syed Zainal sebagai Pengarah Urusan Kumpulan dan kami amat berterima kasih atas sumbangan beliau kepada syarikat.

"Beliau sudah membuat keputusan untuk meninggalkan PROTON Holdings atas kemahuan sendiri bagi mengejar cita-citanya dan kami menghormati keputusan beliau," jelas syarikat itu semalam.
Syed Zainal, sebelum ini dilantik ke jawatan Pengarah Urusan bagi menggantikan Tan Sri Tengku Mahaleel Tengku Ariff yang tidak disambung kontraknya sebagai Ketua Eksekutif (CEO) Kumpulan pada 30 September 2005.
Khazanah Holdings Bhd, iaitu pemegang saham terbesar dalam PROTON Holdings pada waktu itu, melantik perunding carian eksekutif untuk bekerjasama dengan Lembaga Pengarah PROTON Holdings bagi mencari pengganti Tengku Mahaleel.
Pencarian itu bermula dengan senarai pertama antara 30 hingga 40 individu dan selepas penilaian awal, 22 orang telah dihubungi, termasuk Syed Zainal.
Selepas Syed Zainal dilantik, Lembaga Pengarah PROTON Holdings menstrukturkan semula organisasi pengurusannya sebagai usaha bagi mengetengahkan fungsi dan struktur pengurusan yang sama dengan syarikat automotif utama lain.
Di bawah struktur baru itu, jawatan utama pengurusan PROTON Holdings yang dulunya dipanggil CEO, diubah kepada Pengarah Urusan, sekali gus menjadikan Syed Zainal sebagai individu pertama yang menjawat jawatan berkenaan.
Sebelum menyertai PROTON Holdings, Syed Zainal, 50, lulusan Sarjana Muda Sains dalam jurusan Kejuruteraan Awam dari Universiti Maryland, Amerika Syarikat, ialah bekas Pengarah Eksekutif Perodua Auto Corporation Bhd.
Beliau yang berasal dari Kelantan pernah bertugas di Petronas Gas Sdn Bhd sebagai Jurutera Projek pada 1987 dan kemudian dilantik sebagai Eksekutif Kanan di Jabatan Perancang Korporat dan Pembangunan Perniagaan Antarabangsa PETRONAS.
Pada 1995, beliau menyertai Hicom Holdings Bhd. sebagai Pengurus Kanan sebelum mendaki tangga pengurusan dan akhirnya dilantik sebagai Ketua Eksekutif pada 1999.
Kemudian, pada tahun yang sama, beliau berhijrah ke Perodua Auto Corporation sebagai Pengurus Besar Kanan dan dilantik menjadi Pengarah Eksekutif pada 2002. - utusan

Saya masih Ahli umno tetapi saya kempen untuk umno tumbang - Tamrin Ghafar Baba

Posted: 29 May 2012 04:44 PM PDT




Tamrin anak kepada tokoh veteran umno terkenal Allahyarham Tun Ghafar Baba sekarang ini muncul di pentas ceramah Pakatan Rakyat.



Dalam pembukaan ucapannya di Parlimen Merbok bersama YB Amirudin Shari Adun Batu Cave, beliau berkata 'saya masih ahli umno...tetapi saya terlalu kecewa dengan umno kerana membiarkan rasuah dan penyelewengan bermaharajalela..sebab itu saya berdiri di sini untuk menerangkan kepada rakyat betapa umno kini telah jauh tersasar daripada perjuangan asalnya. ' 


Sebab itu beliau menyeru kepada semua rakyat terutamanya kepada ahli umno, sudah tiba masanya pada PRU 13 akan datang, berilah mandat baru kepada Pakatan Rakyat, rakyat wajib tolak umno  BN

[Video] DSAI dihalau dari masjid di Johor

Posted: 29 May 2012 07:28 AM PDT

Anwar dihalau dari masjid...
itulah yang berlaku di Masjid Taman Sri Pulai Perdana,Johor...

Sila lihat video di bawah ini



Anwar Ibrahim dikatakan telah singgah menunaikan solat di masjid berkenaa,dan beliau ingin memberikan tazkirah ringkas selepas solat Maghrib namun telah dihalang oleh beberapa orang tua yang tebal umnonya.

Umno yang sebelum ini menunjukkan kesamsengan mereka dengan mengganggu ceramah pakatan rakyat mungkin telah juga dapat arahan dari atas supaya menghalang apa sahaja aktiviti Anwar, termasuk memberi sedikit takzirah Agama.

Tetapi seperti juga kes kesamsengan tajaan umno yang berniat mahu menakut-nakutkan namun akhirnya mereka dilihat sedang terdesak dan gali kubur untuk umno sendiri.

Walaupun Anwar dihalang untuk memberi tazkirah oleh 1-2 orang umno yang sebenarnya telah berpuluh tahun diperbodohkan oleh parti kononnya bela bangsa melayu, namun lihat sendiri bahawa dengan bersikap sabar dan tenang, Anwar Ibrahim sebenarnya mendapat sokongan lebih ramai rakyat gara-gara perbuatan bodoh umno yang sememangnya sangat bodoh itu. - tukang lawan 


MS : iNI LAH  KERJA PUAK-PUAK HARAMJADAH ....

Berapa kali Jamal Abdillah nak masuk Umno ni???? ... hahahaha

Posted: 29 May 2012 06:36 AM PDT


Hahaha... Ni la artis yang akan menggambarkan wajah sebenar Umno.. Sume artis yang tengah syok melalaikan Umat Islam.. Rambut karat ada.. Bekas penagih ada.. mcm...

Jom kita dengar ceramah artis yang udah berubah dan menyokong Pakatan Rakyat.. jangan ikut perangai artis yang nyokong umno.. ikiki


Najib "Lemah jiwa" ... bukan aku yang kata tapi sorang Exco Pemuda Umno yang kata

Posted: 28 May 2012 11:54 PM PDT

Seorang Exco Pemuda Umno, Muhd Khairun Che Aseh menyifatkan Hiu Woong Sin - individu yang mengganggu ucapan perdana menteri di London baru-baru ini - sebagai "lemah jiwa" kerana menolak cabaran debat dengan pergerakan itu.

Khas untuk Najib?

Exco Pemuda Umno itu menyifatkan individu yang menolak cabaran debat sebagai "lemah jiwa".

Dalam sidang media tersebut beliau berkata,"Rupanya tuan tidak seperti raja pahlawan. Oleh itu, saya menyerah kepada rakyat untuk membuat penilaian terhadap beliau".

Beliau juga menyifatkan tindakan itu sebagai "(ayam) berkokok di luar gelanggang, tiba di tengah menyusup di celah kelangkang."


Ekoran kenyataan Exco Pemuda Umno itu, rakyat menyifatkan itu sebagai sindiran terhadap Najib Razak yang sedang hangat diperkatakan bahawa beliau takut untuk berdebat dengan Anwar Ibrahim.

Begitulah politik Umno yang apabila ada kepentingan sahaja mereka akan berjuang, kalau tak ada kepentingan jadilah cantas-mencantas.... macam lawak jenaka minggu lepas yang menyaksikan Naib Ketua Pemuda Umno Kampar yang isytihar keluar parti sebab tak dapat projek.

Tak ke begitu Khairi...???


Reformis Anak Muda

~penarik beca

0
sumber :-

~penarik beca


Katanya semua lawatan PM ke luar negara pada bulan Jun dibatalkan

Posted: 29 May 2012 01:24 AM PDT


RAKYAT MARHAEN

0
sumber :-

RAKYAT MARHAEN


370 Peneroka Felda Bukit Tangga Terima Geran Kerajaan Kedah

Posted: 29 May 2012 09:20 PM PDT

'Tahniah' Umno 'berjaya' rosakkan akhlak belia

Posted: 29 May 2012 08:53 PM PDT

Dewan Pemuda PAS Selangor mengucapkan 'tahniah' kepada Umno BN kerana telah 'berjaya' meneruskan agenda merosakkan akhlak anak-anak muda Malaysia dengan program hiburan yang melalaikan dan melucahkan sempena himpunan sejuta belia di Putrajaya baru-baru ini.

Ketuanya, Hasbullah Mohamad Dizwan berkata, pihaknya kesal kerana pemimpin tertinggi Umno BN merestui program hiburan melampau dengan aksi tarian yang melucahkan daripada artis luar negara untuk dipertontonkan kepada belia-belia yang hadir di dalam himpunan tersebut.

"Bahkan Perdana Menteri telah merendahkan akhlak beliau sebagai seorang pemimpin beragama Islam apabila turut berada di atas pentas yang sama untuk  meraikan artis terbabit," katanya dalam satu kenyataan kepada Harakahdaily.
Read More / Baca Lagi >>

WWW 1 : Polis siasat Nizar bawah Akta Hasutan

Posted: 29 May 2012 08:49 PM PDT


nizarIsu ceramah: Nizar beri keterangan
Bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin
SHAH ALAM - Ketua Polis Johor berkata bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin disiasat di bawah Akta Hasutan kerana mengeluarkan kenyataan berkenaan bidaan nombor pendaftaran WWW 1 oleh Sultan Johor.


Pasca Bersih 3.0, apa seterusnya?

Posted: 29 May 2012 08:41 PM PDT

Ubah sekarang, selamatkan Sarawak

Posted: 29 May 2012 08:40 PM PDT

Melayu dan DAP

Posted: 29 May 2012 08:39 PM PDT

Ada apa dengan AUKU?

Posted: 29 May 2012 08:39 PM PDT

Penjawat Awam : Semua pihak boleh menang di bawah PR

Posted: 29 May 2012 08:38 PM PDT

Reformasi Pilihanraya: Rakyat tuntut, kerajaan BN tak layan

Posted: 29 May 2012 08:37 PM PDT

Skandal NFC: "Perlombongan lembu" di Indonesia?

Posted: 29 May 2012 08:35 PM PDT

DAP, Melayu dan Perlembagaan

Posted: 29 May 2012 08:34 PM PDT

Haram Jadah Ke Putra Jaya

Posted: 29 May 2012 08:27 PM PDT

Isu tanah: MB Johor dicadang debat dengan Salahudin

Posted: 29 May 2012 08:10 PM PDT

JOHOR BAHRU: Dewan Pemuda PAS Johor mencadangkan satu debat diadakan menemukan Menteri Besar Datuk Abdul Ghani Othman dengan Ahli Parlimen Kubang Kerian Salahuddin Ayub berhubung isu tanah di negeri itu.

Ketuanya, Suhaizan Kaiat berkata terdapat banyak masalah yang berkaitan dengan tanah yang sering diperkatakan oleh rakyat negeri itu di segenap lapisan.

Rakyat pula mahu melihat apakah altenatif yang boleh diberikan oleh kerajaan negeri dan pembangkang dalam menyelesaikan masalah ini.
Read More / Baca Lagi >>

Ahmad: Tak guna debat...ha..ha..sorang lagi pemidato penakut...!!!

Posted: 29 May 2012 08:08 PM PDT


Ahmad: Tak guna debat
Ahmad menyerahkan replika cek kepada Abdul Rahman sempena Majlis Perjumpaan
MB Terengganu dengan Warga Felda Bukit Bading, di Felda Bukit Bading, Hulu Terengganu
 
HULU TERENGGANU-Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said menegaskan beliau tidak akan melayan hasrat Pesuruhjaya Pas Terengganu, Mohd Abdul Wahid Endut untuk berdebat dengannya bagi membincangkan isu setempat berkaitan negeri Terengganu.

Menurutnya, cabaran tersebut tidak akan disahutnya bukan kerana takut sebaliknya beliau melihat tiada sebarang kepentingan atau faedah untuk berbuat demikian kerana Pas akan tetap mengatakan Umno dan BN sebagai penipu.

"Kita tidak akan layan cabaran tersebut kerana ia tiada faedah. Saya tidak takut untuk adakan debat dengan pemimpin Pas kerana dahulupun saya merupakan seorang pemidato.

Read More / Baca Lagi >>

Ex-student fails in suit against PTPTN

Posted: 29 May 2012 08:06 PM PDT

The Sessions Court ruled that the former student failed to prove that he was unlawfully detained.

KUALA LUMPUR: National Higher Education Corporation Fund (PTPTN) loan recipient Mandeep Singh today failed in his bid to sue the student loan's body for defamation.
Mandeep, the former University Selangor (Unicel) student, was prevented from leaving the country last year as he was blacklisted for falling back in his payment on his study loan.
He filed the suit as he claimed that he was still blacklisted even after clearing his outstanding payment.
Sessions Court judge Unaizah Mohd today said that she found no grounds for Mandeep's case.
"Based on the witness accounts and documents provided, I find that the plaintiff failed to prove that he was unlawfully detained.
Read More / Baca Lagi >>

Pelbagai persepsi menjelang PRU13

Posted: 29 May 2012 08:00 PM PDT


PRU13: SPR sedia 99.9% akhir Jun
Timbalan Pengerusi SPR, Datuk Wira Wan Ahmad Wan Omar
Selain cabaran undi pos, undi awal dan dakwat kekal, apakah cabaran lain terpaksa dihadapi oleh SPR?

WAN AHMAD: Cabaran besar SPR baru-baru ini adalah mengemukakan dua rang undang-undang di bawah Akta Kesalahan Pilihan Raya mengenai kehadiran ejen parti di barung menyemak daftar pemilih. Kita buka barung di luar pusat mengundi, jadi kita buat syor hantar kepada Parlimen untuk mansuh kehadiran ejen. Ini berdasarkan pengalaman pada tahun 2004 dan 2008, banyak kekecohan dan gangguan berlaku berpunca kehadiran ejen ini. Ada juga ejen menyediakan senarai nama pengundi yang meninggal dunia.Ini cabaran kepada petugas SPR kerana persaingan politik semasa hebat. Syor lain ditolak dan ditarik balik ialah sepanduk dan poster bahan kempen. Kita menganggap gambar calon, mesej, logo tidak perlu nama pencetak, poster BN tidak perlu nama pencetak, kita hendak buat calon senang. Sekarang zaman teknologi maklumat, kita nak menyenangkan parti politik dan calon supaya mereka tidak perlu letak nama penerbit.

Apakah jaminan SPR untuk jamin pilihan raya ini lancar?

Read More / Baca Lagi >>

PRU13: SPR sedia 99.9% akhir Jun

Posted: 29 May 2012 07:59 PM PDT


PRU13: SPR sedia 99.9% akhir Jun RAMAI yang membicarakan mengenai Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) semakin dekat dan semua pihak telah bersedia untuk menghadapinya. Kini mereka hanya menunggu pembubaran Parlimen yang akan diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang bertanggungjawab menguruskan pilihan raya sudah pasti membuat persiapan pilihan raya dan menghadapi pelbagai kekangan ekoran pelbagai benda baru, persepsi orang ramai terhadap badan itu. SPR juga menghadapi banyak cabaran kerana ramai pihak menyifatkan PRU13 adalah sengit dan ibu segala pilihan raya. Ikuti temu bual bersama Timbalan Pengerusi SPR, Datuk Wira Wan Ahmad Wan Omar.

Read More / Baca Lagi >>

STAR, are you for BN or Pakatan?

Posted: 29 May 2012 07:57 PM PDT

Sarawak STAR wants to contest in Mas Gading and Mambong but Pakatan Rakyat is afraid that allowing STAR to do so would mean handing BN a victory.
KUCHING: The opposition pact in Sarawak is wary about the State Reform Party's (STAR) political allegiance and is demanding that it declares its stand before the 13th general election.
Claiming the people want a two-party system, Sarawak DAP said STAR must state whether it is pro-Barisan Nasional or Pakatan Rakyat supporter.
"It is a valid question not only by DAP or PKR but also by the rakyat," said Chong Chieng Jen, the party's state secretary.
Chong, who is also Kota Sentosa assemblyman, was commenting on a statement by STAR vice-president Patrick Anek Uren.
Read More / Baca Lagi >>

Kes bunuh Sosilawati: 2 Adun BN Selangor terlibat urusan jual beli tanah....???

Posted: 29 May 2012 07:54 PM PDT

logo sosilawati
Kes bunuh Datuk Sosilawati Lawiya
SHAH ALAM - Beberapa individu penting didedahkan di Mahkamah Tinggi, di sini semalam sebagai terlibat dalam urusan pembelian tanah di Pulau Pinang melibatkan jutawan kosmetik Datuk Sosilawati Lawiya, yang dibunuh, dua tahun lalu.

Selain syarikat Sosilawati, Southern Simphony, mereka adalah Adun Dengkil, Datuk Suhaimi Mohd Ghazali; pembantu peribadinya, Sabari Misran dan Adun Sementa, Datuk Abdul Rahman Palil menerusi Syarikat Ample Quality Sdn Bhd.
Read More / Baca Lagi >>

Dun Chempaka (Pandan) : Pertambahan mendadak pengundi dalam satu rumah....???? ramainya hantu..!!!

Posted: 29 May 2012 07:40 PM PDT


Data penambahan pengundi untuk 3 jalan yang terlibat :

Adalah mustahil pendaftaran "pengundi hantu" di Kg Pandan dapat dilakukan tanpa bantuan atau restu "pihak atasan".

Pada 25 Mei lepas, pejabat ini mendedahkan bahawa untuk 3 jalan di Kg Pandan terdapat peningkatan pengundi yang luar biasa dari tahun 2007 hingga 2011. Lebih 300 pengundi baru telah didaftarkan di jalan-jalan itu dan ramai penghuni rumah tidak mengenali pengundi-pengundi yang telah didaftarkan di alamat rumah mereka.

Read More / Baca Lagi >>

Jika PRU-13 lewat, peluang untuk Pakatan

Posted: 29 May 2012 07:36 PM PDT


KOTA BHARU: Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan negeri, Datuk Husam Musa, berkata tempoh pilihanraya yang lewat, memberi peluang kerajaan Pakatan Rakyat termasuk Kelantan mempromosikan program mereka kepada rakyat.

Menurutnya, kerajaan di bawah Pakatan Rakyat termasuk Kelantan tidak menjadi masaalah sekiranya pilihanraya umum lewat diadakan kerana ianya akan memberi peluang kerajaan negeri masing-masing mempromosikan program kebajikan yang diimpikan rakyat.

Ketika memberitahu Harakahdaily, beliau menjangkakan Pilihan Raya Umum ke-13 mungkin lewat diadakan berikutan masaalah pemimpin negara yang masih belum selesai.

"Bekas Perdana Menteri Tun Mahathir sendiri yang mendakwa pilihanraya umum akan diadakan mungkin selepas hari raya.
Read More / Baca Lagi >>

Penakut : Najib hanya berani di gelanggang sendiri

Posted: 29 May 2012 07:35 PM PDT

KUALA LUMPUR: Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPPWP) mengecam sikap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang hanya berani berani bercakap melalui medium yang dikuasainya untuk mengutuk Pakatan Rakyat.

Timbalan ketuanya Mohamad Suhaimi Abdul Aziz berkata, sikap Najib yang mengutuk segala dasar dan tawaran Pakatan Rakyat dari belakang dan enggan berdepan dalam pentas debat untuk mendengar jawapan balas adalah sikap seorang penakut.

"Beliau bebas bercakap apabila tidak ada pihak yang mampu menjawab langsung hujah beliau di atas pentas tersebut manakala media pula dikawal beliau sepenuhnya.
Read More / Baca Lagi >>

Sudah jelas, penyenaraian FGVH untuk kroni

Posted: 29 May 2012 07:34 PM PDT


KUALA LUMPUR: Tindakan PAS menentang penyenaraian Felda Global Ventures Holdings Bhd (FGVH) adalah tepat kerana akhirnya ia semakin kelihatan untuk kepentingan Umno dan kroninya, kata Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub.

"Sepatutnya 120,000 peneroka yang membangunkan Felda dengan keringat mereka yang menjadi penerima manfaat terbesar.

"Tapi mereka hanya dapat 2.5 peratus atau 91 juta unit saham sahaja berbanding 11.5 peratus atau 420 juta saham yang akan diperolehi oleh pelabur-pelabur Bumiputera yang disokong oleh kerajaan di mana majoritinya dipercayai mewakili Umno atau kroni-kroni Umno," kata beliau.

Sebab itulah, kata Salahuddin, sejak awal lagi PAS menentang usaha Umno yang beria-ia dan berkeras mahu menyenaraikan FGVH di Bursa Malaysia.
Read More / Baca Lagi >>

Ambiga and the fate of women leaders in Malaysia

Posted: 29 May 2012 07:33 PM PDT

Ambiga and the fate of women leaders in MalaysiaGender equality is not a reality in Malaysia, despite recent governmental assurances. The recent treatment of Bersih organising committee co-chairperson Ambiga Sreenevasan confirms this.
April was a terrible month for women in the country.
It saw Prime Minister Najib Razak announce that he would be taking over the portfolio of the Minister for Women, Family and Community Development, following the resignation of its Minister, under pressure for corruption.
Local women's groups were aghast at the move, noting, in a joint statement, that women's affairs had "languished at the bottom of the pile" when it had previously been located in the Prime Minister's Office.
Ambiga threatened Islam - Najib
Later that month, Bersih organised a series of rallies, collectively known as Bersih 3.0, calling for clean and fair elections, and the government has used the violent turn of events that day as a platform from which to increase its attacks on Ambiga.
Already, Ambiga's name could scarcely be mentioned amongst government insiders without some measure of vitriol attached to it.
"Who doesn't know Ambiga. She's the one who threatened Islam," Najib reportedly told a crowd in the run-up to the Bersih 2.0 rally last year.
"Awas! Ambiga wanita Hindu yang berbahaya" ("Warning! Ambiga is a dangerous Hindu woman") read leaflets distributed by Malay rights group Perkasa.
Read More / Baca Lagi >>

Hello EC, do listen to the rakyat!

Posted: 29 May 2012 07:32 PM PDT

By conveniently choosing to ignore the shenanigans that are still going on, it is thumbing its nose at the rakyat.

The Election Commission (EC) is at it again. Despite citizens' calls for free and fair elections via the Bersih movement, PAS has discovered more irregularities in the voter rolls.
In the parliamentary seat of Pandan in Selangor, currently held by MCA's Ong Tee Keat, phantom voters have been "residing" in houses in Lorong Kemajuan 1, 2 and 3 of Kampung Pandan.
Several examples are: No 5 has 43 phantom voters; No 29 has 13; No 31 has 11; No 33 has 18; and No 39 has four.
Credit has to be given to PAS for diligently going from house to house to verify the information on the voter rolls. That these shenanigans are still going on show that the EC is thumbing its nose at the rakyat.
Read More / Baca Lagi >>

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT