Nuffnang

Pengikut

shalehudin

sumber :-

shalehudin


Video lawak: Samseng Umno buat wayang kulit

Posted: 05 Dec 2012 10:00 AM PST


Ceramah PR Gombak Batu 8. Samseng Umno kecoh


Jangan percaya dulu berita PANAS neh...

Posted: 05 Dec 2012 08:30 AM PST

PANAS - Orang Kuat Ibu Pejabat Umno Akan Sertai Pakatan Rakyat?

Jangan percaya dulu!

Seorang kuat di ibu pejabat Umno di Jalan Sultan Ismail Kuala Lumpur diberitakan sedang menimbang untuk meninggalkan Umno dan menyertai salah satu parti komponen Pakatan Rakyat. Tokoh berkenaan yang pernah 'menguasai' ibu pejabat Umno kini tidak lagi berkhidmat di situ beberapa tahun lepas.

Menurut empunya cerita sekiranya tokoh berkenaan sudah memuktamadkan keputusan itu dia akan menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Tidak dipastikan apakah tokoh bergelar Datuk itu sudah menghubungi penasihat PKR atau belum? Bagaimana pun dari sumber lain oppotiment untuk tujuan itu sudah diatur seseorang hanya menanti masa senggang Anwar saja.

"Ini saya bagi tahu kepada saudara saja, yang lain tunggu dulu," tutur yang menyampaikan maklumat sulit ini lewat tengah hari ini.

Menurutnya keputusan akan dibuat sebaik saja tokoh itu menyelesaikan beberapa masalah peribadinya yang kini sudah diperingkat akhir.

Tokoh berkenaan juga akan turut membawa beberapa orang kenamaan lain di dalam Umno terutamanya yang rapat dengan untuk berhijrah kepada Pakatan Rakyat.

Penbutur maklumat ini tidak menyebut panjang lebar kenapa tokoh itu mengubah haluan perjuangan. Tetapi umum sudah tahu bekas orang kuat itu tidak lagi disenangi oleh rejim Umno yang memerintah hari ini.

Suspen! ~ MSO


Gambar penuh makna yang Utusan takkan siarkan...

Posted: 05 Dec 2012 07:15 AM PST

Tengok sudah...
Jangan dok kata apa-apa...

Adegan yang tak ingin macai Ameno lihat...

Posted: 05 Dec 2012 12:50 AM PST

Kisah Mazlan Aliman berjaya 'lamar' Dato' Seri Abd Rahman Maidin

Dato' Seri Abd Rahman Maidin, 66 tahun, seorang tokoh korporat yang tidak asing kepada kita. Terlibat dlm dunia perniagaan selama 32 tahun, melalui syarikatnya MRCB, pernah menguasai TV3 suatu ketika dahulu.

Terlibat aktif dalam Dewan Perniagaan Melayu Malaysia selama lebih 25 tahun. Beliau sangat mengetahui situasi peniaga2 bumiputera yang terhimpit dan menjadi mangsa percaturan ahli perniagaan Umno yang memonopoli semua projek2 kerajaan.

Beliau mula menjarakkan diri di hujung pemerintahan Dr Mahathir kerana kecewa dengan polisi Kerajaan yang melonggokkan projek untuk beberapa kerat ahli korporat yang menjadi kroni pemimpin Umno. Hujahnya, apa makna segelintir jadi billionaire tapi puluh ribu peniaga lain gulung tikar?

Beliau sering berbeza pendapat dengan pemimpin2 kanan Umno termasuk Dr Mahathir, kecewa layanan yang diberikan kepada peniaga bumiputera.

Saya diperkenalkan oleh YB Salahudin kepada DS Rahman Maidin beberapa bulan yg lalu. Saya agak terkejut kerana DS Rahman bukan calang2 orang. Saya bertambah rapat dengan beliau atas isu projek RAPID Pengerang. DS Rahman telah menubuhkan sebuah Ngo pro rakyat, INSTITUT PEDULI RAKYAT, yang memperjuangkan hak rakyat khususnya kes2 rampasan tanah di seluruh negara.

Alhamdulillah, daripada tokoh korporat yang tegar Umno, beliau memilih PAS. Saya diamanahkan YB Salahudin dan pimpinan PAS Johor 'melamar' DS Rahman Maidin. Saya menyerahkan borang PAS kepadanya dan menjadi pencadang keahliannya dalam PAS.

Syukur Alhamdulillah, berbondong2 tokoh2 negara, pegawai kanan Kerajaan dan ahli korporat menyertai PAS. Makin difitnah, dinista dan berbagai serangan sepanjang Perhimpunan Agong Umno yang baru lalu; semakin ramai yang masuk PAS!

DS Abd Rahman Maidin menyatakan hasratnya melalui Institut Peduli Rakyat, untuk bersama2 Ngo lain turun padang membantu rakyat yang dizalimi. Kini, beliau menganggotai Task Force MANTAP yang diketuai YB Salahudin, bagi menangani isu RAPID Pengerang.

Syabas atas kesediaan DS Rahman Maidin bersama PAS dan Pakatan Rakyat!

ALLAHUAKBAR ALLAHUAKBAR ALLAHUAKBAR.


Woww!! Najib telah sedia untuk berdebat..

Posted: 04 Dec 2012 09:33 PM PST

Apa? Najib dah sedia untuk berdebat...?
Betoi ka? Rosmah dah bagi Najib kebenaran untuk berdebat...?

Ooppss!!! Sori... aku bermimpi rupanya.... haha....

Susahkan, ada jugak rupanya Piem yang hanya berani berkokok berdegar-degar didalam kandang sendiri ja... tapi menikus bila diajak berdebat... Nampak sangat depa-depa ni hanya jaguh kampung dan tak tau apa yang depa cakapkan...

Sebenarnya ada caranya untuk kita nak ajar mereka-mereka yang takut sangat nak berdebat neh... Cari satu kenyataan yang paling bernas dan serius dari mereka dan padankan dengan kenyataan yang kita ada...

Nilailah antara hujah-hujah yang ada kat atas neh...
Apa itu maqasid syariah yang sebenar...

Baca, hadham dan fahami...
Nilailah hujah mana yang lebih meyakinkan anda untuk di buat sebagai pedoman masa mengundi nanti...??? Nakkan roti canai telor atau roti canai kosong tak dak telor... hehe...

Dua dua sedap tapi yang ada telor tentunya lebih khasiat...


Surat terbuka buat macai setia Ameno...

Posted: 04 Dec 2012 06:31 PM PST

Buat macai setia Umno APCO

Asal berhujah saja, kalau nak kalah mulalah komen liwat sana, liwat sini, Anwar peliwat... itu saja point bingai mereka.

Kalau macai-macai Umno semua nak tau, kes liwat II adalah konspirasi Umno yang tidak menjadi. Sebab tu lah Mahathir marah sangat kat Najib sebab tak bijak mengatur. Kes liwat Saipul hanya tipudaya untuk menjatuh karier politik Anwar Ibrahim.

Tahukah anda bahawa dubur si pengadu yang mendakwa dia diliwat telah didapati tiada kesan koyak? Mula-mula di check di Hospital KL dan doktor telah mengesahkan tiada kesan diliwat, tiada kesan luka dan kemutannya normal. Di mana pulak timbulnya Anwar liwat Saiful Bukhari?

Hakim yang mengendali kes liwat II Anwar Ibrahim tidak dapat memutuskan yang Anwar bersalah kerana kekurangan bukti yang kukuh untuk mensabitkan Anwar. Dan beliau juga tidak boleh berpandukan pada DNA yang ada pada dubur si Saiful semata-mata. Ini kerana dubur si Saiful disahkan tiada kesan koyaknya yakni luka yang seperti lazimnya dialami oleh individu yang diliwat. Oleh itu disebabkan tiada bukti yang konkrit bahawa si Saiful diliwat maka hakim melepaskan Anwar dari disabitkan kes meliwat Saiful Bukhari, bekas pembantunya itu.

Adakah dengan DNA saja boleh dituduh meliwat? Kalau begitu senang lah orang nak pedajal kita! Ambik rambut kita, berus gigi kita dan seangkatan dengannya untuk mendapatkan DNA kita, kemudian dimasukkan kedalam punggung lembu ke, kambing ke... lepas tu tuduh kita liwat. Padahal tiada kean luka pun pada punggung kambing dan lembu tersebut seperti yang disahkan pakar.

Oleh itu, buat pencacai dan penyokong kerajaan setan Umno BN sekalian... tolong lah cerdik sikit. Jangan ambil fakta hanya dari blogger upahan Umno APCO ataupun bekas katak-katak belaan Anwar dulu tuh. Ambil fakta bukannya auta.

Auta pihak tertentu yang hanya pandai nak mengampu para pemimpin Umno demi perut busuk diaorang. Kalau kes liwat I Anwar, boleh lah pemimpin Umno nak temberang rakyat sebab masa tu negara kelam kabut sebab pemecatan Anwar Ibrahim dari kabinet kerajaan oleh Mahathir dan media terus menerus memainkan isu konspirasi Mahathir untuk rakyat percaya tuduhan liwat i beliau.

Tetapi rakayt sekarang dah semakin bijak menilai kerana teknologi dah canggih. Semua fakta kes boleh dicari dihujung jari, so susah untuk korang menipu lagi... OK!!!

Seperkara lagi, disebabkan Anwar terlepas maka Peguam Negara membuat rayuan kononnya untuk mendapatkan keadilan untuk si Saiful Bukhari yang diliwat Anwar! Tapi yang majoriti rakyat pelik sangat tuh, masa kes pembunuhan Altantuya yang mana si pengarahnya terlepas iaitu Razak Baginda, tetiba kambing hitam dua ekor dari Unit Tindakan Khas (UTK) pulak yang dihukum. Dimana Peguam Negara ketika itu? Dimana keadilan untuk simangsa yang dibunuh dan diletupkan menggunakan bom terkawal jenis C4? Mengapa tidak pula gatai nak membuat rayuan?

Yang itu korang fikir la sendiri!!!
Tumbangnya Umno BN pada PRU13 nanti, akan lebih banyak skandal yang akan terbongkar! Undi anda nanti amat berharga buat mangsa fitnahan si pemerintah yang zalim!!!

KO BN, KO Umno...
Reformasi!!
Reformasi!!
Reformasi!!
Kuburkan Umno/BN pada PRU13 nanti!!
Say No to Umno/Barisan Nasional


Video ngeri: Suatu ketika di PUTIK, Kelantan...

Posted: 04 Dec 2012 04:45 PM PST

Nah, amek kaw...
Dalam Umno semua tu Penyamun...


Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT