Sabtu, 22 Disember 2012

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


Samseng UMNO terus mengganas ala Zionis membelasah rakyat Palestine

Posted: 22 Dec 2012 09:06 PM PST


Terkini dari kembara Oren sdr. Naraza Muda Ketua Penerangan ANAK dipukul di Felda Bukit Rokan Utara.  Pergaduhan ala samseng dimulakan umno dengan menyerang kenderaan peserta kembara.    sikap biadap apabila demokrasi dinafikan...dari undang2 atau akta mana yg membolehkan kau wahai manusia bangsat melakukan perkara sedemikian...    Lihat wahai rakyat Malaysia bagaimana politik bangsat dan jahanam di sempurnakan hasil upah tak seberapa..maruah tergadai..    semoga ALLAH memberikan balasan yg setimpal..dah mcm zionis dah si jahanam bangsat ni buat pada saudara Naraza Muda selaku Ketua Penerangan ANAK..    Sila sebarkan kepada seluruh rakyat Malaysia..  Ingat 1 Share 1 Undi BN @[100002593860891:2048:Hilang]  1 Like 10 Undi BN @[100001554896033:2048:Hilang]   10 Like Sabah Hilang   100 Like Sarawak melayang  1000 Like Seluruh Malaysia BN Tumbang...    Kredit : @[100003799293199:2048:King Jason Ori]
 
Terkini dari kembara Oren sdr. Naraza Muda Ketua Penerangan ANAK dipukul di Felda Bukit Rokan Utara.

Serangan ala samseng dimulakan Umno dengan menyerang kenderaan peserta kembara.
Sikap biadap apabila demokrasi dinafikan...dari undang2 atau akta mana yg membolehkan kau wahai manusia bangsat melakukan perkara sedemikian...

Lihat wahai rakyat Malaysia bagaimana politik bangsat dan jahanam di sempurnakan hasil upah tak seberapa..maruah tergadai..
Semoga ALLAH memberikan balasan yg setimpal..dah mcm zionis dah si jahanam bangsat ni buat pada saudara Naraza Muda selaku Ketua Penerangan ANAK..

Undi orang muda: Muhyiddin hanya sedapkan hati BN

Posted: 22 Dec 2012 09:04 PM PST

SHAH ALAM - Pakatan Rakyat (PR) menyangkal kenyataan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin bahawa pengundi orang muda kini bersama dengan Barisan Nasional (BN) sedangkan belum bersedia untuk membubarkan Parlimen bagi mengadakan pilihan raya umum peringkat pusat.

Sehubungan itu, Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu berkata, apa yang diperkatakan oleh Muhyiddin semalam bukan sesuatu yang baru, sebaliknya seringkali didengar.

Menurutnya, sejak tahun lepas Muhyiddin sering mengumumkan golongan muda telah mula menyokong kerajaan BN, namun keengganan pemerintah membubarkan Parlimen menggambarkan situasi sebaliknya.

Beliau juga berkata, kenyataan Muhyiddin semalam hanya bertujuan mahu meyakinkan rakyat dan juga parti untuk menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

"Pengumuman ini selalu dibuat oleh Muhyiddin, kalau betul golongan muda memang telah memihak BN, kenapa Parlimen belum dibubarkan.

Read More / Baca Lagi >>

Ustaz Sharir Long: Guna harta rakyat !

Posted: 22 Dec 2012 08:59 PM PST

Biskut telinga cap Adnan di pasaran...

Posted: 22 Dec 2012 04:13 PM PST

Promosi Hebat!!
Biskut Telinga cap Adnan, akan datang!!
-----
Khasiat sampingan:
Menghalang Rejim Korup daripada Munguasai Putrajaya dalam PRU-13!
-----
Maklumat tambahan:
Makanan Halal.
-----
Gula, Garam, Minyak Masak, Tepung Gandum, Telur, Rempah-Rempah, Sos Ikan, tiada Adnan.

Mengapa Ariel Sharon susah mati?

Posted: 22 Dec 2012 04:11 PM PST



11 Februari 2006 BBC menuliskan keadaan Perdana Menteri Israel ketika itu, Ariel Sharon.
Kesihatan Sharon sangat teruk. Dia menjalani pembedahan kecemasan selepas pasukan doktor bimbang nyawanya terancam. Sharon dalam keadaan koma di RS Hadassa, Jerusalem sejak 4 Januari 2006 ketika dia mengalami stroke kritikal dan menjalani beberapa siri operasi.
Pasukan doktor berkata, komplikasi pada saluran pencernaan memerlukan operasi serta merta dan mereka memasukkan infus ke perut pemimpin Israel itu.
Diberitakan bahawa doktor di Hospital Hadassa telah memasukkan Ariel Sharon ke ruang operasi khas. Dia mempunyai kesan luka teruk dan tidak sedarkan diri dalam jangka waktu yang lama. Operasi tersebut dilakukan untuk menyambung bahagian-bahagian ususnya yang telah rosak dan telah menyebar ke bahagian tubuh lain.

"Nyawa Sharon terancam," kata jurucakap hospital, Yael Bossem-Levy kepada agensi berita Associated Press ketika itu.
Selepas empat tahun kemudian, harian terkemuka Israel melaporkan keadaan terkini mantan Perdana Menteri Israel Ariel Sharon pada 23 Oktober 2009.
Akhbar terbitan Israel "Hume Israel" mengutip maklumat ini dari salah sebuah majalah elektronik harian terkemuka di Israel. Media ini melaporkan keadaan kesihatan mantan PM Israel itu yang kini masih menderita strok dan terbaring koma di hospital selama lebih dari enam tahun.
Majalah ini menuliskan bahawa keluarga Sharon masih menjenguk dan berinteraksi dengan dirinya. Ini menunjukkan bahawa Sharon masih hidup. Salah seorang dari anggota keluarganya kerap membacakan akhbar harian di sampingnya dan memberitahu perkembangan ternakan lembu yang dia miliki di daerah Selatan Israel. Disamping itu dia juga dibacakan beberapa buku dan diperdengarkan muzik-muzik klasik.
Ketika ditanya lebih lanjut sampai bila keadaan Sharon akan terus jadi seperti ini, Solomo Segev doktor senior yang merawatnya berkata, "Kalau dikaji dari usia rata-rata dalam keluarga Sharon, ibu dan neneknya mati di atas usia 90 tahun". Solomo pun kemudian menganggarkan Sharon akan tetap dengan keadaannya seperti ini sehingga usianya melepasi 90 tahun.

Shouldn't we be told WHY Altantuya was killed - Gobind ticks off UMNO lapdogs

Posted: 22 Dec 2012 04:05 PM PST


Shouldn't we be told WHY Altantuya was killed - Gobind ticks off UMNO lapdogsPerkasa and an ex-PKR man has asked me and Tony Pua to come clean on who is to pay debts of Deepak Jaikishan allegedly amounting to RM170m.
Why are they asking us such questions? How do they know how much debts Deepak has? What have we got to do with it? Why don't they ask Deepak instead?
They are pathetic. They should check their facts first before talking and not shoot blindly in the dark. If they have evidence that either me or Tony are privy to Deepak's debts or his debt settlement arrangements, then say it and show us the evidence.
If they have no evidence of this, and I am sure they have none, then they should just shut up and get on to other more important things like asking the PM and his wife to respond to the allegations made by Deepak of late.
Questions the entire country wants answers to
Perhaps they can tell us, shouldn't we be told why Altantuya was killed? Has the AG revealed this in court or outside? Why not? Apparently those charged for her murder didn't know her. So why would they want to shoot her in the head and blow her body into bits? Were these men of ordinary rank? Don't special officers act under orders? If so, did anyone give orders? Who gave the orders? Why weren't all these aspects probed? Why is our government not interested in getting to all these answers? Why is Malaysia avoiding these questions?
In the cases of Teoh Beng Hock, Kugan, Aminulrasyid and Ahmad Sarbani Mohamed, amongst others, the whole country demanded for answers. We wanted to know what happened. The PM knows full well what needs to be done in cases like these. The AG also knows that inquiries in cases like these are meant to dig out the truth. Who did it and more importantly why? Were others involved? If there were, shouldn't they be probed as well and punished if found guilty?
Why did Bala retract his first Statutory Declaration? Who drafted the 2nd Statutory Declaration and why? What role did the PM play in all this, if any?
These people should'nt sidetrack the issue. Get to the point. I am telling them here and now that we are not privy to Deepaks debt details nor his debt settlement arrangements, if any. And we really have no reason to be privy to such details at all. Now, they should tell us shouldn't we all be told why was Altantuya killed?

GOBIND SINGH DEO is the DAP MP for Puchong

Umno Selangor mengaku rakyat sudah hukum mereka..!!!

Posted: 22 Dec 2012 04:04 PM PST

KUALA LUMPUR: Jika isu 24 bidang tanah yang dibeli oleh pimpinan Umno Selangor dan menjualnya kepada agensi kerajaan Selangor sendiri dengan harga yang tinggi itu tidak dikeluarkan oleh DAP, siapa pula yang akan menjadikannya isu lagi.

Demikian tulis Aspan Alias di dalam blognya

Berikut tulisan beliau.

Penyelaras BN Selangor Mohamad Zain Mohamad telah meminta supaya DAP tidak mengungkit isu-isu lama terhadap BN Selangor kerana BN telah pun di hukum oleh rakyat SELANGOR pada pilihanraya 2008 yang lalu. Zain berkata "rakyat telah pun menghukum kami dan tidak usahlah mengungkit-ngungkit perkara lama".

UMNO begitu 'defensive' dalam banyak isu. Malahan isu-isu yang diwujudkan oleh UMNOlah yang menjadi penyebab keadaan negara jadi begini. UMNO yang memerintah sejak merdeka maka segala isu terhadap kerajaan adalah isu terhadap UMNO dan komponennya. Bukan begitu?

DAP tidak mengungkit cerita lama. Cerita UMNO ini tidak pernah menjadi tua kerana isunya sama sahaja dari dulu. Isunya ialah isu kegagalan parti itu menjadi parti yang memerintah secara adil dan saksama, parti yang telah menggunakan kuasa yang keterlaluan dan parti yang menjadi penyebab rasuah berlarutan sehingga tidak dapat di kawal lagi. UMNO yang menyebut berulang kali yang DAP itu parti rasis dan UMNO tidak rasis. Tetapi hakikatnya UMNOlah yang memainkan isu rasis yang tidak ada batasannya sehinggakan menuduh bangsa lain sebagai pendatang dan bermacam-macam lagi.

Read More / Baca Lagi >>

Ustaz Nazmi Karim: Tafsir Surah Al-A'raf (Ayat 188-206)

Posted: 22 Dec 2012 03:58 PM PST

Ustaz Nazmi Karim: Imam...Bacaan kena betul

Posted: 22 Dec 2012 03:58 PM PST

Ustaz Nazmi Karim: Tegur Imam !

Posted: 22 Dec 2012 03:57 PM PST

Ustaz Nazmi Karim: Gangguan Syaitan !

Posted: 22 Dec 2012 03:56 PM PST

Ustaz Nazmi Karim: Mencegah kemungkaran !

Posted: 22 Dec 2012 03:55 PM PST

Ustaz Nazmi Karim: Nenek yang kuat makan !

Posted: 22 Dec 2012 03:54 PM PST

Ustaz Nazmi Karim: Isteri ...Ubat Penenang :)

Posted: 22 Dec 2012 03:54 PM PST

Ben Ali loot to be auctioned in Tunisia

Posted: 22 Dec 2012 03:53 PM PST

Egypt vice-president Mekki resigns as constitution vote nears end

Posted: 22 Dec 2012 03:52 PM PST

Voting closes on Egypt's draft constitution

Posted: 22 Dec 2012 03:51 PM PST

Syria's al-Nusra Front announces 'no-fly zone'

Posted: 22 Dec 2012 03:49 PM PST

Syria's al-Nusra Front announces 'no-fly zone'

Posted: 22 Dec 2012 03:49 PM PST

(Bersih 3.0) Want To Say Something To Najib? #112 Coming Soon...

Posted: 22 Dec 2012 07:21 AM PST

Rival Mali rebels agree to suspend fighting

Posted: 22 Dec 2012 07:17 AM PST

Post-apartheid South Africa fails to meet expectations

Posted: 22 Dec 2012 07:16 AM PST

Clashes leave dozens dead in Kenya

Posted: 22 Dec 2012 07:15 AM PST

Egypt votes on divisive draft constitution

Posted: 22 Dec 2012 07:14 AM PST

Thailand: Tightening the screws on migrants?

Posted: 22 Dec 2012 07:12 AM PST

Tiada ulasan: