Rabu, 19 Disember 2012

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


haramsani mufti melayu bukan nak menyelamatkan islam rupanya menjadi menjadi pelampung penyelamat kepada parti kafir lahanat UMNO....!!!!

Posted: 19 Dec 2012 06:18 AM PST

mufti melayu keluar fatwa besesuaian dengan agama melayu.....mufti sesat lagi menyesatkan....kah kah kah

Harussani Zakaria kini  nampaknya  telah  menjadi Mufti Melayu, di mana  kewibawaan beliau tidak  wajar dihormati lagi .Umumnya beliau lebih banyak mengkritik pemimpin Pakatan Rakyat daripada mengkritik Umno seolah-olah Pakatan Rakyat ini merbahaya kepada Melayu..

Lebih malang lagi pada fahaman  karut  marut  beliau mesti mempertahankan Melayu dan bersatu atas nama Melayu. Salahkah Pas dan Pakatan Rakyat menentang Melayu perasuah, pengkhianat, penindas sesama bangsa. Doktrin yang beliau pegang, amat memburukkan Islam di kaca mata orang bukan Islam.

Manhaj mana yang beliau rujuk?. Nabi Muhammad SAW tidak pernah mendahului Arab daripada Islam. Peperangan yang baginda bertempur ialah sesama Arab dahulu, sebelum baginda melawan Parsi dan Rom. Walau pun baginda menyatakan di dalam hadisnya "Pemimpin mesti di kalangan Quraish". Baginda menyebut hadis ini apabila ketika itu orang Arab yang kuat, apabila mereka berpegang dengan Islam. Apabila Arab sudah lemah, syarat ini tidak terpakai lagi. Sejarah tercatat yang membebaskan Baitul Maqdis ialah Salahudin al-Ayyubi dari bangsa Kurdis, bukan Arab.

Begitu juga Kesultanan Melayu Melaka berjaya menguasai hampir 2/3 Kepulauan Melayu, kerana Islam, bukan kerana Melayu.Kenapa beliau takut sangat dengan kerajaan Pakatan Rakyat?. Berapa masjid yang ditutup oleh Datuk Seri Haji Nizar semasa PR memerintah 11 bulan di Perak?

Berapa masjid YAB Lim Guan Eng tutup di Pulau Pinang? Adakah kerajaan Pulau Pinang menangkap guru-guru agama yang mengajar di surau dan masjid?.

Adakah Harussani menegur sikap kerajaan Umno yang memerintah Selangor dahulu yang menutup surau al-Rahmah Seksyen 8 Shah Alam, Surau di Taman Puchong Perdana, Surau Jubli Perak Bandar Baru Bangi. Bukankah ini kerajaan Melayu? Apakah Melayu seperti ini yang kita hendak sokong.

Tanah Rezab Melayu hilang seluas 1.3 juta hektar setelah 38 tahun merdeka (1995). Sekarang sudah 55 tahun merdeka, berapa banyak tanah Melayu hilang. Kenapa beliau tidak bersuara dengan lantang wang pampasan buruh paksa yang telah diberi oleh kerajaan Jepun sebanyak RM207 bilion lesap. Bukankah yang menjadi mangsa ini majoriti Melayu, yang telan duit ini juga Melayu.

Beliau hendaklah ingat bahawa Pas bersedia untuk dikritik, tetapi biarlah dengan fakta. Dalam masa yang sama beliau sebagai Mufti jangan lupa pula untuk menegur kemungkaran yang dilakukan oleh kerajaan. Jika beliau takut untuk kritik penyelewingan kerajaan BN lebih baik beliau diam, daripada menjadi pelampung Umno untuk menyelamatkan kapal yang sudah hendak karam.

wayang peguam negara politik UMNO-BN sapu poket rakyat 1 malaysia....rakyat di dahulukan kroni pukimak di utamakan

Posted: 19 Dec 2012 06:06 AM PST

Tindakan kerajaan menyerahkan keputusan untuk membekukan semua prosiding kes saman Sistem Penguatkuasan Automatik (AES) kepada Peguam Negara  wajar di pertikaikan .

Kerajaan seharusnya membatalkan kesemua notis saman yang telah dikeluarkan, bukannya hanya menggantung sementara meneliti aspek-aspek perundangan dan teknikal yang dipertikaikan.

Sepatutnya bukan menggantung tetapi membatalkan terus  semua pelaksanaan AES.Ini menunjukkan pihak kerajaan menggunakan badan perundangan untuk bermain politik pilihan raya bagi menyelamatkan maruah dan membersihkan imej Kerajaan Barisan Nasional yang tercalar.

Apabila prosiding mahkamah itu digantung, sepatutnya saman lebih 300,000 yang telah dikeluarkan itu juga harus dibatalkan.

Bila semua pelaksanaan penguatkuasaan AES ditangguhkan, dengan sendirinya saman itu hendaklah dibatalkan.

Dalam pada itu  pelaksanaan AES dilihat bukan untuk mengurangkan kemalangan, sebaliknya menjadi sumber pendapatan baru kepada kerajaan dan untuk kepentingan syarikat-syarikat kroni mereka.

Pelbagai pihak  menyedari bahawa penggantungan ini ialah permainan politik pilihan raya, tak sepatutnya bebanan rakyat dipolitikkan untuk mendapat kuasa..

Lewat petang semalam, Pejabat Peguam Negara mengarahkan supaya semua prosiding kes saman melalui Sistem Penguatkuasan Automatik (AES) digantung.

Bagaimanapun jabatan itu menegaskan saman melalui AES yang dikeluarkan oleh Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) adalah sah.

cilanat punya ularmak dan puak puak anjing UMNO .....amanat tang mana yang hang semua minta tarik balik...?????

Posted: 18 Dec 2012 05:20 PM PST

KUALA LUMPUR 16 Dis. - Puluhan ribu ahli dan pengikut tegar Pas dikesan masih berpegang teguh kepada amanat Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada 1981 yang mengkafirkan UMNO sehingga mereka kekal sehingga kini menganggap orang UMNO adalah kafir.

Perkara itu didedahkan sendiri aktivis yang juga bekas ahli seumur hidup Pas, Zainon Ismail atau lebih dikenali sebagai C.N al-Afghani (gambar) berikutan masih ramai pengikut tegar parti itu percaya, pemimpin serta ahli UMNO jauh lebih hina daripada orang-orang bukan Islam.

Sehubungan itu, Zainon mendesak Abdul Hadi yang kini memegang tampuk kepemimpinan Pas menarik balik amanat berkenaan demi kepentingan umat Islam di negara ini kerana selagi beliau tidak berbuat demikian, orang Melayu akan kekal berpecah sampai bila-bila

 

utusan meloya

 

 

penyapu sial

 

 

itu kate-kate dari zainon ismael je...ingat ke org besar mane tadi,ntah org asli mane di upahnyer supenye mengeluarkan kate2 berkenaan..mushkil gak aku,apsal org umno tu xnk sokong ulamak,ustaz,cam Tuan Guru Nik Aziz tu..ulamak tu,ulamak waris nabi,...waris nabi pun xnak,usahkan ke nabi...ajaib sungguh..

ustaz berguna time org nak kawen dan org mati,time tu pggl la ustaz..jika x,make x laa...tp,bila Allah dah tutup pinntu hati seseorg tu,smpai ke mati payah nak lihat kebaikan...

Tiada ulasan: