Khamis, 13 Disember 2012

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


kepala samseng tentukan PDRM kena ikat kontrak dengan APCO.....ketua pembangkang kena gantung parlimen...UMNO punya angkara...!!!!

Posted: 13 Dec 2012 05:58 AM PST

tindakan polis ini di tentukan oleh samseng APCO.....!!!!

Satu siasatan bebas oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia sangat  perlu berikutan tindakan Tan Sri Musa Hassan mendedahkan satu projek komunikasi Polis Di Raja Malaysia (PDRM) bernilai ratusan juta ringgit mempunyai kaitan dengan perunding perhubungan awam, Apco Worldwide.

Kita  menyelar skandal penyelewengan ini kerana dengan jelas sistem keselamatan dalam negara adalah tidak lagi tulen, dan terdedah untuk dimanipulasi oleh pihak-pihak tertentu untuk kepentingan peribadi.

Projek tersebut dikatakan diperolehi pada akhir 2009 dahulu, iaitu setahun sebelum perihal Apco didedahkan oleh Dato Seri Anwar Ibrahim di dalam sidang Dewan Rakyat sehingga membawa kepada penggantungan beliau dari sesi Parlimen.

Tan Sri Musa Hassan turut menamakan bekas anggota penasihat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Tan Sri Robert Phang sebagai individu yang mengarahkan pegawai polis untuk meluluskan projek tersebut.

Malah tindakan Robert Phang mengugut untuk menukar pegawai itu dalam masa 24 jam sekiranya tidak meluluskan sistem komunikasi tersebut, menimbulkan tanda tanya betapa rapuhnya pengurusan PDRM sehingga orang luar ( kepala samseng )  mampu memberikan arahan langsung serta mengugut mana-mana pegawai polis sesuka hati.

Siapakah sebenarnya yang berkuasa dalam PDRM dan sekiranya Ketua Polis Negara tidak mempunyai kawalan penuh, apakah nasib 28 juta rakyat Malaysia yang bergantung harap terhadap keselamatan hidup mereka di negara ini  jika di kuasai oleh  kepala samseng ?

Sesungguhnya  kita  memandang  serius dengan dakwaan Tan Sri Musa Hassan, dan berharap Polis Diraja Malaysia dapat segera menjawab dakwaan tersebut dalam masa 24 jam bagi meredakan keresahan orang ramai berhubung skandal ini.

Rakyat berada dalam keadaan terkejut dan memerlukan penjelasan segera bagi mengembalikan keyakinan mereka terhadap sistem keselamatan dalam negara.

Adakah keadaan ini akan menyebabkan penjenayah kecil-kecilan ditangkap, tetapi penjenayah besar terlepas kerana sistem keselamatan negara boleh diakses sewenang-wenangnya oleh beberapa individu tidak bertanggungjawab.

Kita  memberi amaran, sekiranya tindakan lanjut tidak diambil, keyakinan dan rasa hormat orang awam terhadap PDRM akan semakin terhakis, sekaligus menyebabkan krisis kepercayaan terhadap badan keselamatan itu dan keadaan ini tidak baik untuk kestabilan sosial.

Tidak ada ruang untuk bermain dengan masa depan dan keselamatan orang awam, pencerobohan kuasa ini adalah serius dan perlu diambil tindakan segera bagi menanganinya.

betina puaka lelong kisah hidup dia jadi betina sundal RM 150 siapa mau beli...

Posted: 12 Dec 2012 02:13 PM PST

Sebuah biografi yang memaparkan pengalaman dan perjalanan hidup isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor sejak zaman kanak-kanak hingga perjuangannya pada masa ini. Majlis prapelancaran biografi itu disempurnakan Sultan Pahang Sultan Ahmad Shah. Turut berangkat Sultanah Pahang Sultanah Kalsom.

Turut hadir Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Ahmad Maslan dan Pengerusi Yayasan Amanah Perdana Malaysia (YAPM) yang juga penerbit biografi itu Shamsulbahrin Ludin. Buku setebal 164 muka surat itu dan berharga RM150 senaskhah ditulis oleh Siti Rohayah Attan dan Noraini Abdul Razak.

Ia akan dilancar dan diedar untuk jualan Januari 2013.

Rosmah Mansor turut menerima kejutan apabila diberi sambutan hari lahir beliau yang jatuh pada semalam.

Pada sidang media kemudian, Ahmad yang juga penasihat kepada penerbitan biografi itu, berkata penerbitan buku tersebut diharap dapat memberi gambaran sebenar mengenai Datin Seri Rosmah Mansor dan menangkis pelbagai tohmahan yang dilemparkan terhadap beliau. Katanya ini kerana kadang kala segala perjuangan yang dilakukan oleh isteri Perdana Menteri itu disalah anggap dan wujud tuduhan meleset tentang keikhlasan beliau dalam melaksanakan aktiviti untuk rakyat seperti Permata.

“Saya ingin maklumkan dalam buku ini yang pada saya amat menarik dan dinantikan ialah soal jawab oleh kedua-dua penulis dengan Datin Seri Rosmah Mansor dan beliau menjawabnya secara terus terang terhadap isu-isu yang dibangkitkan, pelbagai isu tohmahan dan fitnah dan dijawab oleh beliau,” katanya.

“Terdapat pandangan rakan dan kenalan lama antaranya Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali, rakan-rakan yang dikenali sejak 1964 di Kolej Tunku Kursiah yang mana pada zaman itu, beliau mempunyai empat rakan yang digelar pengetuanya sebagai ‘the giddy group’, mereka nakal tetapi cerdik dan pintar dan kebanyakan mereka ini adalah orang yang berjaya,” katanya.

“Kenapa saya bersetuju untuk menulis buku ini, saya menulis buku ini kerana saya sayang Datin Seri Rosmah dan saya mengenali hati budinya. Oleh kerana itu, apabila kita membaca sebuah buku, kita tidak boleh melihat kulit buku itu tetapi dari dalam,” katanya.

Selama ini kami pasti pelayar internet di Malaysia acapkali dihidangkan biografi tidak rasmi Rosmah mansor, pelbagai kisah dan cerita panas yang melibatkan Rosmah Mansor ini. Semuanya boleh didapati secara percuma di Internet. Tetapi mungkin keluaran biografi Rosmah Mansor kali ini lain daripada yang lain. Ini kerana, Rosmah Mansor dikatakan akan menjawab segala tohmahan dan fitnah yang dilemparkan terhadapnya selama ini.

Dengan pelaburan RM150, anda berjaya memilki Rosmah Mansor setebal 164 muka surat. Buku Tun Mahathir pun tak sampai RM100. Biografi Syed Mokhtar pun berharga sekitar RM19.90. Harga RM150 sudah lebih kurang harga buku Steve Jobs? Mungkin biografi Rosmah Mansor setanding atau lebih hebat daripada ketiga-ketiga tokoh ini? Mungkin….Jangan biografi Rosmah Mansor ini dipenuhi dengan gambar berwarna-warni semata ibarat kami membelek “katalog cincin, rantai dan gelang sudahlah”.

Seperti dijanjikan dalam keluaran biografi Rosmah Mansor yang bakal keluar tidak lama lagi, harapan kami supaya dalam biografi ini bakal terjawab persoalan-persoalan seperti :

Pertama diharap Rosmah Mansor ada memberikan jawapan balas kes video perempuan puaka yang dirakam melibatkan ahli keluarga terdekatnya di kampung halamannnya dahulu termasuklah penggunaan bomoh daripada dahulu sehinggalah sekarang ini apabilah sudah “berjaya” menjadi isteri kepada pemimpin no.1 negara, Datuk Seri Najib Razak dan tidak lupa kes buang anaknya sendiri, buang keluarga.

Kita sendiri pun terkejut menonton sedutan video di bawah ini. Sedangkan apa yang dipaparkan di media arus perdana yang mana Rosmah Mansor bertindak menubuhkan PERMATA NEGARA yang dilihat cukup prihatin dengan perkembangan kanak-kanak di Malaysia sejak beliau menabung daripada kecil lagi.

Jadi, ini pentingnya Rosmah Mansor dapat menjawabnya dalam biografi Rosmah Mansor kali ini. Harap-harap begitulah….

Keduanya, Mungkin ada yang mahu tahu bagaimana Rosmah Mansor mampu memilki beg Hermes Birkin yang bernilai ratusan ribu ringgit. Berbagai warna ada. Belum campur dengan cerita gelang yang bernilai jutaan ringgit = RM1.65 juta dan kontroversi pakaian yang didakwa ditempah dari Australia bernilai Ratusan Ribu Ringgit.

Harapan kita dalam biografi Rosmah Mansor ini bakal terjawab kontroversi cincin yang bernilai RM24 juta ini yang masih tidak terjawab sehingga ke hari ini.

Andaikata tak cukup dimuatkan dalam biografi Rosmah Mansor kali ini, mungkin boleh diterbitkan pula biografi Rosmah Mansor untuk bahagian II. Ini kerana sepanjang beberapa tahun terkahir ini banyak juga dakwaan yang berlegar melibatkan wanita yang menggelarkan diri “First  babi  of Malaysia” of Malaysia.

Belum masuk lagi jawapan balas melibatkan pendedahan bekas kawan baiknya Deepak dan juga penyiasat persendirian P. BalaSubramaniam yang mana ada kaitannya dengan kes pembunuhan wanita Mongolia pada tahun 2006.

Harap-harap dengan terkeluarnya biografi Rosmah Mansor ini, dapatlah kiranya menjawab segala persoalan-persoalan yang dahulunya tidak dijawab dengan penuh sempurna oleh Rosmah Mansor sendiri.Tun Hasmah  bini keling pundek mahathir pun tiada biografi. 

janji haprak di tepati...mat monggol dah jadi mat jenin...cubaan perdaya rakyat kerajaan PR di pulau pinang....!!!!

Posted: 12 Dec 2012 01:55 PM PST

Janji Perdana Menteri, Najib Razak untuk membina 20 ribu rumah mampu milik menerusi Perbadanan Perumahan 1 Malaysia (PRIMA) dan pembinaan Monorail diandaikan  angan angan  'Janji Mat Jenin' pada era globalisasi ini.

Dulu Mat Jenin dikaitkan dengan cerita rakyat sedang berangan-angan di pelepah kelapa  yang akhirnya apabila terkena angin sepoi- sepoi bahasa, dia pun jatuh ke tanah dan mati.

Angan-angannya berakhir di situ tanpa dapat direalisasikan untuk membuktikan apa yang dihajatinya dikotakan.

Mengimbau kembali kisah pembinaan perumahan oleh PRIMA, Syarikat Perumahan Nasional Berhad (SPNB), JKP Sdn Bhd dan Lembaga Kemajuan Wilayah Pulau Pinang (PERDA), kononnya kerana Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat pimpinan Lim Guan Eng membelakangkan kehendak penduduk Melayu khususnya yang amat mengharapkan perubahan masa depan dengan menduduki rumah sendiri.

Namun, Guan Eng dalam kenyataan akhbarnya sebelum ini mengatakan bahawa Barisan Nasional (BN) sekadar 'tanam tebu tepi bibir' tetapi manisnya tidak langsung terasa.

Perkara itu terbukti berdasarkan rekod silam. Pada tahun 1984, Kerajaan Negeri pimpinan Gerakan-BN di Pulau Pinang berjanji membina rumah untuk kakitangan Tentera Udara DiRaja Malaysia (TUDM) di atas 330 ekar tanah yang dibeli oleh Kementerian Pertahanan dengan harga RM5.1 juta.

Sampai kini, sudah 28 tahun janji tersebut belum ditepati sehinggakan kawasan berkenan telah menjadi ladang kelapa sawit. Ladang itu dikendalikan oleh sebuah syarikat kroni BN dengan sewa hanya RM7 ribu sahaja.

Begitu juga perumahan di Teluk Kumbar yang diusahakan oleh Pelaburan Harta Tanah Bumiputa Berhad (PHBB) sebanyak 235 unit di lot 405, 2303, 638, 639, 640 dan 641 di Mukim 11 Daerah Barat Daya, Pulau Pinang masih tidak jadi kenyataan.

Kerajaan Persekutuan  UMNO _BN   tidak langsung menunjukan minat untuk menyelesaikan masalah itu tiba-tiba datang pula bersama-sama janji baru yang besar kemungkinan hanya janji pilihan raya.

Jika tidak percaya, sila tanya Pengerusi Kongres Melayu Pulau Pinang, Saudara Rahmad Isahak atau Pengerusi Lajnah Pembangunan Tanah dan Wilayah PAS Negeri, Saudara Iszuree Ibrahim. Hal ini kerana merekalah yang memperjuangkan banyak isu tanah dan perumahan di Pulau Mutiara ini.

Selain itu, perkampungan Melayu yang bakal musnah ialah di Batu Uban di usahakan oleh Era Kemas Sdn Bhd, juga milik kroni Umno. Jadi, di mana maruah Umno kerana para pemimpin atasan mahukan janji ditepati sedangkan kroni yang mementingkan projek terus rakus menghalau penduduk asal kerana mengejar keuntungan.

Menyentuh mengenai Monorel pula, perkara itu bukan sesuatu yang baru. Perkara ini pernah dibangkitkan oleh Barisan Alternatif (BA) semasa diterajui Presiden PAS, Dato' Fadhil Mohd Noor.

Perkara ini pernah disuarakan oleh Adun Permatang Pasir, Allahyarham Dato' Mohd Hamdan Abdul Rahman, Ketua Pembangkang Dun Pulau Pinang (1999-2004), Abdul Rahman Kader atau Ketua Pembangkang (2004-2008), dan Phee Boon Poh yang kini menjawat jawatan exco. Mereka tertanya-tanya kenapa BN pada ketika itu tidak berminat membina Monorel untuk mengatasi masalah kesesakan terutamanya di sebelah pulau.

Tetapi, ketika hasrat untuk melihat rumah mampu milik dan monorail masih tidak kesampaian, kini ditambah pula isu pembinaan Jambatan Pulau Pinang Ke dua yang menghubungkan Batu Kawan dan Batu Maung.

Kerajaan BN juga harus melihat kembali kes 103 keluarga di rumah pangsa Mak Mandin, Butteworth. Mereka dijanjikan rumah kos rendah sejak 1985, namun tidak pernah ditunaikan sehinggalah Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat menyelesaikanya dengan memberikan 103 unit secara percuma bahkan mengembalikan balik pembayaran wang tunai yang dibayar kepada Kerajaan Negeri.

Dalam hal ini, rakyat wajar mengetahui setiap menjelangnya pilihan raya pasti ada janji baru akan diberikan dan apabila keputusan pilihan raya yang memihak kepada BN, janji tinggal janji dan ditinggalkan begitu sahaja.

Oleh itu, bagi mengajar sikap angkuh mengatakan hanya Umno dan BN sahaja yang boleh memberikan kemewahan adalah dengan  tidak melayan  teriakan anak kecil yang kecewa dari parti haprak itu .

'Perdana Menteri untuk semua' gagal ditonjolkan sebaliknya Perdana Menteri untuk Umno-Bn yang berlaku. Tiada sebab rakyat Pulau Pinang perlu menyokong  Umno-BN sebagaimana penolakan dalam PRU12 yang lalu.

Tiada ulasan: