Rabu, 12 Disember 2012

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


menteri rogol amah , amah indon di kurung dan hina kaum india itukah yang keling kutty mahathir puashati dengan prestasi PM pandykutty..!!!!

Posted: 12 Dec 2012 01:39 PM PST

Masalah pembantu rumah  dan  kes menteri rogol amah  pun tak boleh diselesaikan oleh Najib Tun Razak, amat lucu bila  Mahathir Mohamad mendakwa beliau berpuas hati dengan prestasi Perdana Menteri.

Untuk berlakon di hadapan rakyat, Mahathir menimbulkan keraguan umum apabila mendakwa beliau berpuas hati dengan prestasi Najib sebagai Perdana Menteri.

Setakat itu sahajakah Perdana Menteri yang mampu dikemukakan oleh Umno, masalah pembantu rumah pun tak dapat diselesaikan walaupun sudah bertahun-tahun berlarutan sehingga tidak henti-henti kedutaan Malaysia di Indonesia terpaksa berhadapan dengan tunjuk perasaan aktivis sosial dan rakyat negara itu...

Belum pun reda  kes menteri tua kutuk tak sedar diri merogol seorang amah indon  kini kerajaan Indonesia sekali lagi melarang rakyatnya berkerja sebagai pembantu rumah di Malaysia apabila 105 pembantu rumah asing, di mana 95 dari mereka berasal dari Indonesia, dikurung dan dijadikan tawanan di negara ini.

Tak perlu bawa contoh lain yang besar-besar, masalah pembantu rumah itu pun sudah bertahun-tahun kerajaan Najib tak dapat diselesaikan, tak payah cakaplah soal berdebat dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim, nampak sangat Najib menikus tak habis-habis dan hanya berani menjerit dari jauh.

Macam itu  Mahathir puas hati?Sambil mendakwa kononnya beliau berpuas hati dengan Najib, Dr Mahathir meneruskan tradisinya menghentam Tun Abdullah Ahmad Badawi yang menggantikannya sebagai Perdana Menteri pada 2003 lalu.

Kita  menyifatkan Najib hanya pandai mengampu sebahagian rakyat untuk menyokongnya dengan istilah "simpanan tetap".

Kita juga  menganggap mana-mana pihak sebagai "simpanan tetap" kepada Barisan Nasional (BN) adalah penghinaan kepada mereka.

Pihak yang disifatkan sebagai 'simpanan tetap' itu akhirnya akan dilihat oleh rakyat sebagai penyokong buta tuli BN walaupun pemerintahan parti itu dibuktikan penuh dengan skandal dan penyelewengan,..hina 

Bernama Ahad lalu melaporkan Najib mahu masyarakat India kembali menjadi "simpanan tetap" kepada BN bagi menghadapi pilihan raya umum ke-13 akan datang.

bila pengerusi kepala butoh SPR berfikir celah lubang taik.....!!!!

Posted: 12 Dec 2012 04:37 AM PST

 

Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof berkata, pihaknya tidak bercadang untuk menasihatkan Timbalan Pengarah (Operasi) SPR Sabah untuk meletakkan jawatan ekoran penglibatannya dalam parti politik dan turut memegang jawatan penting dalam organisasi berkenaan.

Bagaimanapun beliau mengakui bahawa pegawai-pegawai tidak boleh aktif dalam parti politik dan memegang jawatan.

Sehubungan itu kata Aziz, pihaknya akan mengumpulkan maklumat berhubung kes tersebut dan akan mengambil tindakan mengikut garis panduan dan perundangan yang ditetapkan Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA).
"Kita kena lihat lah apa sebenarnya (kes ini). Kita kena lihat betul-betul, jangan silap ambil tindakan kepada pegawai kerajaan, dia boleh bawa kita ke mahkamah," katanya ketika dihubungi Sinar Harian Online.

Dewan Pemuda Pas Pusat semalam memberikan kata dua kepada Ketua Penerangan Umno Kinabatangan yang juga seorang pegawai SPR, Aksyah Nasrah untuk memilih sama ada meneruskan khidmat sebagai pegawai SPR atau mengekalkan jawatan dalam Umno.

"Bagaimana SPR boleh bagi jaminan dia boleh melakukan tugas secara profesional?

"Sebagai contoh, dalam perlawanan bola sepak, pengadil itu menyokong salah satu pasukan. Bagaimana penonton nak percayakan pengadil tersebut?" kata Ahli Jawatankuasa Dewan Pemuda Pas Pusat, Abang Ahmad Kerdee Abang Masagus.

Mengulas lanjut, Aziz berkata, pegawai kerajaan yang aktif dan memegang jawatan dalam parti politik sememangnya boleh dikenakan tindakan perundangan.

"Saya baru difahamkan dia ini pegawai. Bila pegawai dia tidak boleh aktif dalam parti-parti politik, maknanya tidak boleh memegang jawatanlah.

"Dalam kes seperti ini kita akan lihat secara terperinci apa sebenarnya yang terjadi kepada pegawai berkenaan dan kita akan siasat dulu," jelas Aziz.

Ditanya berhubung tindakan DPPP yang akan mendedahkan lebih banyak berkenaan kes itu jika tindakan tidak diambil, Aziz berkata, pihaknya tidak mahu terburu-buru dan akan mengikut undang-undang sebenar dalam mengambil apa jua tindakan ke atas Aksyah.

 

 

penyapu sial

 

pengerusi SPR ini sendiri pun dah jadi ahli UMNO....nak buat macam mana....tunggu abis PRU 13 nanti....kita rakyat tumbangkan UMNO-BN lepas tu campakkan spesis macam ini kelubang taik....masa tu tiada siapa nak tolong dan dengar rayuan tangisan air mata bangkai buaya UMNO ini...!!!!

buaya tua.....menangis air mata buaya dapat gelaran DATUK.....itulah ciri ciri spesis BUAYA UMNO....SELAMAT DATANG KE NEGERI MELAKA DARUL BUAYA ALI KETAM....kah kah kah....!!!!!

Posted: 12 Dec 2012 04:25 AM PST

Jasanya cukup besar kepada negeri Melaka...Iaitu menangis teresak-esak  air mata  buaya  tua  bila mendengar ucapan Presiden UMNO, Najib Razak di Perhimpunan Agung UMNO 2012.

Jasa yang amat besar itu, maka dianugerahkan darjah bergelar Datuk oleh Negeri Melaka. Pergh!!!!... baru tau...menangis  air mata buaya  bila dengar ucapan Presiden UMNO dianggap amat berjasa sekali kepada pejuangan bangsa Melayu.

Kalau begitu, tidak lama lagi Mak Cik-Mak Cik yang meraung akan juga diberi imbuhan darjah kebesaran..Jangan khuatir dan bimbang. Jasa anda kalian diperhatikan oleh para pemimpin UMNO  yang sememangnya  buaya buaya  gratis  dengan air mata spesisnya...!!!

menteri UMNO kena kencing atau memang kaki kencing rakyat....duit sudah masyukkk....kini main wayang supaya rakyat mampos kena bahana radiasi...!!!!

Posted: 12 Dec 2012 04:18 AM PST

Keengganan syarikat Lynas Advance Material Plant (LAMP) mengeksport keluar sisa dari kilang mereka ke negara asal, Australia kini menjadi tanda tanya apabila rejim Umno tersepit dengan perjanjian yang sudah ditandatangani sebelum kilang tersebut dibina lagi.

Persoalannya apakah kesemua menteri kabinet Najib Altantuya ini sudah dipermainkan dengan mudah hingga terpaksa mengugut syarikat tersebut dengan perjanjian yang mereka sendiri tandatangani?

Penegasan rejim Umno bahawa pendirian syarikat Lynas Corporation Australia perlu mengeksport sisa yang terhasil daripada loji nadir bumi di Gebeng, Pahang untuk memenuhi syarat lesen pengendalian sementaranya (TOL) kini memakan diri.

Empat menteri kabinet dalam satu kenyataan bersama semalam menyatakan bahawa TOL itu boleh digantung atau dibatalkkan sekiranya syarat berkenaan tidak dipatuhi.

"TOL yang dikeluarkan kepada Lynas menetapkan syarat khusus bahawa syarikat Lynas perlu menghantar keluar dari Malaysia semua residu yang dihasilkan oleh LAMP.

"Ini termasuk semua produk yang diperbuat daripada sisa tersebut. Dalam hal ini, kabinet juga memperakukan syarat khusus tersebut.

"Sekiranya Lynas gagal mematuhi syarat khusus ini, Lembaga Pelesenan Atom mempunyai kuasa bawah Seksyen 22 Akta Pelesenan Tenaga Atom 1984 (Akta 304) untuk menggantung atau membatalkan TOL dan memerintah Lynas memberhentikan operasinya serta-merta," kenyataan itu dipetik.

Kenyatan itu dikeluarkan bersama oleh menteri perdagangan antarabangsa dan industri, Mustapa Mohamed, menteri sains teknologi dan inovasi, Maximus Johnity Ongkili, menteri sumber asli dan alam sekitar, Douglas Unggah Embas dan menteri kesihatan, Liow Tiong Lai.

Menurut kenyataan itu, ia dikeluarkan "berikutan laporan media yang kurang tepat mengenai penghantaran keluar sisa yang dihasilkan LAMP".

Walaupun tidak menamakan mana-mana laporan khusus, ia dipercayai merujuk kepada laporan yang memetik kenyataan pengarah urusan Lynas Malaysia, Mashal Ahmad.

Dalam laporan Guang Ming Daily, Mashal menyatakan bahawa sisa berkenaan tidak boleh dieksport disebabkan undang-undang antarabangsa yang menghalang penghantaran bahan berbahaya.

Tidak mustahil pertikaian tersebut bakal diselesaikan di mahkamah tetapi akhirnya yang rugi adalah rakyat Malaysia sendiri disebabkan kejahilan menteri rejim sendiri!

Tiada ulasan: