Nuffnang

Pengikut

otaiblues

sumber :-

otaiblues


cukup ke sekadar ucapan minta maaf. semua hukuman kira terbatal ke? .

Posted: 04 Dec 2012 06:16 AM PST

pada aku la,,,
setelah bertahun tahun melakukan kesilapan.melakukan kesalahan,,tidak memadai hanya sekadar meminta maaf je,,mesti ada sesuatu sebagai hukuman..
sedang kan dalam mahkamah,kesalahan memandu laju,,minta maaf lah berjuta kali pun,,hukuman denda tetap ada,,

ape,,,ucapan minta maaf yang ikhlas,,semua hukuman terbatal... undang undang mana yang pm dan pemimpin bn pakai..

hakim kat mahkamah pun tak boleh terima,,,inikan pula bila rakyat jadi hakim..
pemimpin umno ingat,,ucapan minta maaf je,,semua tanah rezab melayu yang tergadai akan bertambah?

ucapan maaf yang ada makna,,tak payah mengaku salah,,,sebab dah ramai tahu,,mereka memang buat salah,,minta maaf tu ikut suka,,,tapi hukuman pasti di kenakan,,

hukuman nya terletak di tangan rakyat pada pilihan raya akan datang,

rakyat selain 3 juta ahli umno,tak sebodoh yang di sangka..

Posted: 04 Dec 2012 05:54 AM PST

dah 4 tahun berberapa negeri di semananjung ini di perintah oleh pakatan rakyat,,rakyat negeri mana yang merasa mereka di zalimi,,?
berapa orng yang telah di bunuh oleh kerajaan pakatan,,?
berapa ramai pemimpin pakatan yang di dapati menyalah guna kuasa?

Cuba banding kan rakyat di penggerang,,di negri johor,,kubu kuat umno,,tanah penduduk di rampas atas nama pembangunan,,
kubu kuat umno,akan jadi kubur paling besar nanti..

Ujian selama 4 tahun ini,sebenarnya telah meyakin kan rakyat,,termasuk ahli umno sendiri,,bahawa di bawah pakatan rakyat,,mereka lebih terjamin.yang berasa tergugat sebenarnya adalah pemimpin umno yang korap..takut jika pakatan menang..segala kekayaan mereka akan terbongkar..

Usah lah memperbodohkan rakyat ,,
usah percaya propaganda tak ada asas,jika pakatan memrintah,melayu akan terpinggir,melayu akan hilang.islam akan di hina..

hanya mereka yang banyak berbuat dosa pada rakyat yang berasa sangat takut,,


Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT