Nuffnang

Pengikut

otaiblues

sumber :-

otaiblues


ce dema memandu di lebuh raya di waktu malam,,kenapa papan tanda kemera tak memantul kan cahaya?

Posted: 11 Dec 2012 03:54 AM PST

sepanjang perjalanan aku dari kajang menuju ke kedah,,terfikir aku tentang papan tanda kemera pengawasan jalan tu,,
mengapa ye,,kebanyakan papan tanda memberitahu jarak sesuatu tempat menggunakan bahan yang memantulkan cahaya..dalam jarak 500 meter semua dapat di baca dengan jelas,,
kenapa papan tanda kemera pengawasan itu,,bukan dari bahan yang memantulkan cahaya.?
ada agenda sembunyi ke?
kalau di waktu siang,ye memang tak ada masaalah..kebanyakan pemandu akan dapat melihat dengan jelas,,
di waktu malam..kalau menggunakan lampu rendah...sorry la ...memang tak nampak lansung papan tanda tersebut,,
minta tolong la...tukar kan papan tanda tersebut..kemera mahal,,tak kan papan tanda kemera tu..yang low klas punya..
kalau kata nak buat perangkap,,,lebih baik jangan letak pun papan tanda tu..lagi bagus..

wei,,,aku nak juga sebiji umah

Posted: 10 Dec 2012 07:54 PM PST

bertahun tahun dah aku kerja,,jeles nya tengok orang ada umah,,,aku dah beli sebijik kat kg pokok sena alor setar kedah. tahun pembinaannya pada 2005..sampai sekarang,disember 2012,tak siap siap lagi..haram jadah punya pemaju,bulanan 480 rm.tak pernah mis bayar pun..
baru pak jib.umumkan, umah mampu milik.syoknya dengar,,tp macam haram jadah juga,,mampu milik ke kalau 400.000 rm sebijik bagi orang macam aku ni,,
tkat kerja makan gaji ngan kerajaan,,makan gaji ngan swasta pun...terkencing nak memnbayar bulanan,
najib nak tolong orang miskin ke atau orang susah ni?
ni sape nak tolong aku yang tak berumah ni?

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT