Ahad, 2 Disember 2012

KRAI Utara

KRAI Utara


Oh! Najib tak dapat sembunyikan rasa bimbang di SABOTAJ! dalam pru

Posted: 01 Dec 2012 06:42 PM PST

Najib: 'Saya khuatir sikit soal kita sesama kita'Abdul Rahim SabriMalaysiakini Dis 1 2012Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak tidak dapat menyembunyikan kekhuatiran terhadap kemungkinan 'tindak balas' dari anggota yang tidak terpilih sebagai calon dalam pilihan raya umum akan datang.Walau percaya bahawa sokongan umum akan memihak kepada BN, Najib tetap bimbang bahawa beliau akan menghadapi tindakan sedemikian daripada pemimpin Umno yang tidak dipilih sebagai calon."Saya percaya musuh kita tidak kuat... saya yakin orang ramai akan memihak kepada BN... yang saya khuatir satu sahaja.... sikit sahaja.. soal kita sesama kita," tegasnya dalam ucapan penggulungannya di perhimpunan agung Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) petang ini.Sepertimana dalam perhimpunan terdahulu, Najib turut meminta perwakilan membacakan ikrar agar taat kepada parti serta bekerja demi kemenangan dalam pilihan raya umum akan datang.Tapi bezanya para perwakilan kali ini diminta menjawab soalan cepu emasnya – sama ada akan menyokong calon pilihan Umno sekiranya mereka sendiri tidak terpilih."Saya beri lima kemungkinan. Pertama sokong sepenuhnya calon yang dipilih parti; kedua, sokong; ketiga, tidak bekerja; keempat, sabotaj dan kelima lompat parti," katanya.Tambahnya, soalan berkenan lebih penting untuk dijawab daripada kajian yang menunjukkan sokongan besar pada BN - seperti dikemukakan naib presidennya Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi sebelumnya."Sebab itu dalam perhimpunan ini kita mesti kata kita mesti dengan suara yang cukup hebat bahawa jawapan yang kita hendak 'adalah saya tetap akan sokong BN'," kata Najib yang disambut laungan "Boleh" sebanyak tiga kali oleh para perwakilan."Kalau itu jawapannya yang sebenarnya dalam hati kita, Insya-Allah, akan memberi kemenangan kepada Umno dan BN (dalam pilihan raya umum)," tambahnya.Najib seterusnya meminta para perwakilan membawa soalan itu pulang untuk difikir secara mendalam dan mengawasi golongan penghasut - yang digelarkan "tukang kipas dan "batu ronson" di dalam parti."..dalam kereta, dalam bas ekspres, cuba tepuk dada tanya selera... Kita nak bawa semangat ini, kita nak menghayati semangat ini, (apabila) kita nak jumpa penyokong kita bila balik," katanya.Sekiranya ahli berkenaan tidak kuat iman, "sokongan penuh" kepada calon berkenaan mungkin akan menyebabkan mereka berubah pandangan sehingga melakukan sabotaj ke atas parti, kata Najib."Jangan lupa ada juga bekas menteri, bekas timbalan menteri yang telah mengkhianati parti... kerana gila jawatan, kerana dirasuk orang tertentu sekarang jadi orang yang menentang Umno dan BN," katanya.

Oh! Pondan beraksi di hari ingati AIDS Sedunia

Posted: 01 Dec 2012 04:49 PM PST

VIVAnews - Memperingati Hari AIDS Sedunia pada 1 Desember ini, sejumlah waria di Kota Solo menggelar aksi simpatik kampanye penggunaan kondom di Bundaran Gladag, Solo. Selain itu, mereka juga mensosialisasikan bahaya penyakit yang menyerang kekebalan tubuh tersebut.Pantauan VIVAnews, para waria tersebut turun ke jalan dengan mengangkat sejumlah poster yang bertuliskan bahaya penyakit  HIV/AIDS. Tak hanya itu, mereka juga berorasi tentang pentingnya penggunaan kondom.Koordinator aksi, Chintya, mengatakan pesan yang diangkat dalam aksi ini adalah pentingnya penggunaan kondom untuk berhubungan seksual. Kondom tersebut dapat meminimalisir penyebaran virus HIV/AIDS.“Saya ingatkan bahwa jalan satu-satunya untuk mencegah penyebaran HIV/ AIDS adalah dengan menggunakan kondom,” kata dia kepada VIVAnews, Sabtu, 1 Desember 2012.“Saya selalu mengingatkan kepad teman-teman waria supaya setiap berhubungan selalu menggunakan kondom. Dengan memakai kondom maka semuanya akan sehat,”ujar dia.Aksi para waria tersebut sempat menarik perhatian sejumlah pengguna jalan yang melintas di sepanjang Jalan Slamet Riyadi Solo. Bahkan, sebagian dari mereka rela untuk berhenti dan mengabadikan momen aksi demo yang dilakukan para waria tersebut.“Bapak-bapak dan ibu-ibu, sekali lagi saya peringatkan bahwa HIV/AIDS sangat berbahaya. Hingga saat ini belum ada obat untuk menyembuhkan penyakit itu. Maka dari itu berhati-hatilah,” ucap Chintya.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ffcdp [url=http://www.drdrebeatscheapsales.com]beats by dre outlet[/url] tmcvqx http://www.drdrebeatscheapsales.com dkfg [url=http://www.drebeatsstudioheadphones.com]beats by dre sale[/url] fbotwd http://www.drebeatsstudioheadphones.com yapy [url=http://www.beatsdreheadphonesonsale.com]beats headphone[/url] wydlmx http://www.beatsdreheadphonesonsale.com btvrd [url=http://www.dreheadphonesonsales.com]beats by dre headphones[/url] eukukf http://www.dreheadphonesonsales.com mzfeg [url=http://www.drdrebeatssales.com]beats by dre sale[/url] kffpe http://www.drdrebeatssales.com wkbmm [url=http://www.focsa.org.au/myreview/beatsbydre.phtml]monster beats[/url] rdkdz http://www.focsa.org.au/myreview/beatsbydre.phtml uqh