Isnin, 3 Disember 2012

dollah yankee

dollah yankee


Balai bomba pun boleh terbakar!

Posted: 03 Dec 2012 04:55 AM PST

Kelmarin dulu bila Abd Rahman Maidin, bekas CEO MRCB(M'sian Resources Corporation Berhad) (abang kepada Latiff Mirasa,Ketua Bahagian umno Bagan) mengumumkan masuk PAS, ke empat-empat tayar keretanya telah dibocorkan)
...................................................................................................

Minggu lalu sebuah balai bomba telah terbakar hangus. Sesuatu yang amat memalukan kerana kesemua ahli-ahli bomba yang berada dibalai bomba itu telah lari menyelamatkan diri masing-masing.

Pada mulanya pegawai bomba di balai itu telah berpura-pura mengatakan yang balai bomba itu memang sengaja dibakar bertujuan sebagai salah satu latihan kebakaran. Tetapi rakyat bukanya bodoh dan bangang (macam ahli2 umno), selepas itu ahli-ahli bomba dibalai itu telah membuat pengakuan, kerera-kereta bomba mereka dibalai itu juga semuanya terbakar hangus.

Sebelum ini mereka selalu menasihatkan orang ramai apa yang perlu dibuat bila berlaku kebakaran, berapan banyak alat pemadam apu yang perlu ada, ada juga banggunan yang baru dibina terpaksa ditutup kerana tidak mematuhi syarat dan piawaian keselamatan kebakaran...sekarang mereka sendiri yang terpaksa menutup balai bomba mereka..Kah..Kah..Kah..

Yang paling menarik ialah ahli-ahli bomba ini mungkin boleh menuntut hak mereka dari buku guiness rekod dunia kerana menjadi ahli-ahli bomba yang paling pantas dan paling cepat sampai ke kawasan kebakaran.

dollah yankee -
Kah..Kah..Kah..ini sebenarnya berlaku di Bandar Lanzhou di negara China dalam wilayah Gansu

Tiada ulasan: