Ahad, 16 Disember 2012

Addin

Addin


Gambar Menteri Berlagak Macam Samseng.. Saksikanlah!!

Posted: 16 Dec 2012 09:00 AM PST


Macam samseng menteri ni lagaknya..mentang-mentang jaga polis. Musa Hassan pun tak macam tu.. 

Pape hal nanti lepas pru 13 taulah nasib ko..boleh lagi nak berlagak macam samseng.. Atau pun hanya menikus..



Iklan C(ii)






LIVE!! Himpunan Kebangkitan Rakyat Negeri Perak

Posted: 16 Dec 2012 07:35 AM PST


LIVE!! Himpunan Kebangkitan Rakyat peringkat negeri Perak yang berlangsung pada malam ini bertempat di Bandar Seri Iskandar, Tronoh, Perak.

Selamat menonton yoep!!!






Iklan C(ii)






(Gambar) Hanya 15 Orang Hadiri Himpunan Kebangkitan Rakyat Pulau Pinang

Posted: 16 Dec 2012 01:39 AM PST


NIBONG TEBAL: Sekalipun padang becak kerana hujan petang tadi, namun tidak menghalang lebih 15,000 orang menghadiri Himpunan Kebangkitan Rakyat peringkat negeri Pulau Pinang di Padang Awam Jawi, malam ini. 

Hujan yang turun renyai-renyai kira-kira jam 5.40 petang, yang kemudiannya lebat selama 15 minit pada jam 6.00 petang menyebabkan padang menjadi becak dan sebahagiannya ditakungi air.

Begitupun, selepas solat Isyak, orang ramai yang terdiri daripada pelbagai kaum mula berpusu-pusu ke padang tersebut untuk mengikuti pidato yang disampaikan pemimpin Pakatan Rakyat termasuk Datuk Seri Anwar Ibrahim, Lim Guan Eng dan Mohamad Sabu.







~harakahdaily

Addin :

Spin tajuk untuk pencacai..


Iklan C(ii)






BN Bakal Tersungkur Di Sabah, Najib Lawat Sabah Lagi Ini Kali Ke 6

Posted: 15 Dec 2012 11:35 PM PST

Seperti dijangka, perdana menteri, Najib Altantuya telah pun tiba di Sabah sebentar tadi, menjadikan lawatan kali ini adalah lawatan keenam sepanjang tahun ini.

Perkara ini disahkan sendiri timbalan speaker Dewan Rakyat yang juga ahli parlimen Beluran, Ronald Kiandee dalam satu mesej di Twitter.@rkiandee Akan hadir majlis pecah tanah masjid DUN Sekong dan Mesyuarat Agong LDP di sandakan oleh YAB PM pagi ini. Kali ke6 PM lawat sabah tahun ini.

Bagaimanapun, lawatan Najib Altantuya kali ini tidak dihebahkan kepada umum oleh Jabatan Penerangan dan pejabat ketua menteri Sabah termasuk agensi berita nasional, Bernama seperti kebiasaannya, dipercayai bagi mengelakkan dari diketahui seluruh Malaysia.

Strategi tersebut digunakan berikutan presiden Umno itu tidak mahu lawatan keenamnya dipublisitikan secara meluas setelah banyak kubu kuat Umno dan Barisan Nasional (BN) pecah di negeri itu sejak akhir-akhir ini.Ini mengesahkan ramalan penganalisis politik yang berpendapat, kekerapan seorang perdana menteri turun ke sesebuah negeri adalah petanda bahawa negeri tersebut sudah dianggap tidak selamat untuk BN mengekalkan kuasa menjelang pilihanraya umum yang dijangka diadakan dalam tempoh empat bulan lagi.

Masih ingatkah anda berapa kali Najib Altantuya turun ke Perak bagi menyelamatkan negeri itu dari dirampas semula Pakatan Rakyat?Tetapi, Najib Altantuya sudah tidak kerap turun ke negeri itu, terakhir kali adalah semalam semasa meraikan veteran perang di Kuala Kangsar, petanda negeri tersebut sudah tidak boleh diharapkan Najib Altantuya bagi menjamin kemenangan BN dalam pilihanraya umum akan datang.

Tambah menyulitkan keadaan, Najib Altantuya sekali lagi dijangka akan turun ke Sabah akhir bulan ini kununnya bagi sambutan perayaan Krismas yang diadakan secara besar-besaran juga di Sandakan pada 28 Disember, yang juga merupakan lawatan ketujuh sepanjang tahun ini.Lawatan selama sehari ke Sandakan dan Libaran dijangka akan 'meneutralkan' pengaruh Pakatan Rakyat terutama KEADILAN di parlimen Batu Sapi, Pensiangan, Libaran, Kinabatangan dan Tawau setelah parti itu berjaya menarik lebih 7,000 ahli baru sama ada yang keluar dari BN atau menjadi ahli baru.

Penganalisis politik negeri berpendapat, lawatan paling banyak bagi seorang perdana menteri jelas menunjukkan kebimbangannya terhadap pengaruh Pakatan Rakyat yang semakin melebar di negeri ini yang mempunyai 25 kerusi parlimen untuk direbut.Jika Najib Altantuya gagal dalam misinya meneutralkan seberapa banyak kawasan parlimen di negeri di bawah bayu ini, tidak mustahil BN boleh tumbang dalam pilihanraya umum akan datang kerana menurut ramalan terbaru, BN bakal kehilangan sekurang-kurangnya lapan atau lebih kerusi parlimen ke tangan Pakatan Rakyat.Ini kali lah TUKAR! ~jalanpulang



Iklan C(ii)



Pekerja CIMB Bank Ganyang Adik Najib..

Posted: 15 Dec 2012 10:12 PM PST


KUALA LUMPUR - Kira-Kira 1,000 pekerja bank berpiket di depan Menara CIMB di Jalan Raja Laut di sini bagi memperjuang dan mempertahan hak, maruah serta martabat mereka.

Dalam piket selama tiga jam bermula pukul 10 pagi tadi, pekerja dari seluruh Semenanjung memegang kain rentang serta sepanduk yang menuntut pihak pengurusan CIMB lebih peka dengan kehendak dan keperluan mereka.

Setiausaha Agung Kesatuan Kebangsaan Pekerja Bank (NUBE) J. Solomon berkata piket itu bagi meluahkan rasa tidak puas hati terhadap CIMB yang tidak memberi hak kebebasan untuk pekerja menyuarakan pendapat.

"Pada masa ini, di CIMB Bank, pekerja diganggu, didiskriminasi dan didera secara literal, pekerja dinafikan kebebasan untuk menyuarakan pendapat," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau juga mendakwa pihak CIMB tidak menjalankan tugas mereka sewajarnya dalam menunaikan Tanggungjawab Sosial Korporat (CSR).

"Sebanyak 27 aduan pekerja tidak dapat diselesaikan setakat ini, pihak tertinggi CIMB Bank enggan menyelesaikan aduan di peringkat yang paling rendah," katanya.

Solomon berkata seramai 100 pekerja kontrak sementara yang berkala turut dinafikan jaminan pekerjaan dan hak untuk kehidupan lebih baik seperti di bawah kontrak tetap.

"Pekerja ini tertakluk kepada diskriminasi yang melampau," katanya.

Anggota Exco Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) A. Sivananthan berkata kedua-dua pihak sepatutnya dapat menyelesaikan perkara ini secara baik.

"Saya harap Ketua Eksekutif Kumpulan Datuk Seri Nazir Razak dapat duduk dan berbincang bersama-sama, jika dapat selesai, perkara seperti ini (piket) tidak akan berlaku," katanya yang mewakili Pengerusi MTUC Syed Shahir Syed Mohamud. ~bernama










Iklan C(ii)



Akhirnya.. TV3 Mohon Maaf Atas Pembohongannya

Posted: 15 Dec 2012 04:13 PM PST


Akhirnya.. TV3 terpaksa mohon maaf di atas kesilapannya. Ini yang di keluarkan oleh pengguna fb malam semalam. Jika benar berita ni, pastinya satu tamparan hebat buat Mazidul yang berkeras menegakkan isu ini pada awal lagi. Baca sini dan di sini.

Kepada sesiapa yang menuduh blogger pakatan rakyat menfitnah harap tarik balik. Kami cakap berdasarkan fakta, bukan menuduh semberono. Jikalau tersilap info memang tidak dapat di elakkan, harap di maafkan.

So.. dalam isu pembohongan dah pun terbongkar.. kalau bikers tu tak komplain mungkin senyap macam tu je isu ni. Namun kepada sesiapa yang melihat Majalah 3 malam tadi sila confirmkan balik permohonan maaf ini.

Sumber 



Iklan C(ii)


Tiada ulasan: