Khamis, 20 Disember 2012

A Mum Of Three Mohd

A Mum Of Three Mohd


Boros dan Bolos?? Rentap jer kasik turun!!

Posted: 19 Dec 2012 05:00 PM PST


RM200 billion lesap keluor secara haram bukan sikit duit weh... Macam-macam boleh buat untuk rakyat dengan duit sebanyak itu. Dan kerajaan boleh biarkan ia berlarutan.... meningkat dan terus meningkat tanpa mengambil tindakan dan langkah drastik. Eeee...sengal aku!!

Lepas satu... satu kepincangan pentadbiran Najib Razak didedahkan, tapi aku pelik, bagaimana masih ada orang yang masih boleh nak sokong lagi pentadbirannya yang jelas lemah dan pincang. Haisshh.... sama ada mereka ni terencat akai atau memang bangang.

Udah ler pendapat tak berapa nak masuk... wang negara pulak ratusan billion bolos macam tu jer, macam mana ekonomi negara nak kukuh?? Sebab tu... beralih tahun, asyik bentangkan belanjawan defisit jer memedang nyer. Belanjawan bukan main gah tapi duit tak mandang. Terpaksa berhutang... Sebab tu, hutang negara semakin menggunung.

Ngeri... ngeri... Ekonomi semakin mengecut, duit semakin kecik, kuasa membeli semakin lemah dan kehidupan semakin sempit dan terhimpit sedangkan... lanun-lanun yang pegang kuasa semakin kaya-raya dan bermaharaja lela. Hampehh betoi!!

Macam mana tak kaya raya... kalau fuluss masyukk tembolok mereka melalui ketirisan, kebolosan dan rasuah sana sini. Yang tak syoknyer.... ketirisan serta kebolosan tersebut berlaku dari sumber wang negara. Ya wang rakyat iaitu wang kita. Kita ternganga depa kenyang.

Untuk perbelanjaan pentadbiran negara serta kononnyer pembangunan negara, mereka pinjam wang dari sumber dalam negara dan juga luar negara. Selagi ada tempat untuk mereka korek dan pinjam.... mereka akan korek dan mereka akan pinjam. Then... mereka akan berboros-boros dalam berbelanja dan tutup mata akan ketirisan yang berlaku. Tiris masuk poket kroni dan anak bibi maa...

Oleh demikian, memang wajiblah pentadbiran Najib Razak ini kita tendang masuk kubor dalam PRU13 nanti. Dia selaku Menteri Kewangan dan Perdana Menteri langsung tak accountable tentang gejala aliran keluar wang negara secara haram. Dia hanya membisu... buat donno saja terhadap isu tersebut. Apa jenis orang macam ni?? [sini]

Aaaaa.... ini jenis yang tak boleh pakai. Sekupang dua duit tarak guna. Tapi degil tak mahu lepaskan jawatan. Ketegaq... Oleh itu, apa patut kita buat?? 

 Kita ikut nasihat Ustaz Ismail Kamus. Kalau dia tak mau turun... kita rentap dia turun dalam PRU13 nanti. Negara lebih sejahtera tanpa mereka. Sekian. Wassalam...

Tiada ulasan: