Rabu, 19 Disember 2012

A Mum Of Three Mohd

A Mum Of Three Mohd


Hasutan Syaitan

Posted: 18 Dec 2012 10:37 PM PST


Sejak semalam heboh citer pasal kononnyer ada rusuhan di Sungai Petani Kedah. Ia digambarkan dengan begitu sensasi sekali terutama oleh puak-puak syaitan yang dikenali. Alahai... 

Buruk khabar dari rupa, wa cakap lu. Polis pun cakap jangan percaya. Kes' terover make up'  jer tu. Cer baca sini. Itu helah syaitan yang dikenali nak menakut-nakutkan orang jer. Pada hal... tak der benda pun. Masalah mat-mat rempit jer.... Tangkap mereka yang terlibat.... settle.

Dalam keadaan terdesak... macam orang kelemasan dalam air, dia akan mengelepur dan akan grab pada apa saja yang tercapai olehnyer untuk selamatkan diri. Agaknyer begitu jugalah keadaan puak-puak syaitan yang dikenali ini. Kesian... cuba gunakan isu kaum sebagai talian hayat. Oportunis tetap oportunis, kan??

Mereka nak 'attack' Pakatan Rakyat... tak der isu. Semua isu hangat adalah mengenai ke'syaitanan' mereka. Mereka kena serang bertubi-tubi tapi tak dapat nak defend diri, tak dapat nak tangkis. Sebab.... serangan kita terhadap mereka berdasarkan fakta nyata. Tarak tipu punya. Satu demi satu, taik syaitan-syaitan ini terbongkar. Mereka hanya bisa menafikkannyer dengan air liur saja. Bersembur-sembur air liur keluar tapi adakah orang akan percaya?? Jangan mimpi ler...

Seperti yang disebut oleh Mat Sabu... puak-puak syaitan yang dikenali ini hanya ada peluru berjenama 3R.... R stands for what??

R - Racial
R - Royal
R - Religion

Sejak dua menjak ini.... isu agama diberi peranan kepada balaci-balaci mereka yang berjubah mufti dan yang dilabelkan oleh mereka sebagai ulamak muda. Ini semua puak-puak belaan mereka, yang merelakan diri mereka dibalacikan demi kedudukan dan fulus. Mereka pakai jubah tapi jubah transparent... jarang.... hingga obvious nampak semua aurat mereka. Memang tak der kemaluan. Tak malu betoi... Putar belit mereka berkisar isu hudud dan amanat Hj Hadi. Derhakanyer mereka kepada Allah SWT, kan??

Kini mereka cuba pulak bermain api dengan isu perkauman. Dapat jer peluang, juak-juak syaitan yang dikenali ini terus mensensasikan pergaduhan mat-mat rempit. Uuussiihh.... mereka gunakan bukan calang-calang perkataan. Mereka gunakan perkataan RUSUHAN. Mereka gunakan perkataan KAUM. Dahsat, kan..??

Mereka semacam nak refresh balik peristiwa 13 Mei dulu. Begitulah jahatnyer puak-puak syaitan yang dikenali ini. Mereka amat cintakan permusuhan. Mereka gilakan keganasan. Paling dahsyat..... mereka bertuhankan wang dan kuasa. Matlamat menghalalkan cara, walaupun cara yang mereka pilih itu cara yang keji. Merekalah batu api yang paling celaka!!

Sebab tu.... kita jangan sekali-kali terperdaya dengan propaganda dan hasutan syaitan-syaitan ini. Selain itu... menjadi tanggung jawab kita menghapuskan kuasa mereka. Bak kata Anwar Ibrahim.... antara madu dan racun, mana satu pilihan anda??

Ketuk kepala tanya akai.... Chao!!

When one insults you.....

Posted: 18 Dec 2012 07:40 PM PST

Dah lama aku menyepi dari alam blogging ni bukan apa, tapi aku kesuntukan masa. Aku sibuk ya amat sibuk. Jarang sekali aku bukak blog untuk dapatkan maklumat terkini. Banyak yang aku termiss. Sumber maklumat aku... facebook.

Di situ jugalah aku menulis. Itu cara paling menjimatkan masa untuk menulis. Ya... menulis pantas dan yang ringkas. Tapi rindu aku untuk menulis di blog masih membara.

Ada pembaca dari puak syaitan yang dikenali kata.... aku dah mati, sebab tu blog tak ber-update Hahahahaha.... mampuih pi kat hang la. Yang penting... aku masih bernyawa. Thank you Allah for that. Hari tu, tergerak hati nak bukak blog dan baca blog kengkawan. Fuhh... macam-macam citer rupernyer. Teruja aku beb!! Tangan pun mula rasa gatal nak tekan keypad. So.... I'm back!! 

Tapi... itu pun ikut masa yang aku ada jugak. Kesibukan.... kekadang buat aku tak cukup masa untuk berblogging. Amanah lain yang aku kena pikul mesti dilaksanakan dengan baik. Banyak yang perlu aku dahulukan dan beri priority. Itu wajib bagi mendapatkan barakah Allah SWT. Pada aku itu lebih penting.

Now... aku nak tulis tentang kebebalan Zainuddin Maidin. Angkuh sungguh mamat ni, ek?? 

Fuuhh... bukan setakat angkuh tapi dah ada sifat takabbur dan riak juga. Bukan aku jer getik tapi Allah SWT juga benci. Dia perasan dia amat hebat. BJ Habibie pun dia tibai semacam jer. Macam-macam dia hina kawan tu. At least. kawan tu pernah jadi Presiden sebuah negara besar. Kau...?? Hanya sekor balaci bagi parti Tong Taik. Jika nak dibandingkan mamak padukang ni dengan Habibie.... kita boleh pakai perumpaan ini.... bak langit dengan bumi!! Jauh panggang dari api ler wei. Lu.... sapa??

Hahahahaha.... Hanya sekor mamak padukang. Mamak padukang yang merupakan salah sekor species moron yang wujud dalam territory bernama UMNO di bumi 1Malaysia ni. Banyak sangat taik dalam kepala otak... itu sebab jadi moron... bodoh ya Rabbi.

Haisshh... !! Tak kosa aku nak komen bebanyak tentang si Zainuddin Maidin ni. Buang masa jer layan orang bodoh macam si moron ni. Fitnah hinanyer terhadap BJ Habibie tak terkesan pun. Beliau masih dihormati dan disanjung tinggi. Unlike si Zainuddin.... kena kutuk... kena maki dan kena sumpah. Most importantly.... dia dilihat amat bodoh dan tonggong sekali. Reputasi you, down the drain beb!!

Tapi aku respek Habibie... Dia cool jer menghadapi tohmahan dan penghinaan tersebut. Tak melenting pon... Baca reaksi dia yang aku peroleh melalui twitter Fuziah Salleh.


Salute....!!

Tiada ulasan: