Nuffnang

Pengikut

Telok Bakong Online

sumber :-

Telok Bakong Online


Siapa Bakal Calun BN/UMNO Untuk DUN Bota?

Posted: 10 Nov 2012 02:34 AM PST



                   Cawangan cawangan Umno dalam Dun Bota, Parlimen Parit dikatakan sedang "bergolak" ekoran pemilihan calon pilihanraya bagi Dun itu yang kian kontroversi.Umno masih belum bertindak untuk mengistihar siapa wakil mereka pada kali ini.Mengapa calun tidak boleh didedah awal.Ini menunjukkan bahawa Umno Parit memang berpecah pecah.Umno amat takut jikalau terdapat sabotaj dari kalangan ahli jikalau pemimpin mereka tidak dicalonkan. Pada tahun 1999 dapat dilihat bahawa calun calun BN telah  tewas 0-3 ditangan Barisan Alternatif.Ini adalah kerana ahli Umno telah memberikan undi kepada BA.AkibatnyaMenteri pun tewas disini.

                  Terdapat beberapa pemimpin lama Umno Bahagian yang ternanti nanti untuk dicalunkan.Ini termasuklah seorang pemimpin dari Kg. LamborKiri dikatakan akan begitu kepingin untuk menjadi Yang Berhormat.Pemimpin ini sudah diwar-warkan sebagai calon Dun Bota sejak pilihanraya umum1999 , 2004 dan 2008  yang lalu. Beliau dikatakan mempunyai pengaruh yang kuat sekitar Kg. Pasir Sena, Kg. Lambor Kiri, Kg. Bakong, Kg. Kuchai, Kg. Teluk Kepayang, Kg. Ekor Bota dan Kg. Bota Kiri.Tetapi nasib sentiasa sahaja tidak menyebelahi beliau.Dari apa yang diperkhabarkan,para penyokong nya di beberapa cawangan akan mengundi pembangkang dalam pilihanraya akan datang sekiranya beliau tidak terpilih menjadi calon kali ini.Mereka difahamkan sudah jemu terhadap pimpinan atasan yang sentiasa mencalonkan orang yang tidak bersangkutan dengan Umno Bahagian .Misalnya Dato Nasharudin bukanlah aktif di Parit sebelum dia menjadi Adun.

                Dalam perkembangan lain, dari tinjauan  yang dibuat mendapati para penyokong Adun Bota sekarang,  akan bertindak mengundi pembangkang seperti pilihanraya umum 1999 sekiranya Adun tersebut digugurkan dalam pilihanraya kali ini.



                   "Kami mahu Datuk Nasharuddin Hashim terus menjadi wakil kami pada PRU 13. Bagilah dia peluang lagi,janganlah diungkit lagi peristiwa beliau melompat kesebelah sana tu... Jangan memandai mandai  nak gugur orang.Kami tak boleh terima  orang lain untuk pimpin kami. Kalau gugur, kami akan pastikanUstaz Zulkifli Ibrahim dari PKR yang tanding di sini menang kali ini, " tegas seorang aktivis Umno Kg. BotaKiri

             Adalah dipercayai, UmnoCawangan Kg. Teluk Bedayung, Kg LamborKanan, Kg. Tua Batu 16, Kg TelukBakong, Kg Padang Marhum, Kg. Padang Changkat dan Pekan Bota akan beralih angin jika pemimpin proksi mereka tidak dicalunkan.Ketua ketua kampong dikatakan tidak teragak agak untuk meninggalkan UMNO sekiranya Perak kembali kepadaPakatan Rakyat.

                  Menurut pemerhati politik tempatan, peluang Pakatan Rakyat di Dun Bota cerah ekorankrisis yang melanda di cawangan-cawangan Umno di Dun ini. Kata sumber itu, jika pemimpin yang dinyatakan dia  tidak terpilih, ramai penyokongnya akan mengundi calon Pakatan Rakyat.

                    Penubuhan bermacam-macam Jawatankuasa untuk mengelakkan sabotaj-mensabotaj parti oleh UMNO. Parti ini menghadapi masalah akibat kerenah yang dilakukan oleh ahli-ahlinya sendiri Jika parti itu bermasalah dalam sebegini serius bagaimana ia boleh diyakini dan diberikan mandat lagi. Maka UMNO patut diketepikan.Beri lah  Pakatan Rakyat menjaga rakyat dan negara dalam tempoh dan penggal yang akan datang ini.Sekiranya Pakatan Rakyat tidak mampu memikul tanggungjawab ini,terpulanglah pada rakyat untuk memilih pemerintah yang baru.

Bersambung lagi dengan tajuk:-FaktorFaktor Lain Penyebab KemenanganPakatan Rakyat Di Bota Part 3

Msinc- Umno seperti cacing kepanasan..ditelan mati omak ..diluah pun mati bapak ..hi..hi
              teman ada maklumat terbaru mengenai siapa akan jadi calun bn nih..nanti               teman kaborkan... kali ni memang umno angat pijor..lebang libu..kalau nak cool sikit..dengor le lagu libang libu kat atas tu...kate kawan teman ..kalaulah orang ini yang bertanding..PR kompom menang...kita doakan kemenangan Pakatan Rakyat.Teman tak nak lah cakap takbur,Tapi Negeri Perak ni ..insyAllah dapat balik..


Sham Kamikaze Ikon Baru Anak Muda

Posted: 09 Nov 2012 04:37 PM PST

                   Sham berdakwah dengan cara yang disukai oleh anak muda di Kg
                   Layang Layang Kiri,Parit Perak.

                     Menunjukkan kebolehannya bermain gitar lagu ciptaan sendiri

                        Alunan muzik yang mengasyikkan..muzik dibenarkan dalam
                         Islam,Asalkan tidak melalaikan

                          Bergambar kenangan dengan peminat peminat yang sentiasa
                           memberi sokongan kepada beliau.

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT