Jumaat, 9 November 2012

shalehudin

shalehudin


Jawapan paling sengal dalam sejarah... kahkahkah...

Posted: 09 Nov 2012 08:21 AM PST

Wartawan bertanyakan reaksi PERKASA mengenai tindakan polis yang merampas kamera sewaktu menjalankan tugas di Perhimpunan Bersih 3.0 pada 28 April lalu.

Datuk Ibrahim Ali kata jangan salahkan polis kerana mereka hanya menjalankan tugas.


Ni buktinya A Samad Said TAK sokong Pakatan...

Posted: 09 Nov 2012 07:33 AM PST

Undilah Siapa Saja...
Tapi Jangan Undi Umno/BN - A. Samad Said

Betoi tak aku kata bahawa A Samad Said tak menyokong Pakatan Rakyat dalam kancah politik negara? Dia tak sebut pun suruh kita undi Pakatan, cuma dia mau kita JANGAN undi Umno/BN...

Kahkahkah...

Ayuh kepada anak bangsa...
Berpadalah menyokong Umno...
Umno mengaku kononnya berjasa...
Sebenarnya kerana Umno Melayu binasa!
Pemimpin kaya raya, rakyat miskin hidup melata!

Demi menyelamatkan Agama dan Negara Bangsa
Umno BN wajib ditumpaskan...


HOT: Sumber dari laman web pro Umno...

Posted: 09 Nov 2012 04:38 AM PST


Terkejut? Terkejut pasai Be End / Umno akan tewas??

Jangan dok terkejut sangat larhh...
Seantero Malaya dah tau, memang Be End / Umno akan tewas pun. Sebab tu PRU13 sampai la tak tau nak buat bila...

Baca lah berita yang langsung tak mengejutkan neh...

Kahkahkah...


Tobat lawak video neh... kahkahkah...

Posted: 09 Nov 2012 01:12 AM PST

Inilah bahana yang Umno terima. Bayangkan la, sehingga sekarang imej Umno sebagai parti penggemar seks nombor satu negara masih kekal dan sukar dibuang. Ini semua kerana Umno telah meletakkan nasib dan kepercayaan sepenuhnya terhadap pompuan yang mengaku masih dara neh...

Memang video ni di edit, tapi ianya teramat lawak dan penuh sindiran... Perlu diingat, apa yang pompuan ni cakap adalah terzahir dari suara-suara Umno yang kuat dibelakangnya...

Kahkahkah...


AES: Mahfuz takkan kencing punya...

Posted: 08 Nov 2012 11:05 PM PST

AES - Bertujuan menyelamatkan nyawa?

Ya ka? Bukan nak cari untung dengan koyak rabakkan poket rakyat ka?
Mai sini tengok, dalam Harian Metro... JPJ telah siarkan 14 lokasi kamera AES...
Salah satunya ialah dilokasi KM6.6 Jalan Kajang/Puchong (SKVE)
Sebelum ini hadlaju dinyatakan adalah 90kmsj tapi sekarang telah ditukar ke 80kmsj...
Nak kata apa lagi selain dari "syabas JPJ"

Atas kesedaran bahawa ada cubaan untuk mengaut keuntungan dari projek ni lah maka Kempen Anti Saman Ekor (KASE) telah melancarkan satu kempen JANGAN BAYAR KOMPAUN kerana AES adalah keliru dan celaru...

Berikut adalah soal jawab berkenaan kempen jangan bayar kompaun yang dilancarkan oleh KASE...

Ada orang tanya begini & kami juga rasa ramai yg tak faham akan tanya begini...
"PAS, you advised us not to pay and would provide legal assisstance. What are the chances of winning the case? And if we lose and if the court orders us to pay ,plus other costs, we will end up paying more than the RM300. Its very honourable for PAS to set up such a counter and we thank PAS for that, but we need to know what we are up against, an air-tight rules or rules with loop-holes to exploit?"
Untuk makluman, kami syorkan supaya jangan bayar kompaun krn kompaun adalah tawaran. sebaliknya setiap yang terima saman AES hadir ke Mahkamah seperti yang telah dinyatakan dalam Saman & kami akan sediakan bantuan guaman percuma. Bantuan guaman terbahagi kepada dua.

Pertama jika hari pertama hadir ke Mahkamah, org yg disaman [OKS] hendak mengaku salah, dendanya tetap minimum RM300 tetapi kami boleh bantu dari segi membuat rayuan [mitigation] kpd Mahkamah supaya hukuman yang dikenakan adalah ringan & mungkin boleh lepaskan dengan bond jaminan berkelakuan baik. Jika Mahkamah tidak terima maka kemungkinan dendanya RM300 tetapi duit RM300 tersebut akan masuk ke akaun denda Mahkamah yang akan dimasukkan dalam akaun wang disatukan kerajaan. Jadi syarikat pengendali AES akan mengalami masalah untuk dapatkan komisyen RM16 mereka. Jika bayar kompaun kpd JPJ, senang JPJ nak berikan komisyen kpd syarikat pengendali.

Kedua : jika OKS tidak mengaku bersalah & minta dibicarakan, maka kami akan membantu untuk bicara di Mahkamah. Proses Mahkamah seperti biasa akan dijalankan di mana pihak JPJ perlu membuktikan segala tuduhan mereka. Adakah boleh menang? Tak siapa boleh janji menang tetapi peguam kami tahu apa yang mereka lakukan dan kami akan pastikan kita bersedia untuk lawan mereka mempertahankan hak OKS...

Bagaimana dengan bayaran denda & kos2 lain jika kalah kes.? Dalam kes kesalahan trafik, jika OKS diputuskan bersalah [kalah], OKS hanya perlu bayar denda sahaja & tiada kos2 lain.. kalau denda RM300, maka RM300 itu sahaja yg perlu dibayar.

Adakah perlu hadir ke mahkamah setiap kali bicara? Menyusahkan... Jika bicara, insyaallah peguam akan mohon supaya kehadiran OKS dikecualikan... Insyaallah... Kita berusaha... kami berusaha.. tanpa kerjasama anda ... apa kami boleh buat... kami sedia membantu tetapi kalau anda sendiri merasa susah untuk bantu diri anda.. apa lagi yg kami boleh buat....

Sekian, harap maklum...


Memang KILLING habis gambaq neh [TENGOK]

Posted: 08 Nov 2012 06:59 PM PST

Owhh!!
Betoi sangat apa yang orang tua-tua kata...
Ikan akan busuk bermula dari kepala...

Macam tu la jugak ngan Umno...
Bila kepala dah busuk, ekor bawah akan berjangkit sama...
Maka, busuk membusung lah Umno dari kepala sampai ke ekor...

Bila kepala kat atas sana dah tak tau nak letakkan Islam ditempat yang sepatutnya, maka inilah jadinya... tak kira jantan betina, habis rosak anak-anak bangsa...

Hasilnya, timbullah cakap-cakap baru... dimana sekarang rata-rata orang bercakap, kalau sebut soal bodoh ja... mesti depa kata bodoh macam Umno.


Kahkahkah...

Maknanya Umno lebih bodoh dari lembu....


Berani ka dia ni saman Utusan... hehe...

Posted: 08 Nov 2012 03:00 PM PST


Antara Penipuan Atau Kebenaran... Utusan Dan Berita Harian terus jadi anjing UMNO@BN..!!!

Seperti yang dijangkakan, Utusan dan Berita Harian akan menggunakan peluang yang sepenuhnya untuk memutarbelitkan fakta. Dengan pengalaman bertahun-tahun menjadi anjing Kerajaan Barisan Nasional, semangat kewartawanan kian luput ditelan wang. Mari kita bandingkan apa yang dilaporkan antara Utusan, Berita Harian dan Harakah.
KOTA BHARU 6 Nov. - Dewan Pemuda Pas hari ini 'menempelak' Nurul Izzah Anwar berhubung kenyataan kontroversinya mengenai isu kebebasan beragama di negara ini yang didakwa Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu sepatutnya diguna pakai secara sama rata termasuk kepada orang Melayu. 
Timbalan Ketua Pemuda Pas, Nik Abdul Abduh Nik Abdul Aziz (gambar) berkata, ungkapan 'tiada paksaan dalam agama' daripada ayat 256 surah al-Baqarah adalah merujuk kepada hak bukan Islam untuk kekal dalam agama mereka sebebas-bebasnya dan ia sama sekali tidak melibatkan umat Islam. 
Beliau berkata, sesuatu yang amat pelik dan tidak logik apabila mengatakan seorang yang lahir daripada ibu bapa yang beragama Islam, dianggap satu paksaan ke atasnya untuk memeluk Islam. 
"Seseorang yang dilahirkan sebagai seorang muslim merupakan satu anugerah Allah untuk dirinya. Ia tidak akan begitu bersusah payah mengenal Tuhannya sebagaimana bukan muslim.
Tindakan Naib Presiden PKR boleh pesong fahaman umat Islam 
Shah Alam: Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah menzahirkan rasa terkejut dan kesal dengan kenyataan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar bahawa masyarakat Melayu tidak perlu dipaksa untuk menerima sebarang agama. 
Pengerusi Majlis Agama Islam Selangor (MAIS), Datuk Mohamad Azib Mohd Isa, berkata baginda menolak sama sekali sebarang pandangan daripada mana-mana pihak bahawa orang Melayu beragama Islam mempunyai kebebasan untuk memilih agama lain dan keluar agama Islam.  
"Islam adalah salah satu syarat yang menentukan status sebagai seorang Melayu seperti yang diperuntukkan dalam Perkara 160 (2) Perlembagaan Persekutuan
Amat bahaya 
"Oleh itu, pemikiran liberalisme dan pluralisme ini amat bahaya kerana akan menghakis hak kedudukan dan keistimewaan orang Melayu yang sedia termaktub dalam Perlembagaan dan undang-undang negara," katanya dalam kenyataan, semalam.
KUALA LUMPUR: Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia, Nik Abdul Abduh Nik Abdul Aziz (gambar) menempelak akhbar Umno, Utusan Malaysia yang didakwa membuat laporan tidak benar berhubung kenyataannya. 
Kenyataan itu katanya berhubung komentarnya dalam isu 'kebebasan beragama' yang dikaitkan dengan Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar. 
Utusan melaporkan kononnya beliau telah menempelak Nurul Izzah dalam komentar tersebut. 
"Utusan online melaporkan saya menempelak YB (Nurul Izzah). Sebenarnya tidak. 
"Saya telah sebut dalam tweet saya semalam bahawa kita harus terima penjelasan beliau yang menafikan tafsiran media terhadap ucapannya," katanya dalam Facebook hari ini. 
Menurut Nik Abduh, memang ucapan ringkas Nurul kelihatan mengelirukan, tetapi tafsirannya kemudian itu adalah penyelesaian dan jawaban. 
"Ia tak macam orang kecam hukum hudud kaw kaw. Bila dikecam balik, dia kata, saya kecam hudud PAS, Itu tetap kecam hudud," tempelaknya. 
Semalam juga, Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, beliau tidak bercadang untuk mengulas kenyataan Nurul Izzah kerana ia dimainkan oleh akhbar Utusan Malaysia. 
Katanya, ini kerana akhbar itu sudah berkali kali kalah di mahkamah kerana menyiarkan laporan palsu dan tidak tepat.
Kahkahkah...
Kahkahkah...
Kahkahkah...

Sekarang terpulang kat korang semua nak pilih sumber mana yang boleh dipercayai...
Nak percayakan sumber yang asyik kalah kes saman di Mahkamah boleh. Tak salah...
Nak percayakan sumber yang berpihakkan pembangkang pun boleh. Tak salah...

Bagi aku, aku lebih percayakan sumber yang berpihakkan pada pembangkang walaupun aku tengok apa yang Utusan laporkan tuh agak jitu dan seolah-olah ianya datang dari sumber yang tepat seperti yang dilaporkan.

Tapi besa la kan, kena jugak berfikiran positif. Tak mau la tuduh-tuduh yang Nik Abduh tu memang betoi-betoi bagi stetmen tuh kat Utusan. Lagi pun kan ka Nik Abduh dah pun menafikannya... Tapi takkan Nik Abduh nak nafikan ja, saman terus laa... Saman adalah cara terbaik nak ajar akhbar pemfitnah no 1 Umno tuh... AMACAM??

Tapi, berani ka Nik Abduh saman????

Kahkahkah...
Kahkahkah...
Kahkahkah...

Pa pun, kita tunggu dan lihat je la... Nurul Izzah sudah memulakan usaha untuk memulihkan kembali imejnya yang tercemar dengan memulakan proses menyaman penyebar-penyebar fitnah tegar UMNO Barisan Nasional...

Malu weii, nama je Melayu yang terkenal dengan adab sopan, beragama Islam pulak tu...

Kahkahkah...


Tiada ulasan: