Sabtu, 3 November 2012

shalehudin

shalehudin


Berahim Ali mesti tak suka... hehe...

Posted: 03 Nov 2012 10:22 AM PDT

APA?? Hapuskan katak-katak jelmaan??

Owhh!! Bab neh memang aku amat-amat bersetuju...

Masa pilihanraya, siang malam kita sebagai rakyat dan penyokong bersungguh-sungguh berkempen untuk memenangkan mereka sebagai wakil bagi kita. Rakyat mengundi mereka dan mereka menang sekaligus menjadi wakil bagi kita sebagai rakyat. Bukan takat tu saja malah depa-depa ni dapat gaji dan elaun lagi...

Tapi tak semena-mena yang sebab musababnya hanya depa dan Tuhan saja yang tahu, mereka melompat ikut suka hati mak bapak depa ja...

Sapa yang tertipu????
Keluarga mereka atau rakyat????

Tok sah kira la katak-katak jelmaan tu dari pihak mana sekalipun, kerajaan atau pembangkang. Aku amat membenci wakil-wakil rakyat yang berlagak sebagai katak-katak jelmaan neh...

Oleh itu, undang-undang anti lompat neh amat tepat pada masa dan ketikanya... Kita generasi muda yang ada maruah diri maka tidak boleh izinkan diri kita ditipu oleh mereka-mereka yang langsung tak dak prinsip perjuangan untuk mewakilkan kita...


*************************************


Pulau Pinang lulus enakmen elak lompat parti

Ketua Menteri Lim Guan Eng

GEORGETOWN - Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang hari ini meluluskan rang undang-undang 'Enakmen Perlembagaan Negeri Pulau Pinang (Pindaan) 2012' bertujuan membanteras amalan melompat parti untuk mendapatkan habuan.

Rang undang-undang yang dibentangkan Ketua Menteri Lim Guan Eng (DAP-Air Putih) itu dibahaskan dalam tempoh sehari sebelum diluluskan dengan undian dua pertiga.

Dalam pembentangannya Guan Eng berkata, rang undang-undang itu telah digubal dengan kerjasama dan sokongan penuh semua parti dalam Pakatan Rakyat di Pulau Pinang. Ia bertujuan membanteras budaya tidak sihat dan tidak beretika.
"Dari awal lagi dasar kami untuk membanteras budaya lompat telah ditentang keras tetapi pendirian kami adalah bahawa hak membuat keputusan muktamad dalam pilihan raya adalah hak rakyat.
"Rang undang-undang itu memperuntukkan bahawa seseorang anggota dewan yang telah dipilih sebagai calon sesebuah parti politik hendaklah mengosongkan kerusinya sekiranya dia melepaskan atau dilucutkan keanggotaannya atau berhenti daripada menjadi anggota parti politik tersebut atas apa-apa juga sebab," katanya.
Selain itu, katanya, seorang anggota yang dipilih sebagai calon bebas hendaklah mengosongkan kerusinya sekiranya beliau menyertai suatu parti politik. - Bernama


MUKA tembok memang sesuai letak kat situ...

Posted: 03 Nov 2012 06:03 AM PDT

UMNO DAH TERUK!!!!...

SAMPAIKAN KOTAK PENSEL BUDAK SEKOLAH PUN NAK DIPOLITIKKAN!!!!

Begitulah tahap UMNO berpolitik, sampaikan kotak pensel pun nak bubuh muka Najib dan logo 1M'sia.
Politik UMNO dah sama taraf dengan budak sekolah saja sekarang ini...
Betul-betul memalukan sekali.


Samseng taik minyak... kahkahkah...

Posted: 03 Nov 2012 04:00 AM PDT

Konvoi Kembara Oren disekat di Sungai Siput

Satu konvoi yang diketuai pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK) Mazlan Aliman dilaporkan disekat oleh sekumpulan individu ketika cuba memasuki kawasan Felda Lasah di Sungai Siput, Perak.

Laman Harakahdaily melaporkan, Mazlan turut dikasari oleh beberapa orang individu dalam kejadian pada kira-kira jam 10 pagi itu.

"Kemungkinan lebih dari 100 orang yang menghalang dan mengepung kenderaan kami dan jumlahnya bertambah ramai.
"Kebanyakan mereka memakai baju berlogo Umno dan BN," katanya seperti dipetik Harakahdaily.
Gambar yang disiarkan bersama laporan itu menunjukkan sekumpulan individu berhimpun di antara beberapa buah kenderaan di atas sebatang jalan.

Ia juga menunjukkan kumpulan tersebut membawa bendera BN dan juga poster yang tertera slogan "Mazlan Aliman jangan rosakkan masa depan Felda".

Laman itu juga melaporkan, sekurang-kurangnya 10 orang anggota polis turut berada di tempat kejadian.

Dilaporkan, konvoi bersama 20 kenderaan dalam program Kembara Oren Selamatkan Felda – satu acara anjuran Lajnah Tanah dan Pembangunan Wilayah PAS Perak dengan kerjasama ANAK.

Program yang mensasarkan golongan peneroka itu, menurut Harakahdaily, bertujuan memberi penerangan mengenai isu berhubung Felda.

ANAK sebelum ini giat mengadakan siri bantahan ke atas usaha penyenaraian Felda Global Ventures Holding ke Bursa Malaysia.

NGO berkenaan juga mengadakan satu perhimpunan disertai 5,000 orang pada pertengahan Julai lalu bagi menyampaikan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong berhubung usaha penyenaraian tersebut.- Malaysiakini


PANAS: Satu lagi rakaman bocor tersebar...

Posted: 03 Nov 2012 02:45 AM PDT

Satu lagi rakaman 'bocor' untuk burukkan Guan Eng

Pejabat ketua menteri Pulau Pinang menjalankan satu siasatan selepas satu laman web pro-MCA, Souminews menerbitkan satu rakaman audio dengan judul provokatif "Mendedahkan rakaman audio rahsia Lim Guan Eng & Cheong Yin Fan (Revealing Lim Guan Eng & Cheong Yin Fan's secret audio recording)".

Bagaimanapun, rakaman berkenaan dikenalpasti sebagai rakaman daripada satu sidang media yang diadakan ketua menteri Pulau Pinang itu pada 18 Julai.

Cheong yang dinamakan dalam rakaman itu berkata, wartawan yang membuat liputan majlis tersebut memiliki rakaman percakapan di antara beliau dan Lim itu.

"Ia adalah mengenai peruntukan untuk pendidikan Cina. Ketua menteri tidak menghadapi apa-apa krisis mengenai (perkara ini)," kata setiausaha akhbar Lim itu dalam satu kenyataan semalam.

Tambahnya, perbualannya dengan Lim pada sidang media tersebut juga bukan rahsia kerana disaksikan oleh semua individu yang hadir termasuk petugas media.

Cheong menjelaskan, sidang media itu berlangsung selepas Lim berucap di satu persidangan anjuran Invest Penang di E&O Hotel pada 18 Julai lalu.

Sidang media berkenaan adalah untuk mematahkan hujah timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin bahawa BN "adil" dalam semua peruntukan kepada semua sekolah.


Antara Ustaz ngan Kosmo, sapa hampa nak percaya

Posted: 03 Nov 2012 12:22 AM PDT



Isu Al Arqam : Respon Dari Ust Badrul Amin

Majlis Jamuan makan "Kenduri Mega" mlm tadi adalah anjuran Global Ikhwan dan bukan Arqam. Jemputan hanya bersifat umum dan tiada jemputan khusus utk sy. Sy dtg bersama istri dan anak2 utk makan sambil menikmati persembahan kesenian Islam sambil bersantai.

Sy d letak d meja tamu sbb rasa hormat mereka dan mmg khemah lain xda meja pun. Ahli jamaah Ikhwan
mengenali kami kerana istri saya sering membeli keperluan dapur d pasaraya Ikhwan sbb ia menyediakan produk makanan buatan org Islam.

Anak istri sy juga sering kesana membeli pakaian d butik ikhwan. Laporan Kosmo yg kononnya sy adalah salah seorang dari AJK penganjur prog mlm td adalah berniat jahat dan tidak bertanggung jawab.

Saya langsung tiada kaitan apa2 dgn organisasi Ikhwan jauh sekali dari memegang sebarang jawatan.. Kehadiran sy tidak ada sebarang agenda peribadi mahupun politik.


Kisah tiga orang Cina... [BACA]

Posted: 02 Nov 2012 08:55 PM PDT

Yang membela Islam tiga orang Cina

Oleh Subky Latif

HAMPIR menitis air mata menahan sebak melihat yang membela Islam dicerca Dr. Chua Soi Lek dan pemimin MCA ialah orang Cina dipercayai ketiga-tiganya bukan Islam.

Jika yang sensitif apabila Islam dicerca ialah orang Islam, orang PAS dan orang yang beriman, tiada suatu yang luar biasa kerana orang Islam tidak wajar membisu apabila agamanya dicerca.

Tetapi amat menakjubkan apabila rakan-rakan Cina yang tampil menyifatkan Soi Lek dan MCA menghina Islam seperti yang disuarakan oleh Anthony Loke, MP DAP Rasah, kolumnis SIANG MALAM di Harakah, Lim Hong Siang dan seorang penulis lagi Sarena Tay.

Pada mereka apa yang cakap oleh Soi Lek dan semua pemimpin MCA dalam perhimpunannya dua hari pada 20 Oktober lalu adalah menghina Islam, hudud dan PAS.

Mereka bukan orang Isalam, bukan beriman dengan hudud dan bukan pejuang PAS. Mereka adalah pembawa berita sebenar dan pembuka mata, sesuai dengan ajaran ilmu kewartawanan iaitu berita adalah maklumat berunsur kejutan seperti anjing digigit orang. Bukanlah berita lagi kalau orang digigit anjing.

Hujah biasa jika yang membela Islam itu orang, kerana adalah tanggungjawab orang beriman membela dan menegakkan Islam dan hukum-hukumnya. Tetapi ia adalah pembuka mata ada wibawa apabila orang yang tiada kepentingan dengan Islam dan hudud mengira Islam dan hudud telah dicemuh.

Mereka tidak bercadang untuk mendaulatkan Islam seperti yang PAS perjuangkan dan jaga mahu hudud menjadi perundangan seperti yang dituntut oleh Islam, tetapi mereka tidak melihat bijak dan rasional apabila Islam dan hudud dihina begitu rupa.

Kewajaran mereka berbuat demikian bukan untuk melihat Islam itu daulatkan tetapi tindakan MCA itu menggamit keserahan di kalangan rakyat dan negara. DAP belajar dari keterlanjuran pemimpinnya Karpal Singh pernah berkata langah mayatnya jika Islam diperundangkan. Ia pernah menimbulkan ketegangan di kalangan orang Islam dan ia menyukarkan DAP untuk menembusi pasaran pengaruh politik.

Kesilapan itu telah dibaiki, Karpal dan DAP tidak lagi dilihat oleh umat Islam di luar UMNO sebagai pencetus ketegangan.

Ketiga Cina itu termasuk ketua pemuda DAP, Anthony Loke mahu mewujudkan suasana negara yang aman, adil dan harmoni, menolak provokasi dan penghinaan terhadap Islam yang lakukan oleh MCA itu.

Lebih menjolok mata Perdana Menteri Najib telah diperalatkan oleh MCA dalam politiknya untuk menyerang Islam dan hudud itu. Soi Lek menjemput Najib merasmikan perhimpunannya dan lepas itu menggunakan perhimpunan itu untuk menyerang hudud dan PAS. Dengan sendirinya ia menyerang dan menghina Islam.

Syukur orang Islam dapat mengawal sabar dan pendirian tidak bangun menyeru pejabat MCA dan premis kepunyaan Cina. Tetapi ia telah mengguris perasaan orang Islam. Siapa yang dapat menghalang kalau ada orang Islam yang bangkit bertindak kasar kepada masyarakat Cina.

Walaupun ketiga anak Cina memunyai rasa setiakawan yang tinggi terhadap PAS yang ada pakatan dengan DAP, tetapi tindakan spontan mereka atas kecetekan Soi Lek dan MCAnya adalah untuk mengelakkan ketegangan berlanjutan antara kaum di negara ini.

Bagi membendung api perkauman yang belum benar-benar padam, Sarena Tay menyeru orang Melayu beramai-ramai menyokong PAS. Jika orang Melayu tidak lagi dalam UMNO, maka perkauman boleh diredakan. Tidak lagi orang yang hendak menyokong MCA. Jika MCA dapat dilumpuhkan, kuranglah puak yang berani mencerca Islam.

Malaysia beruntung ada tiga Cina seperti itu dan orng seperti mereka dipercayai ramai


Agak-agak, sapa dia pakar provok neh...

Posted: 02 Nov 2012 07:05 PM PDT

Ca tengok gambar neh betul-betul...
Pelik tak...

Jangan tak tau plak, Telok Panglima Garang tu terletak kat Selangor. Negeri terkaya yang dikuasai oleh Pakatan Rakyat. Dan Roket neh plak adalah sekutu dalam Pakatan Rakyat...

Kalau nak dikatakan roket yang buat kerja tak senonoh ni kat Selangor, memang susah nak caya... Kan ka depa tu kamcheng maaaa...

Masyarakat Cina cukup susah nak percaya pada kaum lain... tapi kalu kepercayaan tu dah ade.... memang payah nak dibuangkan...

Tengok pada gambar... cam kenai ja kerja neh. Ya la macam kerja setan-setan yang dikenali... hehe... Macam kata Madey la, macam nak provok ja...


Alasan Nazri yang paling tak boleh blah...

Posted: 02 Nov 2012 03:22 PM PDT

Sharizat tak tahu apa yang suaminya lakukan – Nazri pulak tak tahu apa yang anaknya lakukan

Hampir sama saja nampaknya jawapan Nazri berikan bila didedahkan bahawa anaknya menggunakan Hummer milik Micheal Chia dengan jawapan Sharizat bila didedahkan ahli keluarganya menyalahgunakan dana untuk NFC.

Dalam kes NFC yang melibatkan RM250Juta dana awam yang diguna ikut suka depa oleh ahli keluarganya, Ketua Wanita UMNO mendakwa beliau tidak tahu suaminya membida Projek Fidlot Nasional (NFC).

Shahrizat berkata, Salleh tidak pernah membincangkan perkara itu dengannya dan sepanjang berkahwin selama 33 tahun, mereka juga tidak mencampuri hal urusan kerja masing-masing.
"Saya dapat tahu tentang NFC melalui suami dan media," kata Shahrizat.
Katanya, suami dan tiga anak mereka, Wan Shahinur Izmir, Wan Shahinur Izran dan Wan Izzana Fatimah Zabedah juga tidak pernah meminta bantuannya mendapatkan projek itu dan beliau tidak terbabit dalam proses kelulusan serta menguruskan syarikat National Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFCorp).

Dalam isu anak Nazri Aziz menggunakan Hummer milik Micheal Chia yang pernah ditahan di Hong Kong kerana menyeludup RM40 Juta tunai suatu masa dulu pula.. jawapannya juga dia tidak tahu menahu.

Kata Nazri "Saya tidak tidur dengan anak saya, Saya bukan gay lagipun anak saya bukannya isteri saya, bukan kekasih saya. Apa yang dia lakukan dia tidak pernah beritahu kepada saya."
KUALA LUMPUR, Oct 1 — Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz said today he does not see any wrong in his son's alleged use of a car belonging to Michael Chia, pointing out that Nedim's relationship with the Sabah timber trader has no connection to his integrity as a Cabinet minister.
He told reporters that he does not police Nedim's every movement as the latter is an adult, adding that if his son was indeed using Chia's car, it was a personal arrangement between him and Chia.
"I don't sleep with my son. I am not gay (homosexual). My son is not my wife, my son is not my lover. What he does, he doesn't tell me.
"That is between my son and Michael Chia. If he (Chia) wants to give [Nedim] a Hummer or a Ferarri, it is Michael Chia's business… its not like he (Chia) is giving it to me… and I am the minister, not my son," Nazri told reporters when approached in Parliament today.
Nazri was responding to PKR strategy director Rafizi Ramli who had earlier accused him of conflict of interest for allegedly defending Chia when his son, Nedim, has been using a luxury vehicle registered to Chia's name ~ The Malaysian Insider
Sharizat tak tahu apa yang suaminya lakukan.. Nazri Aziz pulak tak tahu apa yang anaknya lakukan sebabnya anaknya bukan isterinya.

Sibuknya hidup pemimpin UMNO ni ya.. Isteri tak tahu apa suami lakukan, Bapa pula tak tahu apa anak lakukan.

Tapi.. Hummer menjalar pergi balik depan mata tu takkan lah tak tergerak dihati untuk bertanya datangnya dari mana? sebab harganya bukan RM50K tapi hampir RM500K.




Tiada ulasan: