Sabtu, 3 November 2012

Addin

Addin


Apabila Profesor Kangkung Bersuara..

Posted: 03 Nov 2012 03:30 PM PDT

Inilah apabila profesor kangkung bersuara.. apa yang di tuturnya tak menampakkan beliau seorang yang di gelar professor. Prof.. cubalah bagi kenyataan yang tidak memihak kepada sesiapa pun. Contohi sikap tokoh akademik seperti Prof Abu Bakar dan Dr. Mazlee Malik.

Sepatutnya sebagai seorang professor buatlah sedikit kajian berkenaan impak sekiranya Presiden Pas bertanding dengan Presiden Umno di parlimen Pekan.

Yang ramai warga Pekan  sudah tau yang Najib ini sudah tewas pada PRU tahun 1999. Hanya campurtangan 'tangan ajaib' yang membuatkan Najib menang tipis..

Hadi wajar lawan Najib di Pekan

PETALING JAYA: Datuk Seri Abdul Hadi Awang layak menetang Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam piihan raya umum ke 13, kata penganalisis politik Datuk Zainal Kling.

Bagaimanapun, beliau mengingatkan Presiden PAS itu tidak mungkir janji kerana orang Islam tidak boleh bercakap bohong.

"Jangan sekadar bercakap tetapi apabila tiba masa mengundurkan diri. Jangan bikin politik saja tetapi akhirnya tidak jadi lawan. Orang Islam tidak boleh mungkir janji, kalau kata lawan, dia mesti lawan.

"Saya bimbang jadi gimik politik saja," kata Zainal ketika diminta mengulas kenyataan Abdul Hadi beliau bertanding di pekan jika diarahkan oleh PAS.

Presiden PAS itu membuat kenyataan itu dalam satu program parti di Kuala Terengganu kelmarin.

Zainal, bagaimanapun, menganggap jika hasrat Abdul Hadi itu menjadi kenyataan, ia lawan yang sepadan.

"Saya mengalu-alu keyataannya mahu mencabar Najib di Pekan iaitu kawasan yang dipilihnya sendiri. "Hadi layak kerana beliau Presiden PAS, manakala Najib pula Presiden Umno. Presiden lawan Presiden," tambah Zainal.
Bagaimanapun, Zainal bimbang kerana pemimpin PAS lain akan menghalang hasrat Abdul Hadi itu. ~fmt



Iklan





Gambar Ribuan Hadiri Himpunan Kebangkitan Rakyat Walaupun Dalam Hujan..

Posted: 03 Nov 2012 09:37 AM PDT























Iklan




Panas!! Senarai MP Dan Adun BN Sabah Bakal Sertai Pakatan Rakyat

Posted: 03 Nov 2012 08:22 AM PDT


Selepas Ahli Parlimen Beuafort YB Datuk Seri Lajim Hj. Ukin dan Ahli Parlimen Tuaran YB Datuk Wilfred Boomboring, ada tiga nama lagi diperayai akan menyusul dalam masa terdekat.

Mereka adalah Ahli Parlimen Penampang YB Tan Sri Bernard Dompok, Ahli Parlimen Ranau YB Siringan Gubat dan Ahli Parlimen Putatan YB Datuk Dr. Marcus Mojinggoh.

Manakala di peringkat ADUN Sabah pula mereka yang dijangka akan turut berbuat demikian ialah ADUN Moyog YB Donald Peter Mojuntin, ADUN Kuala Penyu YB John Teo Mau Sing, ADUN Kuamut YB Masiung Banah, ADUN Paginatan YB Datuk Ewon Ebin, ADUN Bingkor YB Justin Guka dan ADUN Nabawan YB Datuk Bobby Suan.

Enam orang kesemunya.. Sama-samalah kita tunggu pengumuman rasmi MP dan Adun BN yang bakal sertai Pakatan Rakyat..

Ini kalilah!!



Iklan



Gambar Sekitar Himpunan Kebangkitan Rakyat Di Seremban

Posted: 03 Nov 2012 04:50 AM PDT


Biarpun hujan lebat turun sejak jam 2 petang tadi, namun kehadiran orang ramai ke sini tidak putus-putus sejak tengah hari.

Tirai program dibuka kira-kira jam 4 petang ini sejurus hujan mula reda dengan ketibaan hampir 200 motor berkuasa tinggi yang berkonvoi dari Stadium Paroi ke tapak program di sini.

Ketibaan mereka turut disambut dengan paluan gendang dan alat musik tradisional dari tiga kaum iaitu Melayu, Cina dan India.

Pada ketika ini, sudah hampir 5,000 orang memenuhi tapak program biarpun program utama dengan kehadiran pemimpin utama PAS, PKR dan DAP hanya malam ini.

Keadaan padang yang becak tidak sedikitpun menyukarkan orang ramai untuk berada di tengah-tengah padang.

Sementara itu pihak penganjur turut menyediakan kerusi kepada orang ramai yang hadir.

Petang ini juga turut berlangsung ucapan pembukaan dari ketiga-tiga ketua pemuda PAS, PKR dan DAP negeri.

Dan sekarang ini pula berlangsung konsert nyanyian artis-artis yang telah bersama Pakatan termasuk Aisyah dan Dayangku Intan.











Iklan



Gambar Sambutan 'Hambar' Rakyat Sarawak Di Jelajah Merdeka Rakyat

Posted: 03 Nov 2012 03:37 AM PDT


Siri Jelajah Merdeka Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) di Sarawak, semalam, 2hb Nov 2012, mengundang demam kepada para pemimpin Sarawak dan UMNO/BN.

Kawasan pendalaman yang terkenal sebagai fixed deposit dan kubu kuat Barisan Nasional sudah retak dan menunggu pecah berderai pada PRU 13 nanti.

Rumah panjang yang dulu terlalu sukar pemimpin PR nak membuat ceramah kini di rumah panjang Udam, Kanowit telah membuktikan yang warga Sarawak dari pendalaman sudah maukan satu perubahan besar berlaku dalam pemerintahan negara demi menjaga masa depan mereka.

Begitu juga sambutan di Kabong Saratok, Sarawak. Ribuan penduduk tempatan keluar beramai-ramai mendengar ceramah DSAI.Kini rakyat disana sudah mula sedar, parti mana yang mampu membela nasib mereka.







Iklan


Awas!! Pencacai Umno Bakal Menumpahkan Darah Di Seremban Petang Ni?

Posted: 02 Nov 2012 11:50 PM PDT


SEREMBAN – Beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) negeri ini bersepakat menghalang penganjuran Program Himpunan Kebangkitan Rakyat di negeri ini jika pihak penganjur tetap berdegil mengadakannya esok(hari ini).

Semalam, kira-kira 50 orang terdiri daripada 15 NGO berkumpul di hadapan tapak program itu bakal berlangsung di Taman Seremban Jaya sebagai tanda protes selain turut mendesak pihak polis mengambil tindakan. Pemangku Setiausaha Agung Gabungan NGO Malaysia, Mohd Arafat Muhammad berkata, sekalipun Akta Perhimpunan Aman2012 menyebut sebarang perhimpunan tidak memerlukan permit, namun ia dikhuatiri akan menimbulkan kejadian tidak diingini.

"Kami marah dan geram terhadap penganjuran program itu dan mahu pihak penganjur membatalkannya dengan memilih negeri lain yang berada di bawah kepimpinan Pakatan Rakyat (PR)."Jangan menyibuk dan kacau Negeri Sembilan, pergilah negeri sendiri. Kami NGO telah sepakat jika ia terus diadakan, kami akan menghalang dan membantah 100 peratus," katanya.

Menurutnya, tiada apa yang perlu dibangkitkan oleh PR dengan menganjurkan program itu kerana negara ini berada dalam keadaan aman.Sementara itu Pengerusi Gerakan Memartabatkan Pejuang Negara (GMPN) Malaysia, Mejar (B) Razali Zakaria berkata, tujuan bantahan itu dibuat kerana mereka yakin program itu akan menimbulkan huru-hara.Katanya, keamanan yang dimiliki negara tidak sepatutnya dimusnahkan dengan menjadikannya sebagai bahan politik. program ini adalah untuk bahan politik mereka bagi menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13," katanya.

Razali berkata, polis diharap dapat bertindak segera dengan mengharamkan program itu diadakan kerana dikhuatiri insiden perhimpunan Bersih akan berlaku di Negeri Sembilan."Jadi, kami barisan NGO telah membuat laporan polis pagi tadi (semalam) sebagai tanda bantahan.

"Jika polis tidak bertindak, jangan salahlah NGO jika kami bertindak pada hari program itu berlangsung dan kami tidak bertanggungjawab jika ada berlaku kemalangan atau pertumpahan darah," katanya.Antara NGO yang hadir, GMPN, Pekida, Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Rantau, Pertubuhan Islam Gabungan Amal (Pertiga) Negeri Sembilan, Pertubuhan Belia, Putera dan Al-Ehsan. ~sinar



Iklan


Iklan


Gambar Rumah Pemimpin Wasatiyyah

Posted: 02 Nov 2012 09:39 PM PDT


KUALA LUMPUR 2 November: Pentadbiran Perdana Menteri (PM) yang gemar berbelanja mewah dan boros tetapi pada masa sama cuba menonjolkan imej berjiwa rakyat menimbulkan persoalan di mana sebenarnya konsep wasatiyyah yang diuar-uarkan beliau.

Ketua Srikandi KEADILAN, Siti Aisyah Shaik Ismail mengulas kos penyelenggaraan kediaman rasmi Datuk Seri Najib Razak dan Timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin bagi tempoh 2008 hingga 2011 sebanyak RM12,094,707.06.

"Pembaziran yang dilakukan PM dan TPM sebenarnya boleh dikawal kalau benar Najib ikut amalan wasatiyyah."Peliknya kenapa dalam isu ini konsep wasatiyyah yang diamal Najib tidak selari. Sebaliknya duit dibazirkan sesuka hati," kata Aisyah ketika dihubungi.

Perbelanjaan tersebut juga menimbulkan keraguan adakah benar jumlah itu untuk kos penyelenggaraan seperti dilapor atau digunakan untuk tujuan lain."Laporan tidak menyatakan secara terperinci, jadi penggunaan wang itu tetap diragui kerana membabitkan jumlah wang yang besar."Kalau betul selenggara, sepatutnya diberikan laporan secara jelas, bukannya beritahu hanya jumlah yang digunakan," ujarnya.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz dalam jawapan bertulis kepada soalan yang dikemukakan oleh Ahli Parlimen Padang Terap, Mohd Nasir Zakaria di Parlimen memberitahu, kos penyelenggaran kediaman rasmi PM – Sri Perdana bagi tahun 2008 sebanyak RM1,896,616.80, 2009 (RM1,686,616.80), 2010 (RM1,520,514.00) dan 2011 (RM1,873,654.20).

Manakala kos penyelenggaraan kediaman TPM – Sri Satria pula pada 2008 ialah RM1,129,992.00), 2009 (RM1,130,007.26), 2010 (RM1,401,502.00) dan 2011 (RM1,455,804.00)."Kita kesal dengan sikap Najib yang tidak pernah memikirkan kesusahan yang ditanggung rakyat, sanggup berhabis untuk bermewah-mewah sedangkan kebajikan rakyat dinafikan," kata Aishah.12 Mac lalu, Najib menegaskan kerajaan memperkenalkan konsep wasatiyyah sebagai pemangkin kepada Gagasan 1Malaysia.

Ekoran itu, kerajaan telah mengumumkan penubuhan Institut Wasatiyyah yang akan diletakkan di bawah Jabatan Perdana Menteri manakala kerusi wasatiyyah diwujudkan di Universiti Malaya yang akan menjadi pemangkin kepada gerakan kesederhanaan di Malaysia. ~kd



Iklan


Maklumat Bocor!! Najib Bakal Gantung Nazri Aziz Minggu Depan?

Posted: 02 Nov 2012 07:16 PM PDT

Dari sumber maklumat dalaman UMNO wisma putra, nazri aziz bakal di gantung oleh najib razak kerana najib mahukan kesemua MP dan ADUN BN bersih dari sebarang skandal yang buruk dan tuduhan hitam, dari maklumat yang era pasca terima, nazri aziz akan di gantung minggu hadapan oleh tim najib sebagai menteri undang undang dan ahli parlimen bagi membersihkan namanyaatas tuduhan menerima rm 3 juta dari kes penggubahan wang haram rm 40 juta umno sabah.

Arahan ini bagi membuktikan UMNO telus dalam kes RASUAH! nazri akan di jadikankambing hitam terbaru bagi umno untuk memenangi pilihanraya umum ke 13.berikut adalah jawapan nazri aziz yang semakin tertekan dengan tekanan dalaman dari kem umno wisma putra.

Nazri Aziz hari ini mengakui mengenali Michael Chia tetapi menafikan tuduhan bahawa beliau membersihkan nama Cukong balak itu berkenaan dakwaan rasuahnya, Nazri menerangkan bahawa beliau menjawab soalan mengenai Chia yang didakwa menyeludup wang rm 40 juta dari hongkong untuk Ketua Menteri Sabah Datuk Musa Aman kerana tugasnya sebagai menteri undang undang,

Saya menteri saya tidak ada kepentingan peribadi dan saya tak tahu saya ada kepentingan, apa kepentingan saya ada - nazri aziz pengarah strategi PKR Rafizi Ramli pagi ini menuduh beliau mempunyai kepentingan mempertahankan Chia kerana anaknya Nedim telah menggunakan kenderaan mewah didaftarkan atas nama Chia.

Menteri itu berkata beliau tidak hairan dengan tuduhan Rafizi sambil menggelarkan pemimpin PKR tersebut sebagai bukan siapa siapa seperti hanya gigitan nyamuk dan perasan, nazri azizi mengingatkan Rafizi bahawa jawapan beliau di dalam Parlimen dalam kontroversi itu kerana ia datang dari Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia SPRM dan Jabatan Peguam Negara agensi yang menangani kes tersebut.

Nazri menegaskan kedua dua badan tersebut ''bebas'' dan kerajaan tidak mempunyai hak untuk menutup kes, Saya tidak ada kuasa dalam SPRM jadi saya tak boleh menutup kes, mereka bebas jadi bagaimana saya nak dirasuah jika saya tidak ada kuasa?

Nazri aziz nazri aziz baru baru ini memberitahu Dewan Rakyat kerana Chia tidak ditahan di Hong Kong dengan 16 juta dolar Singapura RM 40 juta dan beliau mengetahuinya bila pegawainya memberitahu, Saya pun tidak tahu bahawa Chia tidak ditahan, Chia didakwa mempunyai kaitan dengan Musa Aman pada April lalu oleh Sarawak Report yang mendakwa beliau juga meninggalkan Lapangan Terbang Antarabangsa Chek Lap Kok Hong Kong dengan wang bernilai RM40 juta dalam matawang Singapura.

Dalam sidang media Rafizi hari ini berkata bahawa ICAC badan pencegah rasuah di Hong Kong menutup kesnya selepas tidak dapat kerjasama dengan SPRM.  Bagaimana saya boleh mempengaruhi mereka? Saya tak boleh, Jawapan mereka bukan jawapan peribadi.

Laporan terkini dari kebocoran kem wisma putra, UMNO sudah siasat kes yang mendakwa nazri terima rm 3 juta dari chia minggu lepas, nasib menteri undang undang ini bakal sama senasib dengan bekas menteri jaga masyarakat. ~tiewnama



Iklan




Tiada ulasan: