Khamis, 15 November 2012

PERAKITE

PERAKITE


EJEN TERGAMAK TIPU DUIT JEMAAH UMRAH

Posted: 15 Nov 2012 03:58 AM PST


Seorang pemilik syarikat ejen pelancongan mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen pada Rabu terhadap 34 pertuduhan menyalah guna wang jemaah untuk menunaikan umrah berjumlah RM291,250.
Jamlee Mohd Zid, 41, didakwa menyalahguna wang tersebut bagi kegunaan peribadi.
Tertuduh didakwa melakukan kesalahan itu terhadap 34 individu di syarikat J&J Mesra Travel & Tours Sdn Bhd, Bukit Baru di sini antara 17 Ogos 2011 dan 12 April 2012 mengikut Seksyen 406 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum 10 tahun dan sebatan dan boleh dikenakan denda, jika sabit kesalahan.
Hakim Ahmad Sazali Omar kemudian membenarkan tertuduh diikat jamin RM60,000 dengan enam penjamin bagi kesemua pertuduhan serta menetapkan 12 Disember depan bagi sebutan semula kes itu.
Pendakwaan dijalankan Timbalan Pendakwa Raya Nor Shazwani Ishak manakala tertuduh tidak diwakili peguam. 

Malu nyer Hee... si katak Lompat.. MCA tak terima

Posted: 15 Nov 2012 03:54 AM PST


Malu nyer katak lompat betina ni. Mana nak sorok muka apabila MCA (BN) menafikan bersetuju penyandang Hee Yit Fong menjadi calon bertanding kerusi DUN Jelapang pada PRU13.
Sekarang sudah terang lagi bersuluh, pompuan yang sepakat dengan Adun Behrang Jamaludin Radzi dan Adun Changkat Jering Osman Jailu jangan harap menjadi calon lagi. 
Hee sebenarnya mendahului PM dan Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek. Nampak sangat Hee berbohong... biasanyalah dah dekat2 PRU ni.. amacam dua sahabat baiknya itu , di samping Ahli Parlimen Bagan Serai yang sudah tidak kendengaran berita.
Chua berkata parti itu tidak pernah berbincang hal itu dengan PM mengenai kerusi di Perak.
"MCA bahagian Jelapang dan saya belum mempertimbangkan cadangan untuk membenarkan orang luar bertanding atas tiket MCA," katanya.
Pada Rabu, Hee berkata beliau akan mempertahankan kerusinya serta mendakwa Presiden BN, Datuk Seri Mohd Najib akan mengumumkan maklumat lanjut mengenainya tidak lama lagi.
Hee memenangi kerusi Jelapang atas tiket DAP pada 2008 namun beliau meninggalkan parti itu dan menjadi wakil Bebas yang menyokong BN
Semasa menjadi Timbalan Speaker DUN di bawah Pakatan Rakyat, Hee dikatakan memang banyak membuat karenah dengan meminta pelbagai perkara untuk kemudahan dan kepentingan dirinya sebagai speaker, walaupun tidak termasuk dalam kemudahan yang sepatutnya disediakan.

Tiada ulasan: