Ahad, 18 November 2012

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


halang peguam buat taklimat di malaysia mengesahkan kerajaan malaysia yang di ketuai oleh najib haprak memang terlibat dengan skandal scorpene

Posted: 18 Nov 2012 08:35 AM PST

Tindakan kerajaan menghalang dua peguam Perancis ke Malaysia mengukuhkan dakwaan rasuah dalam pembelian Scorpene.

Halangan akan menguatkan persepsi masyarakat dunia bahawa kerajaan Malaysia mengamalkan rasuah (dalam kes Scorpene). Perkara ini mencemarkan imej Malaysia sendiri

Kalau kerajaan telus, kalau tidak ada rasuah, kenapa takut? Ini sebagai mengulas jawapan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin Hussein kelmarin.

Kelmarin, Hishamuddin menyatakan peguam terbabit, Wiliam Bourdon dan Joseph Breham akan ditahan jika hadir ke Malaysia dan meminta mana-mana pihak tidak mempolitikkan ‘keputusan yang dibuat.

Kes mengenai Scorpene difailkan di Mahkamah Perancis kerana kerajaan enggan menjalankan siasatan.
Sebab itu  perlu di adakan taklimat di parlimen. Bukan sahaja Pakatan Rakyat, malah ahli parlimen BN juga boleh mendengar status siasatan..

Kita  hairan dengan alasan kerajaan bahawa taklimat itu kononnya mengancam keselamatan.Sebelum ini mereka ganggu Suaram. Sekarang halang peguam dengan memperguna jabatan Imigresen dan Polis. Ini dolak dalik mereka yang ketakutan.

Sebelum ini, kedua-duap peguam berkenaan dijadual memberi taklimat berhubung kes Scorpene di parlimen pada 22 November ini.Surat jemputan rasmi kepada mereka diserahkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 7 November 2012 lalu.

Pada Julai 2011, kerajaan bertindak menghantar pulang William Bourdon ketika tiba di KLIA untuk memberi taklimat pada majlis makan malam Suaram di Petaling Jaya.

kerajaan hipokrit bela nasib mangsa rogol tapi beria ia membela menteri perogol amah...

Posted: 17 Nov 2012 05:56 PM PST

rumah banglo robengah hasil paksaan menteri tua perogol x sedar diri buat surat palsu untuk melepaskan diri dari tuduhan..

perogol tua dan   amah mangsa rogol

Kita  mempersoal sikap hipokrit kerajaan dalam membela mangsa rogol, tetapi tidak menyiasat kes rogol amah yang didakwa membabitkan Menteri Kabinet.

Kita puji tindakan kerajaan dalam membela nasib wanita teraniya, tapi hentikan sikap hipokrit, siasat juga isu menteri rogol amah beberapa tahun lepas.

Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman dilapor mengecam kes rogol warga Indonesia di Pulau Pinang dan terbaru, Seremban, Negeri Sembilan.Setakat kecam ajer tak ada langkah pro action  buat apa....budak kecik pun buat macam tu..

Kedua-dua isu itu melibatkan hubungan antarabangsa dengan Indonesia, tapi mentang-mentang ia berprofil tinggi semua takut untuk siasat, bukankah ini menganiya mangsa juga?”

Pada awal 2011, Malaysia digemparkan dengan beberapa pendedahan mengenai keterlibatan Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim dalam kes rogol melibatkan pembantu rumahnya, Robengah yang berasal dari Indonesia.

Isu tersebut dihebahkan sebuah NGO kebajikan pekerja Indonesia, Migrant Care yang memberitahu kejadian tersebut berlaku pada 19 Februari 2007 dan mangsa dikatakan telah diugut untuk mendiamkan perkara tersebut.

Banyak pihak telah membuat laporan polis berhubung kes itu namun sehingga kini, tiada siasatan.Justeru, kita minta Perdana Menteri hentikanlah dari pentadbiran hipokrit dan diskriminasi dalam menjatuhkan hukuman.

Robengah sebelum ini mendakwa diperkosa majikannya di Malaysia, seperti mana laporan NGO Migrant Care pada 23 Julai 2007.Bagaimanapun, beliau kemudian menafikan perkara itu dalam surat ditandatangani bertarikh 7 Januari 2011, menyatakan beliau tidak menghadapi sebarang masalah sewaktu bekerja di Malaysia.

Baru-baru ini, Robengah didakwa hidup mewah hingga mampu membina rumah dianggar bernilai RM100,000 di negara asalnya.Lalu kita turut mempersoal bagaimana Robengah, yang bekerja selama lapan tahun di kediaman Rais mampu membina rumah mewah di Banjanegara, Indonesia.

Sedangkan,gaji Robengah hanya sekitar RM300 sebulan, sebelum dinaikkan RM500 selepas beberapa tahun.
Ada bukti gambar rumah berkenaan. dan Robengah juga sehingga kini beliau masih tidak bekerja.

Dalam pada itu,  surat  palsu yang muncul selepas empat tahun kes itu berlaku secara tidak langsung ‘menyelamatkan’ Rais daripada tuduhan itu.

 

baca di sini

 

Kes Rais vs Sharpshooter....petanda buruk bila para pemimpin PR buat tak peduli....

 

pelik sungguh...kerajaan bini najib (BN) masih biarkan bapak menteri buaya dalam kabinet...apaaaaa....ada terhutang bodi ke dengan malaun ini....!!!!.

 

sape menteri cabul yang rogol amahnya...rais yatim,jarjis menjarjis atau menteri porno UMNO/BN yang kaki dot dot dot.....muakakakakakaka....!!!!

 

bertahun tahun rais yatim dan geng pukimak UMNO seronok menuduh orang lain kaki peliwat rupa pelawak yang terkena batang hidung sendiri....padan mukaa......!!!!

 

jadi hamba seks menteri perogol anak yatim Robengah mampu bina rumah RM100K.. ?????

 

bekas amah kata biar tuhan aje yang balas perbuatan menteri tua yang pancut ke atas dirinya...!!!

 

 

Tiada ulasan: