Nuffnang

Pengikut

PENYAPU SIAL

sumber :-

PENYAPU SIAL


konspirasi jijik jilat punggung UMNO dan sultan Johor...Bukit Aman di gesa tubuh jawatankuasa siasat polis salah guna kuasa...!!!

Posted: 09 Nov 2012 05:06 PM PST

Ahmad Abdul Jalil bersama laporan polis yang dibuat kelmarin bersama peguamnya Fadiah Nadwa Fikri

Juruukur bahan yang didakwa menghina Sultan Johor di laman Facebook hari ini membuat laporan polis menggesa satu siasatan dijalankan terhadap pihak polis yang bertanggungjawab dalam siasatan terhadapnya kerana dakwanya telah menyalahgunakan kuasa mereka.

Ahmad Abdul Jalil, 27 yang ditemani keluarganya, beserta peguam hadir ke Ibu Pejabat Polis Daerah Petaling Jaya pada jam 3.30 petang hari ini turut meminta Ibu Pejabat Polis Bukit Aman untuk menubuhkan satu jawatankuasa khas bagi tujuan tersebut dan juga demi keselematan dirinya dan keluarga.

“Ahmad menuntut pihak polis menyiasat anggota mereka yang terlibat dalam kes ini telah menyalahgunakan kuasa mereka apabila menggeledah rumah keluarganya tanpa waran serta tidak memberikan hak kepadanya untuk berjumpa peguam dan keluarga.

“Kami (juga) meminta Bukit Aman untuk menubuhkan satu pasukan khas bagi memastikan keselamatan Ahmad dan keluarganya terjamin,” kata peguam yang mewakili Ahmad, Fadiah Nadwa Fikri.

Sementara itu, Ahmad ketika sidang media selepas laporan polis itu dibuat berkata, dirinya mengalami tekanan emosi akibat tindakan pihak polis semasa sesi soal siasat, di samping tidak memberi kebenaran kepadanya untuk bertemu keluarga dan peguamnya.

“Saya tiada niat untuk tarik perhatian umum ... (tetapi) ketika ditahan, saya tidak diberikan hak untuk jumpa peguam dan keluarga.

“Tuduhan mereka juga tidak berasas ... bukan saya yang lakukan perkara itu (hina Sultan Johor) ... saya bukan penjenayah,” kata Ahmad kepada pemberita.

Beliau juga meminta pihak polis diberikan kebebasan untuk menyiasat kes ini dan mengambil berat terhadap keselamatan dirinya.

“Bukit Aman perlu siasat dan ambil berat kes ini ... dan perlu diberikan kebebasan untuk menyiasat kes ini,” katanya lagi.

Ahmad semalam telah didakwa di Mahkamah Johor Baru atas dua pertuduhan, masing-masing di bawah Seksyen 233 (1) (a) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 di atas dakwaan menghina Sultan Johor di laman Facebook.

Beliau bagaimanapun mengaku tidak bersalah, dan telah dibebaskan dengan ikat jamin sebanyak RM5,000 bagi setiap pertuduhan.

Sebutan bagi kes ini akan didengar pada 28 November 2012 di Mahkamah Sesyen Jenayah 2 Johor Bahru.

Beliau sebelum ini telah ditahan di pejabatnya di Cheras, sebelum di bawa ke Johor oleh pihak polis.

UMNO dan MCA yang kuat menentang Islam tapi ustazah pelacur dan menteri agama perembat duit zakat bagi fatwa yang bercelaru

Posted: 09 Nov 2012 03:31 PM PST

seorang ustazah palsu yang sanggup mempersendakan agama Islam demi kepentingan politik kufur yang diterajui parti "Belaian Neraka"

Istilah ‘kafir harbi’ boleh terpakai jika DAP berterusan menentang Islam secara terbuka, kata Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Dr Mashitah Ibrahim di Parlimen hari ini.

“Sekiranya bukan Muslim menentang kepada Islam, mengeluarkan kenyataan seperti melabel bahawa syariah Islam itu ekstremisme, dengan terang menyebut tidak mahu Islam, tidak kiralah nak langkah mayat atau tidak, atau merasakan mempertahankan maruah Islam itu sebagai sesuatu yang membazir tenaga dan masa, maka jelas bahawa ia adalah menentang kepada Islam.”

Mashitah menjawab soalan ahli Parlimen PKR-Tanah Merah Amran Abdul Ghani yang ingin tahu sama ada DAP sememangnya dianggap sebagai ‘kafir harbi’.

Amran merujuk kenyataan pengasas Sekolah Agama Pondok Geting, Tumpat di Kelantan, Abdullah Sa’amah yang mengatakan adalah haram menyokong DAP kerana parti itu menolak Islam.

Mashitah bagaimanapun berkata dalam konteks Malaysia, istilah tersebut tidak membenarkan umat Islam berperang secara fizikal.

“Ia bukan satu istilah yang membolehkan sebarang hukuman bunuh diambil tetapi sebagai satu kajian sikap sama ada kita (Muslim) masih boleh terus berkawan dengan dia ataupun tidak…itu sahaja.

“Jadi tidak timbul soalan tuduhan yang boleh membawa kepada satu hukuman atau sebagainya,” katanya lagi.

Sebaliknya, beliau menegaskan mana-mana pihak yang menuduh seseorang sebagai ‘kafir harbi’ atau ‘kafir zimmi’ boleh didakwa di Mahkamah Sivil di bawah Peruntukan 298(A) Kanun Keseksaan kerana cuba menimbulkan rasa tidak senang hati yang boleh menjurus kepada perpecahan dan memudaratkan keharmonian negara.

“Jika disabitkan kesalahan boleh dipenjara bagi tempoh tidak kurang dari dua tahun dan tidak lebih lima tahun,” katanya.

Jamil: Tiada fatwa kafir harbi atau zimmi

KUALA LUMPUR - Sehingga hari ini tidak ada fatwa atau pandangan hukum berkaitan kedudukan orang bukan Islam di Malaysia sebagai kafir harbi atau kafir zimmi.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata, sebarang fatwa dan pandangan hukum hanya boleh dikeluarkan oleh badan berautoriti iaitu Jawatankuasa Fatwa Negeri-negeri atau Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia (MKI).

"Oleh itu sebarang pendapat atau pandangan hukum oleh mana-mana individu atau institusi selain dua entititi tersebut tidak boeh dianggap sebagai fatwa, sebaliknya sekadar pandangan hukum bersifat peribadi," katanya dalam jawapan bertulis kepada Ahli Parlimen Marang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Abdul Hadi meminta menteri menyatakan apakah tindakan yang telah diambil terhadap mana-mana pihak terutamanya media yang telah menghukum sebahagian rakyat bukan Islam di negara ini sebagai kafir harbi.

Presiden Pas itu juga berpendapat hukuman seumpama itu boleh menggugat ketenteraman kaum di Malaysia.

Menurut Jamil Khir, kerajaan sentiasa memantau dan mengambil berat terhadap isu-isu agama yang berbangkit di kalangan masyarakat.

"Walaupun kerajaan meyakini akan prinsip kebebasan bersuara dan memberi pandangan, namun perkara-perkara berkait dengan isu-isu agama merupakan isu sensitif bagi umat Islam.

"Tidak wajar bagi seseorang menggunakan kebebasan bersuara sebagai alasan untuk mengeluarkan pandangan yang boleh mengelirukan masyarakat khususnya umat Islam di negara ini," katanya. -SH

 

penyapu sial

tiada beza antara UMNO dan MCA....dua dua tolak islam....dua dua kafir harbi....kah kah kah...!!!

keliru dan celarunya menteri-menteri agama dalam UMNO. Yang seorang kekal menduuh DAP kafir harbi jika tolak Islam sementara yang seorang lagi kata tiada fatwa kafir harbi atau kafir dzimmi.

Bagaimana pula MCA? Takkah kafir harbi apabila mereka menentang hudud dan menghina negara Islam?...Inilah akibat  nak peralatkan agama demi kepentingan politik sempit UMNO..

UMNO sendiri tolak  islam tapi tuduh orang lain yang  yg berlebih lebihan  menolak islam...MCA parti seks  mereka lansung tak ada konek nak sebut...

inilah akibat nya bila UMNO memppunyai  ustazah dan ulamak pelacur....menteri agama pulak perembat duit zakat umat islam...benda haram dah sebati dengan jiwa....semua yang di kata cenderung ikut nafsu sendiri

Lagi satu kalau  DAP itu kafir harbi, bagaimana pulak dengan status seperti Che Det dan sahabat-sahabatnya yang menolak perlaksanaan HUDUD, termasuk PM kita? Adakah depa ini juga jatuh "Kafir Harbi"?
Renung-renunglah sahabatku. Jangan cuba mengaibkan DAP sedangkan dalam puak kita pun yang sudah "kafir" kan.

Teknik Haramjadah 1 Malaysia....Jalanraya di Malaysia "LUBUK DUIT" Kontraktor Kroni.

Posted: 09 Nov 2012 03:01 PM PST

Pasanglah AES setiap 1 km pun dekat seluruh jalanraya di Malaysia bagi gua tetap x kan dapat mengurangkan kadar kemalangan jalanraya di Malaysia...

X payah buat kajian sampai habis bajet puluhan ribu, ratus ribu atau juta2... Start kereta atau motor, keluar ke jalanraya paling dekat dengan rumah korang.

Perkara pertama sekali yang biasa kita jumpa ialah bahu jalan yang macam haram, dah la jalan sempit, bahu jalan asyik rosak, tengah2 jalan tiba2 ada lubang. Kalau bawak motor sentiasa nak kena elak lubang. Salah elak, kena sondol dekat kenderaan dari belakang atau depan.

Paling nyata kerja2 gali lubang tutup lubang x pernah selesai di mana2 jalanraya di seluruh negara. hari ni tar baru, minggu depan start gali lubang, lepas tu tutup, minggu depan berlubang balik.
Kerja paling bangang di Malaysia, seluruh jalanraya di Malaysia dah lama secara tradisi jadi lubuk Kontraktor Kroni cari makan. Dari zaman Tok Nenek kita sampai zaman kita sekarang.

Pimpinan KERAjaan Federal pulak jenis x de akal... Sampai bila2 pun masalah kemalangan jalanraya x kan selesai selagi jalanraya di Malaysia jadi LUBUK DUIT Kontraktor Kroni di Malaysia.

Gali Lubang Tutut Lubang perkara biasa dimana2 jalanraya di Malaysia... Ada sape2 nak nafi..?

 

 

Topeng Perak Unmasked

teknik jana pendapatan haram dengan memerah keringat rakyat...moto sebenar rakyat di dahulukan....!!!

Posted: 09 Nov 2012 02:57 PM PST

AES sudah mengeluarkan belanja yang cukup besar, ditentang rakyat terbanyak dengan menyifatkan syarikat  kroni UMNO-MCA yang diberikan projek ini, bakal mengaut keuntungan besar hasil saman.

Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) masih mengadakan sekatan jalan raya, masih membuat pemantauan dan menahan kenderaan yang dilihat melakukan kesalahan.

Dalam masa yang sama, AES terus dipasang dan merakamkan pelbagai kesalahan yang dilakukan pemadu – selepas setiap pemandu yang membeli kenderaan terpaksa membayar faedah bank, insuran kenderan dan insuran nyawa, cukai jalan, parkir dan kerosakan.

Setiap kenderaan yang berada di atas jalan raya tertakluk kepada saman polis dan JPJ. Mungkin juga dengan PBT sekali. Kenapa begitu seksa untuk berkenderaan di Malaysia? Apa yang menjadikan Malaysia begitu "keras" menjalankan penguatkuasaan?

Apa yang boleh diperkatakan dalam isu ini, kementerian-kementerian di Malaysia banyak kali melakukan sesuatu perubahan atau pembaharuan, secara ad-hoc dan tidak dikaji secara mendalam, walaupun AES dikatakan sudah dikaji sejak 10 tahun lalu.

Sama seperti apa yang berlaku di Kementerian Pengangkutan ini, apakah rakyat masih ingat, ada arahan supaya semua kenderaan berat lori dan bas, diletakkan lampu kuning yang akan menyala apabila had laju melebihi daripada yang ditetapkan.

Ke mana perginya arahan tersebut kini? Berapa banyak kenderaan dan tuan punya kenderaan menghabiskan wang mereka untuk memasang lampu kuning di atas kenderaan berat tersebut?

Begitu juga dengan Kementerian Kewangan. Suatu ketika dahulu, note RM5 adalah note polimer. Selepas tujuh tahun penggunaannya, dengan seorang pegawai kanan Bank Negara dan seorang pengarah syarikat mencetak wang dihadapkan ke mahkamah, kini note RM1 pula diterbitkan note polimer.

Persoalannya, mengapa note RM100, RM50, RM20 tidak dicetak note polimer? Apa tujuan wang kertas ini ditukarkan kepada polimer sebenarnya?

Tentulah untuk menjadikan note itu lebih berkualiti, tahan lama dan tidak boleh dipalsukan.

Malangnya, di Malaysia, matawang yang sering dipalsukan ialah note RM50 dan RM100, tetapi mata wang ini tidak dicetak note polimer, tetapi matawang yang tidak dipalsukan pula dipolimerkan. Kenapa jadi begini?

Kementerian Pelajaran juga adalah kementerian yang pernah menghabiskan banyak wang kerana dasar ad-hoc. Contoh paling ketara, isu PPSMI dahulu. Berapa banyak komputer dibekalkan, terpaksa mencetak buku teks berlainan dan guru-guru dihantar kursus – tetapi akhirnya, ia dibatalkan.

Ramai yang kagum dengan ketegasan empat buah negeri di bawah Pakatan Rakyat, Kelantan, Selangor, Kedah dan Pulau Pinang yang mahu menangguhkan dahulu penguatkuasaan AES ini.

Apakah ada negeri-negeri di bawah BN berani mencontohi keberanian negeri-negeri di bawah Pakatan Rakyat supaya menangguh dahulu penguatkuasaan penggunaan kamera ini?

Jika rakyat tidak bersatu dalam menentang langkah Kementerian Pengangkutan ini, nescaya selepas ini, mungkin ada lagi kamera lain yang mahu dipasang atau, ada alat-alat lain yang diwajibkan pengguna membayarnya.

Dasar ini adalah dasar "mesra tauke" dan kementerian akan sentiasa memikirkan untuk mengkayakan tauke dan "mencekik" rakyat.

Jadi, peti undi dalam PRU-13 boleh membantu rakyat bagi memberhentikan pemasangan kamera AES ini. Rakyat kena menyatakan bantahan secara terus-terang dengan memberikan undi kepada pihak yang tentunya mampu menangguhkan dan seterusnya memberhentikan kerja-kerja "merompak" wang dan pendapatan rakyat ini.

Mereka membandingkan pemasangan kamera seperti ini di negara-negara maju, tetapi dalam masa yang sama, mereka tidak langsung bercakap mengenai langkah-langkah mengurangkan kes kecurian motosikal, kereta dan jenayah yang berkaitan dengan kenderaan.

Sebenarnya, setiap menteri baru di satu-satu kementerian, akan berusaha membuat sesuatu yang baru, sebagai "ikon" yang ditinggalkan mereka kelak. Mereka akan merubah warna cat bas sekolah, warna cat teksi dan sebagainya.

Mereka akan mengeluarkan arahan tertentu dengan "tempoh yang singkat" supaya ada kedai-kedai alat ganti akan mengaut keuntungan lumayan.

Hidup rakyat kini semakin terhimpit. Pelbagai bayaran perlu dijelaskan, tidak termasuk saman dan kos kesihatan yang meningkat. Penggunaan kereta sekarang bukan sesuatu lambang kemewahan, sebaliknya ia suatu keperluan.

Tetapi dengan bayaran lesen memandu, cukai dan insuran yang mahal, bayaran parkir yang "banyak ditawan pihak swasta" dengan harga tinggi, kerosakan dan kini saman – dari tiga pihak PBT, JPJ dan polis, menunjukkan "moto rakyat didahulukan" sebenarnya retorik!

Ini belum ditambah dengan kos minyak, minyak hitam, tayar, minyak brek, minyak gear dan minyak kuasa stereng, apakah rakyat tidak berhak untuk menyuarakan kebimbangannya terhadap kamera AES ini?

Berapa banyak lagi keraajan mahu ambil dari rakyat, apabila rakyat memberi kuasa kepada mereka?

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT