Khamis, 22 November 2012

otaiblues

otaiblues


Terima kasih MP BN,dengan bangganya aku akan beratur untuk membayar saman AES,

Posted: 22 Nov 2012 05:16 AM PST

Sebagai se orang warga negara Malaysia,aku amat berbangga, kerana kerjaaan bn mendapat majoriti untuk menguatkuasakan penggunaan kamera AES,
Aku se orang yang petriotik, dengan ini berbangga untuk beratur untuk membayar saman, terima kasih kerajaan kerana mengajar aku ,dan tidak menghukum aku yang bersalah ini..anggap la saman itu upah kerana mengajar aku..
Ape lah mp pakatan ni..kenapa la cuba nak halang kerajaan bn dari mengajar rakyat.......

UMNO itu islam ke?

Posted: 22 Nov 2012 04:59 AM PST

Hanya makhlok allah yang mengucapkan kalimah syahadah,yang mengerjakan solat,yang berpuasa sebulan di bulan ramadhan,yang membayar zakat dan menunaikan haji..Makhlok ini lah yang layak digelar sebagai umat islam..
setau aku, UMNO itu hanyalah sebuah parti atau pertubuhan yang di anggotai oleh sebilangan nya orang melayu islam,ada juga bumiputra yang bukan islam.
Kenapa orang umno kata UMNO itu islam?
kalau parti pertubuhan melayu islam itu, boleh la di terima.......
UMNO itu bukan nya makhlok allah pun,sekadar saru pertubuhan je...
Jadi tang mana yang di katakan UMNO itu islam jika ia bukan makhlok..

Pening la kepala memikirkan perkara senang ni..

.

jala untuk aku cari makan telah di curi..yang mencurinya melayu islam

Posted: 21 Nov 2012 11:38 PM PST

Jala yang aku guna untuk mencari rezki telah di curi,sekarang ape yang patut aku buat ? halalkan je atau harus aku doakan kebaikan buat si pencuri itu...doakan kebaikan demi sepencuri itu ke?
Dua hari lepas,jiran sebelah rumah aku diragut ketika menunggang motor,sekarang ni duk kat hospital kerana tercedera,,yang meragut nya dua orang budak melayu yang tentunya beragama islam,,mestikah suami jirang aku tu mendoakan kebaikan untuk si peragut? doa moga peragut tu sedar dan bertaubat, sedang isteri jiran aku tu separuh mati dah? nak doakan kebaikan ke?
aruah ayah aku telah membuka suatu tanah kosong yang yang tidak betuan, aruah telah menanam pokok getah.dalam diam diam jkkk kampung telah membut permohonan tanah tersebut,,sedangkan dia tahu,aruah ayah aku yang mengusahakannya,,harus kah aku mendoakan kebaikan buat jkk yg terang terang menginaya aruah ayah aku,,

TOLONG JAWAB  Boleh atau tidak mendoakan keburukan buat mereka mereka ini,....

Berdoa itu sendiri sunah nabi,,

Posted: 21 Nov 2012 08:47 PM PST

Memang la tak ada sunah nabi, mendoakan yang buruk pada umatnya,walau nabi di baling batu sampai bengkak bengkak berdarah kakinya,,
Kenapa ye,,sebab hati nabi,suci bersih..
Nabi ajar kita brdoa, minta pada allah,itu lah sunah nya,,berdoa tentang ape,terpulang lah..jika terasa terinaya..minta la allah tunjuk dan berikan pengajaran..

Jangan salah kan orang berdoa buruk pada kita.

Posted: 21 Nov 2012 08:24 PM PST

Kenapa nak marahkan orang lain atas kesalahan yang telah kita lakukan?kalau la kita tak pernah niaya orang,takkan la org nk berdoa yang tak elok,..sedar kah kita tentang pe yang telah kita lakukan?
Biar orang yang menilai kita macam mana,,bukan kita yang nilai diri  kita baik.

Kalau kita tak bersalah,,,buat ape kita takut,,orang yang takut itu adalah orang yang pernah dan banyak berbuat salah...

Padan muka di doa kan buruk oleh orang lain..

Mulut bau longkang.

Posted: 21 Nov 2012 08:05 PM PST

longkang, tempat mengalirnya air dari segala sumber,tempat berkumpulnya sampah sarap,,jadi tak payahlah pada siapa yang dah terbukti hatinya busuk,perangai nya busuk bercakap tentang politik bersih,tentang hukum hakam agama,kerana setiap kali bercakap,,bau busuk longkang itu akan di hidu,,



AES, mp bn mengundi untuk melaksanakannya,alasannya mengajar bukan untuk menghukum,

Posted: 21 Nov 2012 04:45 PM PST

Tahniah buat rakyat Malaysia, jika kena saman, jangan tuduh kerajaan zalim,kerajaan hanya nak mengajar,bukan untuk menghukum dan tiada diskaun kalau kena saman..
Nampaknya selepas ini.  akan kaya lah kerajaan Malaysia,maka akan bertambah baik la sistem jalan raya di negara kita,,

Tiada ulasan: