Selasa, 20 November 2012

MiLo SuaM

MiLo SuaM


Kontraktor AES menyamar jadi JPJ, laporan polis dibuat

Posted: 19 Nov 2012 11:38 PM PST

BARANGKALI anda pernah melihat kenderaan berwarna jingga dengan logo Jabatan Pengangkutan Jalan, JPJ ini di jalan-jalan dan lebuhraya di seluruh Malaysia. ReJaM© sendiri pun tertipu menyangka kenderaan ini adalah kenderaan rasmi JPJ.

Buat pengetahuan anda, ini sebenarnya kenderaan kontraktor perompak rakyat yang terlibat di dalam melaksanakan Saman Rakyat 1 Malaysia, SR1M (AES) melalui kamera-kamera automatik yang dipasang di tepi-tepi jalan.



Bagaimanapun, hari ini Ahli Parlimen Parti Islam, PAS saudara Mahfuz Omar telah membuat laporan polis berhubung penyamaran ini. Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar dan Ahli Parlimen Jerai, Mohd Firdaus Jaafar membuat laporan itu di Ibu Pejabat Polis Dang Wangi sebentar tadi.

Mereka membuat laporan yang mendakwa bahawa dua kenderaan, satu didaftarkan kepada Ates Sdn Bhd dan satu lagi berdaftar kepada Preferred Synergy Sdn Bhd, telah dirakam gambarnya menggunakan warna dan logo JPJ.

Di bawah ini salah satu gambar bukti penyamaran kontraktor AES yang berjaya dirakamkan dan dijadikan bukti untuk laporan Polis.


Sudahlah rompak duit rakyat, menyamar pula seperti pihak berkuasa JPJ, betul-betul ikut perangai syaitan yang dikenali.

ReJaM© "6 hari lagi anak muda akan tumbangkan semua kamera AES seluruh Selangor! "

Pelakon Azhar Sulaiman mengaku telah murtad di facebook

Posted: 19 Nov 2012 05:00 PM PST

PELAKON Azhar Sulaiman tanpa rasa bersalah mengaku secara terbuka bahawa dirinya telah murtad kerana menjadi ahli Umno dan menyokong Barisan Nasional melalui akaun facebook milik beliau.

Pengakuan itu dilihat untuk memerli Tuan Guru Nik Aziz yang dilaporkan oleh Utusan Malaysia kononnya telah menuduh Umno murtad. Namun Tuan Guru Nik Aziz telah membuat keputusan untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap akhbar milik Umno itu kerana memfitnah beliau.

Nampaknya Azhar Sulaiman yang mengaku sebagai ahli Umno terpengaruh dengan laporan akhbar pemegang rekod paling banyak kalah saman di mahkamah kerana sering melaporkan fitnah terutama berkaitan dengan isu politik.



Niat asalnya konon nak perli Tuan Guru Nik Aziz, nampaknya kali ini Azhar Sulaiman benar-benar perlu meminta pandangan ustaz berhubung kenyataan kontroversi secara terbukanya yang telah mengaku murtad di facebook.

ReJaM© "Hebat penangan fitnah Utusan, sampai ada yang mengaku telah murtad..."

Malaysia negara ke lapan paling bahagia cerita bohong Ketua Polis Negara?

Posted: 19 Nov 2012 10:37 AM PST

UTUSAN Malaysia akhbar propaganda milik Umno, mencanangkan kenyataan Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar yang mendakwa Negara Malaysia merupakan negara kelapan paling bahagia di dunia berdasarkan penilaian World Happiness Report.

Kononnya negara Malaysia berjaya mengalahkan negara-negara maju di dunia sebagai negara kelapan paling bahagia di dunia berdasarkan penilaian yang dikeluarkan oleh World Happiness Report yang diterbitkan oleh Universiti Colombia [Sumber].



Boleh percaya ke penilaian yang dikatakan oleh Ketua Polis Negara ini? Cuba anda perhatikan pula laporan portal berita dunia CNN tentang laporan The Happiness Report bertarikh 3 Oktober 2012 di bawah ini. Laporan ini masih baru dan terkini tidak sampai pun sebulan yang lalu.



Kalau kita lihat laporan portal berita dunia, CNN menunjukkan negara-negara membangun mengatasi negara-negara maju sebagai negara paling bahagia di dunia. Namun Malaysia tiada pun dalam senarai sepuluh negara paling bahagia.

Dalam penilaian yang disiarkan oleh CNN, tangga ke 8 sebagai negara paling bahagia di dunia adalah Nicaragua, bukannya Malaysia.



Sila rujuk sendiri portal CNN, klik sini [CNN]. Hasil penilaian yang dilaporkan oleh CNN nampaknya berlainan dengan sumber rujukan Ketua Polis Negara iaitu bersumberkan laporan yang dikeluarkan oleh Universiti Colombia.

Dua kajian dengan tujuan yang sama, dengan jangka masa yang sama namun memberikan keputusan yang jauh berbeza bolehkah dijadikan sebagai ukuran sebenar tahap kebahagiaan sesebuah negara?

Lihat juga satu lagi penilaian di bawah ini yang menunjukkan Malaysia di tangga ke #84 sebagai negara paling bahagia di dunia daripada 150 buah negara yang dinilai [Sumber]. Jadi kita nak percaya yang mana?




ReJaM© "Kajian gua Malaysia negara ke 8 paling tidak bahagia kah kah kah... "

Tiada ulasan: