Jumaat, 16 November 2012

MiLo SuaM

MiLo SuaM


Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Hassan istihar harta peribadi

Posted: 15 Nov 2012 06:18 PM PST

KETUA Dewan Pemuda Parti Islam, PAS mengambil langkah pertama mengumumkan harta peribadi miliknya ketika menyampaikan ucapan penangguhan pada Muktamar Dewan Pemuda Pas Pusat semalam.

"Saya Nasrudin bin Hassan, nombor kad pengenalan 701124-11-5267, diamanah sebagai Ketua Dewan Pemuda Pas Malaysia, bertugas di tingkat dua pejabat Pemuda Jalan Raja Laut, Isteri Wan Hamidah Wan Daud, tanggungan anak, enam orang" ucap beliau memulakan pengistiharan hartanya.

"Pendapatan gaji isteri RM4,000, elaun saya yang diberi oleh Dewan Pemuda Pas Malaysia RM2,500, rumah sewa yang disewakan dengan kadar RM300. Jumlah keseluruhan pendapatan saya sebulan RM2,800.

"Tanggungan, pinjaman perumahan, bulanan yang terpaksa dibayar oleh saya terhadap rumah yang saya miliki ialah RM530 sebulan. Kenderaan RM1,400 sebulan. Sementara tanggungan isteri terhadap rumah yang dimiliki olehnya terpaksa dibayar RM1,230 sebulan," katanya.

"Itulah harta yang saya isytiharkan, yang saya miliki, sebagai satu gimik pelancaran atau deklarasi pengisytiharan harta yang insya-Allah selepas ini akan diikuti oleh seluruh ahli jawatankuasa Dewan Pemuda Pas Malaysia," tambah beliau disambut laungan takbir oleh seluruh perwakilan.

Nasrudin turut menyebut jumlah simpanan wang miliknya di dalam bank berjumlah RM9,000 sahaja. Saksikan video di bawah.


ReJaM© "Beranikah pimpinan Umno mengistiharkan harta mereka? "

Jingga 13 desak Umno/BN hentikan hubungan dagang dengan Zionist Israel

Posted: 15 Nov 2012 08:53 AM PST

SEWAKTU seluruh umat Islam menyambut Awal Muharram 1434 hijrah , seluruh dunia dikejutkan dengan tindakan zalim tentera zoinis Israel yang terus melakukan serangan di Gaza yang mengakibatkan Ketua Tentera Hamas, Komando Briged Al-Qassam Ahmad Jabari dan anaknya terbunuh .

Tentera Zionis Israel tanpa rasa bersalah dan perikemanusiaan terus merobek jasad dan bumi ambiya' tersebut , melakukan kezaliman , membunuh rakyat Palastine yang tidak berdosa termasuk kanak-kanak , orang tua dan wanita .

Amerika Syarikat sebagai sekutu besar Zionis Israel terus memberikan sokongan dan merestui terhadap tindakan yang dilakukan oleh mereka dan terbukti Barrack Obama sebagai Presiden Amerika Syarikat yang baru dilantik sepenggal lagi telah gagal dan bersekongkol dengan Zionis Israel terhadap serangan yang berlaku di Tebing Gaza tersebut. Adalah amat mustahil sekiranya White House tidak mengetahui langsung misi pembunuhan tersebut.

Kerajaan UMNOBN yang selama ini mempunyai hubungan akrab terutama dalam hubungan perdagangan bersama Zionis Israel , termasuk pembiayaan kontrak RM77 juta kepada APCO adalah membuktikan sikap sebenar pimpinan UMNOBN yang merupakan rakan rapat bersama Zionis Israel yang seterusnya diwarisi oleh Datuk Seri Najib Razak selepas Tun Dr. Mahathir Mohamad.

JINGGA 13 mendesak agar Datuk Seri Najib Razak selaku Perdana Menteri Malaysia yang mempunyai kuasa dalam negara ini menghentikan segala hubungan perdagangan , nasihat dan persahabatan dengan Zionis Israel.

Sikap hipokrasi Kerajaan UMNOBN dalam masa sama konon menyokong perjuangan rakyat Palestine tetapi sebelah tangan lagi turut sama menyumbangkan 'peluru' kepada tentera Zionis Israel untuk membunuh umat Palastine melalui hubungan perdagangan yang sangat aktif sepertimana yang pernah JINGGA 13 dedahkan melalui dokumen dan rakaman video di Westport,Pelabuhan Klang .

Datuk Seri Najib Razak dan pimpinan UMNOBN usah bersandiwara dan perlu menunjukkan sikap sebenar serta tidak berdolak dalih sedangkan dalam masa sama menjadi 'penjilat' kepada Zionis Israel.

MUAFAKAT*PRIHATIN*BERANI

FARIZ MUSA
Ketua Koordinator
JINGGA 13 Malaysia


Sent from my BlackBerry®

Tiada ulasan: