Nuffnang

Pengikut

Era Pasca

sumber :-

Era Pasca


Gempar! MB Pahang Adnan Yaakob Minta Di Bunuh!

Posted: 30 Nov 2012 03:13 AM PST


Kuala Lumpur - by @tiewnama 
Menteri besar pahang Adnan Yaakob yang melantik dirinya sendiri tanpa bantuan rakyat 
pahang percaya loji radioaktif lynas merupakan isu di kuantan saja dan tidak akan 
menjejaskan projek balak di bentong dan lubuk judi di genting serta peluang Barisan Nasional 
di pahang dalam  pilihan raya umum ke 13 akan datang.

berikut adalah kata kata angkuh yang keluar dari mulut menteri sombong dari Barisan 
Nasional ini.
DAP tidak boleh menang di Bentong, tidak boleh menang, jika DAP menang di bentong, anda potong telinga saya, saya terjun sungai pahang, tidak boleh menang, jika kita menang di kuantan, selesai, lynas bukan isu lagi, sangat, sangat yakin, Guan Eng datang pun dia akan kalah, betul. 
jika MCA kalah di bentong, MCA mesti tutup kedai, MCA adalah perimeter di pahang, jika MCA kalah kepada DAP, lebih baik tutup kedai, tapi jika MCA menang, DAP kena tutup kedai di Pahang,"
by @tiewnama - jika umno kalah di malaysia, muzium negaralah jawabnya. 
tindakan dan cara hujah menteri umno ini melambangkan bahawa beliau cuba merekrut 
tuhan dengan mengatakan tidak akan mungkin Pakatan Rakyat menang di bentong, umum 
juga tahu bahawa perubahan minda rakyat kini bukan saja di bandar bandar tetapi telah 
menular di kampung kampung dan pekan pekan kecil sekitar malaysia,

adnan yaakob tidak menyedari bahawa rakyat yang melantik mereka untuk mentadbir negeri
tetapi dari jawapan yang di berikannya seolah Barisan Nasional lah raja segala raja di pahang,
dan begitu yakin atau dengan erti kata lain over confident untuk terus kekal berkuasa

apakah adnan yaakob mengira anak muda yang sudah berpendidikan dan berfikiran terbuka
dapat menerima kata kata bodoh yang keluar dari mulutnya itu? dia mengira anak muda dan
rakyat malaysia tidak memahami akan situasi politik malaysia masakini 

yang mana rakyat mahu Ubah Sekarang Selamatkan Malaysia dari tangan tangan 
kemusnahan yang di jelmakan oleh puak puak pemusnah negara iaitu Barisan Nasional 

kata kata angkuh menteri besar pahang ini pasti akan memakan dirinya sendiri kerana 
tuhan tidak membenarkan kesombongan menjadi selendang kepada manusia, saat 
kehancuran sebuah pemerintah yang zalim pasti akan berganti, itu janji yang maha esa 
lagi maha perkasa.

berbalik kepada perincian di atas, kami berharap rakyat pahang dapat menjadikan menteri 
besar pahang dan pemuja pemujanya sebagai muzium selepas pru 13 ini, untuk di tatap 
generasi akan datang supaya mereka tahu bahawa bangsa bangsawan yang merompak 
wang rakyat inilah yang menyebabkan revolusi anak muda malaysia bangun dengan projek melawan di sana sini sehingga Barisan Nasional Tumbang!




by @tiewnama - tanya sama Najib apa pasal goyang, nanti jawab Najib pahang pun hilang.
kahkahkahkah



COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

Inilah Wajah mangsa rogol 5 warga Pakistan dan tempat kerja Pakistan tersebut

Posted: 30 Nov 2012 12:35 AM PST

Baca berita yang kami suapkan ini dulu mengikut plot plot yang telah sediakan.
INI Menteri paling bodoh dalam malaysia, kes anak sendiri pukul orang tak settle, nak tunjuk hero beri jaminan. 

Kuala Lumpur - @erapasca
Pertama kenyataan menteri tidak tahu undang undang merangkap menteri jabatan perdana menteri.

KPN beri jaminan sahaja, tapi tidak berani bertanggungjawab.
Kedua, Kenyataan KPN atau ketua Polis Negara
Seperti biasa, jangan di tanya bloger sampah UMNO APCO, jawapannya 1Malaysia masih aman, bersyukurlah, Bersih je yang buat 1Malaysia tak aman!
Ini adalah sedutan berita berkenaan kes rogol bunuh ini.



Di bawah adalah gambar mangsa dan kedai suspek, kedai suspek masih buka hingga kini.
INILAH JADINYA BILA RAKYAT ASING DIBERI KERAKYATAN MUDAH, DIBERI IC, BOLEH BERNIAGA DENGAN MUDAH AKHIRNYA RAKYAT SENDIRI JADI MANGSA

Inilah KEDAI PAKISTAN YANG BERKENAAN MASIH DI BUKA HARI INI, di Pekan Goshen Kota Marudu, 5 Orang Warga Pakistan yang bertanggungjawab ke atas pembunuhan gadis bawah umur di Kota Marudu adalah pekerja di Kedai ini.
Masih teragak agak mahu undi Barisan Nasional yang janji kosong? 
bagus! kerana masih agak agak tapi lebih bagus tumbangkan saja UMNO BN! 
atau dengan ungkapan lebih mesra alam adalah #TumbangBN. kehkehkeh
tunggu dah mati baru bising dan inilah padahnya ambil pengundi import demi kuasa.
@erapasca - 1982-2003 india jadi perdana menteri, 2003-2009 cina jadi perdana menteri, 2009- 2013 monggolia jadi perdana menteri, 2013 dan seterusnya barulah MELAYU kembali berkuasa! Ubah Sekarang Selamatkan Malaysia! 

COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

Panas! Umno Bagai Tikus Baiki Labu - Muhyiddin Yassin Presiden Umno

Posted: 29 Nov 2012 11:20 PM PST


Kuala Lumpur - by @tiewnama 
Presiden umno yang juga perdana menteri malaysia Muhyiddin Yassin berkata pemimpin
Barisan Nasional tidak bermaksud untuk takutkan rakyat bila cuba membangkitkan 
mengenai keadaan porak peranda yang didakwa akan berlaku sekiranya Pakatan Rakyat mentadbir negara malaysia.

Muhyiddin Yassin juga tidak menyebut mengenai tragedi 13 mei tetapi merujuk kepada
pertembungan ideologi yang agak sama di antara parti dalam Pakatan Rakyat 
yang didakwanya akan menjejaskan pentadbiran dan kuasa Barisan Nasional.

berikut ucapan presiden umno dan perdana menteri malaysia iaitu Muhyiddin Yassin.
saya tak sebut begitu, tiada siapa sebut tentang 13 Mei, maksud kita keadaan akan porak peranda kerana parti ini mempunyai pertembungan ideologi yang agak berbeza besar, kalau begitu boleh rakyat bayangkan kalau mereka duduk semeja macam mana nak setuju dalam menentukan hala tuju negara pada lima tahun ke depan kalau mereka mentadbir negara.
sedangkan di peringkat negeri yang mereka kuasai pun kita tengok ada pertembungan yang nyata. konflik itu agak jelas jadi peringatan BN dan pemimpin BN terhadap ini bukan nak menakut nakutkan tapi ini jelas kita tak boleh mempermainkan dan memperjudi masa depan hanya kerana kita nak mencuba,  
mengamanahkan tikus membaiki labu, mempercayai serigala menjaga biri-biri, kita ada mendengar pendapat yang mengatakan, apa salahnya memberi peluang kepada pembangkang untuk menang bagi dinilai kemampuan dan keupayaan mereka mengurus negara dan rakyat,  
sikap ahli Umno sebahagiannya sudah sedar, disember ke, januari, februari atau mac kita sudah bersedia atau seperti kata presiden tadi mungkin hujung bulan empat, dari segi parti kita memang bersedia, tak perlulah media nak berteka-teki lagi,
mengikut kajian, sebenarnya ucapan Muhyiddin Yassin mengenai tikus membaiki labu 
dan serigala menjaga biri biri adalah di tujukan khas kepada Najib Razak dan hint kepada penyokong penyokong Muhyiddin supaya membuat undi tidak percaya untuk memilih 
Muhyiddin menjadi presiden umno yang baru dalam perhimpunan agung umno 2012 ini.

perkara ini sangat jelas kerana umum tahu bahawa Najib Razak adalah Perdana Menteri
yang di benci hampir 80% anak muda dan rakyat malaysia kerana terpalit dengan pelbagai
skandal termasuklah scorpene, altantuya, eurocopter, saiful bukhari azlan, rasuah dan
rosmah mansor serta menantu mafia dan sebagainya.

tetapi Muhyiddin Yassin adalah bersih dari semua skandal skandal yang mampu untuk 
menjadikan Barisan Nasional sebagai pembangkang selepas pru13 nanti, oleh itu pesan
kami di era pasca untuk perwakilan umno adalah melantik Muhyiddin Yassin untuk 
menyingkirkan Najib Razak dari kerusi empuk presiden umno.

insyaallah umno akan selamat dan Barisan Nasional akan kembali berkuasa penuh!


by @tiewnama - anak muda bukan nak buat uji kaji tapi mahu #TumbangBN kan umno. kah3


COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

PAS langgar enakmen Syariah kata ibu lembu!

Posted: 29 Nov 2012 10:16 PM PST

Baca betul-betul dan ingat! Mendoakan KO BN adalah salah dari segi syariah dan boleh tergolong kafir. kahkahkah
Bekas Menteri nih! bukan calang-calang.


Suka untuk diingatkan juga kepada anda semua, tahukah anda contoh jenis perbuatan yang tidak melanggar syariat Islam, bukan sahaja syariat Kelantan.

Contohnya,
Rompak projek lembu untuk keluarga - sangat memenuhi syariat sebagai seorang muslim melayu sunnah waljamaah.. 

dan juga, angkat kain sendiri, seperti video di bawah ini, kata Ulama UMNO Reezal Merican perbuatan itu di berkati Allah.. Tonton video ini.



Biasalah Boleh land.. kehkehkeh HIDUP MELAYU! MAMPUS MELAYU kalau UMNO TUMBANG! Sebab jika UMNO tumbang Shaizat kata NEGARA AKAN ada PERTUMPAHAN DARAH seperti 13MEI! ISHISHISH Mampus kita semua nanti.. ishishish



COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

PAU: Baca RAYUAN WANITA UMNO KEDAH.. kah3

Posted: 29 Nov 2012 04:53 PM PST

MooooOOooOO, Para penyokong yang mahu Lembu menjadi menteri wanita kembali.
Para Pemuda UMNO tak mahu minta dengan Najib ke jawatan untuk Ketua Pemuda mereka?
KAHKAHKAH

Perwakilan Wanita Umno Kedah Halijah Putih,
"Saya merayu kepada Datuk Seri Najib... Datuk Seri, kami sayang ketua pergerakan Wanita Umno Malaysia. Tolong kembalikan, Datuk Seri (Najib)... ketua kami di mana yang sewajarnya.
"Kita merayu, tolonglah, berilah peluang dan berikan kembali kedudukan kepada Datuk Seri Shahrizat Jalil, selepas pilihan raya umum ke-13 di tempat yang sewajarnya,"
Najib kata, Sharizat akan di rehatkan bagi memberi masa untuk menjaga  Lembu NFC sebaiknya.. kahkahkah
Kahkahkah sampai lagutu merayu kembalikan sharizat jadik menteri dan calon lagi.. kahkahkah Misti ada saham nih.. Apa tak bagus ke Najib sandang Menteri Wanita dalam kabinet? kahkahkah

COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

Breaking News! Ayat Al Quran Diubah Dalam Aplikasi Apple App Store!! Mohon Sebar!!

Posted: 29 Nov 2012 09:28 AM PST


Kuala Lumpur - by @tiewnama 
Satu versi baru al quran telah dikeluarkan Apple App Store oleh komuniti kafir ahmadiyyah 
dan qadiani, nama aplikasi ini adalah "The Holy Quran Arabic text and English translation". diterjemahkan oleh Maulvi Sher Ali dan Ahmadiyyah Muslim Community telah jelas disebut dalam maklumat app dalam iPhone App Store itu. 

umat islam yang bermazhab ahlul sunnah wal jemaah dan mazhab apa saja perlu peka untuk 
tidak membeli atau memuat turun aplikasi ini kerana isi al quran melalui sofware ini adalah 
sangat meragukan lagi cuba untuk mengubah fakta isi al quran.

produk ini perlu diboikot kerana ini adalah salah dan mengelirukan serta bercanggah dengan 
ayat al-quran yang asal. tim era pasca memohon untuk anda kongsikan kepada semua supaya mereka tahu walaupun mereka tidak menggunakan android atau iPhone tetapi mereka boleh memberitahu orang lain insyaallah.


by @tiewnama - musuh musuh cara hidup sejahtera ada di mana mana, mereka tidak akan redha
kepada anda selagi mana anda tidak ikut akan cara hidup syaitan mereka. kahkahkahkah


VOTE ONLINE PRU13:
"Setujukah anda DSAI dilantik Perdana Menteri Malaysia ke 7?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

Pecah Berita! Pak Habib Ditahan Polis kerana Buku Setan Syaitan Sultan!!

Posted: 29 Nov 2012 08:52 AM PST


Kuala Lumpur - by @tiewnama 
Penulis krontrevesi mengenai teori RAHMAN Syed Hussein Al-Attas atau Pak Habib 
ditahan polis ketika menjual buku yang di katakan menghina sultan johor di PWTC semalam
dan PDRM turut merampas 13 buah buku berkenaan serta topi koboy miliknya juga meja
meja buku itu sekali, juga tidak lupa kain merah pelapik meja juga di rampas.

Syed Hussein kemudian di bawa ke bilik gerakan polis di PWTC untuk diambil keterangan, 
ketika ditemui Pak Habib yang juga bapa kepada Syed Abdullah atau Uncle Seekers 
memberitahu sudah menjadi kebiasaannya dia menjual buku setiap kali perhimpunan agung
umno atau PAU.

anaknya Syed Abdullah turut ditahan polis julai lalu ekoran kontroversi penyiaran artikel 
dalam blognya yang menghina sultan johor dan kaum kerabatnya.

berikut komen beliau ketika di tahan polis. 
"Saya tak kisah, sudah 65 buku saya tulis, lepas ini kena tulis novel atau kisah cinta sajalah,

yang sungguh pelik lagi membingungkan adalah, tidak pula polis cuba merampas hatta menahan penjual buku percuma di dalam PWTC juga iaitu buku PAS parti sesat yang di edarkan oleh ahli ahli umno kepada orang ramai.

Pesan Kami Ubah Sekarang Selamatkan Malaysia! Double Standad Perlu Di Hapuskan! PDRM Wajib Di Rombak Semula! Barisan Nasional Wajib Di  Tumbangkan! 

by @tiewnama - #TumbangBN 112 kahkahkah
VOTE ONLINE PRU13:
"Setujukah anda DSAI dilantik Perdana Menteri Malaysia ke 7?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN


PAU: MAMAK UMNO tak puas hati kepada Nik Aziz.!

Posted: 29 Nov 2012 04:04 AM PST

YANG BUKAN DARI ALLAH IALAH PERKARA BURUK, KERANA SEMUA YANG BAIK DARI ALLAH, YANG BURUK DARI UMNO ITU SENDIRI.. KEHKEHKEH

Kuala Lumpur - @erapasca
sejarah dalam al quran tidak pernah menipu, sejarah juga di tulis oleh orang orang yang menang
yang kuat akan penipuan serta di tokok tambah akan kehebatan sebuah kaum yang menang itu.
di sini beberapa fakta dan bukti di hamparkan kepada anda untuk menilainya sendiri.
DI TEBING BARAT ALLAH JUGA BAGI KUASA PADA YAHUDI LAKNAT, SEHINGGA MEREKA BOLEH MEBUNUH DAN MENZALAMI RAKYAT ISLAM PALESTIN SERTA MERAMPAS TANAH TANAH DAN PENEMPATAN PALESTIN, TETAPI TIDAK BERMAKNA ALLAH REDHA DAN SAYANG YAHUDI ISRAEL LAKNAT DAN MENBENCI ISLAM PALESTIN, BEGITU JUGA SITUASI YANG BERLAKU DI MALAYSIA....
DI MESIR JUGA ALLAH BERI HOSNI MUBARAK PENZALIM MEMERINTAH MESIR TAPI TAK BERMAKNA APABILA ALLAH TIDAK BENARKAN RAKYAT MESIR TUMBANGKAN KERAJAAN ZALIM DAN MENGANGKAT MUHAMMAD MURSI DARI PARTI ISLAM JADI PRESIDENT BARU.
ALLAH MEMBENARKAN FIRAUN DAN KELUARGA MEMERINTAH MESIR BERKURUN LAMANYA DAN ALLAH JUGA YANG MEMBENARKAN KEMENANGAN KEPADA MUSA DALAM PENENTANGAN TERHADAP KERAJAAN FIRAUN.
SEJAK TAHUN 1511, ALLAH BENARKAN PARAMESWARA MASUK KE TANAH MELAYU DAN MEMERINTAH HINDU DAN ALLAH BENARKAN JUGA KEMENANGAN KE ATAS PORTUGIS DALAM MENJATUHKAN KERAJAAN PARAMESWARA ISLAM KETIKA ITU
ALLAH JUGA BENARKAN BRITISH MEMERINTAH TANAH MELAYU, MALAH TAK DAPAT DI NAFIKAN ALLAH MEMBERIKAN KEMENANGAN KEPADA JEPUN UNTUK MENGHALAU BRITISH, SEHINGGA BRITISH MENGATOMKAN JEPUN ALLAH JUGA MEMBERI BRITISH KEMBALI BERKUASA DI TANAH MELAYU, KEMUDIAN BARU LAH RAKYAT TANAH MELAYU BANGKIT MENENTANG BRITISH, JUGA ATAS KEHENDAK ALLAH. DAN SAH BUKAN KERANA UMNO
TANPA KEBENARAN ALLAH TAK MUNGKIN MANUSIA MENCAPAI APA YANG
DICAPAI SEKARANG, DAN TANPA KEBENARAN ALLAH JUGA TAK MUNGKIN
RAKYAT BANGKIT TUMBANGKAN UMNO.

DAN YANG PASTI TIADA SANGSI, ALLAH TAK PERNAH BERI UMNO BN AMANAH
UNTUK MEROMPAK RAKYAT SENDIRI. KAN3

SAYEMBARA ADA MASALAH NAK TUMBANGKAN UMNO LAGI? MARI PAKAT PAKAT TUMBANGKAN BARISAN NASIONAL.
Orang tak sedar diri bila bercakap. ngalahkan Ulama.




VOTE ONLINE PRU13:
"Setujukah anda UMNO di tumbangkan PRU 13 ini?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

Gempar! Hishamuddin Hussien Bidas Jawapan Musa Hassan Mengenai Campurtangan Urusan PDRM!

Posted: 29 Nov 2012 03:57 AM PST


Kuala Lumpur - by @tiewnama 
Naib presiden umno Hishammuddin Hussein tidak menjawab isu dibangkitkan bekas 
ketua polis negara atau IGP Musa Hassan mengenai berlakunya campur tangan menteri 
kabinet dan ahli politik dalam urusan pihak polis. 

malahan berkata cubaan itu untuk mengalih perhatian orang ramai daripada perhimpunan 
agung umno atau PAU yang sedang berlangsung minggu ini. menteri Barisan Nasional yang 
di kaitkan dengan isu buta maklumat itu yang mana beliau berkata merampas kamera 
wartawan semasa bersih 3.0 adalah sebagaian dari SOP polis 

Hishamuddin Hussien berkata isu yang dibangkitkan adalah isu sampingan dan kementeriannya
telah pun memberi penjelasan ketika sidang dewan rakyat di parlimen sebelum ini.

berikut komen penuh Hisahmuddin Hussien untuk mempertahankan tindakannya yang gila 
kuasa itu yang di ketahui mencampuri urusan rasmi PDRM ini.
"Ada mana mana pihak cuba alih dengan isu sampingan, saya harap orang ramai jangan terkeliru dalam pemikiran dan agenda mereka, ia isu cubaan untuk alih isu yang di sini,
KDN sudah jawab bagi pihak Barisan Nasional  dan Umno, mereka mahu melihat isu yang lebih besar, dalam BN kita nak lihat isu besar,

berikut pula ucapan penuh Shafie Apdal yang terpalit dengan skandal zahida rafik 
mengenai pendedahan eklusif Musa Hassan.
"Bekas IGP umpama manusia, kalau dia lemas, ranting pun akan digunakan, tidak kira ranting baik atau tidak baik pun tak mengapa, namun saya yakin Musa Hassan matang, tidak semudah itu untuk beliau diperalatkan pihak seumpama ini," 
seperti kebiasaan, kesemua pemimpin pemimpin Barisan Nasional tidak mampu untuk
menjawab setiap pertanyaan untuk membersihkan diri mereka dari palitan yang buruk
oleh rakyat malaysia, mereka beranggapan rakyat malaysia sebodoh mereka dan tidak
mengetahui akan hakikat sebenar.

dengan erti kata lain. lain di tanya lain di jawab, pakar putar alam adalah dari pemimpin
Barisan Nasional. pesan kami, Ubah Sekarang Selamatkan Malaysia!

by @tiewnama - baca apa yang di tulis oleh doktor di atas, agar anda faham dan anda
mengerti kenapa mereka tidak menjawab soalan. kahkahkahkah


VOTE ONLINE PRU13:

"Setujukah anda DSAI dilantik Perdana Menteri Malaysia ke 7?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT