Khamis, 22 November 2012

Era Pasca

Era Pasca


[Foto] Green Walk to Parliment (Status terkini)

Posted: 22 Nov 2012 01:45 AM PST

ROMBONGAN pejalan kaki dari Kuantan ke Kuala Lumpur (bangunan parlimen) telah mula berjalan pada 13 November 2012 sebagai membantah operasi kilang Lynas.

Mereka akan melengkapkan perjalanan sejauh kira-kira 300 km, dari Kuantan, Pahang sehingga ke Kuala Lumpur secara berjalan kaki beramai-ramai. Perjalanan ini dijangka akan berakhir di Bangunan Parlimen.

Berikut maklumat tentang perjalanan yang telah dilalui sebelum ini meredah hujan, panas sepanjang perjalanan menunjukkan soladiriti dan kesungguhan rakyat membantah operasi kilang Lynas.

13hb: Kuantan-Gambang, 30km
14hb: Gambang-SriJaya, 31km
15hb: Sri Jaya-Maran, 16km
16hb: Maran-Kg Awah, 29km
17hb: Kg Awah-Mentakab, 26km
18hb: Mentakab-Lanchang, 19km
19hb: Lanchang-Karak, 25km
20hb: Karak-Bentong, 22km
21hb: Bentong-Kolam Air Panas, 16.5km

Rakyat Malaysia pelbagai bangsa sanggup berjalan beratus kilometer demi membantah operasi Kilang nadir bumi Lynas, adakah Rejim Barisan Nasional akan mendengar bantahan ini? 


















Sumber : Abang Milo Suam.

------------------------------------------------------------------------------------------------------->>END POSTING HASUTAN<<--
VOTE ONLINE PRU13:
"Setujukah anda DSAI dilantik Perdana Menteri Malaysia ke 7?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

Panas!! Pembekal Ubat lantikan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) makan komisen 7persen.!!

Posted: 21 Nov 2012 11:16 PM PST

UBAH SEKARANG SELAMATKAN MALAYSIA!!

DAP mempertikaikan tindakan syarikat pembekal ubat dan peralatan kesihatan, Oratis Services Sdn. Bhd. yang dilantik Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) kerana mengenakan komisyen hingga tujuh peratus terhadap farmasi yang berdaftar di bawahnya.

Ahli Parlimen Serdang, Teo Nie Ching, berkata tindakan Oratis Services Sdn Bhd mengenakan komisyen sehingga tujuh peratus itu boleh menyebabkan kenaikan kos ubat dan peralatan kesihatan.

Katanya, walaupun DAP menyambut baik pelaksanaan pembiayaan ubat dan peralatan kesihatan yang dibekalkan secara percuma kepada Pesara Awam Persekutuan sejak Februari lalu, tindakan mengenakan komisyen yang tinngi itu perlu dikaji dan disemak semula kerana ia akan menyebabkan farmasi terpaksa menaikkan harga untuk menampung kos.

Nie Ching ketika Rang Undang-Undang Perbekalan Belanjawan 2013 di Parlimen, semalam, berkata beliau tidak faham kenapa KKM perlu beri hak itu kepada syarikat Oratis Services Sdn Bhd untuk mendapat komisyen tujuh peratus daripada keuntungan farmasi.

Beliau turut mempertikai mengenai proses tender yang dijalankan dan mengapa syarikat itu dipilih.

Oratis Services Sdn Bhd adalah perantara di antara JPA dan Pesara Awam Persekutuan bagi mendapatkan bekalan ubat dan peralatan kesihatan yang tidak dapat dibekal atau disediakan hospital atau klinik kerajaan.

Mereka yang layak boleh mendapatkan bekalan ubat atau peralatan kesihatan melalui rangkaian farmasi runcit yang berdaftar di bawah syarikat terbabit.

Sehingga kini Oratis Services Sdn Bhd yang beribu perjabat di Seksyen 15 Shah Alam mempunyai rangkaian besar farmasi yang berdaftar di bawahnya di seluruh negara

------------------------------------------------------------------------------------------------------->>END POSTING HASUTAN<<--
VOTE ONLINE PRU13:
"Setujukah anda DSAI dilantik Perdana Menteri Malaysia ke 7?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

Pecah Berita! Kamera Polis Hanya rm 17 Ribu seunit, Hishamuddin Hussien Kantoi Lagi!!

Posted: 21 Nov 2012 06:40 PM PST


Gambar di atas ialah jawapan bertulis kepada soalan lisan MP Jerai, Mohd Firdaus bin Jaafar, Hishammuddin menjelaskan kamera perangkap had laju dibekalkan secara berperingkat kepada PDRM sejak tahun1995. 
Kamera yang dibekalkan itu terbahagi kepada dua jenis iaitu model laser Digicam sebanyak 85 unit berharga RM173,925 seunit dan model laser Truecam sebanyak 39 unit berharga RM223,500 seunit. 

Dan jumlah keseluruhan harganya ialah RM23.5 juta.Berikut pula adalah kenyataan dari ACP Mohd Fuad Abd Latiff dari Bukit Aman kepada The Star pada 21 September 2011 mengenai Kamera Laser Truecam tersebut. 


Apa yang berbeza dengan kenyataan Hishamuddin ialah Hishamuddin mengatakan harga kamera tersebut adalah RM223,500 seunit. tetapi menurut ACP Mohd Fuad Kamera Had Laju LTI 20-20 TruCam berharga hanya kira-kira US$6,000 (RM17,000) seunit.. 


Siapa yang berbohong sebenarnya? Adakah Hishamuddin sepupu Najib yang berbohong atau ACP Mohd Fuad yang berbohong, Untuk mengetahui siapa yang berbohong sila lihat sebut harga dari Laser Technology US tentang harga Kamera Had Laju ini..


Sebut harga ini untuk Michigan, US..


Jelas apa yang dinyatakan oleh ACP Mohd Fuad dari Bukit Aman adalah benar kerana harganya hampir sama.. tetapi sepupu Najib? sini

harga rm 17 ribu, masuk tender jadi rm 233 ribu, macam itulah negara kita di rompak selama 55
tahun tanpa henti oleh Barisan Nasional, hanya yang bijak akan mengundi Pakatan Rakyat.
kahkahkahkah.


------------------------------------------------------------------------------------------------------->>END POSTING HASUTAN<<--
VOTE ONLINE PRU13:
"Setujukah anda DSAI dilantik Perdana Menteri Malaysia ke 7?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

Gencatan Senjata Gaza/Israel Berjaya Dicapai- Hamas Isytihar Menang (translate)

Posted: 21 Nov 2012 03:37 PM PST

Berikut adalah teks perjanjian gencatan senjata
Israel shall stop all hostilities in the Gaza Strip land sea and air, including incursions and targeting of individuals.

"All Palestinian factions shall stop all hostilities from the Gaza Strip against Israel, including rocket attacks and all attacks along the border.

"Opening the crossings and facilitating the movement of people and transfer of goods and refraining from restricting residents' free movements and targeting residents in border areas. Procedures of implementation shall be dealt with after 24 hours from the start of the ceasefire.

"Other matters as may be requested shall be addressed."

"Implementation mechanism.

"Setting up the zero hour understanding to enter into effect.

"Egypt shall receive assurances from each party that the party commits to what was agreed upon.

"Each party shall commit itself not to perform any acts that would breach this understanding. In case of any observations, Egypt as a sponsor of this understanding, shall be informed to follow up."


Meshaal: 'It was a despicable aggression' Hamas leader Khaled Meshaal is speaking in a news conference in Cairo. He says that Hamas has scored a victory after eight days of fighting.

He calls the Israeli assault "a despicable aggression against the people in Gaza" that killed civilians and fighters.

"We had to react," he says, echoing Netanyahu.

"I cannot deny that [Israeli forces] have done a lot," he says. "We can't count how many buildings they have destroyed in Gaza. This is their achievement. And the missiles were falling until the last minute."

"The Israeli conspiracy has failed," he says. "They wanted an election propaganda and they wanted to test Egypt," but fell short, Meshaal says.

Meshaal praises Egypt's role, saying it "has dealt with the resistance quite responsibly and the way it should." --guardian.co.uk

Alhamdulillah. Akhirnya peperangan berat sebelah yang tidak adil itu terhenti jua dengan usaha Morsi dan Erdogan. Namun gua masih tak puas hati kerana gua lebih mengharapkan Mesir dan Turki bekerjasama memerangi Israel secara ketenteraan. Ingatkah anda tanda-tanda kiamat ? Salah satunya ialah 'apabila dua kuasa besar Islam bergabung.

adios - Gendang Perang

Live tonton di sini klik : http://www.erapasca.com/p/epl-al-jazeera.html

------------------
Translate :


Israel hendaklah menghentikan semua permusuhan di Gaza tanah laut dan udara, termasuk pencerobohan dan mensasarkan individu.

"Semua puak Palestin hendaklah menghentikan semua permusuhan dari Gaza terhadap Israel, termasuk serangan roket dan semua serangan di sepanjang sempadan.

"Membuka lintasan dan memudahkan pergerakan rakyat dan pemindahan barangan dan menahan diri dari menyekat pergerakan bebas penduduk dan mensasarkan penduduk di kawasan sempadan. Prosedur pelaksanaan hendaklah diuruskan selepas 24 jam dari permulaan gencatan senjata.

"Perkara-perkara lain sebagaimana yang diminta hendaklah dialamatkan."

"Pelaksanaan mekanisme.

"Menubuhkan pemahaman jam sifar untuk memasuki ke dalam kesan.

"Mesir akan menerima jaminan dari setiap pihak bahawa parti itu melakukan apa yang telah dipersetujui.

"Setiap pihak hendaklah melakukan sendiri tidak melaksanakan apa-apa tindakan yang akan melanggar pemahaman ini. Dalam hal apa-apa pandangan, Mesir sebagai penaja pemahaman ini, hendaklah dimaklumkan kepada susulan."
------------------
Meshaal: 'Ia adalah pencerobohan keji' pemimpin Hamas, Khaled Meshaal bercakap dalam satu sidang akhbar di Kaherah. Beliau mengatakan bahawa Hamas telah menjaringkan kemenangan selepas lapan hari berperang.

Beliau menyeru serangan Israel "pencerobohan keji terhadap rakyat di Gaza" yang membunuh orang awam dan pejuang.

"Kami terpaksa bertindak balas," kata beliau, mengulangi Netanyahu.

"Saya tidak boleh menafikan bahawa [tentera Israel] telah melakukan banyak," katanya. "Kami tidak boleh mengira berapa banyak bangunan mereka telah musnah di Gaza. Ini adalah pencapaian mereka. Dan peluru berpandu telah jatuh sehingga saat-saat akhir."

"Konspirasi Israel telah gagal," katanya. "Mereka mahukan propaganda pilihan raya dan mereka mahu menguji Mesir," tetapi jatuh pendek, Meshaal berkata.

Meshaal memuji peranan Mesir, mengatakan ia "telah diuruskan dengan rintangan agak bertanggungjawab dan cara ia sepatutnya." - Penjaga co.uk

Alhamdulillah. Akhirnya peperangan Berat sebelah yang tidak adil itu terhenti jua dengan usaha Morsi dan Erdogan. Namun gua masih tak PUAS hati kerana gua lebih mengharapkan Komplek dan Turki bekerjasama memerangi Israel secara ketenteraan. Ingatkah anda Penanda-Penanda kiamat? Salah satunya ialah 'apabila dua kuasa besar Islam bergabung.

Adios - Gendang Perang

Live Tonton di sini klik: http://www.erapasca.com/p/epl-al-jazeera.html

------------------------------------------------------------------------------------------------------->>END POSTING HASUTAN<<--
VOTE ONLINE PRU13:
"Setujukah anda DSAI dilantik Perdana Menteri Malaysia ke 7?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

Pecah berita! Pondok panas umno Roboh! dan 400 ahli umno bertindak keluar parti!

Posted: 21 Nov 2012 08:20 AM PST

Pekan Pahang darul Tumbang - by @tiewnama agensi Fakap EP

Sebuah pondok panas umno barisan nasional telah di robohkan oleh sebagaian penduduk di sebuah kawasan di pahang, pondok panas ini di robohkan lantaran kerana umno bahagian kawasan itu telah menipu tanah tanah dan harta benda mereka selama ini, Rakyat Pekan yang duduk di situ lebih dari 10 tahun masih tidak mendapat tanah manakala Myamar-Myamar yang di masukan di Pekan sebagai pengundi di beri tanah 2 ekar seorang.

Wisma putra telah mengalirkan dana berjumlah RM juta-juta banyaknya di kawasan ini tetapi pemimpin barisan nasional di kawasan itu telah membolot kesemunya sekali. Dengan merobohkan pondok panas umno ini, kemarahan ahli-ahli UMNO dpt di redakan, selain itu seramai 400 ahli umno kawasan itu telah bertindak keluar parti,

Berikut komen salah seorang yang bertindak merobohkan pondok panas umno ini.

''saya ahli umno dari tahun 1988 lagi, banyak sudah saya membantu pemimpin cawangan dan bahagian, turun kebawah menemui pengundi dan membuat culaan untuk memastikan Barisan Nasional menang selepas ini, tetapi pemimpin pemimpin atas ni haramjadah!! makan duit banyak sangat, yang sampai pada kami beberapa ringgit saja, mereka makan berjuta juta ringgit, yang buat kerja kami, yang duduk besarkan perut di rumah, arah sana sini, senang lenang rembat duit yang Kerajaan turunkan, saya sudah tak percaya lagi dengan bahagian umno dan cawangan umno di sini, saya bawak 40 orang kawan kawan kampung saya untuk menyertai JATI, umno langsung sudah tak boleh pakai.''
- Luahan salah seorang dari 400 orang yang bertindak merobohkan pondok panas umno dan keluar umno masuk Jati.



Pondok Panas UMNO di tumbangkan, rupa pondok panas ini seperti kandang lembu kata salah seorang penduduk kampung kepada agensi Fakap EP

-Ajensi Fakap EP di tempat kejadian.

------------------------------------------------------------------------------------------------------->>END POSTING HASUTAN<<--
VOTE ONLINE PRU13:
"UMNO Tumbang Rakyat Senang? Setuju?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

Panas! Pemuda MIC Penang Letak Jawatan!

Posted: 21 Nov 2012 06:03 AM PST


Kuala Lumpur - by @tiewnama 
Ketua Pemuda MIC Bahagian Batu Kawan  D. K. Devavijayan hari ini meletak jawatan dalam
parti itu berkuat kuasa serta merta bagi memberi tumpuan kepada perniagaannya yang semakin
maju dan padat.

Devavijayan 36 tahun berkata beliau telah menghantar surat perletakan jawatannya kepada
Presiden MIC  G. Palanivel dan Pengerusi MIC Bahagian Batu Kawan R. Muthiah hari ini
bagi memaklumkan hasratnya itu.

"Saya masih anggota MIC dan menyokong kuat Barisan Nasional, cuma saya tidak boleh
memberi komitmen terhadap jawatan itu Ketua Pemuda MIC Batu Kawan kerana dalam 
masa yang sama perlu menguruskan perniagaan''.

berikutan dengan perletakkan jawatan itu, Ketua MIC pulau pinang akan memangku jawatan itu,
ketua MIC penang itu adalah seperti gambar di bawah ini, seorang yang lantang, berani dan
pandai bermain dat dan pasti ianya akan memberikan nafas baru kepada pemuda MIC pulau
pinang.



by @tiewnama - di harap pemangku sementara pemuda MIC pulau pinang ini dapat menjalankan
tugasnya dengan baik dan sempurna.
------------------------------------------------------------------------------------------------------->>END POSTING HASUTAN<<--
VOTE ONLINE PRU13:
"Setujukah anda DSAI dilantik Perdana Menteri Malaysia ke 7?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

Pecah Berita! Uai Cabar Najib Hantar Jet Ke Gaza Perangi Israel?

Posted: 21 Nov 2012 04:38 AM PST

Kuala Lumpur - by @tiewnama
arakian kita semua rakyat malaysia sudah tahu bahawa kerajaan Barisan Nasional di bawah
Najib Razak tidak memiliki kekuatan dalam memerangi zionis israel, Najib Razak hanya mampu
mengutuk dan terus mengutuk zionis sambil mengatakan pejuang palestine yang mempertahankan
tanah air mereka sebagai pengganas dan keganasan,

hari ini Ustaz Azhar Idrus mencabar Najib Razak dan Kabinetnya serta Barisan Nasional 
keseluruhannya untuk bertindak menghantar jet pejuang bagi menyelamatkan umat islam
palestine dan seterusnya mengebom kedudukan zionis, tetapi umum juga tahu, Najib Razak tidak
akan melakukan perkara itu kerana Apco zionis adalah perunding imej kepada perdana menteri
ini.

Najib Razak tidak akan melakukannya kerana ianya akan merugikan ekonomi umno yang mana
hampir 80% perniagaan mereka adalah untuk zionis malaysia iaitu Barisan Nasional. beranikah
Najib Razak menyahut CABARAN ini? ubah sekarang selamatkan malaysia! 


by @tiewnama - jangan cakap Najib Razak, Anwar Ibrahim dan Hadi Awang pun takkan
berani! tunggu Lim Guan Eng masuk islam dulu tapi kena tunggu abahnya mati dulu.
kahkahkahkah

p.s: di maklumkan ini bukan twitter ini bukan di tulis sendiri oleh UAI tetapi dari admin yang mengelola twitter ini. walaupapepun, idea anda memang bernas.! 

------------------------------------------------------------------------------------------------------->>END POSTING HASUTAN<<--
VOTE ONLINE PRU13:
"Setujukah anda DSAI dilantik Perdana Menteri Malaysia ke 7?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

Tiada ulasan: