Selasa, 20 November 2012

DUNIACACAMARBA

DUNIACACAMARBA


Rogol Kanak-kanak Bawah Umur, Juruelektrik Dihukum Penjara, Apa Nasib Pemain Boling Kebangsaan?

Posted: 19 Nov 2012 10:07 PM PST


Baru-baru ini masyarakat dikejutkan oleh dua keputusan kes rogol yang membabitkan kanak-kanak bawah umur. Mahkamah yang bersidang telah membebaskan tertuduh yang telah didapati bersalah dan mengenakan hukuman ringan terhadap mereka.

Dua tertuduh tersebut ialah pemain boling kebangsaan dan seorang juruelektrik. Anda boleh membaca butiran kes mereka di sini, di sini, dan di sini.

Penghakiman tersebut telah mencetuskan perdebatan umum dan menimbulkan rasa tidak puas hati masyarakat. Hal ini turut diperkatakan oleh ahli politik dan mendorong pihak kerajaan untuk mengkaji cadangan menubuhkan jawatankuasa untuk menyelaras hukuman rogol melibatkan gadis bawah umur untuk memastikan golongan itu dilindungi.

Menurut Datuk Nazri Aziz kerajaan akan mengemukakan usul pada sidang Parlimen bagi meminda undang-undang supaya Seksyen 294 Kanun Tatacara Jenayah tidak terpakai dalam kes jenayah seksual membabitkan mangsa bawah umur 16 tahun.

Hari ini mahkamah memutuskan juruelektrik Chuah Guan Jiu perlu menjalani hukuman penjara lima tahun setengah kerana merogol kanak-kanak di bawah umur. Hakim Mahkamah Sesyen Sitarun Nisa Abdul Aziz sebelum ini seperti yang dilaporkan oleh Mstar mengarahkan Chuah Guan Jiu, 22, dibebaskan dengan ikat jamin RM25 000 dengan bon jaminan berkelakuan baik.

Beliau berkata mahkamah mengambil kira faktor Chuah yang masih muda dan kesalahan pertama.

"Kami juga mengambil kira hakikat bahawa perbuatan seksual adalah persetujuan bersama dan dia juga seorang murid tercicir," katanya.

Sitarun Nisa berkata pertimbangan lain ialah masa depan Chuah. 

Apa pula nasib pemain boling kebangsaan yang sebelum ini dikekalkan bebas oleh Mahkamah Rayuan? -DCM




Melayu Buta Jawi Ada Hati Mahu Kenakan PAS

Posted: 19 Nov 2012 09:45 PM PST

Sumber gambar di sini.

P/s: Eloklah Melayu ini masuk kelas KAFA dan belajar Jawi agar dia tidak memalukan dirinya lagi pada kemudian hari.





[Video] Bolehkah Mendoakan Kemusnahan Sesama Umat Islam? Apa Komen Dr MAZA?

Posted: 19 Nov 2012 07:04 PM PST





P/s: Terbaik. Poinnya, kalau UMNO tidak melakukan kezaliman, pecah amanah, rasuah, menentang Islam, mengapa perlu TAKUT???



[PANAS] Artis Mengaku MURTAD

Posted: 19 Nov 2012 05:48 PM PST


Rasa-rasanya, artis yang "mengaku" murtad ini kerana menjadi ahli UMNO dan menyokong Kerajaan BN ini mahu menyindir TG Nik Aziz berhubung dengan satu laporan akhbar yang mengaitkan kata-katanya, kononnya telah memurtadkan UMNO.
 
Mungkin artis yang dilihat sebagai penyokong tegar UMNO ini terpengaruh oleh berita di bawah ini:



Adakah laporan media UMNO ini 100% tepat? Respons TG Nik Aziz:


Apakah kenyataan TG Nik Aziz berkaitan dengan dakwaan murtad tersebut?

Dalam laporan HD, TG Nik Aziz berkata, orang Islam yang memperlekeh agama Islam dengan sengaja maka ia boleh menjadi murtad (terkeluar daripada Islam).

Katanya, tindakan memperlekeh Islam boleh berlaku melalui pelbagai cara termasuklah menolak Islam sebagai dasar perjuangan dengan menganggap Islam itu sudah lapuk dan tidak sesuai lagi pada zaman ini.

"Tak kira siapa pun kalau tok guru berserban berjanggut sekalipun kalau tolak islam dengan hati yang sengaja, dia kata Islam tak guna, dia murtad sekalipun tak ada mufti bagitau dia.

"Umno tolak Islam maka nampak dia telah memperlekeh Islam. Dia buang Islam macam buang ubat habis tempoh. Boleh jadi yang tolak Islam tu murtad dah, boleh jadi dia jahil, boleh jadi dia tak faham," katanya.

Selain itu, beliau mempersoal "bagaimana" PAS boleh mempercayai ajakan Umno untuk bersama-sama mereka membela Islam sedangkan sejarah membuktikan bahawa Umno sendiri menolak ulama dalam biro agama Umno sewaktu perjuangan kemerdekaan dahulu.

"PAS bukan dicipta oleh orang PAS tapi oleh biro agama Umno. Kami hanya jaga sahaja.

"Sekarang (Umno) nak ajak PAS (bersama-sama) bela Islam. Alim ulamak kamu pun kamu tolak, takkan kamu nak terima ulamak kami pula. Itu logiknya," tegasnya memberikan analogi.



P/s: Kalau mahu menyindir pun, janganlah sampai menggadai akidah sendiri. 

Siapa lagi ahli UMNO yang mahu mengaku murtad?




Penjelasan Ustaz Azhar Idrus tentang Fitnah Makan McD

Posted: 19 Nov 2012 05:11 PM PST


Tiada ulasan: