Rabu, 28 November 2012

Anak Sungai Derhaka

Anak Sungai Derhaka


Allah bersama Utusan kata Sharizat.. tapi Utusan dilaporkan rugi RM1.09 Juta..

Posted: 28 Nov 2012 08:04 AM PST


Ketua Wanita UMNO Shahrizat Abdul Jalil hari ini mendakwa Portal Berita Malaysia memberi "liputan yang tidak adil dan tidak bertanggungjawab" terhadap Barisan Nasional tidak seperti Utusan Melayu.

Oleh kerana keikhlasannya dalam membuat laporan itu dakwa Sharizat, Allah bersama Utusan Melayu..

Shahrizat juga berkata beliau tabik kepada media milik UMNO itu dan Ahli Lembaga Pengarahnya Abdul Aziz Ishak kerana punya keikhlasan dalam memperjuangkan agama, negara, negara dan rakyat.

"Saya perhatikan bahawa Utusan telah sentiasa disasarkan tanpa henti. Mengapakah ini berlaku? Pembangkang terus menyaman mereka, orang melakukan segala macam perkara Utusan ...

"Tetapi Utusan kekal stabil kerana ia adalah ikhlas dalam memperjuangkan agama, negara, negara dan rakyat. Saya tabik Utusan, "kata Shahrizat, tanpa jejak ironi dalam suaranya.

 "Jangan takut. Mengapa? Kerana, akhirnya, Allah adalah dengan Utusan. "

Free Malaysia Today

Satu kenyataan untuk terus memperbodohkan Ahli-ahli UMNO yang sememangnya bodoh oleh Sharizat..

Utusan telah dibuktikan menyebarkan fitnah melalui edarannya apabila kalah dalam beberapa saman yang dikemukakan oleh pemimpin Pakatan Rakyat..

Jika benar Allah bersama Utusan.. kita anggaplah kerugian yang Utusan alami bagi suku ke-3 sebelum cukai sebanyak RM1.09 juta ini sebagai ujian dari Allah…


Tapi.. Sharizat kata Allah bersama Utusan sebab itu Utusan kekal stabil.. kalau dah rugi RM1.09 Juta ni kira tak stabillah kan...

Kalau macam ni tak betullah Sharizat kata Allah bersama Utusan tu..

Sebabnya kalau stabil macam mana pulak boleh rugi..

Musa Hassan dedahkan UMNO memperkudakan Polis..

Posted: 28 Nov 2012 03:45 AM PST


Tan Sri Musa Hassan menuduh menteri Kabinet dan ahli politik sering cuba campur tangan dalam siasatan polis dan membuat penahanan semasa beliau berkhidmat sebagai Ketua Polis Negara dan mendakwa ia masih berlanjutan.

Musa yang bersara pada September 2010 menamakan salah seorang menteri tersebut ialah Datuk Seri Hishammuddin Hussein sebagai antara ahli politik itu dalam satu sidang media hari ini dan mendakwa keenggannya mengikut arahan tersebut menyebabkan beliau tidak disambung kontrak.

Beliau turut mengkritik penggantinya, Tan Sri Ismail Omar sebagai seorang pegawai yang hanya mengikut perintah kepada ahli politik yang berpengaruh.

"Terdapat banyak keraguan daripada pegawai polis yang dikatakan menerima arahan bukan daripada (pegawai tertinggi mereka) tetapi daripada Kementerian Dalam Negeri.

"Malahan kementerian tersebut masih boleh memberikan arahan sekaran... siapa yang kawal sekarang?" soal Musa.

Musa kemudiaan memetik Sesyen 4(1) daripada Akta Polis yang menyatakan bahawa sebarang arahan kepada pegawai polis mestilah datang daripada KPN, yang mempunyai bidang kuasa ke atas arahan tersebut.

"Saya dimaklumkan malahan Setiausaha Agung boleh mengarahkan CPO (Ketua Pegawai Polis) dan (mengarahkan mereka untuk) melapor balik kepada mereka. Jadi siapa yang mengawal polis sekarang?

"Arah dan kawal... ke atas pasukan polis haruslah dibawah KPN. Tiada orang lain boleh beri arahan."

Namun, bekas pemimpin tertinggi dalam Polis Diraja Malaysia (PDRM) tersebut enggan mendedahkan nama tetapi mendakwa beliau menerima arahan tersebut daripada menteri, timbalan menteri dan ahli politik, juga daripada pembangkang.

"Apabila saya menangkap penjenayah, yang terlibat dalam aktiviti haram, pasti akan ada panggilan telefon daripada pihak atas.

"Saya masih ingat... seorang MP pembangkang selalu datang ke pejabat saya. Dia bawa kepada saya banyak saman (untuk selesaikan). Saya kata Tan Sri... awak (antara salah seorang) yang meluluskan di Parlimen.

Musa juga mensasarkan penggantinya, Tan Sri Ismail Omar yang dianggapnya sebagai seorang hanya mengikut arahan kepada ahli politik berpengaruh.

"Kamu baca akhbar. Kadangkala, kamu dengan (ahli politik berkata) "Saya arahkan polis buat itu... buat iini," jawab Musa apabila ditanya bentuk arahan yang diberikan kepada KPN ketika ini.

"(Ismail) orang yang baik, tetapi menjadi seorang yang baik dan menjadi popular bukan adalah perwatakan menjadi seorang KPN. Kamu perlu jadi lebih tegas.

"Kadangkala, kamu perlu jadi seorang yang lantang (kepada) pihak atas. Apabila tidak betul... jangan hanya kata ya.

"Jika seorang KPN hanya mengikut perintah, dia akan jadi KPN terbaik di dunia. Jika dia lantang, dia akan jadi KPN yang jahat dan tidak akan ada banyak tuduhan ke atas dirinya," gurau beliau.

Beliau menggambarkan hubungannya dengan Hishamuddin sebagai biasa, tetapi Menteri Dalam Negeri tersebut secara langsung mengarahkan beliau untuk mengawal pasukan polis.

"Apabila saya mendapati arahan yang diberikan kepada pegawai baru dan OCPD (Ketua Polis Daerah) tanpa pengetahuan saya, jadi pastinya suatu yang salah berlaku.

"Jadi saya tekankan kepadanya Sesyen 4(1) Akta Polis... arah dan kawal dalam pasukan polis adalah hak KPN, bukan seorang menteri.

"Saya beritahu dia secara baik tapi dia tidak suka. Sebab itu (jawatan) saya tidak disambung," dakwa Musa.

Musa bertugas sebagai KPN selama tiga sebelum bersara pada 13 September 2010 selepas kes rasuah yang ditutup pada Julai 2007 kerana kurang bukti.

Sidang akhbar tersebut dianjurkan oleh Pasukan Petugas Pemantau Jenayah Malaysia (MyWatch), sebuah pemantau bukan kerajaan (NGO) yang mengakui mereka akan "mencabar sebarang statistik yang dikeluarkan oleh PDRM".

NGO tersebut mendakwa mereka mempunyai statistik jenayah "sebenar" daripada pasukan polis yang dituduh mereka telah "dimanipulasi" sebelum dikeluarkan kepada orang awam.

MyWatch juga mengakui mereka memiliki bukti melibatkan pegawai atas polis dengan kumpulan bawah tanah.

Mereka merancang untuk mendedahkannya secara berperingkat, bermula minggu depan jika PDRM masih enggan bekerja dengan mereka.

~ The Malaysian Insider

GEMPAR!! Pemimpin UMNO/BN dihadiahkan Batu Nisan ketika sedang berucap..

Posted: 28 Nov 2012 12:44 AM PST


Heboh dan menjadi mulut penduduk di sekitar Air Molek, Melaka apabila seorang ahli parlimen dari Johor yang datang berceramah disitu Ahad lepas dimalukan dengan "hadiah" berupa sebatang batu nisan dari seorang lelaki diatas pentas ceramah.

Ahli Parlimen tersebut dibawah khas dari Johor Ahad lalu sempena Karnival 55 Jam Ayer Molek.

Menurut penduduk, ketika ahli parlimen itu berceramah dan asyik mengutuk pembangkang dan tokoh-tokoh utama pembangkang, seorang lelaki telah naik ke pentas dan menghempas batu nisan dihadapan ahli parlimen tersebut.

Menurut penduduk lagi, lelaki tersebut mendengar ceramah pada mulanya, bangun menghilangkan diri, kemudian datang semula dengan batu nisan yang seolah-olah baru dicabut.

Ahli parlimen yang terkenal dengan sikap lantang dan merupakan ayam tambatan bagi UMNO/BN diparlimen tersebut tergamam dan terus berhenti ceramah seketika apabila ditanya oleh lelaki tersebut kenapa beliau datang kesini dan kemudiannya lelaki tersebut terus menghempas batu nisan di depan ahli parlimen tersebut dihadapan ratusan penyokong-penyokong UMNO/BN.

Kejadian itu turut disaksikan oleh ADUN Ayer Molek, Datuk Md Yunos dan oleh ratusan penyokong-penyokong UMNO yang lain, yang belum pernah berlaku dalam sejarah di Melaka ini.

Tiada sesiapa mengenali lelaki terbabit, mungkin juga cucu-cicit Hang Jebat yang ingin memberi amaran supaya jangan makan sembarang makan.

Tidak tahu apa tujuan lelaki tersebut menghempaskan batu nisan, dihadapan Ahli Parlimen Seri Gading, Muhammad Aziz.

Mungkin juga rakyat sudah jelek mendengar pembohongan-demi pembohngan UMNO sedangkan kehidupan harian rakyat bawahan semakin tertekan dibawah pemerintahan UMNO/BN.

Mungkin batu nisan itu simbolik bahawa sudah sudah sampai masanya UMNO dikuburkan setelah 55 tahun memerintah.

Lelaki tersebut tidak dikenali tersbut telah dibawa oleh polis untuk disoal siasat.

Harian Metro ada mengeluarkan berita tersebut semalam di ahkbarnya.. sila klik pada image untuk paparan lebih jelas..


Moral of the story.. Orang Gila pun tak percaya temberang Pemimpin UMNO/BN jadi mengapa agaknya masih ada manusia yang mengaku dirinya waras mempercayai temberang pemimpin UMNO/BN?

Adakah mereka lebih tidak waras dari orang gila ini atau mereka sememangnya bodoh?

Sumber info : Yusof Wahab

Inikah caranya UMNO tegakkan Syiar Islam?

Posted: 27 Nov 2012 07:54 PM PST


Mula-mula korang baca laporan dari BERNAMA ini dulu pasal UMNO menegakkan syiar Islam di bumi Malaysia ini..

KUALA LUMPUR – Perhimpunan Agung Umno (PAU) 2012  menyediakan wadah bagi parti memperkukuh usaha memartabat syiar Islam yang diperjuangkan Umno sejak sekian lama sehingga Malaysia menjadi negara Islam teladan.

Perhimpunan yang berlangsung sehingga 1 Dis ini, dan bermula dengan persidangan serentak sayap Pemuda, Wanita dan Puteri Umno hari ini, bukan sahaja suatu kelangsungan kepada politik dan masa depan orang Melayu, tetapi juga Islam sebagai agama persekutuan.

Tanpa menggunakan label Islam pada namanya, Umno dengan penuh bijaksana memperkukuh syiar Islam dalam serba kesederhanaan pada ketika penganut ajaran lain turut mengamalkan agama masing-masing dengan selesa.

Namun mungkin kerana cemburu dan takut atas hakikat kejayaan Umno itu, ada percubaan pembangkang yang menggunakan label Islam, untuk menidakkan keIslaman Umno pada ketika parti pembangkang itu sendiri gagal berbuat apa-apa untuk Islam.

Pengerusi Jawatankuasa Kerja Sekretariat Ulama Muda Malaysia Fathul Bari Mat Jahya berkata Islam terbina atas lima perkara; mengucap dua kalimah syahadah, solat lima waktu, berpuasa di bulan Ramadan, menunaikan zakat dan mengerjakan haji.

"Umno adalah pelopor yang jelas bagi lima perkara itu dalam negara kita.  Kerajaan yang diterajui Umno telah mewujudkan badan-badan yang memantau soal akidah berteraskan syahadah.

"Bagi rukun Islam kedua, solat, kerajaan menyediakan banyak masjid dan surau dan kita boleh bersolat secara terbuka, tanpa halangan dan gangguan," katanya kepada Bernama di sini.

Fathul Bari berkata dalam rukun Islam yang ketiga iaitu berpuasa, kerajaan menerusi badan-badan tertentu bukan sahaja menguatkuasakan larangan makan minum secara terbuka dalam kalangan orang Islam, malah membudayakan solat tarawih.

"Bagi Rukun Islam yang keempat iaitu menunaikan zakat, pengurusan baitulmal di negara ini antara yang cemerlang di dunia. Begitu juga bagi Rukun Islam yang kelima iaitu haji, kita mempunyai badan (Tabung Haji)yang begitu berjaya dalam menguruskan soal jemaah haji ke Makkah dan diiktiraf terbaik di dunia," katanya.

Beliau berkata memandangkan lima asas itu telah didukung kepimpinan Umno, maka dakwaan pihak tertentu kononnya Umno tidak memperjuang Islam adalah karut semata-mata.

"Dari segi dasar, Umno adalah parti yang menegak, mempertahan dan mengembangkan agama Islam di negara ini. Tiada pihak yang waras yang akan menafikannya," katanya.

Sementara itu Naib Ketua Umno bahagian Kuantan, Datuk Shafik Fauzan Shariff berkata Umno yang meletakkan agama Islam sebagai agama rasmi persekutuan dalam Perlembagaan.

Shafik Fauzan yang juga anggota Exco Kerajaan Negeri Pahang berkata hasil perjuangan Umno selama inilah juga, orang Melayu dan agama Islam tidak boleh dipisahkan

"Jelas dalam Perlembagaan, Melayu itu Islam, dan Islam itu Melayu, ini adalah hasil perjuangan Umno," katanya.

Anggota Exco Pergerakan Pemuda Umno, Datuk Suffian Awang berkata Umno sejak dahulu, kini dan selamanya akan terus memperjuang syiar Islam.

"Dalam konteks yang lebih luas, kerajaan di bawah kepimpinan Umno telah melaksanakan pelbagai dasar dan program dalam usaha memartabat Islam di negara ini.

"Contohnya, di Malaysia, kita melaksanakan perbankan Islam, kita menubuhkan Universiti Islam Antarabangsa, kita ialah pelopor industri makanan halal dan berusaha memberi keyakinan kepada umat Islam mengenai pengesahan halal pada pelbagai aspek.

"Tidakkah Umno juga yang mengembangkan syiar Islam dan memajukan ekonomi umat Islam? Umno adalah parti yang menggunakan politik untuk mengukuhkan syiar Islam, sebaliknya parti pembangkang menggunakan Islam untuk meraih keuntungan politik," katanya.- BERNAMA

Kata mereka UMNO memartabatkan Islam, UMNO menegakkan syiar Islam dan berbagai lagi lah..

Tapi di pentas yang sama, di lokasi yang sama, di bangunan yang sama, di depan orang yang sama mereka terlibat pula dalam event kat bawah ni...


Nak tegakkan syiar Islam atau nak tegakkan apa benda ni?

Sumber gambar : AmenoWorld

Tiada ulasan: