Jumaat, 2 November 2012

Anak Sungai Derhaka

Anak Sungai Derhaka


Model IFF tak tutup aurat : Rosmah tak terlibat kata mamat ini..

Posted: 02 Nov 2012 04:06 AM PDT


Ini adalah kenyataan cari makan dari Pengasas dan Pengerusi Festival Fesyen Islam (IFF) selain itu beliau juga menterjemahkan hukum Syariat Islam ikut suka mak bapak dia saja..

Kata dia Rosmah tak bertudung tak apa sebab fesyen bertudung merupakan platform kepada kita untuk tunjukkan kepada dunia luar bahawa agama Islam ini 'gentle'..bacalah..


Pengasas dan Pengerusi Festival Fesyen Islam (IFF), Datuk Raja Rezza Shah menafikan bahawa isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor terlibat dengan isu gambar yang disebarkan oleh beberapa blog pembangkang berhubung seorang model yang mengenakan pakaian yang tidak menutup aurat.

Menurut Raja Rezza, Datin Seri Rosmah merupakan penaung kepada IFF, namun beliau tidak tahu mengenai aktiviti yang dilakukan olehnya sebagai pengasas dan pengerusi IFF.

"Beliau hanya penaung..tetapi bukan dia yang tetapkan A to Z...dia tidak tahu apa yang saya buat dan bukan semua 'function' yang diadakan dia hadir," ujarnya.

Tambahnya, Rosmah sering mengingatkan beliau agar pelaksanaan IFF ini memberikan kebaikan kepada masyarakat. "Beliau sering tekankan...make sure it can help people, make sure it can give benefit to people..and please be carefull," katanya ketika di temui di kediamannya di Ulu Klang, semalam.

Beliau berkata demikian ketika menjawab mengenai spekulasi blog pembangkang yang menyebarkan gambar dari sebuah akhbar tabloid yang memaparkan salah seorang daripada sebahagian model IFF tidak mengenakan pakaian yang sesuai dengan tema festival tersebut pada sidang media diadakan.

"Mengenai gambar itu, hanya seorang saja yang memakai busana tidak berlengan dan mereka (pembangkang) seharusnya bertanya kepada saya terlebih dahulu. Andaikan, wanita itu adalah model saya, dan saya jadikan sebagai konsep untuk menunjukkan perubahan daripada individu yang memakai pakaian terdedah kepada yang menutup aurat. Tetapi malangnya, dia bukan model saya," katanya.


Raja Rezza turut berkata bahawa wanita itu bukanlah tetamu undangannya pada sidang media tersebut tetapi dia datang bersama Persatuan Bencana Negeri Kedah untuk memperagakan selendang pada hari persembahan nanti.

"Pada sidang media tersebut, terdapat beberapa badan bukan kerajaan (NGO) yang hadir bagi memperjelaskan mengenai kutipan amal yang akan mereka lakukan melalui IFF, dan wanita tersebut hadir bersama salah satu NGO itu. Saya memang tidak tahu menahu mengenai kehadirannya," ujarnya.

Selain itu, Raja Rezza turut difahamkan bahawa wanita tersebut berpakaian begitu (tidak menutup aurat) kerana dia akan melalui proses 'transform' ada hari persembahan fesyen nanti.

"Inilah, mudah sangat orang kita membuat kesimpulan. Umpama filem yang belum siap, tetapi kita dah cerita mengenai pengakhirannya," katanya.

Namun begitu, spekulasi yang dimainkan oleh pihak pembangkang itu, bukan perkara yang serius bagi Raja Rezza yang juga merupakan seorang pereka fesyen itu.

"Saya bersyukur kerana agama kita, Islam ada akhirat menanti. Apa saja fitnah, tuduhan dan sebagainya yang dilemparkan, kita tahu dimana penyudahnya," ujarnya lagi.

Memiliki kelebihan untuk menarik perhatian negara luar merupakan salah satu faktor Datin Seri Rosmah Mansor dipilih sebagai penaung kepada IFF.

Raja Rezza berkata, pemilihan Rosmah sebagai penaung kepada festival yang diasaskan oleh beliau ini merupakan pilihan yang tepat kerana beliau mampu membantu IFF mencapai matlamat yang diinginkan.

"Pada mulanya, beliau (Rosmah) tidak mahu kerana dia sendiri tidak bertudung sepenuh masa. Tetapi saya cakap kepada beliau...fesyen bertudung merupakan platform kepada kita untuk tunjukkan kepada dunia luar bahawa agama Islam ini 'gentle' (lembut).

"Kita boleh gunakan filem, lagu dan bersyarah untuk menyampaikannya, tetapi kami mengambil pendekatan dengan mengadakan persembahan fesyen. Selepas itu, baru beliau setuju dan saya katakan yang Datin perlu membawa IFF ke tahap yang lebih tinggi," katanya.

Menurut Raja Rezza, penghargaan perlu diberikan kepada Datin Seri Rosmah kerana walaupun melalui jadual harian yang sibuk, beliau tetap terima pelawaan untuk menjadi penaung IFF.

"Saya amat berterima kasih kepada beliau (Rosmah). Penglibatannya telah memperlihatkan hasil...hasilnya, IFF kini dikenali di serata dunia melalui kenalan dan usaha-usaha yang dilakukan oleh beliau," katanya lagi ~ KLPos

Ingatkan hanya Israel sekat bantuan kemanusiaan.. rupanya di Malaysia pun ada .. tengoklah!

Posted: 02 Nov 2012 02:05 AM PDT


Bagi yang sering mengikuti perkembangan dirantau Arab terutamanya yang melibatkan negara haram Israel dan Palestine, berita pihak berkuasa regime Zionist menghalang bantuan kemanusiaan dari sampai kepada rakyat Palestine bukanlah satu perkara yang luar biasa.

Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin yang merupakan Ahli Parlimen pernah disekat pelayarannya di Greece bersama misi kemanusiaan Misi Flotila.

Ekoran itu beliau melahirkan kekecewaannya "Kalau mereka tidak takut kenapa tidak lepaskan 10 kapal yang pergi daripada Greece tanpa membawa senjata hanya bawa bantuan kemanusiaan, ubat-ubatan dan bahan binaan tetapi disekat oleh kerajaan Greece yang tunduk kepada tekanan daripada Israel dan tidak benarkan kita keluar," katanya.

Itu insiden di luar Malaysia..

Percayakah anda jika dikatakan bahawa insiden seperti itu iaitu menyekat bantuan kemanusiaan buat rakyat Palestine oleh Pihak Berkuasa Israel juga berlaku di Malaysia, di negeri Melaka.

Dalam insiden serupa yang dilakukan oleh pihak berkuasa Zionist itu, Penguatkuasa dari Majlis Perbandaran Hang Tuah Jaya telah bertindak menghalang proses menyampaikan bantuan kepada mangsa ribut di Taman Air Keroh, Melaka oleh seorang Wakil Rakyat dari DAP/PR.

Berbagai alasan diberikan oleh pihak Penguatkuasa untuk menghalalkan tindakan mereka itu antaranya ialah tidak ada permit, tidak ada lessen, menghalang lalu lintas dan juga arahan pihak atasan (UMNO).

Penguatkuasa dari Majlis Perbandaran Hang Tuah Jaya telah memberikan tempoh hanya satu jam untuk petugas mengemas barangan mereka atau tindakan akan di ambil….

Ini notisnya.. diambil dari FB Cili FM.. klik pada image untuk paparan lebih jelas..


Ini video kejadiannya..

  

Bila puak zionist dijadikan penasihat.. itulah hasilnya...

Ditahan di Majlis Al-Arqam.. Ini penjelasan dari Dr. Badrulamin..

Posted: 01 Nov 2012 11:00 PM PDT


Nama Dr. Badrulamin hari ini terpampang di muka hadapan Utusan Malaysia dengan tajuk besarnya 'Cubaan hidupkan Al-Arqam.


Sekali lalu ianya menggambarkan seolah-olah Dr. Badrulamin dari PKR telah bersama dalam satu majlis untuk menghidupkan semula Al-Arqam yang telah diharamkan oleh Kerajaan.

Lebih hebat lagi Utusan melaporkan bahawa Dr. Badrulamin adalah tetamu kehormat konsert itu, ini sebahagian laporannya.
Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) menyerbu sebuah konsert khas yang dipercayai cuba menghidupkan kembali ajaran sesat Al-Arqam di Bandar Country Home, Rawang dekat sini hari ini.

Dalam serbuan kira-kira pukul 10 malam itu, beberapa individu telah ditahan termasuk Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Dr. Badrulamin Bahron.

Difahamkan, Badrulamin merupakan tetamu kehormat konsert yang diadakan sempena sambutan ulang tahun kelahiran pengasas dan pemimpin Al-Arqam, Ashaari Muhammad ~Utusan
Adakah benar laporan dari Utusan itu?.. berikut adalah penjelasan dari Dr. Badrulamin sendiri..

Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PKR, Dr Badrulamin Bahron yang turut ditahan dalam serbuan terhadap konsert didakwa cubaan menghidupkan kembali ajaran sesat Al-Arqam hari ini menegaskan hanya hadir sebagai tetamu jemputan syarikat Global Ikhwan Sdn Bhd, dan bukannya Al-Arqam.

Dalam kenyataannya, Badrulamin menjelaskan, keluarganya merupakan pelanggan Global Ikhwan dan pihaknya menerima jemputan untuk menghadiri majlis tersebut secara umum, dan bukannya atas jemputan khusus.

"Jemputan hanya bersifat umum dan tiada jemputan khusus untuk saya ... saya datang bersama isteri dan anak-anak untuk makan sambil menikmati persembahan kesenian Islam dan bersantai.

"Saya diletakkan di meja tamu sebab rasa hormat mereka, dan memang khemah lain tiada meja pun ... ahli jemaah (Global) Ikhwan mengenali saya dan isteri kerana (kami) sering membeli keperluan dapur di pasaraya Ikhwan ... ia menyediakan produk makanan buatan orang Islam," kata Badrulamin .

Laporan muka depan akhbar Utusan Malaysia hari ini menyebut Badrulamin antara tetamu kehormat sempena sambutan ulang tahun kelahiran pengasas ajaran sesat tersebut, Ashaari Muhammad, atau lebih dikenali sebagai Abuya.

Akhbar berkenaan turut menyebut serbuan yang dilakukan Jais kira-kira jam 10 malam di Bandar Country Homes, Rawang itu bertemakan "Abuya Terus Memimpin Walaupun Ghaib" turut dihadiri kira-kira 3,500 orang.

Jurucakap Jais berkata,"konsert ini didapati melanggar arahan mufti di bawah Seksyen 12C Enakmen Jenayah Syariah Selangor iaitu membantu menghidupkan Al-Arqam."

Badrulamin turut menafikan sebarang penglibatan dirinya dengan Al-Arqam dan Global Ikhwan, malah menafikan mempunyai sebarang jawatan dalam pertubuhan tersebut.

"Saya langsung tiada kaitan apa-apa dengan organisasi Ikhwan, jauh sekali dari memegang sebarang jawatan.

"Kehadiran saya tidak ada sebarang agenda peribadi mahupun politik," katanya lagi.

Al-Arqam telah diharamkan di negara ini pada 1994. Selepas kematian pengasasnya pada 2010, pengikut ajaran sesat ini pernah mengadakan konsert selama empat hari dan menggambarkan Abuya bukan meninggal dunia, sebaliknya hanya "ghaib" dan akan kembali dalam masa terdekat ~ The Malaysian Insider

Setelah dikerah, Najib hadiahkan kotak pensel kepada murid-murid Sekolah..

Posted: 01 Nov 2012 05:30 PM PDT


Kerana takut ditukar ke pendalaman, maka Guru Besar-Guru Besar beberapa buah sekolah di sekitar Sungai Petani telah menurut arahan untuk mengerahkan para pelajarnya ke Majlis Najib.

Bagi mereliasisaikan kerahan itu mereka telah mengeluarkan surat kepada Ibu Bapa atau Penjaga murid-murid Sekolah mereka menyatakan kononnya anak mereka telah dipilih untuk turut serta dalam majlis yang diadakan itu.

Majlis yang dimaksudkan itu ialah Perhimpunan Peladang, Penternak dan Nelayan sempena lawatan Perdana Menteri ke Pantai Merdeka pada 31 Oktober lalu.

Surat kerahan tersebut sila lihat di ( SINI ).

Hasilnya Bernama melaporkan kira-kira 15,000 orang menghadiri majlis anjuran Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani itu.

Dari 15,000 yang dilaporkan entah berapa ribu budak-budak Sekolah entahlah.. tengok gambar-gambar di bawah ini..








Dan bagi menghargai kehadiran murid-murid Sekolah itu maka Najib pun menghadiahkanlah kotak pensel kepada mereka..


AES dipasang secara haram di Selangor.

Posted: 01 Nov 2012 09:42 AM PDT


Perkara ini telah didedahkan oleh Exco Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan Selangor, Ronnie Liu.

Menurutnya  maklumat itu diperolehi daripada Yang Dipertua PBT di seluruh negeri yang mendedahkan bahawa pemasangan kamera AES itu dibuat tanpa keizinan pihak mereka.

"Ini (pasang kamera AES tanpa kebenaran merancang) adalah salah di sisi undangundang. Bagi saya, kalau tiada kebenaran merancang, ia dianggap illegal (tidak sah). Sesiapa pun yang kena (saman), mereka tidak payah bayar sebab (pemasangan kamera AES dibuat) tanpa kelulusan," katanya yang dilaporkan oleh Sinar Harian.

Terdesaknya Kerajaan UMNO/BN ni nak merompak duit rakyat.. kerajaan negeri tak benarkanpun dipasangnya juga.

Patutlah BEBERAPA blog pencacai UMNO ada memainkan isu kononnya kerajaan di empat negeri yang ditakbir oleh Pakatan Rakyat disifatkan "cakap tak serupa bikin" berhubung isu Saman Rakyat 1 Malaysia, SR1M (AES).

Tiada ulasan: