Nuffnang

Pengikut

ALHUSSEYN

sumber :-

ALHUSSEYN


Gandingan mantap Geng Perpaduang buat agenda

Posted: 10 Nov 2012 08:00 AM PST


Norman Toha (baju batik), bekas setiausaha perhubungan PAS Selangor, yang lebih berperanan sebagai penganjur dan penyelaras setiap ceramah Hasan Ali (baju puteh), berkata : 

Sebanyak 70 peratus rakyat Selangor bersetuju supaya Umno dan PAS bergabung bagi tujuan mempertahankan agama Islam dan kepentingan Melayu.

 Dia berkata demikian selepas mengadakan wacana 'Mengembalikan PAS ke Landasan Asal' di Hotel Vistana di sini.  Laporan itu antara lain menyebut : 


Wacana tersebut menurut Norman dianjurkan atas inisiatif individu ahli PAS yang mahu suara rungutan mereka diberikan perhatian.

Katanya, peserta wacana itu terdiri daripada pemimpin dan penyokong akar umbi yang mahu memberikan pandangan serta luahan tentang kecelaruan hala tuju parti yang semakin tersasar daripada perjuangan asal.


Walau bagaimana pun, laporan tersebut tidak pula mendedahkan siapa sebenarnya individu ahli PAS ataupun pemimpin dan penyokong akar umbi yang di maksudkan itu dan ini menyebabkan orang berteka teki mengenainya.

 Wacana tersebut dilaporkan menghasilkan 11 resolusi yang mengandungi desakan supaya parti dan pemimpin PAS kembali kepada landasan Islam yang sebenar. Ha! ha! ha! Bila pula Ibrahim Ali dan Zul Kulum nak buat macam nih?

Rupanya , depa ni masih ada secebis kasih terhadap PAS , mangkok hayun betul diaorang nih! Bahasa pasarnya ialah : Gila Talak!

Setelah menyusuri 11 resolusi tersebut, sahih ! memang itulah agenda Geng Perpaduang!

Ramai yang percaya bahawa Hasan Ali adalah manusia yg paling kuat berjuang dalam PAS utk kerajaan perpaduang. Hasan Ali, dalam sidang akhbar di rumahnya di Taman Tun Dr Ismail,Kuala Lumpur setelah dipecat daripada PAS pernah berkata: 

"
Saya juga mendapati hala tuju dan dasar perjuangan parti terkeluar daripada landasan asal, Negara Islam, hukum Hudud, kepimpinan ulama dan akhlak Islam tidak lagi jadi amalan dalam urusan harian parti," katanya.

Menurut beliau, walaupun tidak bersama parti, beliau akan menyokong kepimpinan ulama dan Pemuda PAS yang dilihat masih kubur corak kepimpinan asal parti. "(Elok saya dipecat) Kalau saya dalam parti, mulut, tangan dan kaki diikat. Saya harap ulama dan Pemuda PAS dapat bersama-sama saya teruskan perjuangan Islam dan menyisihkan golongan parasit ini," ujarnya di sini


Apa yang pernah diluahkan oleh Hasan Ali dulu itu tidak ada bezanya dengan 11 resolusi yg dihasilkan oleh Norman Toha itu. Saling tak tumpah! Apakah sebenarnya ini permainan Hasan Ali ? Tidak mustahil ...

Transkrip Sesi Soal Jawab Nurul Izzah

Posted: 10 Nov 2012 01:00 AM PST


Macam-macam diperkatakan oleh puak-puak Umno mengenai kenyataan Nurul Izzah sewaktu menjawab pertanyaan daripada seorang peserta di forum "Negara Islam: Versi Mana? Tanggung Jawab Siapa?"

Lihatlah tajuk berita di akhbar Utusan Meloya....semua kisah Nurul Izzah!

Namun tidak ada dari juak-juak tersebut menyiarkan transkrip yang diperkatakan itu. Mereka hanya mengulas apa yang dilaporkan oleh Utusan Meloya dan Berita Harian dan terus memutarbelitkan kenyataan Nurul yang sebenarnya

Sampai Sultan Selangor pun turut amat terkezuut! Nurul tak kisah nasihat Bakaq Penarik Beca - Kut-kut Kavita boleh tolong, manalah tau,  kata Bakaq. Tapi Nurul lebih suka pi jumpa loyar untuk saman puak-puak tu semua.


Nurul Izzah telah mengemukakan kepada JAIS laporan Utusan Malaysia, satu salinan CD audio dan transkrip kenyataan beliau di forum tersebut kepada JAIS sebagai bukti. Sama-samalah kita tunggu apa kata JAIS nanti….


TRANSCRIPT 

Question: "When you speak about freedom of religion, are you actually applying to the Malays as well? Thanks."  
  
Answer: When you ask me, there is no compulsion in religion. Even Dr Farouk quoted that verse in the Quran. How can you ask me, or anyone… How can anyone really say, "Sorry, this only applies to non-Malays".It has to apply equally. [clap] That is the basis.  

 In the Quran, there is no specific term for the Malays. This is how it should be. So I'm tied, of course, you know, to the prevailing views, but I will say that what you want is, of course, is in terms of quality. You believe so strongly in your faith that even me, being schooled in Assunta, with a large cross in the hall, and an active singing Catholic nuns, Catholic society will not deter you. Thank you. 

TERJEMAHAN DARI BAHASA INGGERIS 

Soalan: "Apabila anda bercakap tentang kebebasan beragama, adakah ini termasuk masyarakat Melayu sekali? Terima kasih." 

Jawapan: Bila anda bertanya kepada saya, tiada paksaan dalam agama. Dr Farouk pun telah memetik ayat Quran tersebut. Bagaimana anda boleh menanyakan kepada saya, atau kepada sesiapa pun… Bagaimanakah sesiapa boleh mengatakan, "Maaf, ini hanya untuk orang bukan Melayu".  Ia mesti diaplikasi secara saksama. [tepuk] Inilah asas. 

 Di dalam Quran, tiada rujukan khusus untuk Melayu. Inilah apa yang sepatutnya. Saya berpegang, semestinya, kepada pendapat sedia ada, tetapi saya berkata di sini bahawa apa yang dimahukan, semestinya, adalah kualiti.Anda begitu yakin dengan pegangan agama anda hinggakan saya sendiri, yang disekolahkan di Assunta, dengan salib yang besar di dalam dewan, dan kumpulan nyanyian biarawati dan persatuan Katolik yang aktif tidak akan menjejaskan anda. Terima kasih.






Kantoi - Bukan Utusan Meloya kalau bukan menipu

Posted: 09 Nov 2012 07:12 PM PST


Hari ini Utusan Meloya dengan tajuk provokasi : Melayu Pulau Pinang semakin dizalimi - cuba buat putar belit mengenai perobohan sebuah rumah kononnya di punyai oleh seorang warga emas yang tinggal bersama dengan anaknya yang OKU (Orang Kuat Umno?) tanpa sebarang notis. Laporannya di sini
 
Puak-puak Umno dan Barisan Nasional Penang memang dah lama cuba memburuk-burukan dan menggambarkan pentadbiran Ketua Menteri Pulau Pinang, YAB Tuan Lim Guan Eng serta DAP anti Melayu hatta cuba digambarkan mengusir Melayu daripada negeri berkenaan.

Wanita warga emas itu (gambar sebelah) bukanlah pemilik sebenar bangunan tersebut.

Pemiliknya, adalah En.Md.Noor bin Tahir. Beliau telah mengaku salah dan telah dikenakan denda oleh mahkamah sebanyak RM2,000/= atas kesalahan  dibawah Seksyen 70 AJPB dan pada 21/7/2008 bila kes tersebut di bawa ke mahkamah.

Dakwaan Utusan Meloya kononnya tindakan dilakukan tanpa sebarang notis adalah pembohongan yang disengajakan dan sangat menjijikan.Bukan Utusan Meloya kalau tak menipu!

Tuan punya premis pun sudah akui kesalahannya dan telah didenda oleh mahkamah.

Namun dia terus engkar dengan arahan merobohkan bangunan tambahan yang dilakukan tanpa sebarang pelan dan kelulusan dari MPPP dan juga bangunan tiada anjakan 2 meter dari sempadan lot sisi.

Menurut sumber, pihak Majlis telah beberapa kali menangguhkan langkah penguatkuasaan ke atas rumah berkenaan, termasuk selepas diminta secara rasmi oleh Koid Teng Guan, iaitu Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP bagi Kawasan Sungai Pinang.

Pada 8 Nov. 2012, Jam 10.00 pagi , Petugas-petugas pihak penguatkuasa telah tiba di tapak dan memaklumkan penghuni rumah seorang perempuan warga emas dan anak perempuan beliau akan tujuan operasi dan menerangkan kepada beliau secara baik akan perlanggaran undang-undang yang telah dibuat oleh pemilik rumah.


Perobohan dilaksanakan ke atas pindaan tambahan di premis terbabit (lihat gambar atas) – bukan keseluruhan premis tersebut sebagaimana dilaporkan oleh Utusan Meloya.Lagi-lagi menipu kerja puak-puak nih!

Namun pada jam 11.30 pagi operasi tersebut terpaksa dihentikan kerana berlaku kekecohan dan kegawatan di tapak bilamana 10 samseng Melayu tiba dan membuat kecoh di situ.

Siapakah samseng Melayu itu? Siapa lagi kalau bukan puak-puak dari Umno! Dengan bantuan dari pihak Polis yang ada, kekecohan dapat dileraikan dan keadaan adalah terkawal. Sila baca kronologi kes ini di sini

Nurul Izzah sudah tidak terkata lagi...

Posted: 09 Nov 2012 04:54 PM PST


Utusan Meloya begitu sedih dan hampa bila Nurul Izzah tidak layan akhbar putar alam tersebut.

Akhbar Meloya itu cuba menggambarkan seolah-olah Nurul Izzah sudah tidak mampu berkata apa-apa lagi ...Meloya betul baca putar alam akhbar nih!

Akhbar itu kata, Nurul Izzah dilihat cuba mengelak daripada menyatakan pendirian berhubung kenyataannya mengenai kebebasan beragama ….bacalah sendiri di sini  

Wartawan akhbar itu telah bertemu Nurul dan peguamnya di bangunan JAIS, Shah Alam. 

Mustahil sekali kalau wartawan akhbar itu tidak tahu tujuan Nurul kesitu. Kalau Nurul tak bagi tahu pun, pemberita tersebut boleh mendapatkan maklumat dari JAIS mengenai tujuan kehadiran Nurul ke situ. Betul tak? 

Nurul membuat laporan kepada Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) terhadap Utusan Meloya, mendakwa akhbar telah memutarbelit kenyataannya dalam satu forum mengenai Islam. 

Nurul telah mengemukakan kepada JAIS laporan Utusan Malaysia, satu salinan CD audio dan transkrip kenyataan beliau di forum tersebut kepada JAIS sebagai bukti di sini 

Itulah sebabnya, Utusan Meloya tidak melaporkan mengenai tujuan Nurul kesitu , sebaliknya memberikan laporan seolah-olah Nurul sudah bungkam dan sudah tidak mampu mempertahankan kebenaran yang ada di pihak dirinya. Aku suka kalau semua pemimpin Pakatan Rakyat buat macam itu. 

Buat apa nak gatai mulut pi layan akhbar yang telah terbukti sering kali memutar belit kenyataan yang diberi. 

Syabas kepada Nurul Izzah, walau pun dia tak layan, wajahnya yang ayu itu tetap menghiasi muka depan akhbar tersebut … orang akan beli juga sebab ada gambar dia… 

Akhbar itu untung dengan ini pula dia akan terpaksa menanggung kerugian yang tinggi kerana terpaksa bayar kepada Nurul yang telah menyaman akhbar tersebut. 

Ha! ha! benci kat Utusan Meloya ni…tapi kalau ada untung tak apalah…Ha! Ha! Ha!

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT