Nuffnang

Pengikut

Addin

sumber :-

Addin


Sedih!! Pencacai Umno Bergelar Haji Sanggup Mempersendakan Syahadah..

Posted: 20 Nov 2012 03:00 PM PST


Sejak Addin menjadi ahli PAS tahun 2000 semasa umur 23 tahun.. tak pernah pun terdengar mana-mana dikalangan ahli PAS mengucap sedemikian rupa. 

Ini merupakan satu fitnah yang terang lagi nyata.. mengapa sanggup permainkan dan persendakan kalimah syahadah yang suci ini. 

Ianya  menjadi penentu akidah umat ini di tetapi dipersenda sewenang-wenangnya. Di bimbangi boleh menjerumuskan seseorang ke lembah murtad tanpa di sedari.

Ini mungkin secebis kisah dari banyak lagi  kisah umat Islam di Malaysia yang menjadi mangsa laporan pembohongan media pencacai. Hasilnya rakyat terkeliru dan turut terjerebak dalam mainan kotor Umno BN.

Jika benar tulisan ini adalah daripada penulis maka bertaubatlah kepada Allah Taala sebelum terlambat..



Mamat Ni Buat Nazri Aziz Dan Musa Aman Panas Punggung

Posted: 20 Nov 2012 07:22 AM PST

Ketua pendakwaraya awam Hong Kong hari ini menyatakan kesediaan beliau untuk membuka semula kes kontroversi yang melibatkan RM40 juta bahawa dakwaan kerajaan Malaysia adalah "derma politik" kepada Umno Sabah.

Kevin Zervos (gambar), Pengarah Pendakwaan Awam Hong Kong, memberitahu bahawa pihaknya akan memerlukan bukti baru untuk membuka semula kes itu.

Beliau berkata bahawa pejabat beliau dan Suruhanjaya Bebas Menentang Rasuah (ICAC) mengalu-alukan maklumat daripada sesiapa sahaja.

"Berhubung dengan kes ini, ia adalah lebih perkara bidang kuasa," katanya. "Bahan yang diperolehi dari Malaysia adalah bahawa ia adalah derma politik. Jika apa-apa perkembangan terbaru yang membuktikan bahawa ini ada kes, perkara itu pasti akan disiasat secara mendalam."

Mana-mana maklumat atau keterangan tambahan perlu dibawa kepada perhatian ICAC, katanya.

Merujuk kepada siasatan awal, beliau berkata wang "telah mendakwa menjadi derma politik. Kami tidak mempunyai bukti tambahan yang akan datang yang akan membolehkan kita untuk meneruskan siasatan. "

Beliau enggan mengulas apabila ditanya sama ada pihak Malaysia tidak bekerjasama dalam siasatan yang dijalankan pihaknya.

Terdahulu, menerusi kiriman emel, Zervos mengesahkan bahawa dana dalam akaun bank dalam nama negara Malaysia telah disyaki telah diadakan pada pihak rasmi kerajaan Malaysia.

Beliau berkata pihak berkuasa Hong Kong menahan dana menjelang akhir tahun 2008 manakala ICAC dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menjalankan siasatan bersama.

Siasatan melihat ke dalam pelanggaran jenayah menurut Ordinan Pencegahan Rasuah Hong Kong.

"Kemudian dalam penyiasatan itu, maklumat yang dibekalkan dari Malaysia bahawa wang di bawah kekangan derma politik," Zervos katanya. "Oleh kerana tiada maklumat atau keterangan lanjut akan datang dengan sifat wang, terdapat bukti yang mencukupi pada peringkat itu untuk meneruskan kes itu lagi.

"Sehubungan itu, kekangan wang yang telah dikuat kuasa terpaksa dilepaskan akhir tahun 2011."

Ditanya jika dia akan menganggap kes ini ditutup, Zervos berkata soalan ICAC untuk menjawab.

Beliau enggan mengulas apabila ditanya jika dia fikir penyiasatan adalah mencukupi, atau jika ada apa-apa untuk menyokong tuntutan bahawa dana tersebut benar-benar derma politik.

Mengenai sama ada jawatannya mempunyai kuasa untuk memanggil untuk keterangan lanjut, Zervos menjelaskan bahawa di Hong Kong pendakwa akan membimbing pihak berkuasa penguatkuasaan tetapi tidak akan menyelia penyiasatan.

Bagaimanapun, beliau berkata beliau terbuka untuk disoal lagi, sambil menambah: "Saya percaya dalam menjadi bertanggungjawab. Itu polisi kita di Hong Kong. Apabila kita membuat keputusan tentang sesuatu perkara, kita terangkan. "

Rafizi Melawat Hong Kong

Ditanya pandangan beliau tentang rancangan lawatan pengarah strategi KEADILAN Rafizi Ramli ke Hong Kong esok, Zervos berkata: "Saya telah membuat ia sangat jelas bahawa jika ada apa-apa maklumat lanjut atau bukti yang akan membantu kami, sudah tentu pihak berkuasa di sini akan menerima dan menilai dan berurusan dengan sewajarnya. "

Rafizi hari ini berkata bahawa beliau akan bertemu dengan Jawatankuasa Tinjauan Operasi ICAC serta ahli politik Hong Kong.

Beliau akan bersama dengan Ahli Parlimen KEADILAN, William Leong (Selayang), Hee Loy Sian (Petaling Jaya Selatan) dan ADUN Chang Lih Kang (Teja) akan berlepas esok.

Maksud perjalanan mereka adalah untuk mengetahui sama ada kerajaan Malaysia menyembunyikan penyiasatan ICAC terhadap hartawan kayu balak Michael Chia, yang telah membawa RM40 juta, dan mendapatkan semula kebenaran untuk membuka kes 2008 itu.

Pada tahun 2008, laporan berita berkata Chia, seorang ahli perniagaan Sabah, ditahan di lapangan terbang di Hong Kong kerana disyaki cuba menyeludup keluar dalam bentuk matawang Dolar Singapura bernilai RM40 juta.

Dia dilaporkan memberitahu ICAC bahawa wang itu adalah milik Ketua Menteri Sabah, Musa Aman.

Pada Oktober tahun ini, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Nazri Aziz memberitahu Parlimen bahawa wang adalah dana politik bagi Umno Sabah.

Beliau mengumumkan bahawa kedua-dua pihak berkuasa Hong Kong dan SPRM telah menutup kes itu.

Laporan berita yang dipertikaikan mengenai kes tersebut, berkata Chia tidak pernah ditangkap oleh ICAC.

Beliau juga berkata RM40 juta yang disita daripada beliau telah dihantar melalui akaun dalam talian ke dalam akaun dan tidak berada dalam milikan peniaga.

Sebelum ini, ia juga didakwa bahawa siasatan ICAC itu telah digugurkan selepas tiga tahun kerana kekurangan kerjasama oleh kerajaan Malaysia.

Ia juga melaporkan bahawa fail bocor SPRM mendedahkan bahawa Peguam Negara Gani Patail mempunyai fail tertunggak pada siasatan dan enggan untuk mendakwa Musa.



Iklan



Video Pencacai Umno Potong Bekalan Elektrik Semasa Ceramah Azmin Ali Tersebar..

Posted: 20 Nov 2012 06:23 AM PST


Siri kunjungan Timbalan Presiden KEADILAN, Azmin Ali ke Sabah minggu lalu dikejutkan dengan beberapa insiden tidak diingini pastinya datang dari syaitan yang dikenali.

Bertempat di Kampung Manar, Tungku, dalam parlimen Silam, program bersama rakyat yang dirasmikan Azmin yang juga ahli parlimen Gombak disabotaj dengan memotong bekalan elektrik ke dewan tempat berlangsungnya majlis tersebut.

Timbalan Ketua KEADILAN Cabang Silam, Bulangan Palansi menyifatkan satu lagi cubaan terdesak pemimpin Umno dan Barisan Nasional (BN) tidak menolak kemungkinan ia dilakukan oleh orang upahan yang mengetahui selok belok kawasan itu.

Azmin terpaksa menggunakan pembesar suara menggunakan penjana bergerak semasa ucapannya yang dihadiri lebih 700 orang penduduk sekitar termasuk ahli Umno dan Parti Bersatu Sabah (PBS) yang tertarik dengan kupasan isu semasa yang dikemukakan.

Ketua KEADILAN Cabang Silam, Johani Abdul Halim yang turut berada di dalam dewan tersebut menyatakan rasa kesalnya terhadap insiden tersebut sambil pihaknya sudah pun bersedia dengan penjana bergerak yang diletakkan di sebelah luar dewan serta dikawal bagi mengelakkan penjana tersebut juga dimusnahkan.

Azmin dalam ucapannya menyatakan bahawa Umno dan BN sudah mula terasa kebangkitan rakyat hingga program bersama rakyat yang diadakan dalam dewan yang tidak mencetuskan sebarang provokasi pun dihalang.

Sambil mengucapkan tahniah kepada penduduk yang berani hadir walaupun bekalan elektrik dipotong, Azmin meminta maaf kepada penduduk yang kurang selesa kepanasan ekoran sabotaj tersebut serta turut menyatakan penghargaannya kepada jawatankuasa Pakatan Rakyat dalam parlimen Silam kerana berjaya juga melaksanakan tugas dengan cemerlang hingga program seumpama ini pun Umno sudah goyang.

Bukan setakat Azmin, malah kunjungan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim ke negeri ini juga dicemari dengan insiden yang memalukan penduduk setempat termasuklah dibaling batu dan kenderaan mereka cuba dihalang di beberapa lokasi tertentu selain berhadapan dengan provokasi melampau Umno dan BN.

Lihat video di sini.

~jalanpulang



Iklan



Yahudi Bangsa Pengecut.. Gambar Sebagai Bukti

Posted: 20 Nov 2012 02:00 AM PST


  








Iklan





Pencacai Umno Buta Jawi.. Tulisan Pemerhati Dikatakan Perwakilan

Posted: 20 Nov 2012 12:14 AM PST


Berbekalkan sebuah button yang punya tulisan jawi, seorang lelaki yang dipercayai pencacai UMNO cuba memperlekehkan Perwakilan PAS pada Muktamar yang ke 58 lalu..

Menurutnya sesiapa sahaja boleh menjadi Perwakilan PAS pada Muktamar yang lalu ini dengan membeli 'Button' yang berharga RM5 ke RM10 dan dengan pembelian tersebut anda bebas berada dalam dewan seperti Perwakilan yang sah.

Oleh itu menurutnya lagi Ahli PAS sepatutnya merasa malu kerana untuk menjadi perwakilan ke Muktamar itu ianya boleh dibeli.

Sebenarnya jika pencacai UMNO itu tahu membaca tulisan jawi, beliau pasti tidak akan mengeluarkan kenyataan yang menyerlahkan akan sifat 'Buta Jawi' yang ada pada dirinya.

Apa yang tertulis pada 'Button' tersebut adalah perkataan 'PEMERHATI' bukannya 'PERWAKILAN'.. itulah.. tak tahu bacapun masih nak menyebar fitnah.. kan dah malu diri sendiri..



Inilah Melayu kebanggaan Tun Mahathir… Melayu yang BUTA JAWI..yang dihasilkan dari pemansuhan tulisan jawi olehnya... ~asd





Iklan



Pandu Perlahan Pun Kena Saman AES

Posted: 19 Nov 2012 10:29 PM PST

SHAH ALAM, 20 NOV: Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) didakwa tidak tepat dalam mengesan kenderaan yang melebih had laju kerana ia boleh menyebabkan kenderaan yang tidak melebihi had laju juga disaman.

Ini kerana kamera AES yang statik akan menyebabkannya merakam kenderaan yang tidak melebihi had laju yang kebetulan berada di hadapan kamera secara serentak dengan kenderaan lain yang laju.

Dakwaan tersebut dibuat Exco Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan Negeri Selangor, Ronnie Liu semalam.

Ronnie berkata beliau mengetahuinya melalui kajian yang dilakukan baru-baru ini termasuk membuat rakaman video di salah satu tapak kamera AES yang ada di Selangor baru-baru ini.

"Ia bukan macam kamera yang dikendalikan JPJ (Jabatan Pengangkutan Jalanraya) atau polis trafik yang boleh terus tembak kepada kenderaan yang dipandu laju, tetapi AES ia statik.

"Kalau anda pandu perlahan, tak lebih had laju pun, tetapi kalau ada orang lain yang (melebihi had laju) potong pada saat itu, 'flash' kamera itu akan tangkap gambar semua kenderaan yang berada di situ pada masa itu.

"Kalau ada tiga kenderaan pada masa itu, ketiga-tiga kenderaan pun akan kena termasuk pemandu yang melebihi had laju itu sekali," kata Ronnie.

Ronnie juga memberitahu lokasi sebenar AES di Selangor terletak dalam kawasan Majlis Perbandaran Sepang (MPSp) dan bukannya Majlis Perbandaran Kajang (MPKj) seperti yang disebut sebelum ini.

Menurutnya lagi notis 14 hari arahan merobohkan kamera AES yang dikeluarkan oleh MPKj baru-baru ini juga ditarik semula.

"Maaf, sebelum ini ada sedikit kesilapan, hari ini notis 14 hari itu telah dikeluarkan semula oleh MPSp," katanya lagi.

Beliau juga memaklumkan bahawa pegawai MPSp telah bersedia untuk tampil menjadi saksi di mahkamah sekiranya dipanggil dalam perbicaraan yang melibatkan saman AES nanti. ~selangorku




Iklan



Kenali Komander Elit Hamas.. Briged Al-Qassam

Posted: 19 Nov 2012 09:23 PM PST


Jom kenali Brigade Izzuddin al Qassam / " Briged Al-Qassam ". Jika di Britain mempunyai British Special Air Service (SAS), Amerika Syarikat dengan Navy Seals nya dan Israel dengan Shayetet 13.

Manakala Palestin mempunyai kelas tersendiri dengan tentera penggempurnya yang berani mati, Briged Ezzedeen Al-Qassam atau lebih dikenali sebagai Al-Qassam yang amat digeruni oleh rejim Zionis.

Al-Qassam, sebuah sayap tentera Hamas, dipelopori penubuhannya oleh pejuang Palestin seperti Sheikh Ahmad Yassin, Dr. Ibrahim Al-Maqadema dan Sheikh Salah Shehada pada tahun 1984.

Nama Al-Qassam adalah sempena nama pejuang yang syahid berdekatan Jenin pada tahun 1935, Ezzedeen Al-Qassam.

Baru-baru ini, penulis yang berada di Gaza atas tujuan rakaman siri dokumentari dijemput oleh kerajaan pemerintah Gaza, Hamas untuk mengunjungi pusat latihan Al-Qassam bagi menyaksikan satu demonstrasi latihan taktikal serangan briged itu. Difahamkan, peluang itu jarang sekali dibuka kepada rakyat Palestin apatah lagi orang luar.

Penulis diberi taklimat oleh komander yang tidak mahu dikenali atas tujuan keselamatan. Beliau berkata, briged elit itu dianggotai oleh pemuda berusia 30 tahun dan ke bawah sahaja.

"Objektif utama penubuhan Al- Qassam adalah mempertahankan tanah suci Palestin daripada penjajahan Zionis yang zalim, membebaskan tanah Palestin dan seluruh tanahnya yang dirampas di Tebing Barat serta memantapkan semangat jihad dalam kalangan orang Palestin," katanya.

Apabila ditanya jumlah tentera Al-Qassam pada masa ini, komander tersebut yang pada mulanya enggan menjawab memberitahu, bilangannya dalam lingkungan 25,000 orang.

Peraturan " Briged Al-Qassam ".

"Peraturan kami yang paling ketat ialah setiap tentera mesti solat lima waktu sehari secara berjemaah," ujarnya.

Tambah beliau, Al-Qassam juga mempunyai skuad wanita tetapi bukanlah barisan yang paling penting.

"Kami menggunakan wanita apabila keadaan memaksa. Contohnya, pernah sekali tentera kami dikepung oleh tentera Israel dalam sebuah masjid. Kami menghantar tentera wanita untuk masuk ke dalam masjid bagi menyerahkan baju lain kepada anggota yang terperangkap. Kemudian mereka berlakon keluar seperti orang biasa.

"Walaupun kami kehilangan tiga wanita dalam operasi itu, kami tetap berjaya kerana begitu ramai askar yang dapat diselamatkan," katanya.

Sudah menjadi perkara biasa apabila kedengaran letupan dan bunyi tembakan di Gaza bukan kerana serangan tentera Israel sebaliknya sesi latihan Al-Qassam.

"Di daerah Al-Zaytun, tentera Israel hanya memerlukan 10 minit untuk memasuki tanah Gaza dengan kereta kebal. Oleh itu, kami terpaksa bersedia setiap masa," kata seorang tentera Al-Qassam.

Briged ini juga terkenal dengan roket Al-Qassam, roket artileri buatan sendiri yang dikeluarkan dalam tiga model sepanjang tahun 2001 hingga 2011. Roket itu ditembak dari Gaza dan sering membawa kemusnahan yang dahsyat sehinggakan media Israel menggelarkan setiap roket yang memasuki Semenanjung Barat sebagai Qassam.

Penulis disajikan dengan satu demonstrasi selama lima minit dengan 20 tentera yang memainkan pelbagai peranan. Demo teknikal itu membabitkan dua kumpulan yang menyerang sebuah rumah kosong manakala sebuah kumpulan lain bertindak sebagai pasukan bantuan. Satu lagi pasukan akan memastikan tiadanya bantuan daripada tentera musuh (Israel).

Demonstrasi itu menggunakan peluru hidup, bom tangan, mesingan, senapang AK-47 dan roket grenad. Demonstrasi itu cukup membuktikan betapa hebatnya generasi muda ini dan wajarlah tentera Israel seramai 700,000 orang cukup gerun dengan Al-Qassam.

Sesudah sesi latihan itu, kesemua askar tersebut berkumpul dan bersujud syukur - satu amalan penting setiap kali sesudah satu peperangan melawan tentera Zionis.

Penulis juga dibawa berjumpa dengan beberapa tentera Al-Qassam sebelum mereka bergegas untuk menunaikan solat Asar. Namun, penulis diberitahu rakaman gambar tidak dibenarkan kerana ingin merahsiakan identiti setiap anggota mereka.

Penulis terkejut apabila mereka membuka topeng hitam mereka, kesemuanya mempunyai muka bersih dan bersinar, jelas nampak keikhlasan untuk menjadi tentera Islam yang tidak takut mati.

Salah seorang tentera bertanyakan negara asal penulis dan apabila disebut Malaysia, beliau menjawab: "Tanah ini milik kamu juga."

Jawapannya membuat penulis terkedu kerana maknanya sangat mendalam.

Sejak Intifada pada tahun 2000, seramai 800 askar Al-Qassam telah mati syahid. Bahkan apabila seseorang tentera Al-Qassam pulang daripada peperangan, mereka sering akan bertanyakan kepada diri sendiri.. 'Mengapakah saya tidak Syahid?




Iklan



Pelakon Azhar Sulaiman Mengaku Murtad?

Posted: 19 Nov 2012 06:30 PM PST

Isu murtad yang di gembar gembur dalam media negara telah menyebabkan seorang artis telah mengaku dirinya murtad. Pengakuan ikhlas Azhar Sulaiman bahawa dia sudah murtad di dalam laman sosial amat mengejutkan!!

Kenapa Azhar Sulaiman boleh berkata begitu ? Adakah kesan fitnah dari media yang memutar beli kenyataan Taun Guru Nik Aziz....? jika kerana tajuk utama media ini yang menyebabkan Azhar Sulaiman mengaku dirinya murtad amat lah malangnya beliau.

Menampakkan kejahilan artis ini dan bagi media itu pula seperti seekor Dajjal yang datang menyebarkan fitnah sehingga menjadi penyebab manusia itu terpengaruh lalu mengisytihar dirinya menjadi murtad.

Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Nik Aziz hanya melabel parti dominan Melayu itu sebagai murtad kerana menolak Islam.

Tuan Guru Nik Aziz menegaskan, tanpa mengira mana-mana pihak termasuk Umno sekalipun, jika menolak dan memperlekehkan Islam dengan sengaja boleh dianggap murtad kerana tidak mahu menerima hukum Allah sebagai panduan hidup.

"Tak kira siapa pun, tak kira kalau tok guru sekalipun, kalau murtad...murtad lah. "Usahkan Umno, tok guru berserban, berjanggut, kalau dia tolak Islam dengan cara ... hati dia betul, Islam tak guna ... dia murtad walaupun tidak ada mufti beritahu, tapi kalau dia tolak Islam dengan sengaja, yakin bahawa Islam tak guna ... dia murtad,"

"Umno tolak Islam, maka nampak dia memperlekehkan Islam. Dia buang Islam, macam lekehkan benda salah ... macam ubat habis tempoh dia buang. Jadi bila Umno buang (Islam), agama apa Umno tu?" kata Taun Guru Nik Aziz

Jelas apa yang di perkatakan oleh Tuan Guru Nik Aziz sifat - sifat yang membawa kepada kekufuran manusia. Seseorang itu boleh menjadi murtad dengan tiga cara iaitu, sama ada dengan perbuatan, percakapan atau kepercayaan dalam hati secara sengaja.



Bagi Azhar Sulaiman dari sudut mana penyebab beliau menjadi murtad penulis pun tak tau. Tetapi kalau dari apa yang di perhatikan dari tulisan beliau di laman sosialnya mungkin dari salah faham atau terhasut dari kenyataan Tuan Guru Nik Aziz yang di putar belit oleh media.

Sekiranya benar apa yang di perkatakan oleh Azhar Sulaiman dimintak pergi berjumpa dengan alim ulama untuk bertanya dan jangan kamu permainkan soal syahadah dan akidah. ~batuvskayu

Addin:

Andai benar apa yang diperkatakan oleh Azhar Sulaiman.. mohon beliau bertaubat. Jangan mempermainkan dan mempersendakan agama, akibatnya kamu terjerumus ke lembah hina.  Moga Allah SWT memberi hidayah pada beliau supaya bertaubat dan menyokong perjuangan Islam yang suci ini..



Iklan



Penjelasan PKNS Mengenai Dakwaan Jahat Noh Omar

Posted: 19 Nov 2012 05:06 PM PST

SHAH ALAM, 20 Nov : Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) menafikan dakwaan yang dibuat Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Selangor, Datuk Seri Noh Omar mengenai anak syarikat PKNS iaitu Worldwide Holdings Bhd (WHB) yang dikatakan merancang menjual sebahagian pegangan sahamnya bernilai RM 150 juta kepada syarikat bukan Bumiputra.

Pengurus Perhubungan Awam PKNS, Ishak Hashim, berkata, WHB tidak akan menjual pegangan sahamnya itu kepada mana - mana pihak dan akan kekal menjadi milik perbadanan itu.

"PKNS menubuhkan anak syarikat untuk memiliki aset komersial PKNS dan proses pertukaran nama pengarah serta pemegang saham 'shell company' ini diuruskan oleh Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dan Setiausaha Syarikat."

"Ini adalah isu pentadbiran yang biasa dilakukan dan melibatkan SSM serta Setiausaha Syarikat," katanya yang menyifatkan tuduhan berkenaan sebagai tidak berasas dan mengelirukan.

WHB merupakan anak syarikat PKNS yang menjalankan empat aktiviti perniagaan utama iaitu pelaburan dan pembangunan hartanah, perkhidmatan pengurusan alam sekitar, penjana kuasa bebas, pelaburan dan pembuatan peralatan perubatan.

Sementara itu, Ishak juga menyifatkan tuduhan yang dilemparkan itu sebagai tindakan yang tidak beretika dan boleh mengelirukan pelanggan – pelanggan dan rakan niaga PKNS dan WHB serta orang awam.

"PKNS dan WHB tidak berminat untuk terlibat dalam polemik politik dan menggesa agar pihak yang terlibat untuk memeriksa dan memastikan kesahihan fakta terlebih dahulu sebelum melontarkan sebarang dakwaan di media," katanya lagi.

Iklan



Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT