Ahad, 14 Oktober 2012

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


JIKA HARON DIN GANTI TOK GURU NIK AZIZ, HASSAN JATI INGAT UMNO MAHU SOKONG PAS?

Posted: 14 Oct 2012 04:25 AM PDT

Oleh: WFAUZDIN NS

TIDAK semena-mena Hassan Jati suruh Tuan Guru Nik Aziz letak jawatan Mursyidul Am Pas. Nampaknya dendam Presiden JATI yang entah ada beberapa ekor ahli ini terhadap Pas semakin tidak terkawal sehingga Tuan Gutu Nik Aziz pun menjadi mangsa hasad dengkinya.

Selama ini Mursyidul Am Pas itu tidak pernah pun mengusik atau menghentam Jati, jauh sekali menghentam peribadi Hassan Jati.  Apa yang si Hassan sakit hati sangat dengan Tuan Guru?

Hassan Jati lupa bahawa beliau diangkat menjadi wakil rakyat pun kerana adanya undi dari penyokong Dap.  Ertinya, dengan kerjasama bersama Dap maka Pas lebih beruntung daripada Pas bersendirian.  Cuba lihat beza sewaktu Pas bersendirian dulu, adakah Pas sekuat sekarang?  Ketika itu, ada calon Pas yang hilang deposit bertanding.  Itu fakta yang tidak boleh kita nafikan.

Dap yang kini mengetuai P.Pinang, adakah lebih teruk dari zaman Gerakan mentadbir P.Pinang?  Di zaman Gerakan, peruntukan untuk majlis agama islam paling tinggi RM 12 juta setahun.  Di era Lim Guan Eng, peruntukan setahun adalah RM 64 juta.  Ini sudah cukup membezakan baik buruknya Pas bekerjasama dengan Dap.  Terlalu banyak contoh yang boleh diberikan tentang baiknya Pas bekerjasama dengan Dap.  

Hassan Jati menyebut Pas kebih baik dipimpin oleh Dr Haron Din atau Us Nasha.  Apakah jika Pas dipimpin oleh Dr Haron Din atau Us Nasha maka Hassan Jati fikir Umno akan sokong Pas?  Kalau Pas ini dipimpin oleh Malaikat sekalipun, Umno konsisten dan istiqomah akan terus menentang Pas.  Hassan Jati kena sedar dan belajar mengenali Umno semula.

Tiada ulasan: