Isnin, 8 Oktober 2012

Tukar Tiub

Tukar Tiub


MALIKUL SEMBAB BERFAKWA LAGI

Posted: 08 Oct 2012 12:38 PM PDT




BERHIMPUN DI STADIUM KELANA JAYA
SABTU 13 OKTOBER 2012 JAM 4:00 PETANG
MENUNTUT 8 TUNTUTAN

TANGANI PLURALISME, LIBERALISME - meloya

KUALA LUMPUR 8 Okt. -  Muhyiddin Yassin berkata, penyebaran fahaman pluralisme agama dan liberalisme merupakan satu cabaran serta ancaman yang melanda umat Islam pada masa kini.

Menurut  Muhyiddin, fahaman tersebut menganjurkan pengikutnya terutama umat Islam membebaskan diri daripada kepercayaan serta peraturan yang menjadi asas keimanan dan ketakwaan kepada Allah SWT.

Beliau berkata, pendokong fahaman itu menghalalkan pergaulan bebas, perkahwinan sejenis, perbuatan murtad dan segala bentuk kemungkaran lain yang kononnya atas nama kebebasan individu dan hak asasi manusia.

Katanya, fahaman ini jika dibiarkan menular akan menyebabkan berlakunya keadaan yang mana masyarakat tidak lagi menjalani kehidupan berasaskan panduan dan pedoman agama.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... PLURISMA DAN LIBERALISMA BAHAYA?.... kah kah kah..

kah kah kah...BAGAIMANA DENGAN RASUAHISMA?.... kah kah kah..

kah kah kah..BAGAIMANA  DENGAN TIPUSISMA ORANG MELAYU?...kah kah kah..

kah kah kah...BAGAIMANA DENGAN BODDOHKANISMA ORANG MELAYU.?... kah kah kah

kah kah kah...BAGAIMANA DENGAN BUNUH ALTANTUYAISMA.... kah kah kah..

kah kah kah.... BAGAIMANA DENGAN  BELI CINCINISMA?... kah kah kah...

kah kah kah.... BAGAIMANA DENGAN JUAL AGAMAISMA.... kah kah kah..

kah kah kah... BAGAI MANA DENGAN BIK MAMAISMA.... kah kah kah

HIMPUNAN MENUNTUT 
8 TUNTUTAN


HIMPUNAN BERSIH MENUNTUT 8 TUNTUTAN PETANG SABTU INI

Posted: 08 Oct 2012 12:18 PM PDT




 HIMPUNAN BERSIH ROCKS 
STADIUM KELANA JAYA
SABTU 13 OKTOBER 2012
JAM 4:00 PETANG
KITA BERHIMPUAN MENUNTUT 8 TUNTUTAN
Kenyataan Media
Solidariti Anak Muda Malaysia
8 Oktober 2012

RESOLUSI SAMM 03/2012

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) telah mengadakan Rapat (pengurusan) Kebangsaan siri 03/2012 di Sekinchan, Selangor pada 6 Oktober 2012. Rapat yang diadakan sehari bermula jam 8.30 pagi dan berakhir 10.00 malam menghimpunkan hampir semua penyelaras SAMM peringkat Kebangsaan, Negeri  dan Kawasan serta menghimpunkan orang sumber dari perbagai latar sesuai dengan agenda rapat kali ini "Pecutan Akhir Anak Muda menjelang PRU ke 13". Maka telah dilahirkan beberapa gerak kerja yang praktikal dan yang telah disimpulkan dalam 8 Resolusi.

Berikut ialah resolusi SAMM sempena rapat kali ini yang perlu diangkat kepada massa;
1. Negara ini sememangnya bermasalah maka diputuskan walau apa pun terjadi, regim Barisan Nasional harus ditumbangkan demi menyelamatkan tanahair ini dan SAMM dengan seluruh kekuatan, strategi dan kebijaksanaan akan memastikan kemerdekaan rakyat yang sebenar.
2. Isu scorpene merupakan isu penting bagi membuktikan kehilangan wang negara serta pengkhianatan terhadap tanahair ekoran penjualan rahsia negara yang melibatkan pemimpin negara. Isu ini perlu diadili dalam negara. SAMM akan jelajah ke seluruh negara dalam usaha mengheret Najib Razak untuk dibicarakan di mahkamah Malaysia dalam skandal penyelewengan pembelian kapal selam Scorpene. Perbincangan awal telah dibuat bersama SUARAM, dalam masa terdekat akan diumumkan siri Jelajah Nasional Skandal Scorpene : Dakwa 'Najib'  Pertualang Negara.
3. Media arus perdana yang tidak adil, melampau dan berniat jahat mempamer betapa terdesaknya regim pemerintah dan perkembangan ini harus dikekang maka SAMM melalui segmentasi latihan telah sedia untuk melahirkan seberapa banyak anak muda berkebolehan untuk menjadi agen penyampai yang efektif. Satu siri latihan dan gerak kerja penyampaian maklumat telah disusun di seluruh negara untuk perlaksanaan segera.
4. Selangor merupakan lubuk emas negara sehingga Umno dan Bn dilihat begitu terliur untuk mendapatkannya dengan perbagai usaha untuk merampas Selangor dari tangan rakyat. Najib sendiri menjadi Pengerusi Umno / Bn di Selangor untuk tujuan jahat itu. SAMM melihat usaha penyingkiran 'Najib' harus bermula di Selangor. Maka SAMM akan memberikan penumpuan khusus bagi menyusun massa muda di Selangor bagi tujuan itu.
5. SAMM mengajak rakyat melihat kemewahan luar biasa dalam aktiviti rasmi mahupun aktiviti peribadi pemimpin negara ketika hutang Malaysia hampir mencecah paras 'negara muflis' harus menjadi faktor penting mengapa kontrak pemerintahan regim ini wajib tidak diperbaharui. SAMM akan meneruskan usaha pendedahan penyelewengan regim dari masa ke semasa. SAMM akan terus berkerjasama dan menghargai usaha semua termasuk kakitangan awam yang mendedahkan maklumat penyelewengan. Kakitangan awam yang berani tampil mendedahkan penyelewengan regim adalah hero rakyat dan bagi kes tertentu SAMM akan memastikan identiti mereka terus dirahsiakan.
6. Selama ini Sabah dan Sarawak menjadi 'fix deposit' parti regim untuk terus menguasai negara namun melalui dua tinjauan mutakhir ini menyimpulkan ia tidak lagi sedemikian rupa. SAMM dengan ini akan turut memberikan tumpuan kepada perkembangan Sabah dan Sarawak dalam usaha menukar pemerintah negara. Satu program khusus sedang dirangka sesuai dengan maksud tersebut. Sebuah ormas yang dikenali sebagai APS dikenalpasti sesuai untuk menjadi rakan strategik SAMM.
7. SPR tetap gagal berfungsi dan sudah hilang kredibiliti maka SPR wajib dibubarkan terlebih dahulu sebelum Parlimen dibubar.  Sudah terbukti warga asing yang memiliki IC palsu keluaran JPN telah didapati sah mengundi oleh SPR, menerbitkan situasi tiada pilihan selain melancarkan kempen 'Tangkapan dan Tindakkan Awam' terhadap warga asing serta agen tempatan yang membawa warga asing ini untuk mengundi secara tidak sah. Ini adalah kempen terbaik untuk memastikan tidak ada warga asing berani menghampiri pusat pembuangan undi sepanjang hari pilihanraya seterusnya menyelamatkan ibu pertiwi dari dirogol oleh musuh dan pengkhianat.
SAMM dalam rapat kebangsaan sebelum ini telah memberi amaran keras dan merancang kempen 'Tangkapan dan Tindakkan Awam' telah disambut hebat dan mendapat respon yang sangat positif supaya kempen ini dilaksanakan. Percayalah bahawa ada ketikanya semua agensi kerajaan yang seharusnya neutral tidak lagi boleh diharapkan apabila condong menjadi aparat pemerintah, ketika itu jugalah harapan untuk mempertahankan maruah kedaulatan negara ini dari tergadai hanya terletak di tangan rakyat sendiri.
Rakyat pasti berani mengambil bahagian dalam kempen ini dan tidak mungkin akan membiarkan warga Indonesia, Filipina, Bangladesh, Myanmar dan Vietnam menentukan masa depan negara dan anak bangsa. SAMM mengajak rakyat berfikir dalam satu contoh, bagaimana nasib rakyat Malaysia sekiranya ditangkap ketika cuba campurtangan mengundi dalam pilihanraya Indonesia? Sedangkan pertelagahan kecil antara dua negara ini menimbulkan ancaman bunuh terhadap rakyat Malaysia di Indonesia, inikan pula soal campurtangan menentukan halatuju negara.
8. SAMM juga membuat keputusan tidak melayan usaha kebudak-budakan segelintir manusia yang bertopeng pejuang reformasi tetapi bertelagah sesama sendiri demi kepentingan peribadi. Sememangnya wujud musang berbulu ayam dan mereka ini seharusnya diperhatikan namun ia seharusnya tidak menghilangkan fokus menyatu gerakan menumbang regim. Sentimen Asalkan Bukan Umno (ABU) menyatu gerakan rakyat menumbang musuh utama akan diteruskan. Kerjasama dengan sekutu – sekutu diperbagai peringkat akan dipertingkatkan. SAMM akan berkerjasama dengan semua pihak yang punya maksud sama iaitu menyelamatkan Malaysia.
Resolusi SAMM ini bukan sahaja akan menjadi pedoman dalam kerangka gerakan SAMM malah turut menjadi pedoman kepada semua anak muda yang sedia membabitkan diri dalam perlawanan menentang ketidak-adilan, rasuah ketirisan, rompakkan khazanah negara, penindasan dan kezaliman sejajar dengan penafian demokrasi yang menghalang perubahan regim pemerintah. Inilah "Pecutan Akhir Anak Muda menjelang PRU ke 13". 

"Perubahan Itu Harus DIdesak!"

EDY NOOR REDUAN
Pengarah Propaganda
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)


HIMPUNAN BERSIH ROCKS
SABTU 13 OKTOBER JAM 4:00 PETANG
STADIUM KELAN JAYA 
MENUNTUT 8 TUNTUTAN

BERHIMPUN MENUNTUt PILIHANRAYA BEBAS DAN ADIL

Posted: 08 Oct 2012 02:57 AM PDT




KITA BERHIMPUN  DI STADIUM KELANA JAYA
BERSIH ROCKS

 KENYATAAN AKHBAR
 8 OKTOBER 2012:
JANGAN JADI HIPOKRIT!
HENTIKAN KERJASAMA KETENTERAAN DENGAN AS!
  
Parti Sosialis Malaysia (PSM) mengutuk sekeras-kerasnya tindakan kerajaan BN membenarkan kapal perang Amerika Syarikat (AS) berlabuh di tanah perairan negara kita. Tindakan ini hanya akan memperkukuhkan militarisasi di rantau ini dan menggugat kedaulatan negara kita.

Tindakan BN cukup hipokrit kerana di dalam negara, kerajaan BN meningkatkan usaha untuk memburu Suaram dengan pelbagai tomahan berkenaan dengan penerimaan dana luar negera. Tetapi di sudut yang lain pula, kerajaan dengan tangan terbuka menerima lawatan mesin perang AS ke negara kita. 

Sebelum ini, banyak kali kapal perang AS pernah melawat Malaysia dan media suruhan UMNO-BN yang kononnya bersemangat "patriotik" tidak pernah mengkritik aktiviti sebegini akan menjejaskan kedaulatan negara kita.

USS George Washington, sebuah kapal induk pesawat udara, dilengkapi senjata nuklear sedang melakukan lawatan selama lima hari di Pelabuhan Klang, dengan tujuan kononnya "mempromosikan kerjasama dan hubungan dua hala antara AS dan Malaysia". Kapal induk pesawat udara ini pernah terlibat dalam beberapa operasi ketenteraan bertujuan untuk melaksanakan agenda imperialis AS dan melindungi kepentingan kapitalisme global yang diketuai oleh AS. Operasi-operasi tersebut termasuklah pengeboman Iraq pada Disember 1998, "Operation Enduring Freedom" yang mewujudkan keganasan yang serius di banyak negara dan juga operasi di Teluk Parsi. Aktiviti hubungan awam semasa lawatan kapal perang AS di Malaysia hanyalah usaha tentera AS untuk menghiasi imej tentera AS.

Dengan membenarkan tentera AS memasuki kawasan laut dan tanah Malaysia, dan juga mewujudkan kerjasama ketenteraan yang rapat, hanya akan membantu untuk memperkuatkan usaha imperialis yang diketuai oleh AS untuk menguasai rantau Asia secara politik-ekonomi, demi mempertahankan usaha kapitalis global yang menjana keuntungan daripada penderitaan rakyat 99%.

Maka, PSM dengan sekeras-kerasnya mengutuk tindakan terdesak kerajaan Najib mengadakan hubungan ketenteraan dengan AS dan menyeru::
·         Kerajaan Malaysia tidak membenarkan sebarang kapal perang AS berlabuh atau mengadakan sebarang aktiviti di tanahair kita.
·         Kerajaan Malaysia menghentikan segala kerjasama dengan AS
·         Kerajaan Malaysia menghentikan rundingan TPP, FTA dengan AS
-         Kerajaan AS menutup semua bekalan tentera luar negaranya di seluruh dunia



KITA BERHIMPUN STADIUM KELANA JAYA
BERSIH ROCKS



PENCERAHAN DARI PEMBACA - ANAK NAK BERANCUK PAKAI DUIT KERAJAAN

Posted: 07 Oct 2012 10:41 PM PDT





KOMENTAR TUKAR TIUB
kita terus membaca
kes bayi dibuang
kes bayi mati
kes bayi dicampak

sampai bila?
Bayi dibuang merata-rata sebab tak ada duit nak kahwin. Maklumlah ibubapa sekarang mahu jemput 100,000 orang ke majlis kenduri kahwin anak perempuan. Selepas itu mahu pula buat jamuan di hotel 5 stars atau 6 stars. Jadi siapa yang nak dipersalahkan?


 Bayi dibuang merata-rata di Malaysia salah siapa? 

3 orang/organasisasi yang paling bersalah di Malaysia yang mengakibatkan bayi yang tak bersalah dibunuh: (1) JAIS/JAWI/JAKIM/Mufti - sebab mengharamkan/tidak menggalakkan penggunaan kondom.

 (2) Hassan Ali sebab terlalu sibuk dengan isu murtad sehingga terlalai menjaga umat Islam daripada membuang dan membunuh bayi. 

(3) Ali Rustam sebab dia buat satu trend yang menyebabkan semua ibubapa di Malaysia mahu buat kenduri jemput 100,000 orang dan lepas itu jemput 1000 orang ke majlis makan malam di hotel 5/6 stars. Jadi bila tak ada duit nak kahwin dan sperma atau air mani nak pancut keluar, terpaksalah melakukan persetubuhan tanpa berkahwin. 9 bulan kemudian bila mengandung, si lelaki & on GUNAKAN KONDOM KALAU TAK NAK BUANG BAYI MERATA-RATA

BERHIMPUN DI STADIUM KELANA JAYA
SABTU 13 OKTOBER 2012 
JAM 4:00 PETANG
MENUNTUT JANJI 8 TUNTUTAN
BERSIH ROCKS

TERKINI - TER NOW! - RAKYAT MEMILIH DASAR ANTI IMPERIALIS DAN ANTI KAPITALIS

Posted: 07 Oct 2012 09:08 PM PDT



RAKYAT VENEZUELA  MEMBUAT PILIHAN TEPAT
DASAR ANTI IMPERIALIS
DASAR  ANTI KAPITALIS
SEMAKIN BERKEMBANG DI AMERIKA LATIN



   CHAVEZ MENANG PILIHANRAYA VENEZUELA - ajensi

CARACAS: Hugo Chavez dipilih semula sebagai Presiden Venezuela selepas menguasai 54.42 peratus undi sekali gus mengetepikan saingan pencabar parti pembangkang, kata Majlis Pilihan Raya Kebangsaan, hari ini.

Bunga api memenuhi ruang udara Caracas sebaik Presiden majlis itu, Tibisay Lucena mengumumkan bahawa Chavez mencapai kemenangan majoriti manakala Capriles meraih 44.97 peratus undi.

"Terima kasih wahai orang ramai!!! Viva Venezuela!!!," kata Chavez yang berjaya melanjutkan penggal enam tahun lagi selepas hampir 14 berkuasa menerusi Twitter.
"Terima kasih Tuhan! Terima kasih kepada anda semua!" - AFP




CHAVEZ:
- banyakkan lagi harta dimiliki oleh rakyat biasa
- negara memiliki lebih banyak kilang dan pabrik
- tambahkan lagi perbelanjawan awam
- banyakkan lagi program kebajikan
- ramaikan rakyat membuat keputusan dalam kerajaan tempatan
- buat dasar luar yang bebas merdeka
- naikkan cukai untuk yang kaya
- pertahankan perubatan percuma
- pertahankan minyak sebagai milik negara
- pertahan pembelajaran percuma

RADONSKI:
- banyakkan penswastaan
- lawan program kebajikan yang menghabiskan duit
- lawan perubatan percuma
- lawan permbelajaran percuma
- kenalkan dasar neo liberal
- kenalkan dasar ekonomi terbuka
- buka pasaran untuk amerika
- kurangkan belanjawan sosial
- kurangkan cukai


RADIO BANGSAR UTAMA
RADIO RESMI HIMPUNAN  BERSIH ROCKS

Tiada ulasan: