Nuffnang

Pengikut

shalehudin

sumber :-

shalehudin


Laaa... Kisah Hassan Ali lagi, hehe...

Posted: 29 Oct 2012 08:30 AM PDT

Hasan JATI tiba-tiba gabra tak tentu pasal !!

Bekas Naib Presiden PAS, Datuk Hasan Ali alJATI seolah-olah menjadi risau dan gabra apabila beliau mendapat bisikan dari Syaitan Umno bahawa "DAP dan MCA ada agenda sulit" untuk menghadapi PRU 13 nanti. Ahh!, kalau MCA boleh bersepakat dengan DAP, kenapa PAS tak boleh berkompromi dengan Umno? Ha, ha! Itulah niat sebenar Hasan, tetapi malang,, kerana dia tidak pernah bertanya kenapa pula Umno tidak mahu ikut kehendak PAS!

Hasan sebenarnya mahu menjadi penyelamat kepada UmnoBn. Kalau boleh dia mahu DAP ikut MCA, bukan sebaliknya. Begitu juga PAS,, Hasan mahu PAS ikut Umno bukan ikut DAP dan PKR. Berhempas pulas si Mamat ni membuat kenyataan-kenyataan yang boleh membuat Umno tertawan padanya, namun tak dipandang pun oleh Umno. Sebusuk-busuk dan sebodoh-bodoh Umno rupa-rupanya pandai juga mereka memilih antara kucing kurap dan kucing parsi ! kasihan Hasan !!

Oleh : rahimothman


Ni la untungnya negeri Pakatan... hehe...

Posted: 29 Oct 2012 08:10 AM PDT

4 NEGERI PAKATAN HARAMKAN KAMERA AES - SYABAS PAKATAN!



INI CONTOH KAMERA AES YANG TERBAIK

KOMENTAR TUKAR TIUB
inilaha bukti kerajaan pakatan

kameras AES yang baik
adalah kamera AES yang menyembah bumi

pastikan kamera ini menyembah bumi
kerana tujuan kamera ini ialah
untuk merompak harta rakyat

INI CONTOH BELUM BERAPA BAIK


PAKATAN MAHU TANGGUH LULUS KAMERA AES DI NEGERINYA

KUALA LUMPUR, 29 Okt — Kesemua empat negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat (PR) telah membuat keputusan untuk menangguh untuk meluluskan Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) yang mengesan pesalah trafik yang melanggar had laju dan lampu isyarat, kata ketua menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

Beliau yang juga merupakan ahli parlimen Bagan berkata, ini bermakna lebih 40 peratus kamera tidak akan dipasang, mewakili 331 dari 831 kamera AES seluruh negara.

AES INI TUJUAN KAYAKAN KRONI

"Ini kerana Pakatan mahu menjaga kepentingan rakyat," katanya.

Kamera AES kini dalam proses percubaan, dipasang di Perak, Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya dengan 14 buah kamera dipasang di jalan raya.

Lim berkata, kelulusan dari pihak kerajaan negeri diperlukan untuk projek yang melibatkan kerajaan persekutuan untuk membincangkan isu tanah.

Pihak berkuasa tempatan akan menangguhkan kelulusan untuk pemasangan kamera AES hingga mereka mendapat lebih banyak maklumat tentang penggunaan kamera tersebut, kata Lim.

DI SERDANG MAJLIS TEMPATAN WAJIB BUKA 
"Buat masa sekarang, kita akan tangguhkan dahulu untuk perbincangan."

Beliau berkata, kerajaan negeri mahukan pandangan dari orang ramai terhadap kamera tersebut.

"Kita bukan nak galakkan mereka sesuka hati membuat kesalahan tetapi biarlah secara betul," kata beliau lagi.- Bro TT


Samseng taik minyak... kahkahkah...

Posted: 29 Oct 2012 05:08 AM PDT

MAI TENGOK!!! 10, Ooo Samseng UMNO cuba kacau Jelajah Merdeka Rakyat di Sungai Besar

Selepas selesai lokasi pertama di Bandar Tun Razak, Kuala Lumpur, bas Jelajah Merdeka Rakyat kini meneruskan perjalanan dan tiba di lokasi kedua di Sungai Besar, Selangor.

Ketibaan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim bersama-sama Menteri Besar, Khalid Ibrahim disambut meriah oleh lebih 1,500 rakyat yang sudah menanti ketibaan pemimpin Pakatan Rakyat sejak jam 1 tengah hari lagi.

Bagaimanapun, samseng Umno yang dianggar lebih 10 orang mula melakukan provokasi memegang sepanduk mengecam Anwar konon dia tidak diterima di parlimen tersebut.

Insiden sama berlaku awal pagi tadi di Bandar Tun Razak di mana samseng diupah Umno membuat bising dengan membunyikan hon motosikal masing-masing tetapi tidak dihiraukan penyokong yang sudah tiba sejak jam 9 pagi.

Anwar berucap di hadapan sebuah restoran di pekan Sungai Besar sambil skuad keselaamatan memantau pergerakan samseng Umno bagi memastikan tiada sebarang kejadian tidak diingini berlaku.

Rakyat pelbagai kaum tidak menghiraukan cuaca yang agak panas mendengar amanat Anwar dan pimpinan Pakatan Rakyat malah ada yang berteduh di beberapa buah khemah yang disediakan khas bagi memberi sedikit keselesaan kepada mereka.

Sebelum itu, orang ramai tidak melepaskan peluang untu bersalaman dan bergambar dengan Anwar serta Khalid yang ceria melihat sambutan hebat walaupun mendapat maklumat kehadiran bas jelajah tersebut kurang seminggu lalu.

Pengerusi KEADILAN Selangor yang juga timbalan presiden, Azmin Ali dijangka tiba bila-bila masa dari sekarang bagi menyertai rombongan bas meneruskan perjalanan ke parlimen Sabak Bernam dan Hulu Selangor selepas ini.

JALAN PULANG


Terima kasih MCA...

Posted: 29 Oct 2012 01:21 AM PDT

Umno bakal dibunuh MCA, rakyat

Ahli-ahli Umno seperti beruk belaan yang digunakan untuk mengambil upah memanjat kelapa sahaja.
Oleh Aspan Alias

Dalam keadaan terdesak pemimpin-pemimpin BN mengeluarkan kata-kata yang memilukan kita semua dan tidak pula mereka menyedari yang dari kata-kata itu ia menampakkan keterdesakan mereka. Akhirnya mereka sendiri membuatkan rakyat merasa bosan terhadap mereka.

Belum pun hilang dengungan kata-kata Chua Soi Lek yang menghina hudud dan bercakap di dalam perhimpunan agung parti itu, tiba- tiba Mahathir pula berkata orang Melayu sedang merempat di dalam negerinya sendiri.

Dr Mahathir telah melawak bodoh dengan mengajak rakyat menyokong Umno yang bertanggungjawab menjadikan orang Melayu merempat.

Beliau seolah-olah menuduh yang Pakatan Rakyat yang menyebabkan Melayu merempat sedangkan Pakatan belum lagi memerintah kerajaan negara ini. Pakatan akan hanya memerintah buat pertama kalinya selepas pilihanraya yang akan datang ini, jika mendapat keizinan Tuhan.

Dr Mahathir seolah-olah sudah lupa yang Melayu kini merempat kerana kerajaan Barisan Nasional (BN) selama ini tidak berkemampuan untuk membangunkan orang Melayu yang kini merempat dari sudut pandangan Dr M.

BNlah yang bertanggungjawab menjadikan Melayu merempat di negara mereka sendiri. Seruan Dr Mahathir supaya rakyat menyokong Umno untuk tidak merempat ini merupakan lawak jenaka terbaik bagi abad ke-21 ini.

Bagi Mahathir penyelesaian dalam isu Melayu merempat ini ialah dengan menyokong Umno yang bertanggungjawab merempatkan orang Melayu selama ini.

Najib bacul

Serangan secara rasmi Chua Soi Lek terhadap Islam dalam perhimpunan yang juga dihadiri oleh Presiden Umno, Najib Tun Razak, menunjukkan kebaculannya dan melambangkan beliau seorang yang tidak mempunyai 'dignity' sebagai pemimpin negara ini.

Beliau mengiakan kata-kata dan serangan Soi Lek itu dengan berdiam diri mendengar kata-kata pemimpin Cina yang chauvinistic ini.

Najib tidak memberikan reaksi untuk mempertahankan agamanya dan ini tentulah oleh kerana hendak menjaga politik kepartian dan kepentingan dirinya sendiri.

Rupa-rupanya kepada Najib parti itu (MCA) lebih tinggi dan ditakuti oleh Najib. Beliau lebih takut kepada Chua Soi Lek yang terlibat dengan lakonan seks di sebuah Hotel di Batu Pahat, Johor beberapa tahun dahulu daripada takut kepada Tuhannya. Soi Lek lebih mulia dari agama dan undang-undang Tuhan.

Jika kita tidak mahu melaksanakan hudud itu jangan kita menafikan yang hudud itu adalah satu undang-undang yang terbaik yang datang dari Tuhan.

Kalau kita tidak mahu melaksanakannya kita mesti mengakui yang kita telah engkar terhadap seruan Tuhan tetapi jangan sampai menidakkan undang-undang dari Tuhan itu. Jangan sekali-kali kita mengharamkan yang halal dan menghalalkan perkara yang haram.

Najib sepatutnya tidak terikut-ikut dengan lagak Dr Mahathir yang suatu ketika dahulu mengejek-ngejek hudud sebagai undang-undang zalim dan tidak praktikal untuk dilaksanakan.

Bila Najib berdiam diri dan tidak mempertahankan serangan terhadap hudud oleh rakan kongsinya MCA, beliau boleh dicap sebagai petualang terhadap agamanya. Kepada semua rakyat tanpa mengira parti dan agama wajar memberikan Najib dan sekutunya pengajaran dengan mengalihkan kedudukan mereka daripada menjadi peneraju kerajaan kepada pembangkang.

MCA kurang ajar

Sikap kurang ajar MCA itu jangan dipandang enteng kerana ia melibatkan Tuhan semesta Alam yang Maha Suci dan Maha Agong itu. Kita tidak perlu membunuh dan bertindak kasar tetapi sebaliknya kita bertindak dengan baik dan lembut.

Apa yang perlu kita lakukan hanyalah pergi ke peti undi dan jangan kita memangkah lambang BN dan memberikan undi kita kepada parti-parti yang mempertahankan kesucian agamanya.

Sepatutnya MCA bertindak dengan menghormati agama kami seperti yang ditunjukkan oleh DAP. DAP secara rasminya mengambil sikap menghormati agama Islam seperti mana Islam menghormati agama lain seperti yang dituntut oleh Islam itu sendiri.

Kita rakyat Malaysia wajar memberikan sokongan kepada siapa yang menghormati kita, kerana kita menghormati penganut agama lain dan ingin duduk di dalam sebuah negara yang bersatu padu di antara semua kaum tanpa menyerang undang-undang agama yang kita anuti.

Umno sesungguhnya tidak bertanggungjawab kerana tidak menegur sikap angkuh Presiden MCA itu kepada agama dan Tuhan Maha Suci itu. Bukan sahaja pemimpin utama Umno berdiri tetapi keseluruhan pimpinan parti kerajaan itu berdiam diri termasuk penyokong- penyokongnya sendiri.

Jika begini keadaannya maka amat kita khuatiri jika BN terus memerintah maka Umno akan diperkudakan oleh MCA dan ini akan membuatkan agama kita dan undang-undangnya diserang setiap masa.

Kita khuatir jika BN memerintah lagi MCA akan menguasai kita termasuk agama kita sekali dan ia amat merbahaya kepada keutuhan hidup rakyat berbilang kaum selama ini.

Parti 'chauvinistic'

BN yang selama ini menuduh dan memfitnah DAP sebagai anti Islam sudah jelas hanya satu cara untuk memecahkan permuafakatan di antara kaum yang sedang terjalin melalui Pakatan Rakyat. Sekarang kita nampak dan boleh membuat pendirian yang 'conclusive' bahawa MCAlah yang paling 'chauvinistic' dan bukannya DAP.

Umno bisu dan kelu kerana ingin mangambil hati kaum Cina melalui MCA. Elok kita bertanya kepada pemimpin Umno khususnya Najib dan Muhyiddin. Bagaimana Umno dan BN hendak mendapatkan sokongan kaum Cina melalui MCA? Bagaimana?

Kita bertanya kerana MCA itu sendiri tidak mendapat sokongan orang Cina. Jadi bagaimana Umno hendak menggunakan MCA sebagai saluran untuk mendapatkan undi dan sokongan? Bukankah bodoh namanya itu.

Dalam keadaan sekarang Umno akan mengalami apa yang disebut oleh perbilangan, 'yang dikejar tidak dapat yang dijinjing berciciran'.

Maknanya saki baki sokongan orang Melayu terhadap Umno itu akan berkurangan kerana cemuhan terhadap agama Islam oleh MCA itu.

Sokongan orang Cina pun tidak diperolehi. Oleh Najib yang tidak mahu menerima hakikat yang kaum Cina tidak menghormati kepimpinan beliau. Kaum Cina telah sepakat untuk memberikan sokongan kepada DAP yang jelas lebih telus dan boleh diharap untuk membela semua kaum.

Kaum Cina telah bersatu untuk melihat sebuah kerajaan yang lebih bersih dan telus dan menepati kehendak rakyat untuk mencapai matlamat yang satu, iaitu perpaduan nasional yang sejati dan berkekalan.

Kalau diintai dan diselidik secara terperinci Umno sedang tersepit dan tidak bergerak lagi. Umno tidak dapat menunjukkan kehadiran di tengah masyarakat kerana parti itu dari segi teknikalnya telah mati di peringkat cawangan-cawangan.

Di cawangan-cawangan Umno hanya wujud di atas kertas tetapi tidak bergerak dengan mengadakan program-program yang selalu kita lihat tiga dekad dahulu.

Umno sudah mati

Yang bekerja dalam Umno hanyalah Najib dan Muhyiddin sahaja. Percayalah Umno sudah mati di peringkat 'grass-root'. Urat-urat di bawah tidak lagi memberikan kesegaran kepada pucuk Umno itu. Kalau urat sudah mati maka secara beransur-ansur tubuh akan mati akhirnya.

Penyokong-penyokong Umno tidak payah menghentam saya kerana komen saya ini. Saya telah bergiat di dalamnya sudah lama. Saya bergiat dalamnya sebelum mereka yang garang-garang dan mencarut ini belum lahir ke dunia ini lagi.

Umno sesungguhnya sedang dalam keadaan nazak dan sedang mengalami 'brain death'. Kalau tidak benar cakap saya ini takkanlah Umno sekarang menggunakan Dr Mahathir yang sekarang ini pun bercakap tidak tentu arahnya lagi. Umno benar-benar tidak ada prospek lagi sebagai parti yang relevan selepas pilihanraya ini.

Umno sudah lama terabai oleh pimpinannya kerana pimpinannya sibuk dengan 'glamour' dan menggunakan masa sepenuhnya untuk mencuri dan berniaga dan mereka ini menggunakan ahli-ahli biasa dalam Umno itu sebagai tangga mereka untuk memanjat sahaja.

Seperti beruk panjat kelapa

Pemimpin Umno hanya menggunakan ahli yang ramai seperti beruk belaan yang digunakan untuk mengambil upah memanjat kelapa sahaja.

Apabila beruk-beruk belaan mereka sudah menjatuhkan buah-buah kelapa beruk-beruk itu akan ditambat dan diberi makan di dalam tempurung sahaja. Begitulah sikap pimpinan Umno hari ini…baik Mahathir, Najib dan Muhyiddin. Semuanya sama sahaja.

Kepada saki baki penyokong Umno, janganlah mempertahankan Umno itu dengan bertindak kasar kerana ia akan menambah kebencian masyarakat terhadap parti itu. Buka minda seluas-luasnya dan berfikir selalu kenapa Umno itu dipersepsikan sebagai parti yang hodoh dan tidak beretika dan tidak lagi berkelayakan untuk dihormati.

Jika kita hendak menggunakan kata-kata kesat sedikit. Chua Soi Lek ini 'celaka' orangnya. Dia menggunakan apa sahaja cara untuk kekal relevan, sedangkan beliau tidak menyedari yang beliau telah lama tidak relevan.

Jika Najib membubarkan Parlimen dan memanggil pilihanraya tahun lepas, pada saat itu juga MCA akan terbukti tidak relevan. Jika pilihanraya diadakan esok, esok jugalah MCA tidak akan menjadi relevan lagi.

Dalam masa yang tidak berapa lama lagi MCA akan menjadi sebuah parti yang 'orphanage'. Parti itu akan jatuh dan akan memakan puluhan tahun untuk dibangunkan kembali.

Kepada Umno dan MCA elok kita nasihatkan supaya lebih beradap dan jangan memaksa-maksa orang untuk menyokong mereka.

Tunjukkanlah tauladan yang baik. Jangan menjadi perongos seperti Dr M dan Najib yang bercakap sombong dengan hidung yang tinggi.

Rakyat bukan bodoh lagi kerana rakyat sudah berpendidikan. Seperti diri saya ini, saya pun pergi juga ke sekolah sikit-sikit. Saya dan ramai lagi tidak buta huruf lagi. Kami boleh membaca sikit-sikit sekarang ini. Setakat hendak membaca dan menyelam air di dalam tunggak itu bolehlah sikit-sikit.

Kami ini pandainya tak seberapa, tetapi cukup untuk membaca langkah orang seperti Dr M dan Najib itu. Rakyat yang lebih pandai tentunya boleh membaca apa yang tersedik di dalam hati pemimpin-pemimpin Umno yang 'desperate' itu. Jika Umno mati kali ini, ia bukannya kejadian ganjil kerana Umno pernah dibunuh oleh pemimpin mereka sendiri.

Bezanya kali ini Umno akan dibunuh oleh rakyat.

- http://aspanaliasnet.blogspot.com

PUNAH: Sumber dari laman web pro Umno

Posted: 28 Oct 2012 09:35 PM PDT

UMNO SUDAH MULA TIKAM MENIKAM SESAMA SENDIRI

Di dalam keghairahan Umno untuk menyebarkan fitnah terhadap Pakatan Rakyat melalui media-media kawalan mereka, terdapat desas-desus di dalam Umno sendiri bahawa Umno juga kini terancam dengan serangan dari dalam parti mereka sendiri.

Ini didedahkan sendiri oleh laman web pro-Umno yang lebih kritikal terhadap parti tersebut iaitu Umno-reform, di SINI...

Terdapat perancangan dari pihak tertinggi dari Umno sendiri yang ingin menjatuhkan kredibiliti penyandang-penyandang kerusi Parlimen dan DUN yang tertentu agar pimpinan atasan dapat menjadikan alasan kukuh untuk menggugurkan beberapa Wakil Rakyat yang tidak sehaluan dengan mereka di dalam PRU ke 13 nanti. Maka, diatur perancangan dengan mengarahkan orang-orang mereka untuk menjalankan propaganda malahan fitnah terhadap Wakil Rakyat Umno/Bn itu sendiri supaya nama baik mereka terjejas. Apabila ini berjaya dilakukan, maka kepimpinan tertinggi Umno lebih mudah untuk menggugurkan nama Wakil Rakyat tersebut dari dicalonkan semula. Calon baru akan dibawa masuk dan sudah tentu calon ini adalah mereka yang menyokong atau terdiri dari tim kepimpinan sekarang.

Begitulah politik cantas-mencantas di dalam Umno yang sudah menjadi tradisi dulu, kini dan selamanya. Ahli-ahli Umno di peringkat bawahan tidak akan dapat menampilkan calon yang baik atau bersih selagi budaya ini berterusan di dalam Umno. Sebab itulah Umno kini semakin teruk dan jijik di pandangan rakyat, bahkan Umno semakin tidak dihormati oleh rakan-rakan mereka sendiri di dalam Komponen Bn.

Ayuh, tinggalkan Umno kerana tanpa Umno Melayu dan Islam boleh bangkit bersama dan kaum lain juga tidak akan merasa terancam.


Ketuanan kroni, biar GAMBAR berbicara...

Posted: 28 Oct 2012 07:20 PM PDT

Inilah salah satu dari beribu-ribu contoh projek-projek Umno yang telah membiarkan kroni mereka membaham duit rakyat secara membuta tuli... Duit dah habis belanja tapi hasil kerja macam lahanat. Stadium rakyat yang baru setahun jagung telah roboh menyembah bumi...

Ingatlah wahai sekalian rakyat jelata bahawa stadium ini didirikan dengan duit titik peluh kita. Stadium ini dibangunkan oleh Umno dengan duit negara yang sepatutnya menjadi hak rakyat semua.

Ingatlah, stadium runtuh neh telah menghanguskan hampir RM300 juta ringgit wang rakyat. Inilah Umno, pejuang ketuanan Melayu yang sanggup membiarkan wang rakyat lebur begitu saja demi menyara kroni yang setia menjunjung mereka ditampuk kuasa...

Hapuskan Umno dari bermaharajalela meratah duit rakyat... DUIT KITA...
Hidupkan ketuanan rakyat dibumi tercinta...

http://shalehudin.blogspot.com/


Kenapa kita gagal? Ust Muhd Rashidi

Posted: 28 Oct 2012 03:53 PM PDT

Kenapa dari kalangan umat Islam kita kini kebanyakannya gagal?

Antara punca terbesar sekali kenapa umat Islam kita gagal adalah kerana kita Islam tapi tak dak hidayah... Bila hidayah tak dak bermakna kekuatan kita tidak ada...


Anwar: 'Kenyataan Soi Lek hina Islam'

Posted: 28 Oct 2012 12:00 PM PDT

SHAH ALAM – Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyifatkan kenyataan dilontar Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek tentang hudud satu penghinaan nyata terhadap agama Islam.

Dakwa Anwar, tindakan Soi Lek itu amat memalukan dan tidak mampu dipertahankan lagi.

Katanya, kenyataan Soi Lek yang dilakukan di hadapan Datuk Seri Najib Razak, juga bermaksud menghina beliau sebagai Perdana Menteri dan tetamu khas konvensyen tersebut.

"Saya sifatkan ianya sebagai satu serangan yang biadab dan telah menyinggung perasaan umat Islam," katanya yang dipetik dalam blog miliknya, semalam.
Soi Lek sebelum ini mengeluarkan kenyataan bahawa pelaksanaan hukum hudud akan menjejaskan 1.2 juta peluang pekerjaan dalam sektor perkhidmatan dan pelancongan serta boleh mencetuskan keresahan rakyat terhadap Islam.

Beliau selepas itu meminta semua anggota parti MCA supaya meningkatkan lagi publisiti dalam usaha menepis dakyah pembangkang.

Katanya, lebih parah lagi, kenyataan Soi Lek itu seolah-olah dipersetujui Najib.
"Kebisuan Najib tentang perkara ini jelas menunjukkan beliau berada di pihak yang salah," katanya.


Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT